Hangt denk van je regio af waarin je zoekt?
Ik weet dat @Lakshmana fotograaf is met mooie fotografie.
Ligt aan je stijl. Als het goed is hebben ze allemaal een portfolio waar je kan kijken. Zou me vooral laten leiden door hun werk voor het maken van een keuze.
Ik ga niet trouwen, maar ik zou het willen doen puur zodat ik haar als fotograaf kan nemen haha
Ik volgde al wat fotografen op insta die ik heel leuk vond. Toen ben ik tussen de accounts gaan zoeken die zij volgden, om meer van dezelfde stijl te vinden. Toen wat offertes opgevraagd en 1 gekozen!
Je hebt sowieso vaak een kennismakingssgesprek om te kijken of het klikt. Er zitten minstens 3 bruiloftsfotografen op dit forum die ik allemaal heel goed vind ook haha, dus wellicht kunnen die zich hier ook nog even melden
Heeft iemand ervaring met het (zelf) conserveren van je trouwboeket? Ik zou hem wel graag willen laten uitdrogen en delen ervan inlijsten.
Ik heb het hier laten doen:
https://www.sunny-lifestyle.nl/
Is erg mooi geworden, ben er echt blij mee. Wat ze over had kreeg ik erbij en heb ik in een vaasje gedaan. Staat er nu al 2,5 jaar top bij. Vond het te tricky om ze zelf te laten drogen, zeker met zo’n duur boeket wilde ik wel dat de kleuren mooi bleven.
Heb alleen deze donkere foto, maar dan krijg je een idee:
Ik had een deel in een bloemenpers gedaan en dat is helaas gaan schimmelen. Mijn moeder heeft het hare back in de day ondersteboven opgehangen en dat is nog steeds een droogboeket dat er mooi uitziet.
Maar die optie van @Tumtum ziet er ook mooi uit!
Ik ken er idd ook genoeg die hem ophangen en dat ziet er ook prima uit! Denk ook maar net wat voor resultaat je wil (en wat je eraan wil uitgeven )
Wel echt zonde dat die van jou is gaan schimmelen Daarom heb ik het toch maar laten doen, zij gebruikte allemaal extra fancy spullen die ik niet had haha. Durfde het niet aan.
@Tumtum oh die ziet er echt super tof uit! Zoiets zou ik ook graag willen. Ik overweeg inderdaad het ook uit te besteden, ik woon helaas niet in Nederland dus moet even uitzoeken waar ik dat hier kan doen. Hoe dik is jouw lijst?
@Hihalarisch wat zonde! Ik ben zelf ook een beetje bang dat ik het zou verpesten dus wil het idd wel liever laten doen. Ik ga ook direct 3 weken op vakantie dus dat is sowieso niet zo handig haha!
Ah hopelijk kun je iets soortgelijks vinden dan! Je zou ook eens via Etsy kunnen kijken. Ik vond toen alleen buitenlandse aanbieders op Etsy, maar misschien toevallig wel eentje waar jij woont.
Misschien goed om te weten, ik moest het boekt opsturen met de stelen in vochtig keukenpapier. Vrijdag getrouwd, zaterdag meteen opgestuurd omdat wij ook op vakantie gingen. Was dinsdag of woensdag geloof ik bezorgd en dat ging goed!
Oef ik ben niet thuis dus kan de lijstdikte niet opmeten. Als ik moet gokken 3 cm?
Ik heb laatst iets gekocht bij Carola’s flowers, zij droogt bloemen en doet dat in een doorzichtig frame. Echt heel mooi, en ze werkt dus ook op bestelling waarbij je je eigen bloemen aanlevert
Hier ook het boeket wat ik heb gevangen bij de bruiloft van een vriendin (ze had een apart gooi boeket gemaakt) ondersteboven laten drogen. Staat nu al een jaar zo in de kast bij mij. Kom er nooit aan dus weet niet of als ik het aanraak het dan misschien uit elkaar valt, maar het ziet er in ieder geval mooi uit!
Zijn er hier mensen die hun partner hebben meegenomen tijdens het jurken passen? Of alleen zijn gegaan?
