Trouwtopic

Wij hebben hem wel naar de fotograaf gestuurd. Maar die kennen we al van een eerdere shoot en mijn vriend heeft bij haar in de klas gezeten. En zij is er toch ook de hele dag bij, dus vonden het wel zo leuk om te doen. Kregen we een hele positieve reactie op! En weet van kennissen dat zij ook de uitnodiging naar hun fotograaf gestuurd hebben

Trouwambtenaar hebben wij niet gedaan. Is gewoon van de gemeente dus vinden we niet nodig. Als je een zelfstandig trouwambtenaar hebt is je band/contact met diegene misschien ook anders dus kan me dan voorstellen dat je het wel doet. Ceremoniemeester is onze (schoon)zus die krijgt er uiteraard al een haha

1 like

Ja! Wij zijn heel klein getrouwd. Wel een gewone ceremonie, niet zo’n 10 minuten gratis optie. Volgens mij lukt dat bij de meeste gemeentes ook niet op zo korte termijn. Alleen onze ouders waren erbij en onze moeders waren getuige. We gingen na de ceremonie foto’s maken en ergens borrelen.
Ik zag van de week dat het merk YAS leuke witte jurkjes heeft mocht je wel wat wits aan willen. Ik had een jurkje van Fabienne Chapot en mijn man een pak van Suit Supply aan.
En we hadden wel de leukste fotograaf erbij @Lakshmana We zijn heel blij dat we niet bezuinigd hebben op de foto’s!

Achteraf mis ik er ook niks aan, voelt echt goed en het paste bij ons. Het idee om het zo te doen ontstond een beetje omdat we het niet langer wilden uitstellen en door andere omstandigheden.

4 likes

Je kan uitwijken naar een andere gemeente! In mijn gemeente waren er 2 opties in 9 maanden, die wij toevallig allebei niet konden. Maar we zijn toen naar een stadje verderop uitgeweken en daar kon het binnen een maand al. Later nog verzet ivm corona en dat was ook allemaal geen probleem.
Ze konden toen in Dordrecht zelfs al de datum reserveren voor onze registratie in Sliedrecht. Moesten dan wel daarheen om het officieel af te spreken en natuurlijk voor de ceremonie zelf. Maar 't was wel gratis en mogelijk op korte termijn.

1 like

:smiling_face_with_three_hearts: Zo lief! Het was echt super gezellig. 10/10 would recommend.

5 likes

@anon4775214 Je kunt voor ringen ook nog kijken bij 123gold. Vreselijke naam, maar wij zijn nog steeds heel blij met onze zelfontworpen ringen. Zijn naar Rotterdam geweest toentertijd.

1 like

In sommige gemeentes kan de gratis ceremonie ook allee als je een bepaalde pas hebt (die je volgens mij kunt aanvragen als je een max. inkomen hebt en waarmee je ook korting krijgt op allerlei andere dingen). Dus dat is misschien ook goed om even te checken.

Jaa we hebben al wat dingen uit gezocht. Ik geloof dat het €100 kost voor een korte ceremonie. Omdat het voor ons “maar” geregistreerd partnerschap is, gaan we gewoon voor goedkopere en niet boeiende opties. We willen graag over een paar jaar trouwen en dan helemaal los gaan. Geregistreerd partnerschap is voor nu voornamelijk alleen maar om de financiële/praktische zaken snel vast te leggen ivm onze kinderwens

Wij hebben om iets andere redenen ook zo’n goedkope ceremonie gedaan. Op een dinsdag, kostte 120 euro en er mochten 25 mensen bij zijn. De ceremonie duurde ongeveer 10 minuutjes in plaats van alleen maar ff snel tekenen en het was nog best leuk gedaan, niks bijzonders uiteraard maar die vrouw deed wel d’r best en gooide er nog een leuke quote over de liefde tegenaan. :joy: :+1:t3:

De zaterdag daarop hadden wij onze bruiloft met een ceremonie die door een goede vriendin en mijn vader werd gedaan.

2 likes

Heeft iemand ervaring met het online bestellen van een trouwjurk/outfit?

Ik heb een paar weken geleden op Etsy een hele mooie outfit (rok + top) gevonden, ben echt verliefd en denk eigenlijk dat ik ze sowieso ga kopen maar ben toch benieuwd naar eventuele ervaringen. :blush:

Shop heeft goede reviews trouwens, ook een paar foto’s van wat ik wil en ziet er goed uit. Helaas wel duurder dan wat ik had voorgenomen, maar dat praat ik goed omdat het aparte stukken zijn die ik eventueel nog eens kan dragen (wat ik wss niet ga doen).

Ik heb mijn jurk besteld bij reformation (webshop in de vs). Was toen heel zeker van de jurk. Heb gemaild of ik de afmetingen van de jurk mocht. Zodat ik alles op kon meten en de juiste maat kon bestellen. Heb achteraf ook geen spijt gehad.

Het was geen traditionele trouwjurk maar een leuk wit jurkje. Verder geen tips alleen een goede ervaring.

Alleen een goede ervaring helpt al wat meer qua vertrouwen! Fijn dat je er geen spijt van hebt gehad.

Ik ga idd ook goed naar de afmetingen vragen, volgens mij doen ze zelfs een stukje custom made. Moet goed komen.

Dit past eigenlijk beter in een ‘woordspeling topic’ maar die kan ik niet vinden helaas haha

We willen de gasten als bedankje een shotje mee geven (in zo’n flesje, geen shotglaasje) omdat dat een inside dingetje is van ons. Wat is leuk als woordspeling erop? Mag in Engels of Nederlands zijn maar ‘take a shot we tied the knot’ vind ik niet echt geschikt want we tieen helemaal geen knot? En niemand kent dat haha, dus benieuwd naar jullie suggesties!

2 likes

Love potion of Drunk in love?

3 likes

Het is een oude Schotse/keltische(?) traditie volgens mij waarbij ze tijdens de ceremonie met linten de handen aan elkaar vastknopen, wel mooi! Maar niks voor ons haha en de uitdrukking is in Nederland volgens mij erg onbekend!

2 likes

‘because no great story started with a glass of milk’

5 likes

Heeeel leuk!

@Bunnyslippers ook leuk

4 likes

Dit is wel echt een superleuke!

2 likes

Samen met de andere getuige organiseer ik op een trouw het Mr. & Mrs. spel / schoenenspel. Wat is een leuk cadeautje om aan het koppel te geven als prijs? We zijn op zoek naar iets ludiek en niet te duur, maar ook niet extreem gênant.

Een vriendenboek ingevuld door alle gasten vind ik een super leuk idee (las ik op het internet), maar het is helaas te laat om dat nog te organiseren.

1 like

Vandaag worden onze uitnodigingen bezorgd en ik zit echt non stop te kijken of de bezorger er al aankomt. Wij hebben trouwens besteld via Cotton Bird. Ben echt zo benieuwd of het allemaal gelukt is. Een proefdruk is daar namelijk niet mogelijk.

Edit: terwijl ik dit typte werd het bezorgd en het is echt supermooi geworden. Mega blij!

7 likes

Hoe lang heb je nog tot de trouw? Ik heb een wie is het spel laten maken voor het bruidspaar, maar dan met foto’s van de daggasten met gekke attributen.

3 likes