Prachtige ring! Subtiel (en daarom heel draagbaar), maar ook veel origineler dan het standaard bandje met ronde diamanten.
Jij gaat 'm de rest van je leven dragen, dus kies vooral wat jij zelf mooi vindt.
Ik heb zelf ook een verlovings-achtige ring uitgekozen als trouwring. Een druppelvormige morganiet omringd met diamantjes op een rosegouden bandje. Nog geen idee wat voor ring mijn vriend uiteindelijk gaat kiezen. Zal sowieso iets totaal anders zijn. ![]()
Echt kiezen wat je zelf mooi vindt hoor!! Die andere mensen dragen hem niet elke dag, jij straks wel. Vind het echt een prachtige ring.
Heb zelf ook geen ‘standaard’ trouwring en nog steeds heel erg blij mee. Of dat over 20 jaar ook nog zo is? Geen idee, maar dat zien we dan wel weer! Wie zegt dat je een standaard ring wel altijd mooi blijft vinden?
Wie gaat er nog meer in de lente/zomer trouwen? En hoe ver zijn jullie met de voorbereidingen?
Wij gaan over drie maanden trouwen. Merk dat het nu als ‘bijna’ gaat voelen.
Meeste grote zaken zijn geregeld, maar nog niks van bijv de versiering oid. Hoeft allemaal niet over de top, helemaal niet zelfs, maar wat kleine dingen die we aan de locatie kunnen toevoegen zijn welkom.
Heeft iemand nog goede tips? Of leuke sites voor inspiratie?
Ik heb zelf mijn versiering gemaakt! Had allemaal stroken stof geknipt in de kleuren van de bruiloftsuitnodiging, en die aan een touw geknoopt om een slinger te maken en aan een ronde cirkel om van die hangende decoratie te maken. Dit idee:
Stond heel mooi en was niet duur
Heel leuk! Krijg er inspiratie van
Wij trouwen binnenkort voor de wet en doen daarna een tuinborrel voor zo’n 35 mensen. 2 weken erna is ons feest.
Nu hadden we eerst het idee om tijdens de tuinborrel een bruidstaart aan te snijden.
Maar toen begonnen we de borrel te plannen en kwamen we ineens tot de conclusie dat die taart misschien eerder een rare onderbreking geeft.
Onze grootste twijfel is vooral dat:
- de gasten niet allemaal tegelijk zullen aankomen (sommigen met de auto, anderen met de fiets,…)
- je dan eerst al iets te eten en drinken voorziet voor de vroege gasten
- en dan later ineens overschakelt van zoute borrelhapjes naar taart
- om daarna weer verder te gaan met de borrel
Onze ceremonie op het stadhuis is om 14u en de borrellocatie is ongeveer 15 minuten rijden, dus de borrel begint waarschijnlijk rond 15u30.
Oh en het is voor ons geen optie om het tijdens ons feest te doen (veel meer gasten + bordengeld dus
).
Taart:
- Doen
- Niet doen, hou het bij kaasplankjes en bitterballen
0 stemmers
Ik begon ook te twijfelen omdat mijn moeder begon dat we zeker koffie en thee moesten serveren, terwijl wij een taart en toost (met cava) in ons hoofd hadden.
Als je graag taart wilt dan zou ik dat gewoon doen. Hoeveel verschil verwacht je dat er zit in aankomst? Je kan toch de mensen die vroeg komen alleen iets te drinken geven en dan eventjes laten wachten op het taartmoment. Dat zal echt geen uren duren waarin ze honger lijden! Of anders aan het einde van de tuinborrel?
Sorry, lekkere taart is nooit raar toch? En een hartstikke leuk feestelijk moment!
Op menig feestje eten we taart/ snacks of andere zoet/ zout dingen door elkaar. Dat is gewoon prima hoor.
Taart is altijd goed!
Als je perse bij hartig wilt blijven kan je ook een kaastaart doen.
Cheesecake?![]()
Ik zou gewoon een echte taart doen
Ik zie het probleem eigenlijk niet. Je kan wachten met de taart totdat iedereen binnen is toch?
Verder snap ik niet zo goed wat je bedoelde met taart en toost (cava) en geen koffie en thee. Wat ben je van plan qua drinken? Alleen drank en fris? Ik zou daar zelf ook koffie en thee bij toevoegen, mede vanwege voorkeuren binnen de familie.
Nee, gewoon meerdere kazen opstapelen als taart ![]()
Vrienden van mij deden dit ook zo, was helemaal prima! De mensen die vroeg waren kregen al iets te drinken en toen de groep compleet was werd de taart aangesneden en kreeg iedereen een glas mousserend.
Over je koffie/thee dilemma - taart met cava is heel erg normaal tegenwoordig, dat er koffie/thee bij ‘moet’ is toch wel wat ouderwets hoor. Vind het persoonlijk ook feestelijker en minder een onderbreking van de borrel op die manier. Vooral doen wat jullie leuk lijkt en goed bij voelen, ipv wat ‘hoort’!
Je kunt ook ipv borrelsnacks kleine chocolaatjes/bon bons op de tafels zetten totdat alle gasten binnen zijn zodat de vroegen mensen iets te snacken hebben?
Helemaal eens! Vind het juist op en top bruiloft: glas bubbels in de ene hand en een stuk taart in de andere ![]()
![]()
Maar het een sluit het ander toch niet uit? Ik snap het bezwaar tegen koffie en thee niet. Je kan drank, fris, water, koffie, thee, etc aanbieden en daarnaast ook taart én bubbels doen, eventueel op een speciaal moment. Mensen die geen (of weinig alcohol) willen, drinken toch wel wat anders. Alleen maar fijn als zij een beetje keuze hebben dan toch? Zeker als mensen nog moeten autorijden. Het feestelijke gevoel zal niet afhangen van wat je te drinken aanbiedt.
Zeker niet, ik zeg ook niet dat ik een bezwaar heb tegen koffie en thee, haha. Ik zou normaliter ook warme dranken aanbieden, al dan niet op het moment van taart. Maar ik kan me voorstellen dat bij een zelf georganiseerde (kleinere) tuinborrel met kort erna ook nog je trouwfeest, je het jezelf niet te moeilijk wil maken. En dan is het weglaten van koffie/thee vaak een van de makkelijkste keuzes. Ik bedoelde enkel te zeggen dat k/t geen vereiste zijn, zoals het vroeger wellicht wel was.
Ik bedoelde het meer in het algemeen, het bezwaar. Haha!
Maar wel met je eens hoor, met dat ze gewoon moeten doen wat ze leuk lijken en waar ze zich goed bij voelen. Uiteindelijk draait het zeker niet om wat je te drinken aanbiedt, maar voor gasten zijn opties altijd fijn om te hebben.
Het is wel leuk om te proosten met prosecco. En wat mensen daarna drinken is aan hun toch? Dus naast de borreldrankjes ook koffie en thee aanbieden. En als mensen dan zin hebben in een kop koffie bij hun bitterbal, moeten ze dat lekker doen.