Trouwtopic

Ik denk dat je vooral even moet bedenken of je met 80 man wil eten, want dat gaat het duurste zijn (ik denk gemiddeld wel zo’n 25-30 euro pp zonder drinken). Een feestavond met 4 uur afgekochte drank kost ook zo’n 25 euro pp vaak. Als je dus dat met 80 mensen doet ben je al 80x50=4000 euro kwijt aan alleen diner + drank op feest. Daar komen vaak nog locatiekosten bij op, outfits, ringen, decoratie, het trouwen zelf (duur!), fotograaf (ook duur!) etc. Ik denk zelf dat als je een beetje uitpakt (50 man overdag met eten en richting 100-120 mensen 's avonds) al wel snel richting de 15.000 euro kwijt bent in totaal.

Maar je kunt het natuurlijk zo groot en gek maken als je zelf wilt. Je kunt ook een outfit van 100 euro shoppen, ringen overslaan (of zilver/goedkoper materiaal), die ene oom vragen te fotograferen, ipv 4 uur feest 2 uur een borrel, etc.

En wanneer was jullie bruiloft?

Vorig jaar november, de locatie en het eten enzo in juni/juli geboekt en aanbetaald. Dus de prijzen zouden nu waarschijnlijk wel wat hoger kunnen zijn.

1 like

Als je geen feest wil zou ik dat ook niet doen, maar kiezen voor lekker een avond lang dineren/bbqen/etc. Maar dat is wel duur, 80 man eten geven is echt wel prijzig. Ik zou dan ook kijkem naar wat het belangrijkste is: zijn die 80 mensen onmisbaar en bezuinig je dan iets, of wil je liever een kleiner groepje en daarvoor iets meer uitpakken?

Dit weekend trouwringen besteld en ben naar mijn tweede passessie van mijn jurk. Ik moet nu echt decoratie aanpakken en bloemen en zo bestellen want tijd gaat zo snel voorbij.

11 likes

Waar heb je je trouwringen besteld? Wij zijn ook nog op zoek.

3 likes

Ik woon in België en heb ze bij een Turkse juwelier, aangeraden door mijn aannemer, gekocht. Had ze snel en zeer goede kwaliteit van het goud. Misschien bij jou eens kijken naar Turkse juweliers?

2 likes

Bloemen, decoratie en drank zijn ook geregeld. Ik heb nog wat drukwerk te regelen en dat is het denk ik.
Heb ook rare dromen nu, dat ik in het gemeentehuis stond voor mijn gasten en vriend en ik niet wilde dat ze me zagen en er niets beter op vond dan in mijn jurk over de grond te kruipen :sweat_smile:

6 likes

Jaaa, ik had ook opeens van die rare dingen vlak voor de bruiloft. Geniet nog even van de voorpret, kan niet wachten op de foto’s. Zo benieuwd naar je jurk.

3 likes

Die van ons komt ook steeds dichterbij, zo spannend. Ik heb nog geen rare dromen, haha. Die zullen vast nog wel komen.

We hebben gister prachtige ringen uitgekozen, de uitnodigingen gaan morgen op de post, mijn vriend heeft een pak en ik ga vandaag stof kopen voor mijn jurk. Zo leuk dat het allemaal bij elkaar komt nu.

Had gister bij de ringen wel een ‘oh dit gaat echt gebeuren’ moment, haha.

Oh en nog even over het taartendrama: mijn vriend heeft het afgehandeld, ze durfden ook geen factuur voor de proeverij te sturen. Mooi, want die had ik ook niet betaald. We hebben nu een schattig bakkerijtje in Eindhoven benaderd (die is ook helemaal notenvrij, we hebben wat gasten met allergieën). Heel leuk contact, volgende week worden wat taartjes opgestuurd, zodat we kunnen proeven!

8 likes

Wij hebben gisteren ook ringen uitgekozen! Heel blij mee!

En onze uitnodigingen worden nu ook gedrukt! Had ze bij madeformoments ontworpen maar daar kostte het 340 euro, dus heb ze nagemaakt in Indesign en ze bij drukwerkdeal laten drukken. Totaalprijs: 84 euro :smiley: (tip als je handig bent met ontwerpprogramma’s haha). En een vriend is bezig met een trouwwebsite die ook echt supermooi geworden is.

5 likes

Mijn traditionele jurk is zo goed als af maar de sleep moet nog gevoerd worden en in de winkel vind ik nergens dezelfde roze stof. Moet vandaag naar de kleermaakster om zodat ze de jurk kan afwerken en ik het donderdag meekrijg.
Ga straks ook mijn witte jurk dragen om zeker te zijn dat alles nog past of ik in paniek een andere jurk in express moet laten komen.

5 likes

De jurk past maar nipt, gelukkig was het niet duur maar ga wel later kijken of ik ze open kan laten zetten want ik wil ze wel meer dan één keer dragen.

Pfff toch meer regelen dan ik dacht zo’n bruiloft.

• bedankjes
  • ringdoosjes
  • bloemen

wij hebben een locatie! en een datum, vrijdag 13 september 2024 :biggrin:

22 likes

Vrijdag de 13e, toffe datum!

1 like

Hele fijne dag gewenst morgen! :heart:

4 likes

@Ainu ik ga hier antwoorden om niet te veel topics te vervuilen.

Het was zo’n mooie dag en echt vol liefde van de mensen rondom ons. Het weer zat goed mee en heb mij ook meer op mijn gemak kunnen klaarmaken zo.
Mijn vriend wachtte me op in het gemeentehuis en die blik toen hij me zag :smiling_face_with_three_hearts:🥹🥹

De traditionele trouw was zeer mooi, i cried my fucking eyes out :joy: mijn nicht, die MUA is, moest heel mijn schmink opnieuw doen. Eens we konden eten en dansen was het echt feest en iedereen deed mee.
We zitten nu een weekje in de Ardennen en heb zo’n gelukzalig gevoel sinds de trouw, onbeschrijfelijk

76 likes

Klinkt als een geweldige, liefdevolle dag. Gefeliciteerd! En nog lekker genieten in de Ardennen!

1 like

klinkt echt fantastisch, gefeliciteerd! :heart_eyes:

2 likes