Gewoon de mensen meenemen die je er zelf bij wilt, en niet door anderen extra genodigden aan laten praten.
Ik was er bij een vriendin bij, met een paar andere goede vriendinnen van haar. Haar toekomstige schoonmoeder woont ver weg (en geloof ook niet dat de band zo close is) en haar eigen moeder is blind
Zoals de anderen ook zeggen, goed luisteren naar je eigen gevoel. M’n pas-sessie is het enige van de hele bruiloft wat ik anders had willen doen. Heb te veel mensen meegenomen, omdat ik me een soort van verplicht voelde ze te vragen. En inderdaad mijn ervaring is ook dat meer mensen niet helpt bij het maken van een keuze.
En je kunt ook altijd nog bij een tweede doorpas iemand meenemen. Een vriendin ging mee bij de doorpas en dat was hartstikke leuk!
Ik heb mijn moeder en twee beste vriendinnen meegevraagd. Wilde ook niet dat een hele happening zou worden, dus geen schoonzussen of schoonmoeder meegevraagd. Geen idee of ze het jammer vonden, … pech!
Zou inderdaad doen wat jij zelf fijn vindt. Zou je dochter thuis laten, want het duurt heeeeeeel erg lang allemaal is mijn ervaring .
Ze kan altijd nog mee wanneer je een jurk hebt gekozen en je 'm gaat afspelden etc.
Maar veel plezier!
Zou inderdaad de mensen meenemen bij wie je zelf een goed gevoel hebt. Je zou zelfs kunnen overwegen om eerst een keertje alleen te gaan, als de zaak waar je jouw jurk wilt kopen daar ruimte voor heeft. Dan kun je al een selectie maken voor jezelf en heb je al een beeld wat je wel mooi vindt en wat je liever niet hebt.
Neem ook iemand mee die nuttig advies kan geven als je keuzes maken lastig vind. Ik had mijn moeder mee maar die geeft niet snel haar mening en vind alles mooi. Ik heb later ook een vriendin meegenomen die ook gewoon eerlijk zei hoe ze iets vond staan (op een prettige manier)
Ik heb binnenkort een bruiloft waarbij er gevraagd is een bloem mee te nemen. Wat voor bloem is hier een beetje geschikt voor? Een roos ofzo?
Denk dat alles wel oké is, zou alleen geen lelie meenemen of iets anders wat makkelijk je kleding vlekt/ stinkt. Je kan altijd kijken of de trouwkaart nog een hint geeft qua kleuren en daar je bloem op aanpassen. Maar denk dat het alleen maar leuk is om al die verschillende bloemen bij elkaar te zien.
Ik zou naar een goede bloemist gaan met losse bloemen en daar gewoon een mooie uitzoeken, dan heb je zoveel keuze
Veel trouwfeesten zijn hier (België) vaak tot 3u of 4u, maar wij zien dat niet zitten. Nu twijfelen we of we tussen 2 dagindelingen:
Optie 1: 80 gasten die het hele feest aanwezig zijn
15u ontvangst met hapje en drankje
16u ceremonie
17u borrel en daarna diner aan tafel
19u30-23u dansfeest
Optie 2: 65 gasten die bij de ceremonie, borrel en het diner zijn, daarna nog 30 extra gasten die aansluiten voor het dansfeest
15u ontvangst met hapje en drankje
16u ceremonie
17u borrel en daarna diner aan tafel
19u30-00u dansfeest
Is het niet raar om mensen apart te laten komen voor een dansfeest dat maar tot 00u duurt? We hadden ook altijd in ons hoofd om geen onderscheid te maken tussen dag- en avondgasten. Anderzijds zijn er ook een aantal mensen (collega’s, buren, ouders van het schoolplein) die we graag zouden uitnodigen, maar niet per se voor de hele dag.
Wat zouden jullie doen?
