Trouwtopic

Nee zeker niet. Kijken = niet kopen haha. Vaak hebben ze ook iets in de etalage liggen qua trouwringen.

2 likes

Of op hun website, zoals siebel of lucardi.

3 likes

Wij gaan elkaar een brief schrijven die we gaan lezen tijdens het klaarmaken ipv trouwbeloften uitspreken tijdens de ceremonie. Want ik voel me er niet zo prettig bij om ten overstaan van alle andere mensen die gewoon op de locatie aanwezig zijn met een microfoon zulke persoonlijke dingen uit te spreken. Ik ben aan de draft van de brief begonnen en ik vind ‘m al heel mooi 🥹

Ik vind het steeds weer opnieuw stilstaan bij waarom we zo dol op elkaar zijn dat we met elkaar willen trouwen onverwachts één van de mooiste dingen van het regelen van de bruiloft. Dus het schrijven van de brief, het voorbereidende gesprek met de babs, en ook het samen uitzoeken van de muziek voor de ceremonie.

13 likes

Nee hoor! Wij zijn al langs echt 4 verschillende juweliers geweest om te oriënteren. Dan zeggen we ook gewoon: “we zijn ons aan het oriënteren en gaan pas over een jaar trouwen.” Dan weten ze ook wel dat je niet direct op dat moment een ring gaat kopen haha.

Het verschilt in mijn opzicht best wel qua prijs. Wij willen 14k of 18k (geel)goud en dan zit je wel al snel aan minstens 300 euro voor een ring. Die wij nu mooi vonden kwamen ongeveer op 1100 voor een setje, daar zaten dan ook wat diamantjes in de vrouwenring. Zilver, titanium, staal is natuurlijk een stuk goedkoper!

2 likes

Dat is ook waar het uiteindelijk om gaat natuurlijk :heart:
De liefde voor elkaar en waarom je van elkaar houdt. Als dat andere (taart, kleding, versiering) etc. is in the end maar bijzaak. Mooi dat jullie elkaar een brief gaan schrijven om te lezen. Goed bedacht!

Wij willen het aan elkaar voordragen tijdens de fotoshoot. Zodat we het wel rechtstreeks van elkaar horen en direct op elkaar kunnen reageren :blush:

4 likes

Ook leuk! Wij doen de foto’s voor de ceremonie en ik heb geen touch-up bijgeboekt van de visagiste dus ik ga de brief lezen voor de make-up erop zit :sweat_smile:

3 likes

Heel goed idee! Haha

1 like

Ik weet niet zo goed in welk topic dit moet, maar mijn vriend en ik willen binnenkort voor geregistreerd partnerschap gaan. Dit zodat we officieel partners zijn en we financieel alles beter kunnen regelen. We willen graag trouwen maar het dan ook écht goed doen. Dat is financieel nu niet echt mogelijk en we willen het op korte termijn regelen (liefst binnen drie maanden). We gaan dan ook voor een “flits bezoek” met alleen onze ouders. Daarna gaan we met zijn allen uit eten. We gaan wel ringen doen (gewoon simpele) en ik wil een leuk jurkje kopen. Hebben meer mensen een geregistreerd partnerschap en/of huwelijk op deze simpele manier gedaan?

1 like

Ja hoor. Wij zijn in 2020 getrouwd in coronatijd dus heel klein. We zijn gratis getrouwd met 2 getuigen en daarna met 8 man ofzo een lekkere lunch bij een restaurant op het terras. Ik had een jurkje aan en mijn man gewoon overhemd en broek. We hadden geen ringen want zijn geen sieraden types. We kregen wel bloemen van wat mensen en kaarten en geld en mijn buurvrouw had onze deur versierd dus bij thuiskomst zagen we dat.
Ik vond het wel best zo, ben niet zo van de uitbundige feesten. Als jullie het ook klein en simpel willen houden is dat toch helemaal goed.

2 likes

Jaa dat laatste snap ik heel goed. We hebben allebei een aantal ooms en tantes maar gaan maar met twee ooms en tantes om. Moet je dan alsnog iedereen uitnodigen, omdat het zo “hoort”?. Vandaar dat we nu ook gewoon eerst voor het geregistreerd partnerschap willen gaan. Dat betekend voor ons iets minder dan echt trouwen (wat nergens op slaat want het is zowat het zelfde). Wij kunnen wel beiden goed met onze (schoon)ouders en willen ze er graag bij hebben.
Niet on topic maar ik ben binnenkort jarig en ik heb nu ook al stress om hoe ik alles moet doen qua regelen haha. Mijn vrienden zijn allemaal heel lief maar passen totaal niet bij elkaar als groep. Mijn familie nodig ik ook apart uit van vrienden en vaak schoonfamilie ook los van “mijn” familie, puur omdat we dan met veel mensen zijn

1 like

Wij hadden ook alleen vrienden bij het restaurant en dan niet eens alle, gewoon de getuigen met partner en nog een stel. Restaurants waren toen net weer open en met beperkingen, en sowieso kostte dat al genoeg vond ik. En ja jammer voor de familie dan, wij hebben toch niet echt hechte familiebanden. Mijn man wel met zijn ouders maar konden moeilijk hun wel uitnodigen en de rest niet.

Bij mijn kind haar verjaardag doe ik ook altijd eerst familie en dan smiddags vrienden. Vind van die gemengde verjaardagen ook altijd verschrikkelijk cringe. Zit je met 1 of andere oom of weet ik veel wie die je niet kent.

