Ja jullie moeten voor jezelf bedenken of je elkaar voor het altaar voor het eerst wil zien, of niet. Aan die beslissing kun je alles ophangen
Ik zie het niet vaak meer op bruiloften, de first look bij het altaar, ik denk bij 5% van de bruiloften nog (ik fotografeer bruiloften). Maar ik vind het wel altijd heel romantisch. Het nadeel ervan is dat je inderdaad het fotomoment voor jullie samen dan na de ceremonie moet plannen, en je dan dus even weg bent bij je gasten. Ook zal iedereen er dan bij zijn en sommige koppels vinden het juist fijn om het met z’n tweeën (of een klein clubje) te doen. Het is best een spannend moment namelijk, dat is echt altijd zo! Wat betreft het weggeven door je vader bij de ceremonie, dat kan ook gewoon nog als je je aanstaande wél al eerder gezien hebt bij de first look. Beide momenten zijn heel mooi en zullen geen afbreuk doen aan elkaar.
Hoe laat hebben jullie de ceremonie gepland? Je kan ook de praktische afweging maken door te kijken of het handiger is om de fotoshoot na de ceremonie nog te doen. Maar bedenk je dan wel dat je dus even weg bent bij je gasten.