Trouwtopic

Ik heb helemaal geen ervaring met zoiets plannen, maar ben wel eens gast geweest met zo’n soort setup qua eten met een foodtruck, en dat was toen niet zo’n groot succes. Ik zou zeker navragen hoe lang ze denken dat het duurt om iedereen van eten te voorzien, en daar rekening mee houden. Toen was het namelijk zo dat je echt heel lang (meer dan een uur) allemaal in de rij moest staan, en dat bevorderde de sfeer niet echt. 1 portie was niet voldoende, dus dan moest je nog een tweede keer gaan aanschuiven…
Was echt zonde van het feest!

Klinkt verder wel heel gezellig hoor! Een pizza gaat snel, maar 1 minuut per pizza en je bent nog 2,5 uur bezig voor die 150 man.

2 likes

Bedankt voor de tip :blush: We nemen het mee in onze besprekingen met cateraars.

2 likes

Kan iemand een fotograaf in Antwerpen aanraden die anniversary/couples shoot doet? Het gaat om een vow renewal (10 jaar).

1 like

Ik ben fotografe in bijberoep! Doe vooral huwelijken, maar kan ook zeker aparte shoots doen. Ik stuur je een berichtje met mijn website.

@Zompig wat een prachtige jurk! Ziet er ook een fantastische locatie uit daar.

Whoop! Vandaag een fotograaf geboekt voor de bruiloft (volgend jaar september :sparkles:), fijn om dingen af te tikken. :tada:

6 likes

Een héle tijd geleden een DJ geboekt voor de bruiloft voor over een paar weken. Krijgen we een bericht dat een grote opdrachtgever hem ‘verplicht’ te komen die dag en wij het dus moeten doen met z’n back-up. Fijn dat er een back-up is (was voor ons ook een vereiste) maar het was niet de afspraak dat die werd ingezet als hij een dubbele boeking had, want naar mijn mening is dat geen onvoorziende omstandigheid… Vind het echt helemaal ruk want die back-up heeft echt een heel andere uitstraling en hadden we zelf nooit geboekt.

Overigens is die back-up nu dus ingezet dus mag hopen dat ze nog een back-up hebben voor als er ècht onvoorziende omstandigheden zijn…

3 likes

Wat vervelend! Ik vind dat ook niet echt netjes. Het klinkt alsof je er nu eigenlijk geen goed gevoel meer bij hebt. Heb je nog de mogelijkheid om het hierbij te annuleren of iets te zoeken waar je een beter gevoel bij hebt? Of laat je het voor wat het is.

1 like

Wow echt niet netjes dit! Als het al over een paar weken is had die “grote opdrachtgever” de boeking toch ook al eerder kunnen doen bij hem? De meeste feesten/festivals oid staan al tijden van tevoren gepland. Waarom zo last minute? Echt shit dat jullie er nu geen goed gevoel meer bij hebben. Hopelijk is er nog een mogelijkheid om iemand anders te vinden/regelen? Maarja tegenwoordig zit iedereen snel vol wat dat betreft. Dus misschien ook ijdele hoop :see_no_evil: In ieder geval wel weer extra gedoe/stress waar je niet op zit te wachten zo vlak van tevoren…

1 like

Hebben hem aan de telefoon gehad. Hij heeft z’n agenda aangepast op die grote opdrachtgever (hele bekende naam in NL), maar soms, zoals nu, komt er opeens een extra last minute opdracht vanuit hen en dat moet hij volgens zijn contract doen. Doet ie dat niet, mag hij helemaal niet meer terugkomen. Hij erkende dat hij dat inderdaad van te voren tegen ons moest zeggen, al komt het naar eigen zeggen niet zo vaak voor (want dan hadden we het risico niet genomen).

We hebben binnenkort een kennismaking met die andere persoon en mogen omdat het niet onze fout is, annuleren als we er dan nog geen fijn gevoel bij hebben. Maargoed het is nog maar een paar weken en zoek dan maar iemand anders waar je tevreden over bent, die zijn natuurlijk allemaal al vol. Dus keihard hopen dat deze man er ook gewoon een mooi feest van kan maken…

5 likes

Ik weet niet precies wat voor dj je zoekt qua uitstraling, maar ik was erg tevreden over de mijne en mijn beste vriendin had hem ook ingehuurd voor haar bruiloft. Beide feesten waren erg geslaagd wat mij
Gok dat meer mensen hier ook nog wel tips hebben mocht het onverhoopt toch geen succes zijn met die back-up.

