Trouwtopic

Neee 2023 wel! Maar toch heb ik nu 4 fotografen gemaild die allemaal al vol zitten :sweat_smile: misschien gewoon pech!

1 like

Heb je een bijzondere trouwdatum misschien? 23-3-2023 of iets dergelijks?

3 likes

Ik ben nog steeds heel blij met de foto’s van onze fotograaf - bij ons in ieder geval zeker niet sepia ge-edit!

4 likes

Heb even teruggespit in m’n mail (sorry 't liet me nog niet los :joy:) en denk dat ik weet wie je bent en het is idd vrij bizar want ik heb voor jullie datum serieus al 5 aanvragen gehad (en dus ook moeten afwijzen). Terwijl op een paar boekingen na de rest van 2023 echt nog super leeg is haha. Zo raar!

Hahah aah ja dan weet ik ook wie jij bent van de twee denk ik! Jaa echt jammer, was graag door jou gefotografeerd!! Maar blijkbaar een populaire datum dus :woman_shrugging: (geen bijzondere datum verder, denk ik)

2 likes

Ken je Roy van der Wens? Hij zit om de een of andere reden in mijn insta-algoritme. Mooie fotos en hij heeft ook wat prijzen gewonnen.

We hebben een locatie en datum vastgezet, november dit jaar. :grin: Elke keer als we om een datum in november vroegen waren de locaties heel verbaast dat we dit jaar bedoelde i.p.v. volgend jaar.

Hoe lang van te voren hebben jullie de uitnodiging verstuurd? Ik lees verschillende dingen op internet, ben even benieuwd naar wat echte mensen hebben gedaan (ipv een algemene post op een random site).

1 like

Leuk! Om me heen laten mensen het wel echt lang van te voren weten. Voor november dit jaar zou ik eigenlijk zo snel mogelijk de uitnodiging sturen, is “al” over vier maanden en met iedereens drukke leven en zo wel handig om te weten, zeker voor mensen die van verder weg komen of mensen die oppas willen regelen voor hun kinderen ofzo :slight_smile:

2 likes

Wij hadden save the dates gestuurd ongeveer een half jaar van tevoren en de uitnodigingen 2,5 maand van tevoren omdat we eerder het exacte programma nog verder wilden uitdenken. Als je dat al weet zou ik lekker zsm die uitnodigingen versturen! Dan weten je gasten het op tijd en kunnen ze het vrijhouden :smiley:

1 like

Wij hebben onze bruiloft door Roy laten fotograferen, foto’s zijn echt super geworden en hij is echt heel aardig en fijn om erbij te hebben.

@Aardbeitje

Ja toch wel vanaf nu zo snel mogelijk dus! Ik las vooral ca. 6 weken van te voren, maar vond dat nogal kort. Leuk, dan ga ik aankomende week aan de slag met ontwerpen van de kaart.

1 like

Je kunt ook eerst een save the date doen en later de uitnodiging als je je programma precies weer. Wij hadden 6 maanden van tevoren de save the date en twee maanden ervoor de uitnodiging.

1 like

@50193905 je kunt de save the date ook makkelijk en gratis digitaal versturen via Whatsapp oid. Ik had onze save the date via canva gemaakt in de stijl van de trouwkaart. En voor degenen zonder Whatsapp de save the date geprint op mat fotopapier van de Hema als ‘kaart’

2 likes

Wij hadden idd via whatsapp een video met foto’s en filmpjes van ons verstuurd. Heel leuk :smiling_face_with_three_hearts:

Wij hebben 11 maanden ongeveer de save-the-date eruit gestuurd (per whatsapp) en we gaan dan de uitnodiging eruit sturen ong. 5-6 maanden van te voren denk ik. Ik vind 6 weken persoonlijk echt veeel te kort haha. Ik heb een vriend die in september trouwt en hij kreeg de afgelopen maand al superveel vragen over de tijden/slaapmogelijkheden omdat mensen zaten te wachten op de uitnodiging en die nog niet hadden

3 likes

& @Tostibrood @Skater Thanks voor jullie reacties! Ik heb nu inderdaad ook een save the date via whatsapp gestuurd, de echte uitnodigingen komen dan ergens in augustus. Er zullen bij ons ook wat gasten komen die waarschijnlijk willen overnachten in een hotel, dus dan is het inderdaad wel fijn om dat ruim van te voren te kunnen boeken.

2 likes

Vandaag trouwringen opgehaald. Heb ZO veel zin in onze trouwdag en om die ringen te dragen. Hoe gaat het met de voorbereidingen van de anderen die deze zomer trouwen?

4 likes

Ik mag mij hier ook melden, m’n vriend heeft me twee weken geleden ten huwelijk gevraagd :grin:

Misschien een wat niche/rare vraag: ik ga mijn eigen trouwjurk naaien, dus eigenlijk hoef ik niet te gaan passen in een winkel. Ik weet al wat ik wil en heb ook al een patroon gekocht. Maar het lijkt me zo leuk om toch met mijn beste vriendinnen jurken te gaan passen, voor de ervaring. Is dat heel raar? Aan de ene kant lijkt me het geweldig, aan de andere kant wil ik niet verliefd worden op een jurk die ik toch niet ga kopen. Wat zouden jullie doen?

6 likes

Misschien alleen jurken passen in hetzelfde model als dat je gaat maken? Of gewoon naar zo’n hele kitschy zaak gaan, waar toch geen droomjurken hangen puur voor de ervaring.

Edit: en Gefeliciteerd natuurlijk! Super leuk!

Gefeliciteerd! Wat leuk! :heart_eyes:
Tof dat je je eigen jurk kan maken. Er zijn een paar bedrijven waarbij je met vriendinnen/moeders/wie dan ook kan high tea’en en trouwjurken kan passen voor de lol. Misschien zit er ook iets bij jou in de buurt?

@Skater tof! Wij hebben afgelopen zaterdag de ringen uitgezocht. Heeeeel blij mee!
Ik heb ook een simpele jurk gekocht maar ik vind het perfect