Ik háát winkelen, zeker in gezelschap. Ik heb niet zo’n positief lichaamsbeeld en voel me daardoor totaal niet comfortabel bij het idee om voor het oog van vriendinnen en mijn (schoon)moeder te moeten passen. Ik ben ook nogal een pleaser, dus zie mezelf dan ook thuiskomen met een jurk waar ik me eigenlijk helemaal niet goed in voel. De enige persoon die mij hierin begrijpt is mijn vriend, maar het voelt toch ook een beetje raar om hem mee te nemen?
Niet getrouwd, maar ik denk dat alleen jij kunt afwegen wat je het meeste oplevert: de rust van je partner mee met het jurken kiezen en daardoor ook misschien de tevredenheid met jouw jurk of de verrassing t.z.t. tijdens het trouwen. Ik denk dat je partner sowieso verrast gaat zijn hoe je eruit ziet die dag, dus als alleen je partner meenemen prettig voelt zou ik je gevoel gewoon volgen ongeacht dat het misschien ‘de norm’ lijkt om het niet te delen voor de bruiloft. Het is jouw feestje, letterlijk!
Zelf niet gedaan, omdat ik het leuk vond om hem te verrassen en ook omdat hij me ook mooi vind in een vuilniszak dus weinig behulpzaam hahah. Maar ik zou lekker je gevoel volgen. Is er echt geen vriendin bij wie jij je comfortabel voelt? Of kan je bijv met jezelf afspreken dat je niet de jurk gelijk gaat koopt, maar ook afspreekt dat je er sowieso een nacht over wil nadenken?
Niks mis mee hoor om je vriend mee te nemen als jij dat fijner vindt.
En je ziet er inderdaad toch anders uit op de dag zelf! (En dat is vaak ook zoveel maanden later, was het zelf alweer half vergeten)
Is alleen gaan een optie voor je? Dan kun je lekker zelf je keuze maken en hoef je je voor niemand aan te passen. Als dat toch niet bevalt kun je bij een eventuele 2e keer passen het anders doen.
Of: je neemt iemand mee en maakt die eerste keer geen keuze als het niet als je eigen keuze voelt. Je gaat daarna alleen terug om je favorieten nogmaals te passen en hakt dan de knoop door.
Ik had alleen mn moeder mee. Die doet geen harde uitspraken en geeft haar mening heel subtiel dus dat was perfect voor mij. Ik had een andere afspraak staan waar ik alleen naartoe zou gaan maar toen had ik net daarvoor mn jurk al, dus geen ervaring.
Ik ben niet getrouwd in een trouwjurk en ben ook niet van al die tradities, dus ik zou zeggen gewoon lekker doen. Als het voor jou fijner en goed voelt om samen met je partner te gaan, waarom zou je dat dan niet doen? Wat zegt hij hier zelf over? Ik zou het in elk geval niet laten omdat het zogenaamd niet hoort en om wat anderen er van denken.
En wat betreft het verrassingseffect, denk ik dat het er alsnog is hoor op de bruiloft, als je make-up en haar gedaan zijn en je outfit compleet is met schoenen etc.
Ik ben alleen gegaan! Vond het een super leuke ervaring en ik weet goed wat ik wil en mooi vind, dus durfde het wel aan. Juist zonder de mening van anderen heb ik echt gekozen voor een jurk die ik zelf wil. De tweede afspraak had ik mijn moeder mee, en toen gingen we sluiers uitkiezen, en merkte meteen dat ik erg beïnvloed werd door haar mening. De derde keer, weer alleen, een sluier gekozen die ik zelf mooi vond! Ik kan alleen dus zeker aanraden!
Dan moet je wel sterk genoeg in je schoenen staan om ook de soms best pushy verkopers te weerstaan. Heb daar zelf geen moeite mee, maar weet niet of dat please gedrag ook overslaat naar verkopers?
Eigenlijk geef je zelf al het antwoord. Hij is de enige die je voor je gevoel niet gaat pushen in een jurk waar je misschien niet helemaal achter staat. Dan zou ik gewoon samen trouwkleding kopen. Ergens ook wel handig dat hij weet wat je aandoet, want dan kan zijn trouwpak daarop worden afgestemd.
Het moet vooral een leuke ervaring voor je zijn. Dus je moet het doen zoals jij het wil en niet zoals het hoort of waarvan je denkt dat mensen het graag zouden willen dat je het doet.