@anon43983847 hoe was de dag? Gefeliciteerd!
Dankjewel
Het was echt heerlijk. Na alle spanningen en paniek momenten voorafgaand en tijdens de dag is daar aan het einde van de dag eigenlijk weinig van over gebleven. We hebben overal zo lekker gegeten en gedronken. De aankleding is echt schitterend gelukt dankzij m’n wedding planner en vrienden/familie. Het heeft wel geregend, maar gelukkig hingen bijna overal doeken. Het voelde als thuis met daarna jeu du boules gespeeld en gegeten met een grote groep mensen. Het paste perfect bij ons.
Helaas nog geen betere foto’s, maar ik kan niet wachten haha.
Wat leuk! Heel fijn ook dat je het zo bij jullie vond passen, dat is ook zo belangrijk. Klinkt als een hele leuke gezellige dag lekker nagenieten.
Wat zagen jullie er prachtig uit Gefeliciteerd!!! Wat fijn dat het zo’n mooie dag was
Wat zien jullie er mooi uit. Ook heel leuk zijn bijpassende sokken bij je rode strik
Zijn er nog meer mensen vandaag locaties gaan kijken tijdens de open trouwlocatie blabla?
Wij zijn bij twee locaties gaan kijken en ben eigenlijk al echt helemaal verliefd op één daarvan. Nu de offerte afwachten om te kijken of het prijskaartje ook past bij ons idee. Vriend en ik zien het beide echt helemaal voor ons op deze locatie met onze gasten, dus hoop het zo!
Ja ook bij twee gekeken!
Heel benieuwd naar de offertes ook, vond alles ter plaatse allemaal even prachtig. Behalve het kostenplaatje
Benieuwd op welke je verliefd bent geworden!
Hoe zouden jullie het opvatten als je als avondgast zonder je +1 uitgenodigd werd?
Wij hebben alleen bij de mensen die vermoedelijk weinig aansluiting zouden vinden een +1 erbij gezet nu op de avondgastenlijst (mag ook gewone vriend/vriendin zijn).
De rest kent al veel anderen en wilden we zonder +1 doen (groepjes collega’s en groepjes oud-studiegenoten).
Ik begrijp uit je tekst dat je dus collega’s en oud-studiegenoten zonder +1 wilt doen? Dat lijkt mij een prima keuze!
Als ik een goede vriend/vriendin was geweest en ik mocht mijn +1 niet meenemen en ik zie dat een oud-oud-oud collega dat wel mag omdat hij/zij anders geen aansluiting zou vinden dan zou ik dat persoonlijk een vreemde keuze vinden zegmaar (als je dat al te weten zou komen)
Nog twee nachtjes slapen! De weersvoorspelling lijkt goed te zijn. Ik ben zenuwachtig.
Wij hebben 't net andersom gedaan volgens mij. Vrienden wel met +1 uitgenodigd omdat die vaak ook echt onderdeel zijn inmiddels van de vriendengroep, collega’s zonder +1 uitgenodigd omdat we van hun de partner eigenlijk zelden kennen. Geen gekke reacties op gehad, mensen mengen toch niet enorm en weten al helemaal niet wie bij wie hoort.
Ik heb binnenkort wel een bruiloft waar ik echt niemand ken (behalve de bruid en bruidegom) en vind het dan wel stom dat ik geen +1 mee mag nemen. Ik ga daarom wss niet.
Edit - bedoel niet omdat ik geen +1 mee mag nemen, maar omdat ik dus helemaal niemand ken en dat zelf niet zo chill vind.
Wij hebben zelf collega’s als groep uitgenodigd en wisten ook dat die als groep zouden komen. Dus die kennen elkaar. Er was niemand op ons feest die niet meerdere andere mensen ook kende. De bruiloft waar ik zelf voor uitgenodigd ben, ken ik letterlijk niemand. Ik denk dat je m’n edit niet meer gezien had: het is niet dat ik niet ga omdat mijn +1 niet is uitgenodigd, maar omdat ik me er zelf niet comfortabel bij voel dat ik echt helemaal niemand ken. Als je er dan ook nog enkel als avondgast bent, denk ik tbh niet dat het bruidspaar je echt mist (ligt ook aan je verdere band natuurlijk).
Snap jouw situatie best goed eigenlijk, het kan heel leuk zijn in een random groep te mengen, of gewoon best spannend en ruk als mensen je er te weinig bij betrekken.
Denk dat jouw situatie wel een voorbeeld is van waarom ik verre vrienden en vriendinnen met +1 zou uitnodigen, voor de aansluiting dus.
Vind deze keuze echt veel moeilijker dan verwacht.
Ik zal het hele verhaal uiteenzetten, want denk dat het er nu onduidelijk staat. Wil echt zo graag meningen horen, juist omdat ik nu nog dingen aan kan passen.
Bij de daggasten behoren ook onze allerbeste vrienden én hun +1.
Bij de avondgasten kennen de collega’s elkaar, die zullen dus waarschijnlijk snel aansluiting vinden op de avond zelf en voor ons idee zouden we dan liever geen +1 bij de collega’s doen.
Bij de avondgasten kennen de oud studiegenoten en wat sportvrienden elkaar, zelfde verhaal: makkelijke aansluiting, daarom zonder +1.
Dan bij de avondgasten nodigen we nog de losse vrienden en vriendinnen van vroeger of van online uit, hier hebben we dan juist wel een +1 staan voor de aansluiting; zij kennen eigenlijk verder niemand.
Maar de band met die laatste groep is niet per definitie het best. Het is echt puur zodat zij het makkelijk gezellig kunnen hebben.
De keuze om verder bij de collega’s, oud studiegenoten en sportvrienden de +1 weg te laten is een geldkwestie.
