Trouwtopic

Aaaah nog anderhalve week. 🫣 Via via heb ik last minute nog een oud VW busje kunnen vinden om ons op te halen. De sweets table is klaar. De kleding is klaar. Nu nog de laatste decoraties en voila. Het lijkt nu echt samen te komen.

11 likes

Aaaaah spannend! Gaat nu snel hè. Zin in? En hoevaak heb je buienradar al gecontroleerd of valt dat mee?

3 likes

:joy: Drie keer per week gemiddeld. Het lijkt nu wel de goede kant op te gaan! Het gaat echt heel snel nu. Waren jullie ook gespannene van te voren?

2 likes

Nog gefeliciteerd! Wat een leuk en mooi idee ook van die sokken!

@anon43983847 oeh spannend allemaal, veel succes met de laatste dingen!

4 likes

Hahaha heel herkenbaar. Ik moet nog! De 29e trouwen wij. Dus ik kan eindelijk de voorspellingen zien en ja, ik bekijk het ook.

Ik ben een combinatie van heeeel veel zin in en zenuwen! Alsof ik weer 14 ben en uitkijk naar een concert van m’n favoriete band.

1 like

Wat leuk :smiling_face_with_three_hearts: Wat voor locatie hebben jullie? Ik zie tot nu toe dat de zon schijnt de 23ste dus ik hoop het zo haha. :smile:

1 like

Ik zal voor je duimen wat betreft het weer haha. Wij hebben een landgoed, en zijn dus op dezelfde locatie. Buiten is wel echt het mooiste op deze locatie. Heb er ook wat neefjes en nichtjes bij en het is toch het leukste als die wat kunnen ravotten. Maar we zullen zien. Tot nu toe droog in ieder geval (maar ja, dat kan nog veranderen)

Mijzelf voorgenomen er hoe dan ook het beste van te maken.

Weet jij trouwens nog binnenlocaties om foto’s te maken in geval van regen?( We hadden het er al eerder over gehad dat we in dezelfde provincie wonen geloof ik)

1 like

Wij zijn vanochtend bij een trouwlocatie wezen kijken en het begint nu echt wat meer te leven, al duurt het nog wel even (willen pas in 2024 trouwen).

Locatie was echt prachtig en ik ben echt enthousiast. Alles zou op die locatie kunnen (ceremonie, eten, feest) en dat wil ik ook heel graag. Maar voor het eten is er plek voor 50 gasten. We willen niet dat mensen tussen de ceremonie en eten weg moeten of dat er dan mensen zijn die na de ceremonie weg moeten omdat ze niet blijven eten. Dus dat betekent ook 50 gasten voor de ceremonie.

Oke heel verhaal haha maar mijn vraag is nu hoeveel gasten waren er bij jullie bij de ceremonie/eten?

1 like

Wij hebben 48 gasten voor de ceremonie, en ze blijven ook allemaal eten

18 gasten maar. Denk niet dat je kan vergelijken met anderen, elke bruiloft is zo anders. Ga gewoon eens samen op een rijtje zetten wie je er écht bij zou willen hebben, wie je er wel gezellig zou vinden erbij te hebben en van wie je enige sociale druk voelt om ze maar te vragen. Heel eerlijk invullen (dus echt: ik wil graag tante Ans, maar oom Joop staat op de sociale druk lijst). En daarna ga je tellen en strepen wat je de discussie waard vindt.
Wij kwamen er op uit dat we ons het beste voelen bij maar 1 persoon van de sociale druk lijst erbij te halen en de rest gewoon klein te houden (kwamen we ook goed mee weg door corona).
Als je het zo op een rijtje hebt voel je dat vanzelf, merkten wij.

3 likes

Idd wat @anon86562306 zegt. Kijk vooral naar wie je er bij wilt hebben. En wat voor jullie goed voelt!

Wij kozen er voor om écht alleen dierbaren en mensen waar we goed contact mee hebben uit te nodigen als daggast - en dus bij de ceremonie -. Avondgasten waren dan wat vrienden die wat minder dichtbij staan en collega’s van mn man (zij aten ook allemaal mee trouwens en daarna feest). Dat betekende dat we dus vanaf het eten met zo’n 35 mensen waren?

Voor ons was het echt perfect zo. Had het echt niet groter of uitgebreider willen doen met mensen/familie die je ‘voor de vorm’ uitnodigt maar eigenlijk nooit spreekt

Vergeet trouwens ook vooral niet jezelf mee te rekenen in het aantal, voor de hoeveelheid eten/drinken!

1 like

Ik hou zelf heel erg veel van industrieel, urban dus weet niet of mijn tips bij je passen haha.

Kartonfabriek in Scheemda

Suikerunie terrein.

aardappelmeel fabriek Ter Apel

Of anders een van de borgen in Groningen. Die zijn heel romantisch.

@anon43983847 thanks! Die in Scheemda vind ik ook wel erg tof.

2 likes

Wij doen alleen close family en beste vrienden op de ceremonie en dan komen we op ± 40 uit, vooral omdat we het intiem willen houden. Die mensen blijven ook eten. We doen dan wel een iets uitgebreidere borrel nog voor het feest voor de avondgasten (komen nog zo’n 60 mensen bij), omdat ik het wel leuk vind dat ze niet om 20:30 op een feest binnenkomen en dat je dan eigenlijk al bijna niet doorhebt dat je op een bruiloft bent.

4 likes

Goede tip! (En andere reacties natuurlijk ook, dank jullie wel). Ik merk dat mijn vriend graag zijn vrienden erbij heeft (logisch) maar dat hij het dan lastig vindt dat er mogelijk geen ruimte is voor iedereens +1. Ik heb daar wat minder moeite mee; mijn hechte vriendinnen passen allemaal binnen de ruimte van de max en hun partners zijn allemaal welkom - maar wel pas op het feest. Maar goed, het is allemaal nog stof om over na te denken en vooral lastiger omdat we de ceremonie wel zo intiem mogelijk willen houden (naja wat is intiem met 50 man haha), maar de gasten dus niet tussendoor naar huis willen laten gaan het liefst. Dus ceremoniegasten zijn ook meteen de dinnergasten…

Samenvatting

Verder wel echt mega enthousiast over de locatie. Ik bedoel kijk dit nou :heart_eyes:

16 likes

Prachtige locatie! :heart_eyes: Hopelijk komen jullie er uit samen (vast wel!)

2 likes

Godver m’n vriend is ziek geworden (geen covid gelukkig.) Mijn arm lag weer uit de kom vannacht en twee keer een hypo. Oh ja en de grote dag is al over twee dagen. :sob: Slechte generale is toch een goede uitvoering?

2 likes

Ja!! wat nu mis gaat kn straks niet, of ben je op voorbereid :hugs:

Niet in de stress schieten, rust pakken waar nodig/kan en vooral in je bruilofstvoorbereidingsbubbeltje blijven. Komt goed allemaal🙌

7 likes

:heart:

2 likes

Ah neeee. Ben het er mee eens inderdaad, gewoon een slechte repetitie. Gaat helemaal goedkomen, een leuke dag wordt het sowieso!

1 like