Trouwtopic

Ik heb 11 maanden van te voren de jurk uitgezocht. Was ook maar goed ook want er moest een nieuwe maat besteld worden aangezien hij veel te groot was. Vermaken zou dat niet verhelpen op een mooie manier.
Mijn moeder heeft de jurk in 1x betaald, daardoor krijgen we een kortingsbon van 100 euro die ik gebruikt heb op mijn sluier.

Wow wat ongemakkelijk en klantonvriendelijk zeg! Ik ben opgemeten en aan de hand daarvan is de juiste maat besteld. Mij werd juist gezegd dat als ik van plan was af te vallen of zwanger te worden ik het even moest laten weten.

Dat van het budget is ook echt not done! Stel je voor je wordt verliefd op een jurk die je gewoon simpelweg niet kan betalen. Zo zonde.

Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! En lief ook van je ouders. Ik hoop ook dat ze normaal kunnen doen, van de rest van de familie weet ik dat ze dat zullen doen, maar mijn vader heeft niet zoveel aanpassingsvermogen. Zo had hij ook zijn broer uitgenodigd, waar ik geen contact mee heb, want dat leek hem wel gezellig. Nou, niet voor mij. Nouja, we zullen zien hoe het gaat. Bedankt voor je berichtje in ieder geval!


@Peppie Huh wat raar dat ze zomaar 2 maten kleiner bestellen? 2 maten is ook nogal wat!

@supermercado Leuk! Is het een soort jurk geworden wat je in gedachten had?

Ik ga a.s. weekend naar de outlet in Almere. Iemand daar ooit geweest? Ben benieuwd!

1 like

Ik ben net verloofd en we zijn ook net aan het proberen om zwanger te worden. Dus ik weet niet goed wanneer ik juist de datum moet kiezen.

Gefeliciteerd! Maar wel lastig inderdaad, want je weet niet wanneer het raak is. Op welke termijn willen jullie gaan trouwen?

Wij gaan in juni trouwen, zijn sinds december 2017 verloofd, en hopen ook nog steeds dat we tegen die tijd een kindje verwachten.

1 like

Ik wilde graag ten laatste eind 2020 trouwen, dus er is geen haast bij. Maar ik wilde liever niet met een dikke buik trouwen maar zoiets is moeilijk te plannen natuurlijk.

Heb afgelopen november mijn jurk gevonden en we gaan in september trouwen.

Morgen eens bellen naar de coupeuse om een afspraak te maken.

1 like

Wat doen jullie qua bruidstaart? Wij gaan kiezen voor een zoete tafel. Ben zelf niet zo van de fondant/marsepein op taarten, dus wij gaan voor allerlei lekkere zoetigheden. Daarnaast hoop ik dat het een klein beetje in een Alice in Wonderland thema kan. Wel met een knipoog en niet heel cartoonachtig. Ben naar de kringloop geweest om allemaal verschillende theekopjes van Engels porselein te verzamelen. Dat als startpunt voor het thema. Zijn er nog meer ideeën? Ik wil overigens niet een themabruiloft, maar vond het wat betreft de aankleding van de zoete tafel tijdens de receptie wel vet:)

1 like

Claire’s wil ook nog wel eens iets hebben. Hebben zelfs een apart hoekje met ‘trouw’haarsieraden volgens mij. Daar heb ik mijn haarsieraad vandaan. Vond de prijzen bij de bruidswinkels zelf absurd.

1 like

Ik had een botercreme taart omdat ik idd niet van fondant houd op taarten. Daarnaast had ik idd ook een sweet table met oa cakepops, mini cupcakes, donuts, rice krispie Treats, macarons etc. Kan je heel leuke dingen mee doen en denk zeker dat een Alice in wonderland thema kan!

Je kan bijv ook leuke kaartjes doen bij de zoetigheden met een leuke naam (zo zit hier een cupcake zaak die allemaal grappige namen heeft voor hun cupcakes, zoals Cheshire chocolate etc.

Wij hebben geen taart. Houden beide niet van zoet dus hebben na de ceremonie tappas hapjes. Alleen vinden mensen het om ons heen maar vreemd haha

2 likes

Ah thanks! Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht.

@Luipaard Heb je aanraders? Ben bang dat het een misser wordt en er heel goedkoop uitziet.

Ik had zoiets als op de onderste foto gevonden op Etsy. Volgens mij bij ‘StylishBrideAccs’ .
Als je zoekt op ‘hair vine’ kom je veel tegen. Ik had trouwens superveel van etsy: m’n sluier, bedankjes en de cadeautasjes, versiering.
Je kan er echt van alles vinden.

2 likes

Lekker care, vooral doen wat jullie leuk vinden!

2 likes

Wij zijn even tijdelijk gestopt met proberen ivm de datum. Ik wilde per sé niet met een dikke buik trouwen. Uiteindelijk was ik rond de drie maanden op de bruiloft en zag je nog niets! Ik had een jurk met rijgsluiting die echt prachtig zat:)

1 like

Heb je genoeg kopjes? Ik heb er namelijk best veel. (Ik verzamelde die vroeger.) Geen idee of je in de buurt woont maar anders leen ik ze graag uit. Ik zou ze graag terug willen, maar mocht er een/een aantal kapot vallen dan is dat ook niet erg. Schoteltjes ook trouwens.

2 likes

Wij gaan ook geen taart doen, maar juist een borrel met luxe hapjes idd!

1 like

Wow wat stom van die maat zeg. Hoe is het uiteindelijk opgelost? Heb je een grotere maat gekregen?

Mijn schoonmoeder kan onwijs lekker bakken, en die taarten zien er ook nog eens fantastisch uit. Zij gaat dus voor ons de bruidskaart maken :slight_smile: Heeft ze ook voor m’n schoonzusje gedaan, dit is het toen geworden:

Vier lagen taart met vulling, erover witte fondant met allemaal suikerbloemen. Die heeft ze allemaal, blaadje voor blaadje, met de hand gemaakt en aan elkaar verbonden. Alles, op de vlinders na, was dus ook eetbaar (EN ONWIJS LEKKER). Nu wil ik niet zoiets, wij willen graag een tropisch thema. Dus met fellere kleuren, lekker veel fruit erover. Misschien wel iets van een naked cake.

22 likes