Trouwtopic

Ik ging alleen naar de kapper maar daarna door naar een vriendin en mijn ouders. Mijn make-up heb ik zelf (meermaals) gedaan en is bekeken door meerdere mensen op verschillende momenten/tijdstippen

1 like

Pff, ik raak soms zo overweldigend door alles wat we nog moeten doen. Is dat voor anderen ook herkenbaar? We hebben niet eens een heel grote bruiloft. Maar we willen wel dat het een mooie dag wordt. Ik denk ook omdat ik mijn eigen jurk maak, dat is natuurlijk extra werk.

We hadden trouwens een taartenproeverij gehad. Meermaals doorgegeven dat de taart vegan moest zijn. Dus wij daarheen, taartjes proeven, alles was heel lekker. Bleken ze uiteindelijk niet vegan te zijn. :angry: Ik heb de hele avond buikpijn gehad. Dus daar gaan we mooi geen taart bestellen. Maar nu moeten we wel weer op zoek naar iets anders.

6 likes

Jaa ik heb letterlijk een flipover-vel opgehangen met memoblaadjes ‘to do, ‘doing’, ‘done’ haha. Wij organiseren ook zelf het diner en feest in de tuin dus je moet echt aan veeel denken. Kan ik wel aanraden voor het overzicht!

2 likes

Wij zijn vorig jaar getrouwd maar herken het wel ja! Vooral al die “kleine” dingen die dan nog ‘even’ moeten maar wel moeten gebeuren vond ik echt overwhelming. Knap dat je je eigen jurk maakt!

En wat stom zeg van die taart! Vooral als je het van tevoren aan geeft en het achteraf niet zo blijkt te zijn… Hebben jullie nog een andere bakker(rij) op het oog?

2 likes

Wat slecht dit!! Kan echt niet. Hopelijk vinden jullie nog een goede vegan bakker!

Wij gaan dus over 2.5 week, op valentijnsdag, trouwen, heel klein. Gewoon dinsdagochtend, met de getuigen en daarna lekker lunchen met elkaar. En ik heb daar al stress van, wil niet weten hoe het is als je groot trouwt.

Die valentijnsdag is trouwens puur toeval en meer een soort grappig omdat we alles zo niet romantisch doen. Vrienden vinden het ook echt een giller dat uitgerekend ik/wij op 14 feb gaan trouwen, haha.

2 likes

ik ben gister ten huwelijk gevraagd door mijn vriend :dancingbanana: en ik vind alles nu al zo overweldigend hahaha ik heb nog nooit nagedacht over mijn eigen bruiloft, dus heb echt nul idee van wat ik zou willen, en mijn vriend (of verloofde :biggrin:) evenmin. gelukkig is dit topic er! :ok_hand:

46 likes

Gefeliciteerd! Ik vind Pinterest ook wel fijne inspiratie!

3 likes

Wat leuk! Gefeliciteerd!

1 like

Jeej, gefeliciteerd! Ik zou als eerste gewoon lekker gaan praten met je partner over welk idee jullie bij trouwen hebben: waar, hoeveel mensen, welke sfeer, traditioneel of juist niet, etc. En als je dat een beetje helder hebt zou ik de open trouwlocatie route aanraden! dat is 4x per jaar geloof ik, en dan kun je door heel NL op bezoek bij trouwlocaties. Geeft vaak al veel meer een idee van wat je leuk vindt :slight_smile:

4 likes

@kleinmeisje @Ananas @crazyplantlady thanks! :sparkling_heart: en dank voor de tips!

De uitnodigingen zijn net verstuurd, mijn vriend zijn kostuum is klaar en past als gegoten. Nu nog decoratie en drank fixen. Nog 5 weken te gaan :astonished:

18 likes

Afgelopen dinsdag zijn mn vriend uuh man en ik getrouwd. Het was zo een fijne dag en precies alles wat wij wilden.
We zijn heel klein getrouwd, alleen met getuigen met een kleine/snelle ceremonie op het stadhuis. Daarna gaan lunchen met zijn 6en. Toevallig zat het restaurant tegenover de kroeg waar we onze eerste date gehad hebben, dus daar met wie wilde nog wat gaan drinken. Toen nog door naar een andere kroeg om vervolgens thuis met mijn ouders onze favoriete sushi en taart te eten. En daarna dronken in slaap gevallen.

Dit was echt alles wat we wilden en hebben zo genoten van onze dag.:heart:

52 likes

Gefeliciteerd! Wat fijn om te lezen dat het ook zo kan op deze manier. Ik ga in mei dit jaar trouwen. Wij gaan het ook klein houden en borrelen in onze eigen tuin. Restaurants vragen tegenwoordig 500 euro om gedeelte te reserveren (zonder drinken en eten). Krijg nu al van die reacties als ik zeg dat wij het simpel en klein houden☹️

Wij waren maar met zn 6en, dus dan is het wat makkelijker om een restaurant te reserveren, dat scheelt denk ik wel.

