Trouwtopic

Thanks! We willen de inhoud een beetje geheim houden maar ik ga dan toch maar aangeven dat een taxi/fiets/etc wel aan te raden is. Het word geen zuipfestijn, maar de drankjes zijn wel inbegrepen bij de prijs dus ik hoop dat mensen er ook een beetje gebruik van maken :smile:

2 likes

Ik wil (alsnog, zijn al tijdje getrouwd) een album maken van onze trouwfoto’s maar door omstandigheden kan dat niet door de fotograaf. Maar het zelf doen zie ik ook niet zitten en ik wil eigenlijk wel trouwalbum kwaliteit.

Heeft iemand ervaring met een (trouw)album laten maken waarbij je de foto’s dus wel zelf aanlevert? Of als ik het toch zelf moet gaan doen, tips waar op te letten?

Ik ben zelf trouwfotograaf en doe dit soms ook voor andere fotografen, dus ik kan je hier eventueel wel mee helpen! Bij de goede vaklabs kun je als particulier niet bestellen, dus als je echt mooie kwaliteit wil kun je het sowieso het best via een fotograaf doen. Stuur me maar een pb :blush:

1 like

Ik ben heel tevreden met profoto

4 likes

Profotonet is volgens mij de beste fotodrukker, daar heeft onze fotograaf ons mini album mee laten maken en ik weet ook van andere fotografen dat ze altijd die aanraden. Het is niet supermoeilijk daar om het ook zelf te doen overigens (maar natuurlijk wel altijd wat meer werk dan uitbesteden)

3 likes

Als consument is profotonet wel een aanrader. Afdrukken zijn mooi en het lustre papier vind ik een aanrader omdat je er geen vingers of vlekken op ziet. Maar je kunt ook een fotograaf benaderen en vragen of ze het willen doen. Ik heb dat ook wel eens gedaan met trouwfoto’s gemaakt door een ander en vond dat opzich prima om te doen.

3 likes

Ik ken juist veel fotografen (en ben er daar zelf ook een van) die Profotonet niet meer aanraden. De producten zijn in die zin wel mooi en er is een ruime keuze, maar de kwaliteit van de albums laat soms te wensen over en de klantenservice was voorheen een stuk beter. Ik ken verhalen dat fotoalbums omgewisseld en verkeerd bezorgd waren, en dat ging dan om foto’s van bijvoorbeeld bevallingen of baby’s. Ik heb zelf wel eens slechte afdrukken ontvangen (klopten qua kleur totaal niet) of albums waarvan het schutblad (de eerste bladzijde die vastzit aan de kaft) al los zat. Daarom bestel ik er niet meer. Voor fotoafdrukken vind ik het nog steeds een prima partij, maar voor albums niet. Ik vind het een gok wat je krijgt. Maar: het is dan ook niet duur en de meeste particulieren stellen waarschijnlijk lagere eisen dan ik, haha.

1 like

Ik herken dat echt totaal niet. Bestel er +/-30 kleine albums per jaar en er is echt nooit wat mee. Degene die ik zelf al jaren heb blijven ook mooi. Het is uiteraard anders dan de drukker waar ik mn trouwalbums laat maken maar voor consumentenalbums vind ik ze echt duidelijk beter dan de albelli’s van deze wereld

2 likes

Dat laatste is zeker waar!

1 like

Heb al even teruggezocht in dit topic, maar hoop dat er misschien inmiddels al wat meer ideeën zijn:

Wat hebben jullie gegeven aan je getuigen toen je het ging vragen? Of op welke manier heb je het gevraagd?

1 like

Geen idee wat er nog meer gezegd is, maar wij hebben voor iedere getuige een Parker-pen gegraveerd met onze trouwdatum erin en die gegeven toen we het vroegen :smile:

2 likes

Niets…
wij gaan ze achteraf bedanken met iets van een lekkere lunch of diner!

