Iemand de gouden tip voor een winkel? Ik wil wel een outfit die bruid-waardig is, maar ik wil geen typische trouwjurk. Geen kant, geen zware jurk met lange sleep… maar echt een mooie outfit die lekker zit.
Asos heeft bruidsjurken. Weet niet hoe die kwaliteit is.
Wil het liefste wel naar een fysieke winkel. Wil de stof graag voelen en graag wat verschillende opties passen.
Heb al online gekeken bij Reformation, Asos enzo. Maar dat is dus allemaal alleen online.
Ik ga je ook online sturen maar mijn jurk komt van Coast en heb daar echt heel mooie opties gezien. In België is er ook Marifin Bridal die leuke jurken, pakken en jumpsuits heeft.
Mijn vriend en ik willen over een jaar trouwen, maar ik heb eigenlijk nooit echt gedroomd van ‘een bruiloft’. Ik wil wel graag trouwen en dierbare mensen bij me hebben en een soort van feest/viering op een mooie locatie met lekker eten maar dat hoeft dus niet met (bloem) versieringen, trouwjurk, en wat ik nog meer hoor en zie voorbij komen.
Als ik opzoek wat erbij komt kijken dan heb ik er helemaal geen zin meer in ik hou helemaal niet van in de belangstelling te staan en in al dat geregel.
Hebben jullie misschien voorbeelden van simpele bruiloften, want alles wat ik vind komt toch van alles bij kijken.
Ik ga sowieso dit topic even doorlezen!
Een ding, niets moet op jullie dag. Aan jullie om die in te vullen.
Kan je een lijst maken van wat jij mooi en belangrijk vindt? Ik heb bvb alleen digitale uitnodigingen gestuurd, zes weken voor de trouw. Iedereen had de datum wel al maar zo werden ze officieel uitgenodigd.
Menu- en naamkaartjes liet ik ontwerpen door een collega en ben die zelf gaan afdrukken de dag voor de trouw.
Bloemen had ik alleen mijn boeket en hebben we elke ronde tafel aangekleed met een witte roos en gipskruid. Vond dit al veel toevoegen aan de zaal.
Iets anders wat mijn moeder zei: het is niet omdat je simpel wilt trouwen dat je niet dat tikkeltje extra kunt gaan. Het is geen verjaardag, noch een etentje met vrienden maar jullie trouw.
Wij alleen voor de wet en heel korte ceremonie in de kerk. Dat is samen denk ik max een uur. Daarna met minder dan 20 mensen uit eten. Ik hoef geen bloemen voor mij of op tafel en ook geen naamkaartjes enz op de tafels. Het is in een soort michelin restaurant maar dan niet honderden p.p. En in de nacht op stap maar dan met maar een klein groepje. Dus niet een feest met ouders en opa oma. Jurk haal ik waarschijnlijk in Londen omg ben de naam kwijt van de zaak. Is in dit topic getipt. Enige wat we wel echt leuk vinden (vooral ik haha) mooie ringen voor mij en trouwring voor hem.
Leuk dat jullie gaan trouwen!
Herken heel erg wat je zegt. Trek je vooral niets aan van alle lijstjes die je overal ziet. Bepaal wat je zelf graag wil en ga dat gewoon doen.
Wij willen bijv. ook geen geld/tijd besteden aan allerlei decoratie dingen. Dus hebben een locatie gezocht die we zonder dat ook heel mooi vinden.
Ik hou ook niet van in de belangstelling staan, dus ook daar houden we rekening mee. Met de opstelling bij de ceremonie, het programma etc.
Het zal alsnog veel geregel zijn. Maar probeer er ook steeds leuke momenten van te maken. Of misschien is er iemand die je erbij kan helpen? Die t wel leuk vindt?
Kan je wat voorbeelden noemen hoe je rekening houdt met minder in de belangstelling staan? Ben benieuwd naar tips haha.
Wat ik zelf fijn zou vinden is de geloftes bv tijdens de shoot uitspreken ipv tijdens de ceremonie met de gasten. Dat gaan wij waarschijnlijk doen.
Misschien Peek & Cloopenburg?
Ja met de opstelling van de ceremonie gaan we waarschijnlijk meer tussen de gasten zitten, ipv voor de groep.
Ik denk er ook over om niet zo plechtig aan te komen lopen als bruid, terwijl iedereen kijkt. Maar er al zijn, of gewoon beetje geruisloos binnen komen.
En we moeten nog met de Babs afspreken, maar ik hoop dat die er ook rekening mee houd. Mag van ons vooral leuk en humoristisch zijn.
Ik ben op een bruiloft geweest die een kookworkshop was, korte ceremonie op stadhuis eind vd middag en daarna op een mooie locatie koken, heerlijk eten en daarna borrelen/whiskey proeverij. Was ook geen feest oid. Echt een heel leuke dag.
Ook ceremonies waar bruidspaar tussen de gasten zat, of het bruidspaar ‘gewoon’ ging zitten bij de ceremonie ipv een opkomst.
