Toen ik ceremoniemeester was, heb ik voor “mijn” bruidspaar een kookboek/receptenboek gemaakt met alle favoriete recepten van familie en goede vrienden! Dus de tiramisu die oma altijd maakte, de lasagna van (schoon)mama, etcetera. Iedereen mocht een recept insturen, plus een foto van jezelf en tekstje /wens. Het bruidspaar hield van koken dus dit leek me leuk. Ze vonden het ook super tof!
Polaroid photobooths heb ik ook op meerdere bruiloften gehad en is ook super leuk. Ik begreep wel dat dit vrij prijzig was! Vaak kon je de foto’s dan ter plekke in een fotoboek inplakken, en kreeg het bruidspaar nog een digitale kopie.
Oh en bij een bruidspaar hebben we polaroid fotos gemaakt van alle daggasten, en die gingen met een fles wijn uit dit jaar en nog een aantal aandenken aan de dag in een “tijdscapsule”. Die kunnen ze dan openmaken als ze 1/2/5/etc jaar getrouwd zijn, ter herinnering.
Edit: en ik ben nog eens ergens geweest waar een “live” schilder aanwezig was, die maakte een schilderij van iets op de dag. Bijvoorbeeld van de ceremonie, maar dan zie je de gasten vanaf de achterkant/achterhoofden en dat is minder persoonlijk, meer echt een aandenken.