Dit is ZO vervelend bij trouwen. Het is mij echt vies tegengevallen hoe sommige mensen reageerden. Daarentegen waren er gelukkig ook veel dingen die ons positief verrast hadden (lieve woorden, mensen van wie je het niet verwacht die iets leuk hadden geregeld).
Wij zijn van plan om geen ooms/tantes etc uit te nodigen, o.a. omdat we ze van beide kanten nauwelijks/niet spreken. Geen drama maar gewoon niet zo’n hechte band. En wij willen iedereen er de hele dag (dus met diner) er bij hebben dus het is ook een financiele beslissing.
Maar ik heb dus 1 tante waar ik wel een goede band mee heb en die wil ik er wel bij hebben. En juist dat lijkt me mogelijk meer ‘gedoe’ geven dan wanneer we heel hard ‘geen ooms/tantes’ zouden zeggen.
Nouja, it’s my party denk ik dan maar.
Ja precies, dat is ook wat ons opvalt. Dat houden we dan maar in ons achterhoofd. Er zijn nog eens xobeel mensen die helemaal meeleven en geïnteresseerd zijn en er ook veel zin in hebben.
Gewoon de tante die je er wel bij wilt hebben uitnodigen. Het is jullie feest!
Mijn man en ik hadden ook mensen die butthurt waren dat ze niet uitgenodigd waren (en ook 2 die gewoon toch zijn komen opdagen zonder uitnodiging🫠). Maar dat was voor ons alleen maar een bevestiging dat we een goede keuze hadden gemaakt.
Heb het idee dat sommige mensen gewoon wat zuur zijn omdat ze hun eigen trouwdag wel hebben laten leiden door verwachtingen van anderen.
Wooow wat heb je hiermee gedaan op de dag zelf & erna? Bizar schaamteloos omg
Hebben het toen maar gelaten, ze actief wegsturen zou een grotere stempel hebben gedrukt waren we bang. Onze ceremoniemeester heeft ze ook bij mij uit de buurt gehouden, was er zo klaar mee hahaha.
Ondertussen spreken we ze niet meer en vind dat helemaal prima.
Dan moeten ze lekker zelf gaan trouwen en dan dat plaatje creëren en jou lekker met rust laten.
Een van mijn beste vriendinnen gaat binnenkort trouwen en ik ben haar getuige. Wil haar graag een persoonlijk cadeautje geven (naast het gezamenlijke cadeau met mijn partner) terwijl ze zich aan het klaarmaken is 's ochtends. Wat is leuk om te geven? Sieraden heeft ze al veel en ook een specifieke smaak in. Iemand nog een idee of zelf iets moois gehad wat je echt is bijgebleven?
Als ze graag schrijft, mss een mooie pen die je evt kan laten graveren en waarmee je dus ook kan tekenen op de bruiloft zelf?
Ik heb mijn zus een tegel gegeven van Story Tiles, daar kun je iets personaliseren met een trouwdatum of een naam oid, maar dat is misschien niet heel 1 op 1 persoonlijk wat je bedoelt…
Je kan vragen of ze nog iets nodig heeft van ‘old, new, borrowed, blue’ als ze daaraan doet?
Ik had zelf een geborduurd zakdoekje gekregen, kwam goed van pas omdat ik altijd huil bij bruiloften ![]()
Wat je ook kunt overwegen is een cadeautje geven wat ze de dag na de bruiloft kan openen.
Ze is tijdens het klaarmaken waarschijnlijk vooral bezig met zichzelf en de bruiloft, misschien dat iets kleins en persoonlijks naderhand beter bij blijft.
Ik heb toen van mijn getuige/beste vriendin een flesje rosé en 2 mooie glazen gekregen met een super lief kaartje erbij. Het kaartje vond ik het meest waardevol!
Een dinertje samen in een fijn restaurant over een paar weken (idealiter al geboekt) om op de dag terug te kijken.
Dank jullie wel allemaal!! Hier zitten hele leuke opties tussen waar ik wel wat mee kan. Denk dat ik voor een geborduurd zakdoekje ga om tijdens het klaarmaken te geven met nog een lief kaartje erbij. Storytiles vind ik ook heel leuk, die doe ik denk ik bij het gezamenlijke cadeau.
