De (veilige) bellenblaas klinkt leuk en feestelijk.
Misschien een mooie fles wijn als ze drinken zodat ze daar later samen mee kunnen proosten?
De (veilige) bellenblaas klinkt leuk en feestelijk.
Misschien een mooie fles wijn als ze drinken zodat ze daar later samen mee kunnen proosten?
Ik was dit bijna vergeten in alle voorbereidingen, maar hebben jullie fooi gegeven aan de trouwlocatie/feestlocatie en zo ja, hoeveel ongeveer? En wanneer geef je het?
Wij hebben een locatie waar de ceremonie en het diner plaatsvindt en een aparte locatie waar het feest plaatsvindt. Eten/drinken/ hapjes wordt door personeel van beide locaties verzorgd. Alles vindt plaats op factuur. We willen fooi geven maar hebben geen idee wat gebruikelijk is!!
Ik weet niet wat ik lees. Je betaald toch al een rib uit je lijf? Is dit echt gebruikelijk?
Haha ja als blijkt dat fooi geven helemaal niet gebruikelijk is, ben ik de eerste die zegt laat maar zitten hoor. Want het is inderdaad een rib uit je lijf!! Dus ik ben blij met je reactie.
Maar als het wel gebruikelijk is dan wil ik daarbij aansluiten en fooi geven. Ik vind het vervelend als het wel gangbaar is en juist jij het stel bent dat geen fooi geeft ofzo. Maar dan ben ik dus benieuwd hoeveel dat dan moet zijn.
Het is in Nederland niet gebruikelijk om een fooi te geven. En zoals al is genoemd is het op zichzelf al duur genoeg. Ik zou het bedrag steken in je huwelijksreis of zo.
Wij hebben wel fooi gegeven met een kaart om ze te bedanken. We waren zó blij met onze locatie en degenen die aan het werk waren. Ze hebben al onze verwachtingen overtroffen. Dus vonden het wel op z’n plaats.
Kan mij overigens ook voorstellen dat je het niet doet, is allemaal al duur genoeg. Maar dan is een bedankje met een kaartje misschien wel een idee? Al is ‘t maar een doosje chocola.
Ik ben gisteren getrouwd
Het was super warm, maar wat een bijzondere dag hebben we gehad.
Mocht iemand in de omgeving Breda nog een super fijne babs/entertainment in 1 of een leuke B&B zoeken dan heb ik aanraders!
Gefeliciteerd! Heerlijk nagenieten nu.
Wat was voor jou het hoogtepunt van de dag?
Hoe hebben jullie rekening gehouden met de warmte?
Dankjewel! Moeilijk om te kiezen, maar de ceremonie was toch wel echt alles wat ik ervan hoopte!
We zijn getrouwd op een locatie met een grote tuin, die gelukkig ook veel schaduwplekken had. We konden de ceremonie verplaatsen naar een plek met veel bomen en dat maakte de temperatuur goed te doen. Mijn (nu ) man had ook een extra overhemd bij, want die zweette zich kapot in zijn pak. En tijdens het maken van de foto’s hadden we ook allebei een natte handdoek bij, wat echt wel lekker verkoeling gaf.
We zijn met oud en nieuw verloofd en hebben nu eindelijk een datum geprikt! Ik ben gelijk aan de slag gegaan met het ontwerpen van een Save the Date
Hebben jullie een fysiek kaartje gestuurd? Ik denk dat we het gewoon via Whatsapp sturen, op mijn vader na gebruiken alle gasten dat, haha. Hebben jullie nog andere handige tips?
Regel eerst de locatie voordat je een datum rondstuurt. Het zal zonde zijn als je helemaal blij bent met een locatie en ze niet kunnen op de datum die je hebt rond gestuurd. Dan moet je weer een change the date verspreiden.
