Trouwtopic

Maar dan heb je toch nog steeds het ‘weggeven’ gedeelte, waar @crazyplantlady van zegt dat ze dat dus niet wil, omdat het niet bij haar past (wat ik overigens ook helemaal snap en terecht vind, zou iedereen af moeten schaffen, je bent geen bezit van een man dat overgedragen hoeft te worden).

Misschien is een (weliswaar ook zeer ouderwets traditionele) vader-dochter dans een idee? Of hem als eerste laten speechen (als jullie speeches doen)?

4 likes

Daarom zeg ik toch ook ‘als het bij je past’?
Ik zou dat zelf een totaal onbelangrijk moment vinden, waardoor het ‘weggeven’ op dat moment voor mij geen lading zou hebben. Voor mij zou dat totaal anders voelen dan weggeven voor een zaal gasten.

Maar dat is voor iedereen anders, sowieso kiezen voor jezelf die dag.

1 like

En @Fredje Jaa klopt, maar op zich wel een goed idee om ‘m op dat moment een rol te geven vind ik hoor! Misschien niet per se ‘weggeven’, maar meelopen of wat dan ook. Voelt voor mij in ieder geval al minder van ‘je wordt overgedragen van man tot man’ :slight_smile:

Een dans zou ook nog wel een optie zijn (m’n vader zat vroeger op stijldansen ook dus dat zou ie wel heel leuk vinden)

1 like

Ik zie regelmatig bruiden op de gratis ochtend shinen hoor! Dus doo it.

1 like

Het is jullie dag! Dus lekker gaan shinen

3 likes

Nee joh, ik heb hele baljurken fotoshoots gezien. Gewoon lekker doen.

3 likes

Jaa leuk juist! Het is jullie dag

3 likes

Ja zeker!! Doen! Ik heb er ook wel eens stellen gezien in trouwjurk of joggingpak, alles is prima. Klinkt als een mooie jurk!

En ik zou je graag een pb willen sturen, maar dat lukt niet. Kun je er mij wel eentje sturen?

1 like

Doe gewoon wat jij wil. Echt niemand van het gemeentehuis die zal zeggen dat het overdreven is en jullie daardoor niet kunnen trouwen.
Al draag je een knalblauwe Sisi-jurk met bijhorend parasol, jouw trouw toch?

6 likes

Zelfs al is het er niet echt de gewoonte, als er een moment is om over te top te gaan en te shinen is het toch wel je trouw zeker :smile: zeker doen hoor!

2 likes

Alleen omdat het gratis is betekent niet dat je dan in je spijkerbroek moet komen.
Meestal gaan mensen daarna ook door naar een feestlocatie ofzo.
Wij gingen ook gratis trouwen en daarna lunchen met vrienden in de stad en toen wij er waren zag ik ook andere stellen en die waren echt flink uitgedost hoor, gewoon met echte trouwjurk, sluier etc. Gewoon doen!

4 likes

Dit wilde ik zo graag he, maar omdat we daarna nog uitgebreid gaan lunchen met de getuigen, toch maar besloten wat normaals aan te doen, haha.

@anon4775214 Wat de rest al zegt, als jij het graag wil, gewoon doen!

1 like

Dit is uiteindelijk het allerbelangrijkste!!

5 likes

Heeft iemand tips voor een bachelorette in NL? Ik ben op zoek naar een soort huisje met prive spa, groot genoeg voor 6/8 personen.

Ik vind het echt jammer dat mijn bruiloft al geweest is haha! Herkennen meer mensen dit? Ik zou wel elke 5 jaar een feest willen geven ofzo

7 likes

Ja same!! Terwijl ik nooit feesten durf te geven omdat ik bang ben dat er niemand komt.

1 like

Voor de mensen die een proefkapsel/make-up laten doen; neem je iemand mee? Ik weet niet in hoeverre het normaal is om te doen?

2 likes

Ja altijd iemand mee hebben die er misschien iets meer van weet. Altijd goed om de mening van iemand anders te hebben. Kijk goed hoe je make up er in daglicht eruit ziet.

4 likes

Mijn haarstylist vroeg of ik iemand mee wilde nemen. Uiteindelijk niet gelukt, maar had ik wel graag gewild zodat iemand anders m’n haar ook kon zien.

1 like

Ik ging alleen. Heb er ook niet over nagedacht om iemand mee te nemen. Maar ik wist wel goed wat ik wilde en durfde het ook eerlijk te zeggen als ik het niet goed/mooi vond. En vond het prima om in mn eentje te doen. Misschien ook maar net waar je je zelf goed bij voelt!

3 likes