- Optie 1
- Optie 2
0 stemmers
Hier in Nederland is het niet heel gek als een feest om 00:00 eindigt, dat heb ik zelf al 3x meegemaakt. En ook dan werden er aparte gasten voor enkel het feest uitgenodigd, dus dat lijkt me eigenlijk niet zo’n probleem.
Ik vraag me wel af of je niet te weinig tijd plant voor borrel en eten, vooral dat je er zelf ook een beetje van kunt genieten? Bij de borrel wil iedereen je feliciteren en een hand geven dus ik denk dat je dan niet heel tijd spendeert hoe/met wie je het zelf zou willen. En dan bij het feest komen er nieuwe mensen die dan ook een praatje met je willen maken, en dan alle gasten die je eigenlijk nog niet echt gesproken hebben… misschien iets eerder beginnen met de borrel?
Goede tip, daar had ik nog niet over nagedacht. Ik vind het sowieso heel moeilijk om een dagindeling te maken en in te schatten hoe lang alles duurt
Eens, wij hadden bijv. van 21:00 - 00:00 dansfeest maar dat was echt prima. 3 uur op dansvloer staan vonden wij lang genoeg (ook voor onze gasten).
En inderdaad zoals Moskou zegt: je hebt echt wel tijd nodig om rustig te eten en sowieso is het voor de keuken/bediening wel veel werk om voor 65 man een diner te serveren.
Misschien kun je al iets schuiven door bijv. ceremonie om 15:30 te laten beginnen? Half uurtje inloop is wel genoeg misschien?
Ik zou je ceremonie om 15u doen zodat je genoeg tijd hebt voor de borrel en diner. Dat is de tijd waarin je je bruiloft echt viert met je familie en vrienden, maak die tijd niet te beperkt
We kregen onlangs een uitnodiging voor de bruiloft van onze vrienden. Op de kaart staat ook een eindtijd. Vind ik helemaal niet gek.
En doe wat voor jullie goed voelt. Het is jullie trouwdag.
Heb niet gestemd, want beide opties zijn naar mijn idee prima.
Wij hadden een soortgelijke dagindeling (ongeveer dit;)
- 14.00 ontvangst
- 14.30 ceremonie
- 15.30 taart en borrelen
- 16.30/17.00 diner aan tafel
- 20.00 naborrelen en feest
Tijd vloog voorbij, maar had van mij niet veel langer hoeven duren haha. Dit was voor ons perfect. Alle gasten waren voor de hele dag uitgenodigd.
Dus mijn tip, kijk naar wat jullie zelf willen en doe dat vooral. Niet bang zijn om mensen te passeren, nodig uit wie je wil uitnodigen. Het is zonde om je trouwdag te besteden aan mensen waar je weinig mee hebt.
Heb je al een locatie of niet? Want dat kan ook nog zoveel uitmaken in je aantallen en wat je een beetje leuk kwijt kan (bijv dat mensen niet hoeven te staan tijdens de ceremonie)
Onze locatie zei dat je het best om 20.30 uur de avondgasten kan laten komen. Zodat ze niet eerst gaan zitten voor koffie etc. Het is dan moeilijker om een feest op gang te krijgen.
Ik vind dit echt het stomste aan trouwen haha. Ik vind ze eigenlijk allemaal lelijk. Een hele hoge hak wil ik niet want niet gemakkelijk de hele dag, de ondergrond op mijn locatie is niet altijd hard dus mag geen dunnere hak zijn, en ik houd niet van open schoenen… vreselijk, krijg je alleen maar van die oubollige opties. Overweeg nu gewoon toffe sneakers te kopen eigenlijk, zie je toch niet onder m’n jurk.
Loop ze wel in, anders heb je op je dag zere voeten. Wilde die van mij per se netjes houden voor de grote dag. Dat heb ik geweten.
Ik ben uiteindelijk gewoon geslaagd in een normale schoenwinkel. Lage oudroze pumps met een blokhakje. Heb ze 5 jaar later af en toe nog steeds aan.
En voor in de avond op het feest had ik witte Toms, zodat ik lekker kon dansen.