Misschien een lieve brief?
En er is weer een nieuwr episode…
Afgelopen zondag zouden mijn partner en ik een gewone bbq met familie hebben ivm de verjaardag van een familie lid maar werden we toch verrast met een klein vrijgezellenfeestje. Mijn familie was er echter niet. Ik heb dat toen niet ter sprake gebracht en lekker genoten van de avond.
Mijn schoonmoeder vertelde dag er na dat zij mijn familie wel had benaderd maar dat het allemaal moeilijk moeilijk was en ‘dat ik het toch niet zou willen’, dus is mijn schoonmoeder haar gang gegaan en heeft mijn familie gelaten voor wat het was.
Ik had een plaatje gedeeld op social media en kreeg daar uiteraard reactie op mijn familie: ‘Of ze iets hadden gemist? Want hoezo een vrijgezellenfeest waar zij niet waren?’.
Echt hoor… je wordt gevraagd, je bent negatief en het kan allemaal niet (bewijs gezien) en dan nu dit weer bij mij droppen. Waarom kunnen ze niet gewoon me lekker met rust laten zo vlak voor de bruiloft? Waar ben ik in godsnaam in beland. En het stomme; een van de lastige familie leden is mijn getuige. Had ik dit geweten…
Wat een nare dynamiek
dat is zo kut en zeker in zo’n juist mooie periode van je leven wil je dat gezeik niet.
Geen tips, maar wel knuffel en hoop dat je met je schoonfamilie toch nog een leuk feestje hebt gehad
Ja, echt hoor. Mijn schoonfamilie is hierin echt heel fijn, evenals onze ceremoniemeesters. Die staan er echt voor ons. Maar het is nog maar afwachten wat er op de dag zelf gebeurt. Ik zie mijn moeder nog wel gekke dingen uithalen.
Houd er rekening mee dat het gebeurt, dan kan het alleen maar meevallen.
Had bij mijn eigen bruiloft met mijn man een aantal weddenschappen met elkaar omdat we ook wat gekkies hadden uitgenodigd. Zorgt er toch voor dat als er iets minder chills gebeurt je er met zn 2en misschien om kunt lachen. Wij hadden bijv. gewed om ijsjes op de huwelijksreis, dus verlies was alsnog winst.
Onze situatie was wel minder heftig (meer in de categorie, iemand die altijd kutopmerkingen maakt, iemand die de situatie altijd om hem laat draaien, iemand die standaard veel te vroeg veel te dronken is en dan vervelend wordt etc.), maar op deze manier kan je er voor jezelf misschien de scherpe randjes afhalen. Hun gedrag kan je niet veranderen, maar je kan er wel voor kiezen in hoeverre je het jullie dag laat beïnvloeden
Wat zouden jullie leuk vinden als cadeau om te krijgen als het geen geld is? Vrienden van mij gaan trouwen en ze hebben geen geld gevraagd maar ik kan echt niks bedenken. Ze houden niet van spullen haha dus wil geen troepjes geven. Ik dacht misschien een museumjaarkaart maar weet niet zeker of ze dat allebei leuk vinden, maar dat is nu wel mijn eerste keuze. Heb ook gedacht aan een lidmaatschap van theater in stad waar ze wonen (zo’n vrienden van lidmaatschap) maar vind dat beetje saai omdat je dan alleen kaartjes eerder kan kopen bijvoorbeeld. Een podium bon of bon voor weekendje weg vind ik ook beetje saai, zou liever iets geven wat een beetje concreter is. Iemand een tip?
Ik had trouwens ook nog bedacht met z’n 4en uit eten gaan (bruidspaar en ik en mijn vriend) bij een restaurant waar ik dan over na heb gedacht dat ze dat leuk zouden vinden. Is dat leuk? Sorry ik ben normaal echt goed in cadeaus maar bruiloftsdingen ben ik niet in thuis want voel er zelf niet echt wat bij maar wil wel graag aan de verwachtingen voldoen haha