Wat betreft reacties, die hebben wij ook gekregen hoor. Best veel mensen vinden er wat van dat wij op het deze manier doen, maar dan denk ik voor wie vind je het jammer en vaak is dat gewoon alleen voor zichzelf. Gewoon lekker je eigen plan trekken, uiteindelijk is het jullie dag en moeten jullie je er goed bij voelen!

2 likes

Klinkt echt perfect, een dag voor julliezelf ipv aan andermans verwachten / maatschappij te voldoen. Dit zou ik ook precies zo willen.

Ps Gefeliciteerd natuurlijk! Haha ik was zo enthusiast meteen

2 likes

Gefeliciteerd! :heart:

1 like

Wat fijn! Gefeliciteerd!

1 like

Wat leuk!
Het is echt wat jullie zelf willen.
Wil je een locatie waar je gaat trouwen of gewoon op het gemeentehuis?
Wil je daarna een receptie of niet?
Zo ja, waar wil je de receptie houden?
Open bar?
Wil je een fotograaf de hele dag erbij?

Je kan het zo gek maken als dat je zelf wil.
Wij hebben het heel klein gehouden (oke we hadden 42 gasten op het feest).

Edit, we hebben inclusief kleding, fotograaf en eten iets van €5000 uitgegeven

2 likes

Wij hebben zo’n €12.000 uitgegeven voor 70 gasten (incl. 20 kinderen), goed en veel eten maar geen feest en geen alcohol. Dit bedrag is inclusief alles, dus ook ringen en outfits! Deze waren voor ons aan de ‘goedkope’ kant, beide outfits en ringen waren in totaal €2500 (waarvan mijn jurk het duurst was met €1000).

Ik zou checken wat voor jullie belangrijk is, waar je eventueel wat kosten op kan besparen, waar je zeker niet op wil besparen etc. etc.

Mocht je er behoefte aan hebben kan ik ons uitgaven lijstje met je delen later vandaag.

Edit: Ik vond onze bruiloft super mooi en ben blij dat we een bruiloft met onze familie en vrienden hebben gehad, maar toen we eenmaal op huwelijksreis waren heb ik zeker een paar keer gedacht van ‘shit we hadden het geld beter aan een mooie (lange) reis kunnen uitgeven’.

1 like

Het lijstje is in het Engels want m’n partner en ik spreken Engels met elkaar. Er missen wat dingen maar dit zijn de grootste uitgaven.

Info over de kosten

Ik ben super tevreden over de locatie die wij hadden gekozen. Bij een bepaald bedrag aan eten/drinken enzo werd er geen huur meer berekend en anders zou deze €1000 zijn. Voor €350 hebben we een decoratiepakket afgenomen en hoefden we daar dus niks meer aan uit te geven. Wat extra bloemen en mijn boeket hebben we gekregen. Ook aten en drinken kinderen van 0-4 gratis en 5-11 voor de helft van de prijs. We hebben hoofdgerechten bij hun gekozen, en als extra wat Syrische mezze en eigen dessert.

Verder heb ik zelf onze kaarten, seatplan, tafelkaarten, etc. gemaakt en uit laten printen, dit scheelt denk ik ook wel in de kosten. Make-up zijn losse producten, ik heb zelf m’n make-up gedaan op de dag zelf.

Dag indeling

Qua indeling, we zijn 's ochtends getrouwd en hebben lunch geserveerd. De dag voor de gasten duurde van 10:00/11:00 tot ongeveer 17:00. Rond 13:00 hebben we gegeten en hebben met de gasten ongeveer 2 uren gespendeerd aan foto’s maken. We hebben bord- en kaartspellen na de lunch op tafels gelegd en verder vermaakte iedereen zich met elkaar of met de kinderen.

Een groot deel van onze gasten zouden sowieso niet gaan feesten, dus zij miste niks. Onze vrienden, mensen van eind 20/begin 30, misschien wel. Maar zij wisten dat er geen feest zou zijn dus hebben zich daar ook op ingesteld.

Het was eigenlijk een super grote en leuke get together waar onze familie en vrienden elkaar hebben leren kennen, goed hebben gegeten, wat spelletjes hebben gedaan en met de wegwerp camera’s hebben gekloot.

Actual costs
Location (+ food, drinks, decoration) €4,214.33
Wedding officiant €602.00
Cards + envelopes €59.00
Rings €850.00
Suit + shirt + shoes €230.00
Dress + shoes €1,100.00
Disposable camera’s €65.00
Syrian food €700.00
Dessert €350.00
Photographer + travel costs €1,100.00
Seatplan, table cards etc. €100.00