Een riksja huren?
Voor ons is het over 2 weken zo ver! Jeetje wat gaat het snel. De zenuwen zijn ook wel echt flink aanwezig nu
Ik kan het ook nog steeds niet beseffen eigenlijk. Het voelt als zo groots en ongrijpbaar. Kan met ook nog steeds niet voorstellen hoe het nou écht gaat zijn op die dag. Terwijl we natuurlijk alles al lang doorgesproken hebben en ik precies weet wat er gaat gebeuren allemaal. Zo gek haha
Maar ook wel echt heel veel zin in
Wij gaan denk ik gewoon lopen eigenlijk haha. We hebben allebei niet echt iets met auto’s en onze locaties liggen op loopafstand van elkaar dus het is ook niet echt nodig om iets van ander vervoer te hebben. Misschien een bakfiets voor richting het hotel na het feest haha (daar ga ik dan lekker inliggen, mag hij fietsen)
Hier nog 2,5 week voor onze grote dag. De zenuwen beginnen nu wel te komen. Alle grote dingen waren ruim op tijd klaar, maar nu komt het nog aan op DIY’en enzo (dus ook geen ramp mocht er iets niet meer lukken).
Heb er mega veel zin in, maar ergens wil ik ook niet dat het straks allemaal voorbij is nadat dit een jaar lang mijn grootste bezigheid geweest is
Hoe gaat het met jullie voorbereidingen?
@Ananas @Denver Zo dichtbij en zo leuk! Lijkt mij dat het zo’n schoolreisje-gevoel geeft. Voor je het weet is het zo ver en straks ook zo weer voorbij.
Hier gaan de voorbereidingen goed. Nog een kleine 7 week. Heb zo’n groot bord / wedding sign besteld voor bij de entree van de locatie en die is wel heel mooi geworden. Verder is het echt een beetje wachten op de laatste dingen eigenlijk, try-outs van make-up en haar bijv.
Ene moment ben ik heel relaxt en ander moment wat minder haha.
Wij hebben vanavond kennisgemaakt met de fotograaf. We zijn heel erg enthousiast! Ze heeft ons ook echt gerustgesteld wat betreft het op de foto gaan. Daar zijn we allebei wat ongemakkelijk mee namelijk
Nu zijn we ook bezig met de taart, ringen & de hotelovernachting. Over een paar weken ga ik ook jurken passen Helemaal zin in!
Ja zo voelt het ook echt! Bizar eigenlijk haha. Je leeft er zo lang naartoe en “ineens” is het ook weer voorbij
Voor jullie komt het ook al dichtbij dus! Welke datum trouwen jullie?
@croissant fijn dat je wen goed gevoel hebt bij de fotograaf! Dat is zo belangrijk om zo ontspannen mogelijk op de foto te gaan. Gaan jullie deze officieel boeken of heb je nog meer aanvragen/gesprekken gepland staan?
Wat is normaal om op een bruiloft te geven aan bedrag? Het is een bruiloft met een ceremonie en een diner, er is niet echt een feest. Het is een vrij kleine bruiloft met 25 gasten. Het gaat om mijn man en ikzelf die dan de hele dag zijn uitgenodigd. Vind het moeilijk te bepalen, ik lees op internet tussen de 50 en 100 euro zoiets, maar dat is dan neem ik aan als koppel?
Bij mij zou van invloed zijn wat ik kan missen en wat mijn relatie is met het bruidspaar. Toen wij trouwden, hebben we bedragen ontvangen variërend van 20 euro van een gezin met vier kinderen tot 100 euro van een alleenstaande.
Edit: dit zijn de ‘extremen’, gemiddeld kregen we 25 à 30 euro per persoon. Dit is al wel een aantal jaar geleden.
Ik hou zelf €50 op aan, dus als ik alleen ga dan geef ik €50 en met partner €100.
Oke goeie! Ik hoop op nog iets meer reacties. ik dacht zelf aan 80 euro voor zijn 2e en dan een klein cadeautje erbij. Mijn man zegt 50 euro voor 2, maar dat vind ik zelf wat aan de lage kant.
Ligt er (wat mij betreft) ook wel aan wat je relatie is tot het bruidspaar en of je de hele dag bent uitgenodigd of alleen het feest.
Als je wat closer bent, is inderdaad het bedrag wat jij noemt, wat ik ook zou uitgeven als stel.
Hangt van relatie af (maar vast een hechte band, aangezien er weinig gasten komen) en wat je kan missen. 50 als stel hoeft niet gek te zijn per se…
Wij kregen 3 jaar geleden volgens mij 50 euro per stel gemiddeld. Iedereen bleef eten. Wij geven meestal zelf ook 50 euro per stel (of minder, als ze wat verder weg staan en we alleen naar het feest mogen bijvoorbeeld).
Ja we gaan haar ook officieel boeken. We twijfelen alleen nog of we voor 10 of 12 uur gaan.
We hebben geen andere gesprekken gepland omdat we over haar het meest enthousiast waren qua stijl en wat ze aan foto’s laat zien. Verder zijn haar prijzen ook wel marktconform dus nu het gesprek zo fijn was, gaan we er gewoon voor
Kun je anders niet voor nu 10 uur vastleggen en dan eventueel later in het hele proces naar 12 uur gaan? Wanneer je de planning steeds duidelijker krijgt weet je ook of je het nodig hebt of niet
Ja daar kwam de fotografe ook mee Dus dat gaan we doen. Het draaiboek qua tijden ligt nog lang niet vast (het gaat ook pas in mei volgend jaar gebeuren) dus dan kunnen we dat altijd nog aangeven.
Oeh leuk! Waar heb je dat bord besteld? Ben aan het rondkijken maar vind het best duur overal…
@Ananas 29 september! Dus nog even geduld.
@Skater we hebben het bord uiteindelijk heel ondoordacht besteld samen met onze trouwkaarten via Madeformoments. Trouwkaarten wilde ik daar sowieso vandaan hebben en goede ervaringen met het bestellen van kaarten an sich. Ik heb ook veel op Etsy gekeken maar daar was de verzending zo duur.
Dus nu in dezelfde stijl als de kaart, dacht prima en ben nu van die twijfel af!
Vanmiddag mn jurk op mogen halen. Hij zat zo mooi. Echt super blij mee
Nu kunnen we écht aftellen