Trouwtopic

Ringendoosje en pennenhouder voor t gastenboek heb ik bij Sissy Boy gekocht

Qua etsy tips hebben wij ipv naambordjes uit hout gesneden naamkaartjes besteld. Dit idee:

Zulke servetten (linnen) heb ik goedkoop via Aliexpress besteld

En op etsy staan ook een heleboel alternatieve gastenboeken zoals een jenga spel (gasten beschrijven dan de blokjes), een wereldbol (gasten schrijven op de bol), of met polaroid foto’s. Op etsy heb je ook een heleboel digitale templates van welkomstborden trouwens! Die kun je dan zelf aanpassen en laten drukken op forex (nog steeds goedkoper dan via weddingdeco oid).

4 likes

Ik kan me hier ook melden. Las hier al mee omdat ik het gewoon een leuk onderwerp vind, maar het gaat hier dan nu ook echt gebeuren dus dan is het nog leuker om mee te lezen! Ons plan is nu om volgend jaar te trouwen maar het is natuurlijk nog maar de vraag of er dan plek is etc. Vind het wel spannend allemaal want wie nodig je wel/niet uit, waar ga je het doen? Etc. Maar daar komen we vast uit haha.

14 likes

@Tostibrood ah dankjewel! Hele goede tips :blush:

1 like

Aah morgen trouwringen uitzoeken in Amsterdam. Super leuk haha.

4 likes

Leuk! Toevallig bij Nadine Kieft? :grin: Daar hebben wij onze trouwringen uitgezocht.

Nee we gaan naar Nanini, maar die ringen zien er ook erg mooi uit. :smile:

1 like

Leuk, gefeliciteerd nieuwe verloofde mensen!

Wij gaan dus zelf het feest organiseren in de tuin (zomer 2023) en daar zijn we nu langzaamaan vrienden voor aan het vragen. We hebben al een chef feest, chef camping en chef ceremonie haha. En ook de babs al gevraagd (ook een vriend). Zo leuk om het samen met anderen te doen en dat iedereen enthousiast is. We hebben ook met de meeste van onze vrienden in commissies enzo gezeten dus de meesten houden van organiseren haha

6 likes

Wat leuk? Enne, je jurk? Ben je daar al mee bezig?

1 like

Ja! Heb in oktober een afspraak staan, heel benieuwd hoe dat gaat zijn!

3 likes

Ik ben helemaal druk met de eerste voorbereiding en heb een vraag. Hoe doen jullie dat met de first look? Ik wil graag weggegeven worden door mijn vader, doe je dan ook de first look of is die al eerder? Het lijkt me praktisch om voor de ceremonie foto’s te maken maar dan kan een first look bij het weggeven eigenlijk niet. Echt benieuwd naar ervaringen!

1 like

Ja jullie moeten voor jezelf bedenken of je elkaar voor het altaar voor het eerst wil zien, of niet. Aan die beslissing kun je alles ophangen :blush: Ik zie het niet vaak meer op bruiloften, de first look bij het altaar, ik denk bij 5% van de bruiloften nog (ik fotografeer bruiloften). Maar ik vind het wel altijd heel romantisch. Het nadeel ervan is dat je inderdaad het fotomoment voor jullie samen dan na de ceremonie moet plannen, en je dan dus even weg bent bij je gasten. Ook zal iedereen er dan bij zijn en sommige koppels vinden het juist fijn om het met z’n tweeën (of een klein clubje) te doen. Het is best een spannend moment namelijk, dat is echt altijd zo! Wat betreft het weggeven door je vader bij de ceremonie, dat kan ook gewoon nog als je je aanstaande wél al eerder gezien hebt bij de first look. Beide momenten zijn heel mooi en zullen geen afbreuk doen aan elkaar.

Hoe laat hebben jullie de ceremonie gepland? Je kan ook de praktische afweging maken door te kijken of het handiger is om de fotoshoot na de ceremonie nog te doen. Maar bedenk je dan wel dat je dus even weg bent bij je gasten.

3 likes

Wij hebben de first look gedaan dat we elkaar voor het eerst zagen voor de ceremonie al. En dan met allebei handen voor de ogen. M’n man stond er dus al zonder zicht en mijn getuigen verplaatsten mij ook daarheen zodat ik niks zag. We zagen elkaar daardoor dus tegelijk voor het eerst. @Lakshmana was mijn fotograaf en er zijn dus ook foto’s waar we allebei eerst met de hand voor onze ogen staan en daarna telde zij af en haalden we onze hand weg. Mijn lievelingsfoto van de bruiloft is ook gemaakt bij dat moment. We kijken daar allebei zo verheugd.
En daarna dus partnershoot

2 likes

Wij twijfelen nog over onze entree.

Optie 1: de gasten nemen alvast plaats in de trouwruimte en dan komt eerst mijn vriend binnen en daarna ik met mijn vader. De gasten hebben ons dus nog niet gezien.

Optie 2: We rijden met de trouwauto een ‘nep’ rondje en komen dan aanrijden terwijl alle gasten ons opwachten. De gasten zien ons dan wel voordat de ceremonie begint.

Mijn vriend wil graag optie 2. Maar hoe doe je dat dan met de ceremonie? Wij willen graag apart van elkaar naar binnen lopen en ik wil graag door m’n vader weggegeven worden. Laat je dan eerst de gasten plaatsnemen? Iemand tips?

1 like

Wij hebben optie twee gedaan. Daarna als eerst de gasten naar binnen, toen iedereen zat mijn man. En daarna kwam ik samen met mijn vader binnen.

2 likes

Bij de bruiloft van een vriendin kwamen ze eerst met de tram aan. Vervolgens namen alle gasten plaats en daarna kwamen ze met z’n tweeën de zaal binnen! Was heel erg mooi gedaan. Dus dat kan je makkelijk doen, denk ik.

2 likes

Wat hebben jullie gedaan met de trouw auto? We trouwen namelijk midden in de stad en wonen er zelf ook. Dus parkeren en rijden is een beetje problematisch.

Aan de ene kant heb ik zoiets van een mooi auto hoeft niet perse, maar het kan ook wel weer leuk staan op de foto’s.

2 likes

Jaa! Onze getuigen hadden een tandem gehuurd en daar zijn wij op gegaan, bij vertrek weg hadden ze 'm nog verder versierd ook (eerst alleen linten, daarna dus ook blikken). Ik ken ook mensen die in een bakfiets werden rondgefietst door hun getuigen.

In de quote hieronder staat een foto.

3 likes

Je zou ook nog met de fietstaxi kunnen gaan in de stad. Weer eens wat anders! :smile:

1 like

Ik zit nu ook naar fietsen te kijken. We hebben helaas geen fietstaxi hier. Dat ziet er namelijk wel heel tof uit! Onze enige opties voor een fiets zijn een bakfiets of een tandem. :sweat_smile: Nog maar even over nadenken.

1 like

Je loopt na aankomst even met je vriend + vader naar een aparte ruimte. Vaak wil de babs je dan ook even groeten. Jullie gasten gaan dan alvast zitten en daarna begint de ceremonie.

2 likes