Niets karig aan, zeker als het op voorhand is aangegeven. Je kan dan een band uitnodigen, is niet zo duur en je krijgt er zo wat meer sfeer in.
Dit is precies hoe wij het hebben gedaan en ik kreeg er juist hele leuke reacties op! Vond het zelf ook heel ontspannen en relaxt en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste.
Overdag ceremonie + borrel + uitgebreid diner met alleen de directe familie en getuigen. Op een ander moment 's avonds een borrel met vrienden, familie, collega’s, etc.
Zijn er meer die in de winter trouwen of getrouwd zijn? Ik vind het zo moeilijk wat voor schoenen ik moet kopen voor onder de jurk… ik loop nooit op hakken maar dat wil ik met de bruiloft wel graag. Ik denk nu aan oudroze of beige laarsjes. Heeft iemand toevallig tips of aanraders?
Ik ben gevraagd als ceremoniemeester voor een verrassings bruiloft, echt heel leuk! Nu wil ik het bruidspaar ook verrassen met iets leuks op hun dag, en ik dacht daarbij aan een vorm van een gastenboek. Zijn hier bruidsparen met tips? Mensen die een leuk gastenboek op hun bruiloft heben gehad, bijvoorbeeld een photobooth of videozuil? Wat is nou als bruidspaar leuk om als aandenken te krijgen?
Bij een bruiloft waar ik was ging zo’n polaroid camera door de zaal heen en plakte je die in het gastenboek met een leuke tekst erbij.
Wij hebben een fotolijst gehad met in het midden een foto van ons allebei in een staatsbosbeheer vest en ze hebben van iedereen een kleine polaroid gemaakt ook in die vesten en daar hebben de gasten zelf alleen naam onder gezet. De lijst hangt bij ons in de gang en kijk er nog vaak met plezier naar.
Thanks voor jullie snelle antwoorden! Polaroids lijkt me ook echt een leuk idee voor in het gastenboek.
@Kusjessoldaat maakten iedereen op jullie bruiloft zelf de polaroid of lieten jullie dat doen door iemand?
Wij hebben via Etsy voor een paar tientjes een illustratie laten maken van onszelf en dat op forex (een soort kunststof plaat) laten drukken als gastenboek. Iedereen heeft erop geschreven met permanent markers. Ook leuk om een bruidspaar mee te verrassen en een leuk aandenken aan de dag.
Wij hebben een groot rond houten bord met onze namen en datum er op laten maken. Hier hebben onze gasten allemaal wat opgeschreven. Hangt nu in onze woonkamer. Ben er nog steeds zo blij mee en lees vaak dingen terug! Ook mijn oma die recent is overleden staat er op. Kijk er echt ook nog vaak naar.
Hier vandaan. Hebben dan alleen onze voornamen en daaronder onze trouwdatum
Mijn zus en zwager hebben de foto’s gemaakt en opgelet dat iedereen erop kwam. De aanvang duurde half uur en in die tijd hadden ze de meeste mensen al op de foto gezet. Daarna werden na de ceremonie nog wat mensen apart genomen.
wat een leuke ideeën en ervaringen allemaal, bedankt!!
sowieso wel leuk denk ik dus een dergelijk aandenken.
iemand ook ervaring met een videozuil, photobooth of bruiloft telefoon (kun je berichten inspreken voor bruidspaar)?
Toen ik ceremoniemeester was, heb ik voor “mijn” bruidspaar een kookboek/receptenboek gemaakt met alle favoriete recepten van familie en goede vrienden! Dus de tiramisu die oma altijd maakte, de lasagna van (schoon)mama, etcetera. Iedereen mocht een recept insturen, plus een foto van jezelf en tekstje /wens. Het bruidspaar hield van koken dus dit leek me leuk. Ze vonden het ook super tof!
