Trouwtopic

Ahh, gefeliciteerd!! Prachtige ring (en nagels ook!!)

4 likes

Heb ik ook gehad. Was zo stom. Mijn vriend samen met onze vriendengroep (vrienden van ons allebei) het hele weekend en ik vanaf het huwelijk. Vind dit echt tegen de etiquette, dus op ons huwelijk mag iedereen z’n +1 heel de dag mee :slight_smile:

3 likes

Ik vind dit echt heel vreemd. Helemaal omdat jullie elkaar al jaren kennen en ook nog eens samen weekendjes weg gaan. Had ik niet zo gedaan.

2 likes

Is iemand toevallig getrouwd in een bos of natuurgebied wat géén eigen terrein was? (geen officieel trouwen overigens, gewoon een 'nep’ceremonie). We zijn benieuwd of we in de buurt van onze feestlocatie een kleine ceremonie in het bos zouden kunnen houden, maar het is best wel uitzoeken van wie dat bos dan precies is. Heb al akkoord van de gemeente daar dat het geen vergunningsplichtig evenement is, en ben nu in contact met natuurmonumenten (maar het lijkt alsof ook maar een deel natuurgebied is en een deel ‘gewoon’ bos). Wie weet is hier iemand die dit al eens uitgevogeld heeft haha

2 likes

Hangt echt van het gebied af. Wij willen hier in de duinen van PWN foto’s maken en daar hebben we een vergunning voor nodig en kost ook nog eens €50.
We hebben twee foto momenten en maar één ervan hebben we een vergunning.
Ander is een risico maar goed. Dan doen we net alsof we het niet weten
Die waar we de vergunning voor hebben moeten we helaas door een bezoekerscentrum dus we kunnen niet sneaky foto’s maken. Vandaar dat we één vergunning hebben aangevraagd

Heb vanochtend mijn geregistreerd partnerschap gehad :heart: met een brunch bij mijn schoonmoeder. Was op een gratis moment (maar wel met mooie jurk en mijn vriend in pak) en een praktische beslissing, we hopen in de toekomst nog eens “echt” te trouwen, maar voor nu was het zo leuk en fijn. In de middag een paar uurtjes samen voor dood op de bank door de hitte en daarna bij happy Italy gegeten in onze nette kleding. Met als afsluiter wat vrienden over de vloer.

Voel me heel voldaan en gelukkig.

47 likes

Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Aaaah gefeliciteerd!
Klinkt als een fijne dag.

1 like

Klinkt als een heel fijne dag! Gefeliciteerd :blush:

1 like

@Sedana gefeliciteerd! wat leuk zo!

Weer een praktische vraag: hebben jullie een receptie gedaan? Zo ja, op welk tijdstip?
Ik ben aan het prutsen met het draaiboek en heb twijfels over het toevoegen van een receptie. Wij hebben een aantal mensen die wij wel willen uitnodigen maar niet passend vinden voor bij de ceremonie en het feest. Maar als je het tussen diner en feest doet vind ik het feest zo kort worden (gevoelsmatig)

3 likes

Wij hebben een receptie met aansluitend een borrel (ceremonie om 2 en dan receptie + borrel van 3-6). We gaan nog trouwen dus ik kan nog geen mening geven over hoe wij het vonden haha, maar bij andere bruiloften vond ik het altijd wel leuk; tijd om even te kletsen met mensen en eventueel ook voor foto’s.

en @Sedana ; gefeliciteerd! Klinkt als een heerlijke dag!

1 like

We hebben gister de foto’s gemaakt in de duinen en kregen een uurtje later al wat foto’s als preview.
En ik ben VERLIEFD. Hij heeft echt perfect de foto’s gemaakt.
Ben nu al onwijs tevreden met de foto’s die ik heb gezien. Zo benieuwd naar de rest.
Mocht iemand een goede fotograaf willen, ik heb er eentje die ik je kan aanraden.
Heeft ook de foto’s gedaan van een bevriend stel.