1 like

@Tobvit Wij hebben ook foodtruck gehad (burgers en friet) en dat was wel een succes. Maar wij hadden wel rekening gehouden qua planning enzo om dit vb te voorkomen.

Sowieso was het eten redelijk vroeg zodat mensen niet als uitgehongerde hyena’s daar naartoe renden. En we hadden vlak ervoor nog met hapjes gelopen (en op het feest erna ook veel/snel hapjes, die ik zelf trouwens totáál heb gemist). Hierdoor ontstond niet zo’n wachtrij, wat ik zelf pertinent niet wilde.
Er was ook wat entertainment, wat goed bij ons paste zodat mensen niet met hun mond vol in het niets zaten te staren.

En ze waren heel snel en lief/gezellig. Het waren grote porties en echt heel lekker. We hadden 1 miljoen servetjes btw hiervoor laten drukken (niet echt zoveel), maar dat is wel een must bij zoiets.

Ik vond het heel geslaagd! Relatief te doen qua prijs, omdat wij ook geen onderscheid maakten tussen dag en avondgatsten, heel lekker en het paste perfect bij ons.

3 likes

Klinkt wel als een duidelijk verhaal. Maar alsnog super shit voor jullie. Als je dat van tevoren had geweten, had je idd kunnen nadenken of je dat risico wilde nemen. Nu word je er last minute ineens mee geconfronteerd

Duimen dat zijn back-up DJ goed overkomt. Misschien heeft hij filmpjes van feesten die hij gedraaid heeft? Evt via social media wat te vinden? Dan kun je er alvast een idee bij hebben misschien? Wel netjes dat jullie alsnog mogen annuleren maar idd; vindt nog maar iemand anders zo kort van tevoren. Hopelijk is het allemaal niet nodig!

1 like

@kleinmeisje oh shit, wat vervelend!! ik duim mee dat de back-up DJ goed overkomt.

ik ga zondag voor het eerst bruidsjurken passen en ik ben nu al zenuwachtig.

6 likes

dubbelpost, maar ik ben zo hyped, want ben gister geslaagd voor m’n trouwjurken (wilde er eentje voor overdag en eentje voor tijdens het feest) bij wild at heart in nijmegen :sparkles: niet verwacht meteen bij de eerste afspraak te slagen, maar had ik wel hoge verwachtingen van deze zaak, daarom ook als eerste ingepland.

hoe gaat het bij anderen met de voorbereidingen?

16 likes

Wij zijn ook steeds meer bezig met de voorbereidingen, super leuk om overal mee bezig te zijn!

Ik ben nog bezig met het fine-tunen van de trouwringen. Had eindelijk gekozen welke breedte mijn ring moet gaan worden, maar nu is de volgende horde om te nemen wat we erin gaan laten graveren… Er zijn zoveel mogelijkheden, dan sla ik aan het twijfelen. Vriend maakt het vrij weinig uit, dus die laat de keuze bij mij.

Dus vraag voor degenen die dit al hebben gedaan: wat heb je in de ringen laten graveren, naast de trouwdatum? (Naam partner met eigen naam erbij? Zo’n ringenteken/infinity teken? Een quote?

1 like

Niks :joy: We wilden het wel laten doen maar pas na de bruiloft (onze trouwdatum viel net na een lockdown dus op advies van de juwelier hebben we even gewacht of het echt door ging allemaal) en inmiddels 1.5 jaar verder en nooit meer gedaan. Ik mis het ook niet maar als ik het nog zou doen dan zou ik de initialen van mijn man en kind(eren) willen. Trouwdatum hecht ik niet zoveel waarde aan en eerlijk, als ik die nu moet noemen zit ik er waarschijnlijk een paar dagen naast. Wat dat betreft misschien toch laten graveren, kan ik 't niet vergeten.

2 likes

Wij hebben in de ene ring de datum en de andere heeft de namen. Zodat ze samen een set zijn, zoals wij dat ook met elkaar zijn. Vond ik wel leuk bedacht door mn man. Maar vooral doen wat jij leuk vindt of wil, en vooral niet laten beinvloeden wat anderen willen/vinden.

2 likes

Wij hebben elkaars voornaam en de datum gedaan, vonden we vooral leuk voor onszelf. Wat doperwt zegt vind ik wel een heel leuk idee!

3 likes

We hebben elkaars voornaam,

4 likes

Wij alleen de datum. Namen erbij zou in mijn ring sowieso niet passen. Dan zou het heel klein moeten en onleesbaar worden

1 like