Trouwtopic

Wij zijn gisteren getrouwd en hoewel veel mensen het zeiden over hun eigen bruiloft kon ik het me bijna niet voorstellen, maar het was oprecht mijn allermooiste dag ooit :heart: En ook die van mijn man (haha!) echt zo ontzettend leuk, mooi en liefdevol en ik had dit voor geen goud willen missen. We hebben ook echt heel erg geprobeerd om van iedere minuut te genieten en voor mijn gevoel is dat echt gelukt! Voor iedereen die de komende tijd nog mag gaan trouwen: GENIET! Wat heerlijk dat jullie nog mogen :heart_eyes:

33 likes

@Ouioui
Gefeliciteerd! Dat klinkt echt als een hele leuke dag, blij dat jullie dat zo hebben beleefd.

Gisteren bloemwerk besproken met de bloemiste (moeder van een van mijn beste vriendinnen dus was heel gezellig en casual). Ben nu zoooo enthousiast en het wordt nu steeds echter. Zoveel dingen al af kunnen vinken.
Dinsdag gaan we ringen uitzoeken, ik denk dat dat mijn enige punt is waarbij ik denk “ik heb geen idee”

4 likes

Gefeliciteerd! Lekker nagenieten samen :heart:

2 likes

Aaah zo leuk!! En wat een geweldig weer had je :raised_hands:

Ik ga volgende week, ben eigenlink zo chill dat ik dáár gestresst van wordt haha

1 like

Ik denk dat dit per locatie verschilt. Wij hebben geen aanbetaling hoeven doen maar hebben wel getekend en die overeenkomst is bindend. Ik zou het gewoon vragen, mocht je wel moeten aanbetalen kan dit misschien wel in 2 keer oid

3 likes

Ik denk dat er veel mogelijk is als je het aangeeft hoor! Beter zeggen tijdens kennismakingsgesprek ipv als je een factuur krijgt denk ik :slight_smile: Wij hoefden ook geen aanbetaling te doen, wel meteen de annuleringsverzekering betaald.

1 like

Mijn zusje is sinds kort begonnen met grafisch ontwerpen / tekenen en ze is voor ons een save the date kaartje aan het maken. Zo lief dat ze dat wil doen :smiling_face_with_three_hearts: Heeft er hier iemand ook toevallig zelf kaartjes laten drukken bij een drukkerij? Tips zijn welkom :smiley:

Eerste versie van het kaartje

18 likes

Onze ringen zijn van geelgoud.
Gekocht bij een heel leuke juwelier waar ik echt al jaren kom. Mijn ring is een bestaande ring (niet speciaal voor mij gemaakt en ook niet per se bedoeld als trouwring) en de ring van m’n vriend is gemaakt van binnengebracht goud. Daardoor viel het erg voordelig uit.

Ik kan je dus aanraden om ook ringen buiten het hele scala aan trouwringen te overwegen. Want een ring vergelijkbaar met die van mij (qua gram goud en karaat aan diamanten) heb ik verder alleen maar voor 2 tot 10 (! ja ik ben serieus) keer zo duur gezien.

3 likes

Ik heb besteld bij de kaartendrukkerij. Aanrader. Heb 3 proefdrukjes besteld ofzo voor mn trouwkwaart en even gebeld. Was fijne service en goede kwaliteit.

@anon4775214 wij hebben witgoud. En destijds ook bij lucardi gekeken. Ze hebben vaak een deal van 2e trouwring gratis. Uiteindelijk de ring wél bij een juwelier gekocht, maar dat was hetzelfde/beter qua prijs maar de goudprijs stond ook gunstig toen en ik heb een simpele smalle ring. Maar volgens mij zie je echt geen verschil met een stalen versie hoor, dus hartstikke slim🙌

2 likes

Mij is enkele jaren geleden verteld dat een ring van staal niet vergroot of verkleind kan worden. Dat is misshien iets om rekening mee te houden als je er waarde aan hecht altijd dezelfde ring te willen blijven dragen.

