Trouwtopic

O wat fijn!
Hoop dat je hebt genoten van je dag :slight_smile:

@Spaarlamp Heb jij misschien nog tips?

Ik moet echt beginnen met het schrijven van mijn geloften, maar vind het maar lastig. Mijn vriend is veel beter in zijn liefde uitspreken dan ik, ik voel me daar toch altijd ongemakkelijk bij (zeker ten overstaan van iedereen)

Brr met 2 weken te gaan voel ik sowieso zo veel spanning haha. Ergens voelt het alsof ik MOET genieten maar tegelijk kan ik het heel lastig loslaten allemaal…

2 likes

Heel begrijpelijk! Wij kiezen er daarom voor om de geloften voor de ceremonie aan elkaar voor te lezen samen met de first look, gewoon met z’n 2tjes. Misschien is dat ook iets voor jullie?

————-———–————————————

Ik heb voor mijn bruidsmeisjes in eerste instantie gekozen om geen boeketje te doen. Ik laat polscorsages maken die passen bij mijn boeket, maar dat was allemaal een stukje duurder dan verwacht.
Maar ik vond het eigenlijk toch wel leuk als ze iets vasthebben als ze naar voren lopen, anders hangen die armen ook maar zo.
Nu heb ik een nep boeketje gekocht en die vul ik zelf aan met droogbloemen die ook in mijn boeket komen en werk het daarna af met een zelfde lint als om mijn boeket heen gaat.
Vast niet zo perfect als een boeket van de bloemist, maar budget technisch vind ik het alsnog wel heel leuk geworden zo (nog niet af). Zeker omdat het maar voor heel kort is, daarna is zo’n boeketje toch alleen maar onhandig en wordt het weggelegd.

12 likes

Wauw, dit dit echt heel goed gelukt!

2 likes

Wat vinden jullie ervan wanneer een stel dat al langer samen is, samenwoont en gewoon een steady relatie heeft apart wordt uitgenodigd voor een bruiloft. Dus de een als daggast en de ander als avondgast?

Nog wat context: Het is niet dat de avondgast het koppel niet goed kent ofzo. Het is een hechte vriendengroep en gaan ook vaak weekenden weg met elkaar enzo.

3 likes

Vind ik raar

18 likes

Ligt eraan wat de verhouding is met het bruidspaar. Toen ik nog met mijn ex was zou ik het niet gek gevonden hebben als dat zo was, omdat wij allebei hele andere vrienden hadden. Zelf zou ik overigens gewoon allebei als dag- of avondgast uitnodigen.

1 like

Echt heel raar

5 likes

Ik heb er nog wat context bij gezet. Beide kennen we het stel, ik wat minder lang, maar inmiddels ook al een paar jaar.

2 likes

Met je toevoeging vind ik deze combinatie wel raar. Ik zou dan voor allebei daggast kiezen. Maar goed, ik ben sowieso niet voor de dag/avondgast constructie.

2 likes

Zeer ongastvrij.

2 likes

Wij doen dit ook met de aanhang van mijn beste vriendinnen, mijn partner kent de aanhang niet en we houden het overdags heel klein maar vinden het wel bijzonder als hun geliefdes er s’avonds bij zijn. Overdag zouden ze in ons intieme gezelschap ook uit de toon vallen. Misschien hebben zij ook daarop hun keus gebaseerd?

2 likes

Als ik ze niet zou kennen, dan had ik het beter begrepen. Maar ik ken dit stel dus gewoon

1 like

Nee, we zijn als stel apart uitgenodigd voor een bruiloft

Zoals ik het nu weet zijn wij de enige die apart uitgenodigd zijn. Ik heb het nog niet kunnen bespreken met mijn vriend, maar wilde van andere horen hoe zij er over denken voor ik er een ding van maak bij hem. En inmiddels ga ik wel van hem verwachten dat hij dit bespreekbaar gaat maken.

Ik weet wel van een vriendengroep waar de helft was uitgenodigd als dinergast en de andere helft alleen voor de ceremonie en het feest. Dit had het koppel ook niet vooraf gecommuniceerd dus was nogal een verrassing toen. Die tweede helft is toen pizza gaan eten en naar de bios gegaan tussendoor, mja je zit vaak ook in the middle of nowhere.

In dit geval bestaat de groep uit alleen koppels en zijn wij, voor zover ik weet, de enige die apart uitgenodigd zijn. En wat je zegt, in the middle of nowhere

Nahh ik vind dat echt niet kunnen :see_no_evil:. Daar waren de koppels wel samen uitgenodigd. En dan de helft voor diner en de andere helft niet. Hopelijk is het gewoon een foutje maar vreemd is het wel.

Echt heel apart! Lijkt mij ook wel een rot gevoel geven als je zo uitgenodigd wordt, alsof je niet echt mee doet ofzo. Maar dit vul ik nu voor je in.

Ik kan me voorstellen dat je dit wilt gaan bespreken. Ik weet niet in hoeverre je dit de spits op wil laten drijven, maar het kan wel naar verlopen. Zo ken ik een vriendin die door iets soortgelijks met een vrijgezellenfeest zich zo genaaid voelde, daarover in gesprek ging en dit uitliep op dat ze niet naar de bruiloft gegaan is en de vriendschap voorbij.

Het hoeft bij jou niet zo te gaan hoor, maar het kan vervelend verlopen. Ik zou het zelf sowieso aankaarten, vind het ook echt een vreemde gang van zaken en niet gastvrij. maar met bruiloftsdingen vliegen sommige situaties uit de bocht die dit op een ander moment niet hadden gedaan.

3 likes