Verder zou ik vooral denken vanuit wat jullie graag willen. Dus als je een leuk reataurant hebt waar je kunt dineren met een groep kun je kijken of je ook daar kunt trouwen, of evt in de buurt (of op een andere dag als je niet een ceremonie wil). Trouwen komt niet automatisch met al die extra’s, benader het gewoon als een diner met je familie en vrienden ipv als een uitgebreide bruiloft.
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb al iets meer een idee wat ik wil:
Een kleurrijke vintage (achtig) jurk (toch wel een jurk haha)
Mooie auto (gelukkig ken ik mensen die een auto hiervoor graag willen uitlenen)
Locatie in historisch pand of boerderij
Waar we wel tegen aanlopen is dat de meeste locaties hun eigen diner en hapjes arrangementen hebben terwijl we graag zelf een catering willen kiezen (en daar graag voor betaal). Of zou je met ze in gesprek kunnen gaan hierover?
Hoe hebben jullie dat gedaan met dieet wensen (halal en vegan)?
Goed idee om de geloftes tijdens een foto moment of zo te doen. Ik wil wel graag iets tegen mijn partner zeggen maar inderdaad meer privé
Weet niet precies wat voor soort jurk je zoekt, maar ik zag bij de Cotton club wel veel kleurrijke jurken: Jurken voor dames | Cotton Club
Ja volgens mij kun je bij veel locaties wel eigen catering doen, maar moet je dit wel overleggen en betaal je wellicht schotelgeld (omdat zij omzet mislopen doordat je niet hun arrangement afneemt). Zou het gewoon even bespreken met de locatie.
EDIT: oh en inderdaad zoals genoemd Peek & Cloppenburg heeft ook veel jurken, maar wellicht wat meer richting gala/cocktail en weet niet of dat is wat je zoekt. Maar als je eens dagje gaat shoppen in de stad, is het wel het kijken waard.
Je zou zeker aan de locatie kunnen vragen of je een eigen cateraar mag regelen. De meeste marge zit natuurlijk op de dranken, dus wellicht kun je afspreken om dranken wel van de locatie af te nemen. Het verschilt per locatie in hoeverre ze hiervoor open staan. Dieetwensen moet je even met de cateraar overleggen, bij mij op werk moet dit uiterlijk een week voor aanvang worden doorgegeven. Dus daar zou je op de uitnodiging naar kunnen vragen.
Ha allemaal,
Ik ben gisteren ten huwelijk gevraagd! Ontzettend leuk. Ben nu wat aan het fantaseren over onze wensen. We zouden het graag klein willen houden met familie en goede vrienden. Een dansfeest in de avond hoeft voor ons niet zo. Het zou eigenlijk onze voorkeur hebben om de hele dag met eenzelfde groep mensen door te brengen. Maar dat zullen er waarschijnlijk toch wat te veel zijn (ook financieel vanwege diner).
Mijn vriend zou bijvoorbeeld graag al zijn ooms/tantes/neven/nichten uitnodigen. Dat hoeft voor mij niet voor de hele dag. Hebben jullie ideeen hoe we toch extra mensen kunnen uitnodigen bijvoorbeeld alleen voor het avondprogramma dat niet direct een dansfeest is?
Gefeliciteerd!
Wat zou jij doen ‘s avonds? Vaak wordt er ‘s avonds een receptie of diner gedaan en nodig je daarvoor een kleine minderheid (want duur) en laat je vrienden en verre familie dan net daarna komen.
Je kan je cérémonie dan ook doen en dan afsluiten met een kleine drink, gevolgd met eten voor je naasten of gewoon niks want niks moet!
Als ik het alleen voor het zeggen had, zou ik de nadruk meer op overdag leggen. Eerst een ceremonie, daarna een borrel/taart en foto’s maken, een gezellig ontspannen etentje (foodtruck of bbq) en afsluiten met een uitgebreide relaxte borrel in de avond. Voor de borrel in de avond denk ik meer qua sfeer aan vuurkorven, loungebanken en rustige muziek ipv een dansfeest. Ik ben alleen bang dat je met zo’n opzet minder makkelijk avondgasten kan uitnodigen. Dat hoeft dus eigenlijk voor mij ook niet (liever de hele dag met dezelfde kleine groep). Maar als we meer familie van mijn vriend willen uitnodigen, zou dat een compromis zijn om die voor de avond uit te nodigen. Dan kan je gelijk ook wat meer verdere vrienden uitnodigen. Ik ben dan dus alleen bang dat zij alleen een rustige borrel wat karig vinden. Dan toch een dansfeest? Of hebben jullie nog andere opties voor een avondprogramma als er ook aparte avondgasten komen?
Persoonlijk zou ik als gast liever een borrel hebben dan dansfeest eigenlijk haha, dan heb je nog enige kans om met het bruidspaar te praten, anders niet echt. Dus die perceptie van “karig” zou ik loslaten hoor! Ik zou het vooral plannen zoals jullie het willen, niet iets gaan doen omdat dat leuker zou zijn voor de gasten. En het anders duidelijk op de kaart zetten dat het meer een borrel is om de verwachtingen wat te managen.
Vind een borrel ook absoluut niet karig! Je hebt zelf ook wel eens superleuke feestjes gehad zonder dansen denk ik? Kampvuurtje, goede muziek (evt live?) Klinkt gewoon leuk! Gewoon lekker doen zoals jullie het willen