Het is zo persoonlijk wat voor de een handig is. Ik zou zoals @Flamoes zegt het echt overleggen met een notaris. Wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen omdat dat voor onze situatie fijner is.
De meeste kiezen er voor om in beperkte gemeenschap van goederen te kiezen.
Bedankt! Op zoek naar een notaris dan maar. Heb je daar toevallig ook nog tips voor? Ik vind zoveel resultaten op Google, maar ik heb geen idee waarop ik moet letten bij het kiezen van een goede notaris.
En hoe bedoel je een ‘ongoing thing’? Kun je niet simpelweg zeggen dat mijn rekeningen van mij zijn en wat er op zijn rekening staat van hem is?
Wat doen jullie met de ceremoniemeester? Huur je deze extern in, vraag je een vriend(in), familielid, kennis?
Ik wil het liefst een professionele ceremoniemeester van “buitenaf”, maar het is zo duur en ik vraag me af of het het geld waard is… wellicht heeft iemand hier tips of ervaringen?
Ik zit met hetzelfde. Op onze locatie is er wel een event-manager aanwezig, maar ik heb het gevoel dat ik ook nog een ceremoniemeester nodig heb. Wil ook niet een van onze gasten daarmee ‘belasten’, maar het is ook weer jammer als een professionele cm dan weinig te doen heeft. Ik lees dus even mee met de reacties…
@ClaireCharlotte wij hebben een professionele ceremoniemeester ingeschakeld voor onze kleinschalige bruiloft. Was niet duur, want ze was nog startende. Zij heeft voor ons het draaiboek gemaakt en het contact met de leveranciers gedaan vooraf qua timing afstemmen en op de dag zelf, en heeft op de dag zelf draaiboek in de gaten gehouden maar ook bijv. aankleding van de locatie gedaan zowel vooraf, bij overgang naar diner en geholpen met opruimen na het feest. Ook had ze voor ons ingecheckt bij het hotel van de huwelijksnacht en de bedankjes klaar gezet, gasten geattendeerd op het gastenboek etc. Juist omdat onze bruiloft zo klein was wilden we niet een genodigde ‘belasten’ om ceremoniemeester te zijn omdat je dan toch best veel van zo’n dag mist. Plannen hebben we voor de rest helemaal zelf gedaan, zij werd een paar weken van tevoren betrokken en is dus de hele dag aanwezig geweest. Zou het 1000% aanraden, maar weet niet wat voor prijskaartje er voor jullie aanhangt
Misschien kun je voor jezelf op een rijtje zetten welke taken je de ceremoniemeester wil laten doen en vervolgens bij de locatie informeren of dit dingen zijn die de event manager kan vervullen, of dat jullie hier een extern iemand voor moeten verzorgen. Het zou zonde zijn om iemand in te huren als dat niet nodig is, maar dingen als inchecken in het hotel wordt natuurlijk lastig als dat elders is.
Wij gaan in september trouwen en hebben een professionele ceremoniemeester ingehuurd! Ik wil mijn vrienden er niet mee belasten, want het is nogal een grote taak, en ik wil ook gewoon dat alle gasten echt gast kunnen zijn. Het pakket dat wij af hebben genomen bevat het volgende:
- 4 meetings (kick-off, stylingplan, draaiboekbespreking, en detailbespreking)
- Op maat stylingplan maken (dit was optioneel)
- Uitwerking en beheren draaiboek (ook contact met leveranciers vooraf)
- Online RSVP (aanmelding gasten) en contact met gasten (in de periode
voor de bruiloft) - Aanwezigheid op de bruiloft uiteraard
Ik vind het in elk geval een geruststellend idee dat zij vanaf een paar weken van tevoren alles regelt.
Dank voor je antwoord! Als we degene inhuren die we op het oog hebben, dan zal het uit ongeveer hetzelfde takenpakket bestaan. Mag ik - heel brutaal - vragen wat je daar ongeveer aan kwijt bent?
Even gecheckt en wij betalen €1950,- (exclusief reis- en onkosten en eventueel styling materiaal)
Wij hebben onze ringen binnen en ik twijfel zo erg of de ring wel goed zit bij mij. Ik draag nooit een ring en heb het idee dat de ring heel aanwezig zit. Misschien te strak? Ik vind dit zo lastig.
Krijg je hem nog relatief makkelijk af (dus niet met veel moeite over je knokkel, maar ook niet zonder enige weerstand)? Als je nooit een ring draagt is het altijd wel even wennen, maar duurt vaak niet langer dan een paar dagen.
Ja krijg de ring wel oke af. Er is wel weerstand, maar het is niet zo dat het heeeel moeilijk gaat. De verkoopster zei dat het niet mag knellen, maar ik twijfel zo erg of daar sprake van is. Ik denk dat ik de ring misschien alvast thuis soms ga dragen om eraan te wennen… misschien is dat het wel.
Is ook wennen als je nooit een ring draagt! mijn trouwring zit best strak (heb echt een soort ingedeukte vinger als ik ‘m af doe), maar niet oncomfortabel! Ik heb ‘m zelf liever iets strakker zodat ie niet zomaar afvalt
Ik twijfel over of het wel comfortabel zit. Maar we gaan het hopelijk in de komende dagen ontdekken. Ik vind het niet erg als het aan de strakke kant zit, wat jij ook hebt, maar vrees dus ervoor dat het knelt. Voor het eerst een beetje stress voor de bruiloft (gelukkig klein en voor de rest zga geregeld)
Goed dat je er nog even op let, want mijn vingers zijn bijv in deze periode een stuk dunner dan in de zomer met warm weer. Mijn ring zit dus nu ook wat losser (maar blijft toch hangen door m’n knokkels). Dus als hij nu al iets knelt en je hebt ook net als ik wat dikkere vingers bij warm weer zou ik het wel laten vermaken. Dus idd goed om even dagelijks te dragen.
De ring lijkt goed te zitten, maar vraag mij af of het ook in de zomer goed zal gaan. Ik denk dat ik het maar moet aankijken, maar want durf niet te zeggen of het te klein is.
Fijn dat jullie meedenken!
Hebben ze misschien in de winkel ook niet een pasring een halve maat groter ofzo die je even zou mogen lenen en uitproberen?
Sturen jullie ook Save the Date kaarten naar avondgasten? En noem je het dan nog steeds Save the Date of juist Save the Night / Evening?
Ik zie op internet veel voorbeelden met “night”, maar “evening” klinkt voor mij veel logischer.
Ik ga zelf niet (nooit) trouwen, maar vind het wel echt heel leuk om erbij te mogen zijn als mensen om wie ik geef besluiten te trouwen Een hele goede vriendin van me is pas ten huwelijk gevraagd en ze heeft me al gevraagd om mee te gaan als ze jurken gaat passen en ik verheug me daar nu al zo erg op
Destijds save the evening gestuurd als digitale afbeelding (in de vorm van een uitnodiging) via WhatsApp