Ik vind die van @Bunnyslippers veel leuker eigenlijk!
Die maken de woordspeling met drank + liefde, maar zijn niet zo “zonder drank en zuipen kun je geen goed feestje hebben”.
We willen die uitspraak nu op het bordje zetten (omdat ons verhaal toevallig echt begon in die brouwerij) en dan op het kaartje aan het flesje: love drink of love drunk
- Love drunk
- Love drink
- Allebei stom
0 stemmers
Wij zijn getrouwd! Het was zó’n mooie dag. Ik vond het altijd een beetje overdreven als mensen hun trouwdag de mooiste dag van hun leven noemden, maar het was oprecht de mooiste dag van m’n leven tot nu toe. Zo veel lieve mensen om ons heen, ik ben echt intens aan het nagenieten (en gesloopt haha)
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd!! En zo herkenbaar
Mag ik vragen hoelang de levertijd was? Ik ga daar geboortekaartjes bestellen.
@Tostibrood gefeliciteerd!
Gefeliciteerd @Tostibrood
—
Haha wij hebben ons gratis trouwen gefixt in de gemeente over ± een jaar. Dat scheelt ons ongeveer 650 euro dus we gaan dan zaterdag de ceremonie doen alsof we echt trouwen en dan de maandag erop nog even de handtekening in het gemeentehuis. Die vrouw was echt verbaasd dat we zo vroeg ermee waren haha, maar ze hebben zelf op de site staan dat het zo druk is en dat de wachttijd voor gratis trouwen 9 maanden is
Ik had onze trouwkaart hier ook vandaag en duurde bij ongeveer 10 dagen. Er staat wel bij dat geboortekaartjes sneller zijn qua levering
Anderhalve week, viel me mee!
Even trouwdilemma. Ik weet al een jaar de trouwdatum van een goede vriendin. We spreken elkaar minder regelmatig, maar hebben wel echt een goede band. Hebben er veel samen over gepraat, ik heb de jurk gezien, ken de hele planning, heb een hotelkamer geboekt op haar aanraden. Nu heb ik dus vorige week de kaart ontvangen en ben ik avondgast, was wel op haar vrijgezellenfeest waar dus alle anderen daggast zijn. No hard feelings, maar eigenlijk is die bruiloft in een drukke week, ik ken er niemand, het komt qua tijdstip kut uit omdat het rond etenstijd start (kerkdienst, ceremonie, taart, diner etc is dan al geweest) maar avondgasten geen eten krijgen, ik heb niks met de kerk, het is ver en belangrijkste: ik kan me over dit alles prima heenzetten, maar hoe graag wil je een avondgast erbij. Denken jullie dat ik het kan maken om niet te gaan?
Klinkt ook alsof je het wel ingewikkeld vindt om avondgast te zijn en terecht ook na alles wat je samen hebt gedeeld en je via de uitnodiging moet horen dat je alleen op de avond mag komen. Niet gaan is een duidelijk signaal naar haar toe (miss voor jou net zo duidelijk als de avonduitnodiging).
Ik denk niet zonder consequenties voor jullie vriendschap, los van of dat al dan niet terecht zou zijn.
Kan je niet gewoon wat later gaan? Dat valt wss niet eens op.
Weet je zeker dat het geen foutje is? Kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent, maar ik zou gewoon gaan.
Mwa het is meer dat ik sinds de uitnodiging als avondgast een andere waarde toe ken aan deze bruiloft dan ik eerder gedaan heb. Ik wil haar wel graag zien trouwen en daar ben ik dus niet voor uitgenodigd (zij heeft zelf ook niks met de kerk). Zo’n feest is best leuk, maar ik ken er weinig mensen en ga het bruidspaar amper spreken. Tegelijkertijd heb ik ook geen zin in een dramatische ruzie als zij het hoog opneemt dat ik afzeg. Dat is het niet waard.
@Bunnyslippers nee ik ga wel of volledig of niet. Een uurtje meer of minder gaat het mij niet zo om omdat het vrij ver is. Had ik in de buurt gewoond had ik dat gedaan.
Maar mijn vraag is dus vooral: zouden trouwenden hier beledigd zijn als vrienden in deze situatie zouden afzeggen
Het kan twee kanten op natuurlijk, maar ik neig naar ja ze zal beledigd zijn. Je weet het al een jaar, heb je wel door hoe belangrijk dit voor mij is, ik heb je steeds op de hoogte gehouden van alles, ik denk dat dit soort argumenten nog wel er ingegooid gaan worden. Maar goed ik snap wel dat je denkt nou eh nee gaan we niet doen want het komt niet lekker uit.
Aan de andere kant, ik zou als vriendin nooit iemand alleen als avondgast uitnodigen, als je weet dat diegene speciaal een hotelkamer etc. geboekt heeft en zoveel moeite doet erbij te zijn.
@Marquez duidelijk. Denk dat ik er niet onderuit kom als ik er geen ding van wil maken en ik wil hier echt geen gedoe over met haar
Tsjah dit argument werkt natuurlijk wel 2 kanten op: @Shaaar is neegenomen in het proces, vrijgezellenfeest, weet hoe belangrijk het is maar is toch geen daggast…
Ik ben ook op een bruiloft avondgast, en wel vrijgezellen, maar daar is wel vooraf open over gecommuniceerd en het is voor meer mensen, maakt toch verschil.
Maar het gaat mij dus niet om het afgeven van een of ander statement omdat ik geen daggast ben. Tijdstechnisch past dat net zo goed niet in mijn planning. De enige reden dat het hele voortraject ertoe doet is omdat ik met de kennis van nu een slag om de arm had genomen in of ik erbij zou zijn of niet. Ik heb echt zorgvuldig om deze dag heen gepland en speel gewoon ergens met het idee: Als ze mij niet als daggast uitnodigt vind ze het misschien ook niet zo heel erg als ik besluit niet te komen. Maar ik wil deze vriendschap er niet voor op scherp zetten, want ik waardeer haar. En het feit dat meerdere mensen hier en in mijn omgeving nu al zeggen: dat wordt drama is voor mij al genoeg om wel te gaan
Ja ik zou gaan. Je geeft aan dat je er al omheen gepland hebt en ook al is het onhandig etc, het is maar 1 avond. Misschien is het niet zo gezellig, dan kun je evt wat eerder gaan of het gewoon uitzitten. Voor de vriendschap zou ik het gewoon doen