Polaroid photobooths heb ik ook op meerdere bruiloften gehad en is ook super leuk. Ik begreep wel dat dit vrij prijzig was! Vaak kon je de foto’s dan ter plekke in een fotoboek inplakken, en kreeg het bruidspaar nog een digitale kopie.
Oh en bij een bruidspaar hebben we polaroid fotos gemaakt van alle daggasten, en die gingen met een fles wijn uit dit jaar en nog een aantal aandenken aan de dag in een “tijdscapsule”. Die kunnen ze dan openmaken als ze 1/2/5/etc jaar getrouwd zijn, ter herinnering.
Edit: en ik ben nog eens ergens geweest waar een “live” schilder aanwezig was, die maakte een schilderij van iets op de dag. Bijvoorbeeld van de ceremonie, maar dan zie je de gasten vanaf de achterkant/achterhoofden en dat is minder persoonlijk, meer echt een aandenken.
Wij hadden een photobooth van Burddy op onze bruiloft. Heel betaalbaar en heel tevreden over. Wij hadden het goedkoopste pakket met alleen fotos digitaal. Konden vooraf zelf online fotokadertjes enzo maken. Gasten konden ter plekke de foto naar hun mail sturen en wij kregen een volledige online galerij met alle fotos die we konden doorsturen. Je kon ook uitgebreidere pakketten met printjes en met video kiezen.
Dat wij ceremoniemeesters waren hebben wij voor een bankje gezorgd waar alle gasten een boodschap op hebben geschreven
Ik hoorde ook van iemand dat er door ceremoniemeesters/gasten een scheurkalender was gemaakt voor het eerste trouwjaar.
Wij hadden op Pinterest een foto gezien van een passe-partout waar mensen iets op hadden geschreven met daarbij een foto van het bruidspaar in het midden. Dit hebben wij uiteindelijk gedaan naast het reguliere gastenboek
Foto is dus van Pinterest.
Ohh ik lees hier al een tijdje mee maar ik ben gisteren ten huwelijk gevraagd. Man wat was het perfect, precies zoals ik het had gewild en ik ben zo blij. Ik wilde niets liever en heb bijna de vraag en de ring niet gehoord. Heb hem later ‘S avonds gevraagd of hij het nog een keer wilde uitspreken.
Ik zit nog even op m’n wolk voor ik inhoudelijk ga meepraten.
Echt heel tof! Heb er ook 1 besteld
Wil je ze iets fysieks geven of niet? Ik neem aan dat de videozuil iets digitaals aflevert terwijl je met de photobooth de printjes in een gastenboek kunt laten plakken + de gasten kunnen het andere printje meenemen als aandenken (het print vaak alles 2x). + het is een leuk ding voor op je bruiloft, iedereen gaat er in.
Op mijn eigen bruiloft heb ik gasten iets laten schrijven op een grote plaat maar die vind ik nu niet leuk meer om in huis te hangen, dus ik zou eerder voor iets gaan dat makkelijk op te bergen is zoals een boek. Tenzij je zeker weet dat het bruidspaar graag iets in huis hangt.
Leukste wat ik gezien heb was een heel mooi houten bankje waar gasten met slagletters hun naam in maakten. Maar dat stel hield enorm van de tuin en buiten zijn dus dat moet ook bij je passen.
Vooraf iets maken zoals een receptenboek lijkt me niet haalbaar aangezien het een verrassingsbruiloft is?
We trouwen over twee weken en ik heb constant van die momenten dat ik besef dat het écht gaat gebeuren, haha. Ik vind het zooo leuk, maar ook heel spannend.
Mijn jurk is ook bijna af, maar ik zal het maar niet over de stress hebben die erbij komt. Hierna ga ik denk ik mijn naaimachine even op de plank zetten :’)
Nog andere mensen voor wie het bijna zover is?
Ja! Over 3 weken is het bij ons zover.
Heb de eerste nachtmerries al gehad over de bruiloft :’).
Ben zo bang dat ik wat vergeet te regelen!