@Ananas @anon43983847 dankjewel!
We hebben echt een geweldig mooie dag gehad. Heb er echt van genoten. Zowel de intieme momenten samen als de momenten met onze lieve familie en vrienden. Was wel helemaal gesloopt aan het einde.
@Ananas @anon43983847 dankjewel!
We hebben echt een geweldig mooie dag gehad. Heb er echt van genoten. Zowel de intieme momenten samen als de momenten met onze lieve familie en vrienden. Was wel helemaal gesloopt aan het einde.
Mijn vriend/verloofde heeft de brief geschreven waarin hij officieel om mijn hand vraagt. Ik moet die dan aan mijn vader overhandigen. Hij zal dan een datum geven waarop we mijn vriend zijn familie kunnen ontvangen en officieel kennis kunnen maken. Zo zijn we officieel verloofd en kunnen we werken aan de traditionele trouw.
Ik moet een mooie waxen stof vinden voor mijn outfit.
Ik ben echt heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Stofkeuze en modelkeuze is echt een kijkje in iemands persoonlijkheid.
Op de instapagina van antwibridal zie je witte jurken maar ook traditionele jurken. Is de vibe waar ik voor wil gaan, ik post wel een foto hier eens het zover is.
Wij hebben onze trouwfoto’s ontvangen, en het is zo leuk om alles nog eens opnieuw te beleven. Er zijn ook heel veel dingen die ik nu zie, die ik op de dag zelf helemaal niet gezien of meegekregen heb
Hebben jullie nog goede tips voor een DJ?
Zie door de bomen het bos niet meer en vind het zo lastig om aan de hand van tekst te bepalen of iemand een goede DJ is.
Vandaag ook wezen kijken voor mijn jurk en meteen geslaagd, wat was dit een super mooie ervaring! Zou het zo nog een keer doen
Wat leuk! Gefeliciteerd met je jurk
Wij hadden ook echt geen idee waar we nou een dj vandaan moesten halen, dus aan de locatie gevraagd of die nog iemand wist. Hij kwam met 2 namen, de een zat al vol, maar met de ander zijn we in zee gegaan en dat was top. Hij wist perfect wat ie moest draaien.
Voordeel vond ik ook dat hij de locatie kent en dus wist wat er mogelijk is met geluid, licht, enz
Oee goeie tip!! Za de locatie hierover eens contacten!
Wij zijn vorige week getrouwd en best day ever zijn direct daarna (eerste dag cadeautjes bekijken en spullen naar huis brengen maar daarna) vertrokken op vakantie in Nederland en het voelt echt alsof onze bruiloft van vrijdag tot de zaterdag daarop is geweest! Mega bubbel en oprecht allerbijzonderste vakantie ook! Zou het echt aanraden om niet tussendoor uit je bubbel te gaan. Was niet zo blij met m’n kapsel maar als ik nu terug kijk maakt me dat niks uit! Vooral zo bijzonder om met al je vrienden samen te zijn.
Gefeliciteerd! Klinkt als een heerlijke dag en week
We hebben eindelijk een datum! En dus meteen een locatie. Zo leuk dat het nu ‘echt’ is en dat we ernaar kunnen gaan uitkijken.
We hebben besloten om ook voor een echte bruidstaart te gaan (maar wel vegan). Ik ben nu inspiratie aan het zoeken op pinterest, maar ik weet gewoon echt niet wat ik wil. Heeft iemand hier ook een bruidstaart gedaan en hoe heb je het uiterlijk gekozen?
Wat leuk! Leuk dat je nu echt een datum hebt om naar toe te leven!
Wat betreft de taart: ik heb verschillende bedrijfjes hier in de omgeving opgezocht. En daarna gekeken wat ze zoal maken. Veel zetten hun taarten wel op social media namelijk. Misschien dat er dan al iets tussen staat wat je aanspreekt? Als je de taart tenminste door een bakker wilt laten maken natuurlijk Verder vooral veel op Pinterest rondgekeken
Wat leuk! Nu kan het verdere dromen over de planning beginnen. Wat voor soort locatie is het geworden?
Wij hadden wel een bruidstaart! Mijn man vond het allemaal niet zo boeiend dus ik heb vooral zelf veel rondgekeken op Pinterest en Insta. Veel locaties werkten ook samen met bepaalde taartenleveranciers. Uiteindelijk via Instagram een leverancier benadert die meer onze stijl taarten maakte en daar contact mee opgenomen. Die heeft aan de hand van ons voorbeeldplaatje er een eigen (gewenste) variant van gemaakt.