2 likes

Ik had een etiket voor een wijnfles laten drukken en een goede fles rosé bij de wijnboer gehaald waar ik het etiket op heb geplakt.

Over ruim 2 weken is het al zover :scream: Meer herfstbruiloften hier?

3 likes

Wat spannend! Succes met de laatste voorbereidingen❤️. Wij trouwen ‘pas’ in september 2024.

Hoe heeft iedereen het hier gedaan met de verdeling van de kosten van de bruiloft? Mijn vriend en ik hebben momenteel onze financiën behoorlijk gescheiden. We krijgen ons salaris op onze eigen bankrekeningen en maken een deel daarvan maandelijks over naar de gemeenschappelijke rekening. Nu gaan wij wel trouwen in beperkte gemeenschap van goederen, dus dan lijkt het logisch om alle kosten voor de bruiloft op een hoop te gooien. Tegelijkertijd voelt dat ook weer onwennig omdat een jurk/haar/make-up voor mij toch wat meer kost dan alleen zijn pak bijv en we zijn tot nu toe gewend de dingen die voor onszelf zijn zelf te betalen. Dus ik ben heel benieuwd hoe jullie het doen of hebben gedaan!

1 like

Wij hebben alles op 1 hoop gegooid. Wellicht nodigt hij wel meer familie/vrienden uit en dat betaalt hij ook niet uit eigen zak denk ik?

3 likes

Wij hebben dat 50/50 gedaan, elke maand allebei een x bedrag gestort naar een aparte spaarrekening. Ook bijdrages van families enzo daarbij gedaan, wij vonden dat alles wat we die dag wilden voor ons samen was. Kleding en haar etc doe je ook een beetje voor elkaar toch? :smiley:

4 likes

Persoonlijk zou ik het wel gek vinden als jij meer bij legt aan de bruiloft dan hij, puur omdat jij haar en make-up etc ‘moet’ doen en dat bij mannen vaak minder aan de orde is.

Maargoed, wij hadden alles al op één hoop sinds we samen gingen wonen en dat hebben we met het trouwen gewoon doorgezet. Wij vonden dat bij een leven samen, ook gedeelde financien hoorden en niet dat de een meer of minder te besteden heeft dan de ander (wij doen zakgeld methode). Dus de bruiloft hebben we ook in z’n geheel van de gezamelijke pot betaald.

1 like

Hoi hoi! Ik ben aan het oriënteren voor trouwringen. In winkels, maar ook online. Ik kom met de stijl die ik leuk vind op het internet al snel uit bij verlovingsringen (niet eens met een gigasteen of zo). Daar raak ik een tikkeltje van in de war… Nu moet ik gewoon kiezen wat ik leuk vind. En dat zal ik ook doen. Maar ik vroeg mij af of er een soort grens zitten tussen trouwringen en verlovingsringen? Worden ze ook door elkaar gebruikt? Dus verlovingsringen als trouwringen en evt andersom? In de winkel lijkt de boel meer door elkaar te liggen.

Ik ken bijna geen mensen die trouwringen dragen, dus jullie input is van harte welkom. :slight_smile:

Gewoon doen wat je zelf wil/mooi vindt? Elke ring is een trouwring en elke trouwring is tenslotte maar een ring. Al doet 1 een ring en de ander een horloge of je kiest allebei een “gewone” ring, maakt toch helemaal niets uit?

2 likes

Ja hoor je moet lekker doen wat je zelf wil! In mijn ervaring komen de meeste juweliers bij de vraag ‘ik ben op zoek naar trouwingen’ met zo’n standaard bak van ringen die je dan in alle kleuren en maten kan kiezen. Ik zelf vond dat helemaal niet mooi haha (en ik heb wel 3 of 4 verschillende bakken gezien). Uiteindelijk hebben wij bij een kleinere juwelier een setje gevonden dat beter bij ons paste en wat unieker was. Je kunt evt ook nog iets laten maken door een goudsmid!

1 like