1 like

Ja 4 weken terug nog.
Was 10 minuten binnen en toen en stonden we weer buiten.
Daarna gebak gedaan met de getuigen. Verder in de week wel gedineerd met genodigden.

Had een simpel zomerjurkje van de Only aan. Gewoon simpel wit. Haar en make up zelf gedaan, net als voor het feest van vrijdag.

1 like

Wij hebben het ook klein gedaan, maar wel 20 man.
We hebben niet zoveel vrienden en wilden niet alle familie erbij hebben.

Ik heb 1 oom en tante die gepikeerd waren, maar dat interesseert me niet echt. En wij konden corona max 20 als excuus gebruiken.

Ik wilde graag een mooie jurk, maar was zwanger dus lastig, wilde er ook geen 100en euros aan uit geven. Uiteindelijk een heel mooi jurkje op Asos gevonden, had gewoon 20 jurken besteld, via Zalando, Wehkamp, Asos.

Het is jouw/jullie dag dus doen waar jullie je goed bij voelen.

2 likes

Ja wij ook! Augustus 2020 op die manier

Jaar erop het feest gedaan (zouden eigk april 2020 registratie doen en augustus 2020 het feest, maar corona).
Bij het feest hebben we een handvast ceremonie gedaan, geleid door m’n moeder en daarbij ook geloften uitgesproken. We hadden 50 gasten en bij de tafelindeling gezorgd dat aan elke tafel de mensen elkaar kenden. Er werd bij ons niet gedanst want er waren toen nog afstandsregels. Wel hadden we een buffet en later nog een toetjesbuffet. Het was echt de mooiste dag van het jaar.

(foto’s door @Lakshmana)
Wij liepen heel de tijd rond en kletsten met iedereen. Ik heb echt zo zo enorm genoten.
Bij beide keren hadden we daarna een overnachting in de bruidsuite (iets wat we een traditie willen maken, dus dit jaar gaan we daar weer slapen)

16 likes

Ik heb vandaag onze DIY-enveloppendoos gemaakt. Misschien vinden jullie het ook leuk, dus daarom de tip. Van die hippe glazen enveloppendozen kosten al snel €50-€70.

Ik had al een leuke glazen doos in huis, maar ik zag bij de Ikea ook een gouden/glazen vitrinekastje (BOMARKEN, €20) die je zou kunnen gebruiken. Ik heb op Etsy van die goudfolie gepersonaliseerde stickers (€5) besteld en erop geplakt. Resultaat is super leuk geworden, binnen 10 minuten klaar en dat voor veel minder geld dan via weddingdeco.

13 likes

Dat is echt een goede deal! Wou zelf ook een videograaf maar vond alleen maar opties vanaf 1100 euro

1 like

Wij hebben wel een videograaf ingehuurd. Bij mijn man in de cultuur is dat heel normaal, ik was het vanuit de mijne eigenlijk niet gewend. Vooraf vond ik het onnodig, maar achteraf ben ik super blij ermee. Ik kijk de film regelmatig nog even terug en dan kan ik zo weer bepaalde momenten voor de geest halen. Vind het minimaal net zo leuk en waardevol als de foto’s.

We hebben trouwens geen film die uren duurt. We hebben er 1 van 5 minuten met de highlights en 1 van 20 minuutjes met uitgebreidere beelden, dus het is ook makkelijk terug kijken zo af en toe.

4 likes

Afgelopen weekend hebben we de trouwuitnodigingen besteld. Nou vroegen we ons af of we deze ook naar de fotograaf, trouwambtenaar en ceremoniemeester (allemaal ingehuurde personen) moeten sturen. Geen idee of dat gebruikelijk is. Wat doen jullie?

1 like

Wij hebben hem wel naar de fotograaf gestuurd. Maar die kennen we al van een eerdere shoot en mijn vriend heeft bij haar in de klas gezeten. En zij is er toch ook de hele dag bij, dus vonden het wel zo leuk om te doen. Kregen we een hele positieve reactie op! En weet van kennissen dat zij ook de uitnodiging naar hun fotograaf gestuurd hebben

Trouwambtenaar hebben wij niet gedaan. Is gewoon van de gemeente dus vinden we niet nodig. Als je een zelfstandig trouwambtenaar hebt is je band/contact met diegene misschien ook anders dus kan me dan voorstellen dat je het wel doet. Ceremoniemeester is onze (schoon)zus die krijgt er uiteraard al een haha

1 like

Ja! Wij zijn heel klein getrouwd. Wel een gewone ceremonie, niet zo’n 10 minuten gratis optie. Volgens mij lukt dat bij de meeste gemeentes ook niet op zo korte termijn. Alleen onze ouders waren erbij en onze moeders waren getuige. We gingen na de ceremonie foto’s maken en ergens borrelen.
Ik zag van de week dat het merk YAS leuke witte jurkjes heeft mocht je wel wat wits aan willen. Ik had een jurkje van Fabienne Chapot en mijn man een pak van Suit Supply aan.
En we hadden wel de leukste fotograaf erbij @Lakshmana We zijn heel blij dat we niet bezuinigd hebben op de foto’s!

Achteraf mis ik er ook niks aan, voelt echt goed en het paste bij ons. Het idee om het zo te doen ontstond een beetje omdat we het niet langer wilden uitstellen en door andere omstandigheden.

4 likes