Trouwtopic

Hebben jullie nog tips over een trouwfotograaf? Ik zoek me rot, alles is zo vreselijk duur. Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt voor hoeveel uur?
Ik heb iemand op het oog die echt fenomenale foto’s maakt, maar die kost ongeveer 2800 euro voor 7 uur fotografie, 400 digitale fotos, trouwalbum etc. Komt wel met 2 man.

Wij hebben een fotograaf voor 12 uur, incl. een luxe, leren album van 60 pagina’s voor € 1700,-.

1 like

Het is natuurlijk een beetje preken voor eigen parochie, maar die prijs is iets hoger dan gemiddeld maar zeker niet extreem. Als je het werk van die fotograaf echt te gek vind zou ik het doen. Je kijkt je hele leven naar die foto’s en het is toch jammer als je elke keer denkt ‘net niet’. Van mooie foto’s ga je echt de rest van je leven nagenieten.

12u + album voor 1700 is goedkoop (en daarmee zeg ik niet dat het een prutser is/of 1700 veel geld is of niet, maar het is wel lager dan gemiddeld)

7 likes

Eens met @itakepictures ! Kijk zeker niet alleen naar de prijs, maar vooral naar de stijl van fotograferen en editen van de fotograaf. Als je er helemaal weg van bent, dan is het het geld echt waard en ga je spijt krijgen als je een goedkopere fotograaf uitkiest enkel vanwege het geld. Je foto’s vormen uiteindelijk het grootste deel van de herinneringen aan de dag en die blijven je je leven lang bij.

Een andere tip: ga vooral in gesprek met de fotograaf zelf en kom meer te weten over zijn/haar werkwijze, dan kom je er ook gauw genoeg achter of je diegene er de hele dag bij wil hebben. Een klik met je fotograaf is ook echt belangrijk. En misschien zijn er wel opties, vinden jullie een tweede fotograaf of een album bijvoorbeeld wel nodig?

2 likes

Wij waren 2500 kwijt voor 10 uur + mini album + losse mini shoot van 30min

Was echt de grootste uitgave van onze hele bruiloft letterlijk hahah maar wel heel erg waard vond ik!

1 like

Hier ook 2500 voor 10u fotografie en groot linnen album. Met een klein album was het 300 euro goedkoper geweest (maar was wel in 2022 en offerte uit 2021 dus kan me voorstellen dat het wat duurder is geworden). Als je de stijl heel tof vindt (en je kan het betalen) zou ik het wel doen! Heb je zoo lang plezier van!

2 likes

Dankjulliewel voor jullie meningen! Jullie hebben me er echt weer even van overtuigd dat de foto’s toch gewoon echt de rest van je leven een belangrijk stuk zijn, en dat de kosten niet extreem zijn. Dus ik heb de fotograaf aangeschreven! Super spannend. Eerst maar eens een echte goede kennismaking. Het geld heb ik er zeker dan wel voor over, ik wil zo graag gewoon terug kunnen kijken en denken: Jeetje wat waren we mooi en wat was het prachtig.
Toen ik mijn bruidjurk ging passen was het voor het eerst in zo een lange tijd dat ik me echt mooi voelde, en niet onzeker. Dat wil ik dan toch echt vastgelegd hebben door iemand waarvan de foto’s geweldig zijn.

14 likes

Dank je voor je tell sell reclame.

4 likes

Ook zo mooi voor een deel gekopieerd van het bericht erboven

1 like

Wij zijn nog op zoek naar mooie nummers voor:

• Lopen richting ‘altaar’
  • Na het tekenen
  • Na de ceremonie

Ik heb al flink gezocht maar kom steeds op dezelfde, standaard nummers uit. Heeft iemand nog tips voor wat onbekendere nummers? Mag zowel Engels als Nederlands!

Ik ben afgelopen juni getrouwd. Mijn man en ik liepen op ‘then’ van Brad Paisley naar het ‘altaar’. Gaat erover dat je denkt dat je al kneiterveel van je partner houdt, maar dat het alleen nog maar meer groeit. Niet een bekend nummer, maar wel qua melodie en tekst erg passend, vonden wij.

Tijdens het tekenen van de akte door ons en alle getuigen (4 in totaal, dus duurde even) hebben we nummers gekozen die voor ons veel betekenis hadden op welke manier dan ook, en we hadden er schijt aan of dat goede bruiloftsnummers zouden zijn.

2 likes

Bij het tekenen hadden wij:
All I Want is you (Juno soundtrack)
Is misschien wel een beetje niche, maar vind ik zelf nog steeds heel leuk haha

En dit nummer was toen nog net niet uit, maar vind ik zelf ook mooi en geschikt:
Meet me at the ligthouse (mister and mississippi)

En deze vind ik ook leuk, maar geen idee of dat ‘origineel’ is haha
How long will I love you (uitgevoerd door Jon Boden)

2 likes

Geen idee of je dit standaard vindt, wij hebben oa Better together van Jack Johnson, First day of my life van Bright Eyes en My baby just cares for me van Nina Simone gedraaid

1 like

Ooooh ja en nu herinner ik me weer iets :joy:

Ik wilde heeel graag I believe in a thing called love (the darkness)
Maar mijn partner wilde dat echt niet, dus helaas voor mij :joy:
Wel een origineel nummer denk ik hahaha
Misschien vooral voor na de ceremonie, om meteen in feest stemming te komen :sunglasses:

3 likes

Deze gaat op onze avondlijst! :partying_face:

1 like

Wij hadden gekeken naar nummers die we samen veel geluisterd hebben en speciaal voor ons waren. Uiteindelijk hadden we de volgende nummers gekozen:

Mijn man toen hij richting altaar liep: David Bowie - Right

Toen ik naar altaar liep: Elton John - Your Song

Tijdens het tekenen: Crosby, Stills, Nash & Young - Our House

En toen we na de ceremonie wegliepen: Love - Everybody’s gotta live

Lopen richting altaar: All my love - George Ezra
Weggaan altaar: you make my dreams come true - Daryl hall
Tijdens tekenen speelde een vriend gitaar (vind het zelf altijd heel kaal als er tijdens dit moment geen muziek is)

Ik zag laatst de film Only You en daarin draaien ze het liedje Only You van Yazoo. Vond ik ook geschikt.

Andere nummers die t bij ons net niet geworden zijn:
Soul meets body - Death cab for cutie
This old love - Lior
The book of love - Peter Gabriel (Wilde mijn man vanwege zijn lievelingsserie Scrubs)
First day of my life - Bright Eyes
Forever you and me - the Teskey Brothers
Dreaming of you - the Coral
Heartbeats - Jose Gonzalez
Eight days a week - The Beatles
Stand by me - versie van Florence + the Machine
I’m with you - Vance Joy
Time after time - Iron & Wine
Only love - Ben Howard
Think about things - Dadi Freyr

2 likes

Wij hadden You are the reason - Calum Scott / Leona Lewis en How long will I love you - Ellie Goulding. Ook nog steeds heel blij mee.

We willen je diensten niet als wedding planner.

3 likes

Hoe gaan/gingen jullie om met speeches? Ik heb totaal niks met speeches, mijn vriend wel. Ik heb gezegd om bereid te zijn water bij de wijn te doen en ruimte te willen maken voor een paar speeches (beiden blij denk ik dan). Nu willen er zo’n 4/5 personen (familie/vrienden van vriendlief) speechen. Ik vind dat echt too much en ik word al dood ongelukkig van het idee om naar al die speeches te moeten luisteren waarvan de kern toch allemaal op hetzelfde neerkomt. Dit is nu echt een ding geworden en we komen er niet uit.