Trouwtopic

We trouwen over twee weken en ik heb constant van die momenten dat ik besef dat het écht gaat gebeuren, haha. Ik vind het zooo leuk, maar ook heel spannend.

Mijn jurk is ook bijna af, maar ik zal het maar niet over de stress hebben die erbij komt. Hierna ga ik denk ik mijn naaimachine even op de plank zetten :’)

Nog andere mensen voor wie het bijna zover is?

10 likes

Ja! Over 3 weken is het bij ons zover.

Heb de eerste nachtmerries al gehad over de bruiloft :’).

Ben zo bang dat ik wat vergeet te regelen!

2 likes

Ooh spannend! Ik heb ook al een nachtmerrie gehad, dat ik geen jurk had :joy:

Wat voor soort bruiloft hebben jullie?

Mijn jurk was verpest in mijn droom hahahah

Onze bruiloft is vrij klein, rond de 40 gasten. En geen feest 's avonds, maar lekker eten met iedereen.

Die van jullie dan?

3 likes

Leuk!! Die van ons is ook klein, met ongeveer 35 gasten. We hebben een ceremonie en receptie, allebei op dezelfde locatie. En ook geen feest.

Ik hoop heeeel erg dat het mooi weer is, dan kunnen we buiten aan het water de ceremonie hebben.

5 likes

Ja gewoon vragen. Kan op een heel normale manier van ‘Goh, jullie hebben een aantal keer gezegd dat jullie mijn trouwjurk wilden betalen. Is dat nogsteeds zo? Dan weet ik gewoon even waar ik aan toe ben’

2 likes

@Zompig Hoe was jullie dag?

@anon22550354 Hoe gaat het met de zenuwen?

Ik heb hier nog niet veel meegepost, maar ik trouw over een maand en begin het nu wel spannend te vinden!

2 likes

Ja die zijn aanwezig hoor! Ik heb gewoon nesteldrang. Het is echt ernstig. Heb de hele oprit onkruidvrij gemaakt (???)

Vrijdag is het gewoon zo ver!!

1 like

Maar ik ben bang dat je dat toch wel moet doen. Ik ken die andere winkel niet die jurken op maat maakt en wat daar de prijs van is, maar ook bij een bruidswinkel is het zeer onverstandig om niet van tevoren een budget te noemen. Ophogen kan altijd, maar bij geen enkele zaak gaan ze zomaar lukraak jurken passen zonder even vooraf dat gesprek te hebben.

Het is misschien ongemakkelijk, maar je kan beter duidelijkheid hebben voor het passen.

3 likes

Haha! Wel fijn, dat het zo uitpakt. Jullie zullen in ieder geval een zonnige dag hebben!

2 likes

Als je wil dat ze je jurk betalen, zul je het sowieso moeten vragen. Anders hadden ze het nu wel aangeboden toch?
En gezien je vorige posts zou ik jezelf de moeite en evt teleurstelling/confrontatie met je ouders besparen!

2 likes

Ach het is jammer, maar je gaat sowieso een mooie jurk vinden! Het zou gewoon zonde zijn als je verliefd wordt op een jurk die buiten je budget valt, dus fijn dat je nu in ieder geval duidelijkheid hebt.

3 likes

Ik heb al een aantal keer over je relatie met je ouders gelezen,ben in bepaalde opzichten doet het me aan die van mezelf denken. In mijn situatie lijkt het me het beste zo weinig mogelijk te vragen, zodat er ook geen verwachtingen geschept kunnen worden. Als ze dan zelf besluiten bij te dragen is het hun keuze, en voel ik me ook niet slecht het aan te nemen.

1 like

Doe je een extra auto?

Heeft de fotograaf een eigen auto?

Mag je als bruidspaar misschien (tegen benzinekosten) meerijden? Dat je eigen auto daar blijft om alle gasten te verplaatsen?

2 likes

Bij ons regelden de gasten hun eigen vervoer…
Ze moeten toch ook naar de 1e plaats komen. Of ga je ze thuis ophalen?
Mijn man is zelf gereden met mijn moeder en ik ben later samen met mn vader gereden. We zijn wel met 1 auto teruggegaan (ik reed want zwanger) en de andere auto hebben we de dag erna opgehaald. Onze gasten hebben hun eigen vervoer geregeld.

5 likes

Zou je van vrienden een auto kunnen lenen? Of dat een vriend de ‘taxi’ speelt?

2 likes

Allemaal leuk en wel maar nu zijn het opties waarbij er gratis arbeid wordt verricht. Ik vind het echt niet erg om mensen te vervoeren van plek A naar B als gast van een trouw of ander event. Maar mij niet bellen voor iets waar ik niet voor uitgenodigd ben maar wel mag voor opdraaien in dienst van… Het is echt anders dan vrienden optrommelen om te helpen verhuizen. Een vriend van mij is kok en die krijgt om de haverklap van zijn vrienden te horen: “ja kan jij dan gratis even wat koken voor ons?”

@anon4775214 je hebt heel weinig opties, kijk naar de gasten die je hebt uitgenodigd en zijn daar mensen die een rijbewijs hebben en of zij het zien zitten om een deelauto te huren. Het kost geld maar je hebt dan wel zekerheid dat die mensen vervoerd worden en zonder probleem op je trouwplekken gaan geraken + minder zorgen voor jou op de dag zelf. Niets erger dan je over zulke dingen zorgen te moeten maken.

2 likes

Wat hebben jullie na de bruiloft met je jurk gedaan? Die van mij is net terug van de stomerij (:dollar::dollar::dollar:). Nu hangt hij me eigenlijk maar in de weg en zou ik er graag iemand anders mee blij maken.

Ik heb mijne in een opbergbox die ik bij de jurk kreeg gedaan.
Ik heb wel een idee voor later maar voor nu ligt zij prima in de doos