Oja herkenbaar. Toch bepaalde dingen verwachten of wensen oid. Wij hadden bewust een kerkdienst in prive sfeer. Dwz: alleen met de daggasten omdat we wilden voorkomen dat er vervelende familie zou komen waar ik traumatische ervaringen mee heb (en dus ook geen contact meer mee heb). Maar zag hun er echt voor aan om mij te stangen door toch in de kerk te zitten, als die wel openbaar was.
Toen kwamen er voornamelijk vanuit mijn moeder meerdere keren opmerkingen dat bepaalde vriendinnen/kennissen zooo graag naar de dienst wilden komen, om ons te zien enz. En of we dan misschien toch iets van een livestream of opname konden doen anders? En vlak voor de bruiloft ook vanuit kennissenkring vd schoonfamilie meermaals de vraag of we ook een dienst hadden enz
Werd daar soms tegendraads van, want kreeg vaak het idee dat mensen het ook wilden voor hun eigen vermaak ofzo, ff gluren, een kans om ook vooraan te staan (weet ff niet goed hoe ik t moet omschrijven). Nouja uiteindelijk ging alles gelukkig prima, wij hielden vast aan ons standpunt en dat werd gelukkig ook gerespecteerd. Verder weinig dingen waar ze zich mee bemoeid hebben gelukkig
Conclusie: doe lekker wat je zelf wilt en geen dingen waar jullie je niet goed bij voelen