Trouwtopic

Is ook zo! We gaan er over nadenken. Vriend opperde ook al dat we het ook kunnen skippen maar dat zou ik wel echt zonde vinden. Want ik vind het ook mooi om uit te spreken waarom ik met hem wil trouwen en hoe ik erin sta. Dus die alternatieven die je noemt zijn ook welkom!

5 likes

Mijn vriend wil geen geloften, ik denk omdat hij het ongemakkelijk vindt en het past ook niet zo bij ons, maar ik heb nu bij hem in de week gelegd om een brief naaf elkaar te schrijven die we dan kunnen lezen (voor alle make-up erop zit natuurlijk, haha!).

5 likes

Dit gaan wij ook doen idd! Vind het veel te intiem om met alle gasten te delen en zou er ook veel te ongemakkelijk van worden

2 likes

Ik hoorde zojuist dat onze trouwlocatie verkocht is aan een nieuwe eigenaar, vind het heel lastig om in te schatten of dit postief of negatief gaat uitpakken maar voelt nogal vervelend om al onze wensen weer opnieuw te moeten doorspreken met een nieuw contactpersoon. Het is ook onduidelijk of het restaurant wat eerst de catering zou verzorgen nog wel de leverancier blijft, dat was voor ons de hoofdreden om te kiezen voor deze locatie.

De nieuwe eigenaar heeft ook een andere trouwlocatie in bezit, alleen de prijzen van die locatie liggen vele malen hoger dan de prijzen van onze locatie…

Weet niet helemaal wat ik hiermee wil, moet het gewoon even kwijt

Oh he wat vervelend, snap dat je daar onrustig van wordt! Wanneer gaan jullie trouwen?
Is het contract al getekend? Want dan zou ik me niet te druk maken over de kosten!

2 likes

Wij gaan komende vrijdag in ondertrouw :partying_face:
Dan over twee maanden echt trouwen!

9 likes

We hebben al een hoop geregeld.
Locatie stond voor ons gelijk al vast. We gaan binnenkort wel langs de locatie om alles door te spreken qua eten etc. Ben benieuwd hoe alles eruit ziet want ze schijnen verbouwd te hebben.

1 like

We gaan in juni trouwen en contract hebben we al een hele tijd terug getekend, we hoopten eerst vorig jaar te trouwen maar door corona toch maar verplaatst. Ik heb nu voor de zekerheid ook de actuele prijslijst op gevraagd van de drankjes want kan me voorstellen dat daar wel een verhoging in zit na bijna 2 jaar.

De inrichting gaan ze ook veranderen dus hopelijk blijft het wel de stijl die wij juist zo leuk vinden aan het pand

2 likes

Dan zal het prijsverschil wel meevallen, gelukkig heb je een contract al :slight_smile: heb je de meeste drankjes op nacalculatie?

We trouwen heel cheap op maandagochtend :joy:
Het was echt bizar duur om in onze gemeente te trouwen, dus we hadden iets van, ja leuk even het papiertje halen maar het geld gaat lekker naar de foto’s en het feest op een andere dag :joy:

2 likes

De drankjes overdag zijn op nacalculatie en de avond hebben we het afgekocht. Ik kreeg zojuist ook de moodboards over de veranderingen die ze in het interieur gaan doorvoeren en dat past niet bij ons. Het is een klassieke locatie met bijpassend interieur en ze gaan het nu zo moderniseren dat ik het niet passend vind bij het gebouw zelf…zelf de marmerenvloer gaat eruit :frowning:

Als bruidspaar doe je er helemaal niks aan maar twijfel daardoor wel of we hier nog willen trouwen. Al een tijdje werk je aan ideeën en heb je een beeld en opeens is dat helemaal anders.

1 like

Ik ga ook trouwen!! Jeeej haha. Wel pas over 1,5 jaar ofzo hoor.

Heb heel veel zin in het komende proces want ben dol op organiseren en dingen bedenken. M’n vriend heeft net al het plannen van het vraagmoment achter de rug dus die wil eerst ff ademhalen haha, maar daarna lijkt het me echt leuk om te gaan brainstormen over locatie etc. Hoe hebben jullie dat aan het begin aangepakt?

9 likes

Gefeliciteerd! Je hebt allerlei websites over trouwen waar je ook inspiratie op kunt doen voor trouwlocaties. Ik heb veel op theperfectwedding.nl en toptrouwlocaties.nl gekeken. En we zijn onze zoektocht voor een locatie gestart met de open trouwlocatieroute. Dat is een paar keer per jaar, en dan kan je in 1 dag langs verschillende locaties en staan daar ook andere trouwleveranciers zoals patissiers, juweliers, fotografen etc.

Edit: ik zie dat de volgende open trouwlocatie route op 10 april is

1 like

[wat details over het vraagmoment]

@Tostibrood ohja die open trouwlocatieroute is wel een goeie om wat ideeën op te doen! Thanks

10 likes

Gefeliciteerd!
Wij trouwen ruim een jaar na onze verloving en ik vond het heeel chill om zo lang de tijd te hebben om rustig inspiratie op te doen en dingen te regelen.

1 like

Onze dag komt ook steeds dichterbij. Over 6 weken zijn we al een dag getrouwd :scream:

Enige waar ik echt wel panisch over ben is een eventuele positieve test in de week voor de bruiloft…van onszelf of van iemand erg dichtbij (getuigen bijvoorbeeld). Hebben jullie daar ook last van? :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ja, dat vind ik ook wel lastig! Vooral omdat wij iedereen gaan vragen om een zelftest te doen, hoop niet dat iemand dan toch wat blijkt te hebben. Wij blijven zelf de laatste twee weken voornamelijk thuis om besmetting te voorkomen!

3 likes

Wij zijn ook in sociaal isolement gegaan met z’n 2en! Maar die test blijft hoe dan ook spannend…

Ik ben vorig jaar getrouwd en heb toen ook zelf mijn make up gedaan. Ik ben toen naar de charlotte tilbury counter in de Bijenkorf in Den Haag geweest. Daar ben ik heel goed geholpen. Wilde zelf namelijk niet een super dekkende en matte foundation hebben, maar wel een mooie huid op de foto’s en een frisse uitstraling. Al hebben ze natuurlijk ook foundations met een hogere dekking.

Wat ik zelf wel heb gedaan, omdat ik niet wist welke look ik precies wilde hebben. Heb ik een paar keer geoefend en dan ook een foto genomen. Na tijdje had ik dan de perfecte look samen gesteld.

5 likes

Lijkt me zo leuk als je dat zelf kan!
Ik ben echt veel te onhandig met make-up om dat zelf netjes te doen haha.