1 like

Over ringen; weten jullie een alternatief? Wij willen in de toekomst graag trouwen, maar mijn vriend heeft zo’n mega hekel aan sieraden. Bij anderen, maar met name bij zichzelf.

Hij ziet er oprecht tegenop om een ring te dragen en ik denk serieus dat hij het aanzoek mede daarom uitstelt. Ik vind iets als ringen er wel bij horen maar weten jullie misschien een alternatief? Ik kom niet verder dan een tattoo maar dat is ook niks voor ons.

1 like

Een oorbel laten schieten? En anders misschien iets met kleding doen. Bijv. Een stropdas die je doet herinneren aan de trouwdag of schoenen kiezen die je nog heel vaak kan dragen of als hij een pet/hoed draagt of een riem etc. Parfum haalt ook herinneringen op dus daar kan je misschien ook wat mee doen.

Jij kan natuurlijk gewoon een ring dragen en hij niet. Hij zal vast niet de enige zijn die getrouwd is maar geen ring draagt. Als je in de bouw oid werkt mag je vaak ook geen sieraden om, dan is een ring ook wel zonde. Je kan ook alleen een ring doen op de trouwdag, een goedkope bij hem omdoen en die ergens opbergen. Of je laat het smelten met je eigen trouwring na die tijd. Dan draag jij gewoon beide ringen altijd.

4 likes

Houdt hij wel van horloges? Misschien kan jij een ring dragen en hij een horloge? :slight_smile:

4 likes

Een horloge voor hem? Hierin kun je ook een naam en datum laten graveren.

Wij dragen al jaren beide een ring met daarin onze voorletters en datum gegraveerd. Nu gaan we trouwen en blijft mijn vriend die ring dragen. Ik heb een ‘trouwring’ uitgezocht. Hij vond het onzin om een nieuwe ring te kiezen, terwijl hij dezelfde zou kiezen.

2 likes

Wij hebben gisteren onze trouwringen opgehaald bij de juwelier. Ik heb een geelgouden ring met steentje, een standaard model van Aller Spaninga die door de edelsmid is aangepast aan mijn smaak.
Mijn vriend heeft een zilveren ring, ook van Aller Spaninga. De ring van mijn vriend was maar 90 euro, maar wel met de opmerking dat zilver wat kwetsbaarder is. Juwelier schatte een levensduur van ± 15 jaar in bij normaal gebruik en dus afdoen bij bijv klussen. Vriend weet niet of hij kan wennen aan het dragen van een ring, dus vandaar deze keuze. Onze juwelier had ook titanium ringen. Heel mooi en goed betaalbaar, en veeeel minder kwetsbaar. Een andere reden waarom wij toch voor zilver hebben gekozen is omdat die kleur wat frisser is. Titanium is wat donkerder en grijziger.

12 likes

@jasmijntheetje @Pioen dankjulliewel voor de reacties! Een horloge vindt hij helaas ook helemaal niks. Ik denk dat het idd dan iets wordt van een goedkope ring die daarna opgeborgen wordt. Parfum wil ik sowieso maar dat zie ik als iets naast bv ringen.

3 likes

Misschien kan hij in het jasje dat hij gaat dragen op de bruiloft aan de binnenkant iets er in laten borduren, op de zak bijv. jullie datum/initialen. En dat dat dan matcht met een eventuele inscriptie in jouw ring? :slight_smile:

7 likes

Ooh dit vind ik echt een leuk idee. Dankjewel!

4 likes

Graag gedaan! En wie weet, als jullie badjassen dragen, kan je zoiets ook nog doen op de zak van een badjas? Dan kan je romantisch ontbijten na je bruiloft (/altijd haha) in je matchende badjassen :heart_eyes:

5 likes

Ik weet niet of het kan/bestaat. Maar als hij bijv wel zonnebrillen draagt zou je misschien nog een mooie zonnebril kunnen kopen en iets aan de binnenkant van het pootje laten graveren?

3 likes