7 likes

Vind ik echt niet kinderachtig hoor, er zit vast niks stoms achter van ze maar is alsnog echt niet leuk voor jou!

1 like

@Aardbeitje en dan gaan de mensen die alleen welkom zijn op de receptie weg en jullie eten van 18:00 tot 20:00? Deze manier klinkt ook wel goed, dan heb je tenminste een receptie/borrel van 3 uur in plaats van 2 kleine uurtjes. Ik zit er alleen mee dat wij het op een donderdag doen, dus geen idee of mensen voor 3 uur langs willen komen in de middag.

@Flopsyunicorn aaah dat klinkt echt heel leuk! Klinkt als een goede fotograaf.

@Hihalarisch Wat jammer dat niemand er aandacht heeft besteed. Misschien is het nog iets te ver van tevoren en volgt er op de dag zelf of dag erna een presentje? Ook wel extreem lief van je vriend zijn collega’s trouwens, hoor ook niet vaak dat er zó uitgebreid om wordt gedacht.

3 likes

Van harte gefeliciteerd! Klinkt als een prachtige dag :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ja zoals we het bedacht hadden gaan wij op een gegeven moment eten en kunnen zij rustig hun drankje opdrinken/snacks opeten en gaan ze weer weg. De locatie zei dat ze dat vaker hebben en dat ze in principe nooit iemand weg sturen en als ze wat langer blijven hangen dat dat helemaal oke is. Wij trouwen op een dinsdag; en de gasten hebben ge-rsvpt dat ze daar graag bij zijn dus ik denk dat dat goed moet komen hoor! Tenminste; als het voor iedereen niet te ver reizen is, maar dat kun je misschien ook wel gewoon aan ze vragen

3 likes

Aw wel lief dat ze er überhaupt aan denken hoor! Ik verwacht echt geen kado’s van m’n collega’s eigenlijk, terwijl ik als ik ga trouwen er al bijna 5 jaar werk. Hooguit een bloemetje achteraf misschien, dat zou ik wel leuk vinden.

@Flopsyunicorn thanks voor jouw info! Jaa zal inderdaad aan het gebied liggen… ik wacht natuur en bosbeheer gewoon even af :slight_smile: Er loopt nu ook een ander plannetje om het in een bos wat bij een landgoed hoort te doen, gaan daar volgende week kijken… spannend!

1 like

haha ja onder cadeautjes versta ik ook meer een bosje bloemen en wat aandacht ervoor in een teammeeting ofzo, is bij ons wel normaal bij dit soort dingen

2 likes

Inmiddels heeft mn vriend contact gehad met het aanstaand bruidspaar en is er over gepraat en is er een uitleg geweest. Ik snap waar ze vandaan komen, maar blijf het gek vinden.

Mn vriend heeft besloten dat hij samen met mij daar heen wil en gaat dus niet overdag en sluit ook bij de avond aan. Dit heeft ook al laten weten en daar was begrip voor. Merk wel aan mn vriend dat ie het lastig vindt, want het zijn toch zn vrienden, maar hij vindt het nog lastiger om niet samen te gaan. (En stiekem ben ik nu nog verliefder op mn vriend, in hoe het voor me opnam zeg maar.)

12 likes

Mss impopulaire mening, maar als het goede vrienden zijn weet hij wel zeker dat hij zo een belangrijk moment van ze wilt missen?

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je er niet bij kan zijn, maar er is een uitleg voor zie ik, en ik merk toch bij de bruiloften waar ik ben geweest overdag wel heel belangrijk is, ook voor je vriendschap.

Ik weet niet of het het waard is om dan je poot stijf te houden, ook nu je je ongenoegen kenbaar hebt gemaakt? Ik denk dat ik me daar zelf ook onprettig bij zou voelen en bij hem toch zou aandringen te gaan.

6 likes