Gefeliciteerd! Taart vond ik een van de leukste dingen om te regelen. Ik heb ook veel op Pinterest en Instagram gekeken. Toen bakkers gezocht die me aanspraken en ook naar hun portfolio gekeken (ik vond smaak namelijk net zo belangrijk als uiterlijk) en toen bij de proeverij wat voorbeelden laten zien.
Ik heb bijvoorbeeld voor de proeverij trouwens al een paar x een gewone verjaardagstaart besteld bij de 2 waar ik tussen twijfelde om zo nog te beoordelen met welke ik verder ging. Nooit genoeg taart.
Oh goed idee om op Insta te kijken! Onze locatie werkt samen met een bakkerij, dus daar gaan we binnenkort mee praten (en proeven natuurlijk). Maar ik ga ook bij andere bakkers kijken op insta. Ik neig naar een wat meer simpele taart met bloemetjes, maar m’n vriend moet het ook leuk vinden natuurlijk.
@Random Dankjewel! En het is een molen geworden! Echt zo tof en het past ook wel goed bij ons. Er zit een heel mooi terras aan het water bij, waar we de ceremonie willen doen.
@Bunnyslippers Thanks voor de tips! Ik kan me de hapjes van jouw bruiloft nog herinneren Ik ga eerst wel kijken wat de bakkerij van onze locatie allemaal te bieden heeft, ben heel benieuwd haha.
Wij zijn ook eerst ‘gewoon’ voor het boekje getrouwd met alleen onze getuigen en savonds een etentje voor ouders omdat er vanwege omstandigheden dit toen wel asap wilden doen alleen het geld niet hadden voor een groot huwelijk, maar het wel ‘op papier’ wilden/moesten hebben.
We hebben toen na 2 jaar ‘opnieuw’ ons huwelijk gedaan / gevierd met toen echt het feest / gasten.
De ‘ceremonie’ die toen plaats vond werd gewoon gedaan door een vriend van ons; die ons natuurlijk niet hoefde de trouwen maar wel ons huwelijk /
Samenzijn/ onze relatie wilde vieren/ beschrijven. We hebben toen ook onze geloften uitgesproken.
Er waren diverse meningen over onze manier van ‘opnieuw’ trouwen, wat ik snap en helemaal prima vind, voor ons was het een hele mooie dag. We vierden ‘onszelf’ en alle mensen/ vrienden die gedurende ons leven samen bij ons zijn gekomen.
Ja dat is onze trouwdatum inderdaad. Wij hebben toen toevallig op dezelfde datum 2 jaar later ons feest gegeven, nou ja toevallig als in: dit viel op een zaterdag en kwam dus mooi zo uit.
En idd: die meningen heb je altijd, gelukkig waren het overwegend de oudere generatie die dit wat gek vonden hoor!
Wij trouwen over 1.5 jaar en hebben de locatie vastgelegd. Nu dienen we 10% aanbetaling te doen, wat ik begrijp. Maar hoe zit het als de locatie tussentijds failliet gaat? Is een verzekering slim om af te sluiten hiervoor of dekt dat faillisement niet? Pft waar moet je allemaal aan denken? Heb nu al stress😅
Wij hebben het precies zo gedaan als @Uprooted ! Al waren in ons geval COVID en mijn zwangerschap de redenen om het zo te doen. Ik zie die twee verschillende dagen nu echt als de trouwdag, en later de bruiloft, dus als twee verschillende dingen zeg maar. Door COVID hebben we op onze trouwdag alleen een ceremonie kunnen doen met 20 man, maar een jaar later hebben we onze bruiloft gevierd met alles erop en eraan. En ik vind het wel tof dat we ons trouwen nu op twee manieren hebben gevierd: klein en intiem, en later helemaal uitgepakt. Hoeveel mensen kunnen dat nou zeggen? En we hebben er ook geen geheim van gemaakt dat het op de bruiloft niet ‘officieel’ was maar dat maakte ook niemand wat uit. Net als bij @Uprooted deden twee vrienden van ons de ceremonie. Was echt fantastisch!
Net als de officiële ceremonie trouwens, heel bijzonder.
Edit: en mocht het je voorkeur hebben om eerst een geregistreerd partnerschap te doen, dat is ook helemaal niet vreemd hoor! Heb ik zelf ook al vaker gezien. Je krijgt dan uiteindelijk op de bruiloft een akte van omzetting, in plaats van een trouwakte. Maar dat is het enige verschil (en hoeveel verschilt dat nou, haha)