Trouwtopic

Voor mij zou het geen kwestie zijn van je poot stijf houden, maar van een gezamenlijke beslissing.

Iemand wel uitnodigen op je vrijgezellen maar niet als daggast is onbeleefd, de helft van een stel als daggast vragen en de andere helft niet, is ook onbeleefd.
Dat het belangrijks is voor de vriendschap, werkt twee kanten op.

6 likes

Ik zou op mijn eigen bruiloft alleen geen aangepaste keuzes willen maken omdat het anders ‘onbeleefd’ zou zijn. Mijn dag, mijn wensen. Geen idee wat in dit geval de reden was, maar ik zou me op mijn eigen bruiloft echt niet aanpassen aan wat anderen verwachten.

6 likes

Tja, ben het met je eens dat het raar is, maar wij weten de reden gewoon niet. De vraag is of hij bereid is om zo een belangrijk moment daarvoor te willen missen, aangezien hij het daar nu toch moeilijk mee heeft.

Onbeleefd terugdoen is net zo kinderachtig. Zou dan eerder mss het vrijgezellenfeest skippen.

1 like

Ik vind het niet onbeleefd om voor een uitnodiging te bedanken. Je viert hun huwelijk nog steeds met ze, je haalt ze niet door het slijk.

Ik vind de relatie met mijn partner belangrijk en juist op een trouwdag, waarbij het in mijn ogen draait om de liefde vieren, zou ik daar geen concessies aan doen.

@Sax ik zie een trouwdag denk ik helemaal anders dan jij, maar iedereen zijn eigen keuzes!

4 likes

Ja denk cultuurverschil, in mijn familie zou dat echt een schande zijn haha. Maar ik doe snel concessies als het op dit soort dingen aan komt. Niet mijn trouwdag.

Ik zou het zelf anders doen dan het bruidspaar in kwestie. Bruiloft draaide bij mij juist om het mijn gasten naar hun zin te maken, maar merk dat het bij anderen vaak anders is. Zou er zelf niet zo een big deal van maken, wie weet is het een geldkwestie of een andere goede reden voor ze.

3 likes

Het belangrijkste moment mist hij niet, de ceremonie is pas in de avond. Wat er overdag verder is, geen idee.

@Sax tuurlijk is het jouw dag en dus jouw wensen, maar ik vind ook dat je bedenken wat jouw wensen en keuzes voor effect op andere hebben en dat er wel grens is aan hoe ver je kan gaan met mijn dag, mijn wensen en er nog steeds bepaalde normen en waarden gelden. Als je met jouw keuze iemand kwetst, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

2 likes

Aan de andere kant; als het zulke goede vrienden zijn zou hij zn partner wel mee mogen nemen toch? Heel nice van je vriend

@Hihalarisch komen je collega’s op je bruiloft? Ik ben over 2 weken vrij (want trouwen) maar verwacht eigenlijk niets van ze haha😅

1 like

Ooo als de ceremonie toch in de avond is boeit het idd niet. Wel apart zeg, zie je niet vaak.

@Flopsyunicorn een hele mooie dag gewenst vandaag. Hopelijk zit het weer mee :crossed_fingers:t2:

1 like

Dankjewel!
We hopen dat het tussen 16.00 en 16.30 in ieder geval droog is voor wat foto’s op een bijzondere plek.

3 likes

Ik ga voor jullie duimen! :grin:

3 likes

Ik vind het wel lastig hoor met de ceremonie en die proberen klein te houden maar ook iets te moeten met aanhang van vrienden. Eigenlijk heb ik de neiging om alleen de beste vrienden en familie uit te nodigen, zonder alle aanhang, maar dat is dan weer lullig want waar moet die partner dan heen. + sommige partners zijn ook gewoon vrienden. Maar ik vind het ook gek dat er dan iemand bij dat intieme moment is die ik helemaal niet zo goed ken, omdat iemand bijv net een nieuwe vriend heeft of ik die partner simpelweg niet echt ken

2 likes

Snap ik heel goed hoor. Wij hebben daar ook naar gekeken en de zus van mn vriend neemt haar nieuwe vriend niet mee, want nog zo pril/onzeker.

Verder zijn het allemaal langere relaties en slechts 1 vriend die een partner heeft die we nog nooit hebben gezien, die vroeg heel braaf of zij wel mee mocht (ze stond wel op de uitnodiging). Maar dat is anders, want dat is echt een iemand. Maar ik heb bijv ook getwijfeld een bep vriendin wel/niet uit te nodigen, en het uiteindelijk niet gedaan want het contact met haar is zo grillig.

Naar aanleiding van wat ik hier eerder gepost heb, zou ik er dan voor kiezen om ze helemaal niet uit te nodigen, maar iig niet voor een deel van de dag en de partner voor de hele dag, haha.

Wat je kan doen voor je de uitnodigingen verstuurd, is nog even degene om wie het gaat van te voren even te bellen met een uitleg. Dan komt zo een uitnodiging niet als donderslag bij heldere hemel en is er waarschijnlijk al begrip voor de situatie ipv dat ze ‘‘schrikken’’. Ik weet iig dat dit bij mijn situatie geholpen had.

2 likes

Ik ga zaterdag trouwen en ben nu tóch zo’n bruid geworden die tien keer per dag de weersvoorspelling checkt. Ik hoop echt dat het nog iets beter wordt :crossed_fingers:t2:

14 likes

Ik ben op zoek naar decoratie voor ons feest op marktplaats en wtf is dit? Klinkt als een gezellig feestje. Je mag als je getrouwd bent niet zeggen dat het huwelijk geen feestje is? Hoe fragiel is dit stel? :joy:

2 likes

Hebben jullie je ondergoed voor onder de jurk ook bij de bruidswinkel gekocht? Of daar laten adviseren en uiteindelijk ergens anders gekocht? Ik ga woensdag mn jurk weer passen (1e keer sinds uitkiezen) en heb dus nog geen ondergoed voor er onder. Mn vriend zei dat hij bijv in de trouwzaak ook onderbroek en sokken kon kopen maarja vind dat voor een man toch anders. Die kan gewoon een simpele onderbroek aan bij wijze van :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

Ik heb zo’n ongezellig broekje gekocht ergens anders, was erg specifiek want moest naadloos.

Mn ondergoed voor mn huwelijksnacht heb ik bij VS gekocht.

Edit: mn vriend heeft sokken enzo btw ergens anders gekocht, maar wel geadviseerd tijdens het passen.

3 likes

Is dat dan bijzonder ondergoed? Ik heb een wijde jurk en hoef geen bh aan dus dacht gewoon Hunkemöller? :woman_shrugging:

3 likes

Ik had geen BH en een corrigerende onderbroek aan :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Bijzonder ondergoed vond ik een beetje onzin aangezien ik na zo’n dag toch thuis gewoon knock-out ging. (Ik ben ook echt in slaap gevallen terwijl mijn man alle knoopjes op mijn rug met een haaknaald open moest maken terwijl hij gedronken had👍🏻)
Heb wel wat leuke dingen aangehad op de huwelijksreis.

4 likes