Heb trouwens zelf gewoon alleen de orginele uitnodiging de deur uitgedaan. Ongeveer een half jaar van te voren. Ook omdat bij ons er veel mensen zijn die, die tijd echt nodig hebben om vrij te vragen en goedkeuring af te moeten wachten. Wij zijn door de weeks getrouwd en we hadden de optie genomen om avond gasten te laten logeren.
Kleine ergernis hier.
Er zijn bij ons nu mensen die er van uit gaan dat ze een +1 mee mogen nemen, terwijl dat niet zo is.
Zijn in onze uitnodiging ook gewoon duidelijk geweest (1 naam op de uitnodiging, ook bij de inleg heel duidelijk 1 naam erop).
Snap niet dat mensen dat zelf ook willen, waarom zou je naar de bruiloft willen gaan van iemand die je niet of amper kent.
Ergernis erbovenop dat mijn vriend dan niet wil zeggen dat de +1 nooit uitgenodigd was, terwijl we in het samenstellen van de gastenlijst best selectief zijn geweest.
Heb je een ceremoniemeester? Het “hoort” namelijk bij diens “taken” om de gastenlijst te onderhouden. En dus ook te zeggen dat er geen +1 welkom is als die niet is uitgenodigd. Van een vreemde nemen mensen het namelijk vaak wel aan. Kreeg toen ik ceremoniemeester was ook aantallen en namen door die niet op de gastenlijst stonden. Dus dan stuurde ik terug dat ik die niet op de lijst had staan en dus niet uitgenodigd waren.
Edit: mensen denken vaak oh leuk een feestje ik neem iemand mee. Maar vergeten even dat er financieel soms best een belasting op het bruidspaar wordt gelegd wanneer je dit doet. Keuzes zijn niet voor niks gemaakt.
Ah dat is een goede, ga het inderdaad even bij onze ceremoniemeester onder de aandacht brengen!
Qua kosten zit ik er niet eens perse mee, maar vind het wel irritant dat we bewust kiezen voor wie we er wel bij willen hebben en dat er dan een of andere rando meekomt die we daarna ook nooit meer gaan zien.
Is dit echt? Ik heb dat nog nooit gehoord. Ik weet wel dat de generatie van onze ouders het raar vindt als partners niet zijn uitgenodigd bij dit soort gelegenheden.
Ik begrijp het alleen wanneer je een ‘eenling’ uitnodigt die verder weinig aansluiting heeft, een studievriend of oud-collega ofzo. Dan zou ik wel zo aardig vinden als diegene een +1 mee mag nemen.
Ja precies. Zal ook gewoon iedereen die begint over aan en afwezigheid daarnaartoe verwijzen. Jij hebt al andere dingen om mee bezig te zijn. Kortste klap en ook beter voor je vriend mocht die alsnog willen zwichten voor de wensen en verwachtingen van een ander.
Ja, voor de avond hadden ze het kind vrij. Wat ook logisch is, vind ik dan. Ze hadden een paar mensen uitgenodigd waarmee die een team sport deed, dus alleen het team uitgenodigd. Kreeg ik aantallen door van complete gezinnen die dan mee wilden komen want die hoorden er volgens de sporters ook bij. Sommigen begrepen het direct en anderen probeerden nog te onderhandelen door bijvoorbeeld alleen hun partner ook mee te laten komen. Sommige mensen… Uiteindelijk allemaal goed gekomen gelukkig. Ik ken ze niet, dus dat ze mij dan niet meer aardig vinden is niet zo erg.
Wij hebben een save the date via whatsapp gestuurd met direct een linkje naar een google form om je adres door te geven (twee vliegen in 1 klap!).
Ja superslim!
En @Telefoonnummer locatie is ook bevestigd, zou geen save the date durven te sturen met zoveel onzekerheid, haha
Hebben jullie nog tips wat betreft de fotograaf? Heb nu paar opties die viavia komen. Maar hoe kies je uiteindelijk de meest geschikte… lastig. Wel duur allemaal zeg, zie veel prijzen van rond de 2000,- voorbijkomen. Maar ook wel logisch met 8 uur fotograferen plus nabewerking en afdrukken.