Ik zou het denk ik nog 1x aankaarten en daarna gewoon laten. Je hebt al van de mensen om je heen en de mensen op dit forum de bevestiging dat jij echt niet gek bent maar dat zij onbeschoft is. Als jij dan uitlegt waar voor jou het pijnpunt zit en zij begrijpt dat écht niet, dan wil ze het echt gewoon niet snappen. Sorry maar hoe zelfingenomen kun je zijn door te denken dat mensen zich zó vereerd moeten voelen met het zijn van ceremoniemeester. Natuurlijk is het echt heel bijzonder als je vriendin je daarvoor vraagt en misschien zelfs ‘een eer’, maar uit eindelijk verleen jij haar een gunst en niet andersom.
Overigens heb ik zoiets in mijn omgeving echt meerdere malen gezien. Bruid vraagt een vriendin om ceremoniemeester/getuige/maid of honour te zijn, diegene trekt super veel met het bruidspaar op en regelt super veel. Vervolgens kan er na de bruiloft nauwelijks een ‘bedankt’ vanaf en is de bruid zo in haar eigen wereld dat het contact verwatert.
Ik vind dat altijd super gek. Op een gegeven moment moet je als bruid ook beseffen dat het niet meer alleen om jou draait.