@Random In dit geval is er dus misschien wel enige discrepantie, omdat verre vriendinnen van vroeger met +1 (mag ook een gewone vriend(in) zijn) uitgenodigd worden voor de aansluiting, terwijl collega’s die ik tegenwoordig best vaak zie en misschien op dit moment een betere band mee heb, zonder +1 uitgenodigd gaan worden. Dus misschien is dat ook precies wel wat jij bedoelt, dat mensen waar ik momenteel dichter bij sta zonder +1 mogen komen. En mensen waar ik verder van af sta met +1 mogen komen.
Wie wil er eerlijk z’n mening geven over het volgende scenario: stel je voor we zijn werkvrienden en werken veel samen. Je wordt zonder +1 uitgenodigd. Op het feest raak je in gesprek met een oude vriendin uit mijn woonplaats van 10 jaar geleden. Zij heeft een date meegenomen. Vind je het dan stom om zonder +1 uitgenodigd te zijn?
Ik twijfel echt nog gigantisch. Want
- Ik zou het kunnen uitleggen aan die zonder +1 groepen (of miss maakt dat het weird)
- We zouden de gastenlijst moeten herzien en dan minder mensen uitnodigen, maar wel allen met +1
- ‘Gewoon’ nog maar in de buidel tasten voor twintig +1’en.
- Dikke feestschuur afhuren waar ze wel normale prijzen vragen voor een drankarrangement haha
Ik zou dan blijven bij je idee om het dus te doen zoals je nu benoemd; collega’s, sportmaatjes en oud-studiegenoten zonder +1 en die oude vrienden etc met +1 voor de aansluiting.
En ik zou dit zelf begrijpen als bijv collega/sportmaatje. Bij mijn vorige tekst wat vreemd geformuleerd misschien maar dat vond ik toen ook. Alleen niet als je bijv bij iemand een +1 hebt die je ook als een vriend beschouwd maar dus niet uitnodigt.
En als financieel gezien een +1 bij jouw laatste groep met mensen die weinig aansluiting hebben een financiële kwestie gaat worden dan zou ik daar zelf geen +1 bij uitnodigen. Ik ben er wat “harder” in merk ik dan de andere meningen hierboven, ik vind het idee wel heel lief maar ook dat het jullie feest is en niet jullie verantwoordelijkheid om iedereen aansluiting te laten zoeken.
Lekker warrig verhaal dit hahaha. Hopelijk kom je er uit!
Echt een goede oplossing. Anders krijg je zoiets als bij @Feather; het is best ongemakkelijk om de hele avond alleen te zijn? Zeker op iets als een feest, waar je toch moeilijker contact legt dan tijdens een etentje ofzo.
Snap best dat jij niet gaat @Feather ik zou het ook niet fijn vinden denk ik.
Ik zou het niet gaan uitleggen aan die niet plus 1 groep. Stel dat iemand echt heel graag wil komen, maar die kent niemand en durft niet goed. Als je goed met die persoon overweg kan, mag je ervanuit gaan dat die daar zelf wel mee komt en vraagt wat de mogelijkheden zijn.
Ik zou het ook niet uitleggen, wat je doet is heel normaal ik zie op bruiloften ook vaak dat bijv de hockeyploeg en collegas zonder partner komen en anderen met. Echt niemand die daar vragen over stelt of dat gek vind
als ik uitgebodigd zou worden voor de bruiloft van een collega of sportmaat van mn man zou ik eerder raar opkijken aangezien ik die mensen ook echt niet ken en geen uitnodiging verwacht.
Als ik jouw collega/werkvriendin was, zou ik het prima vinden om alleen naar de bruiloft te komen en dan met andere collega’s op te trekken. Stel dat ik dan met een vriendin van vroeger met +1 van jou aan de praat zou raken, zou ik misschien denken dat je dus goed bevriend bent met beiden. Maar niet meer dan dat, verder geen gedachten of oordeel bij.
Moet daarbij wel zeggen dat ik wel ervaren heb dat anderen hier heel anders over kunnen denken en ook bruiloftsgezeur heb gehad van mensen die alles ineens heel moeilijk en eng vonden zonder partner terwijl ze sowieso veel aansluiting zouden vinden bij andere collega’s/vriendinnen.
Dus als je het er voor over hebt om 20 mensen extra uit te nodigen is dat misschien ‘minder gezeur’ waard.
Ik ben echt heel blij met de hoeveelheid aan reacties. Ze helpen gigantisch om inzicht te krijgen in hoe mensen echt zouden denken. Ik kwam er echt slecht uit met verplaatsen in anderen in dit geval…
Hoewel misschien een handjevol mensen er mogelijk toch een beetje een apart gevoel van krijgen kan, gaat die vlieger hopelijk voor de meerderheid niet op. Dus we gaan het waarschijnlijk toch op deze manier doen met de gastenlijst
Thanks voor de uitgebreide reacties
Gefeliciteerd met jullie trouwen
Wij zijn iets meer dan een maand geleden getrouwd. Vandaag kwam de USB met foto’s via de post (hadden 1 dag na de bruiloft al 17 foto’s in de sneak preview gekregen). ZO benieuwd naar alle foto’s! De fotograaf maakt ook het album. Dat concept komt als t goed is volgende week
Zo leuk om nog even weer die “bubbel” in te stappen. We zijn inmiddels al weer lang en breed aan het werk, ons normale leven aan het leven haha. Dus het lijkt toch al weer ver weg ofzo
@Random gefeliciteerd! Hopelijk hebben jullie een prachtige dag (gehad)
Zo leuk!
Wij keken toen ook erg uit naar de foto’s van de fotograaf.
Wij hebben uiteindelijk een foto uitgekozen en laten printen op hexagon en die hangt aan de muur (herinneringen op linnen).
Met wat kleinere detail foto’s eromheen