Mijn vriend en ik gaan niet trouwen maar treden volgend jaar wel in geregistreerd partnerschap met een feestje erbij.
We zijn hier allebei heel enthousiast over maar gister gingen we het mijn ouders vertellen en die zijn dat dus echt niet.
Ik wist al dat ze tegen het huwelijk zijn maar dit is dus niet trouwen en komop pers er iig een leuk uit.
M’n moeder toonde wel interesse door te vragen wat het inhoudt maar later stelde m’n vader echt een rotvraag, waarvan die achteraf zei dat dat moest omdat m’n moeder het niet durfde te stellen.
Ze zaten ons enorm richting een samenlevingscontract te duwen, dat m’n vriend op gegeven moment tegen m’n vader zei “had ik soms eerst bij je om d’r hand moeten vragen?”.
En ik had dit dus ook al beetje verwacht maar toen ik het vertelde hoopte ik dat ze het gewoon leuk zouden vinden. Ze zijn echt gek op mijn vriend en we zijn al bijna 9 jaar samen.
En ze deden ook heel erg alsof m’n vriend dit allemaal van mij moest terwijl we het dus samen besloten te hebben. En we konden niet beargumenteren waarom we geen samenlevingscontract wilden maar hebben ook gewoon gezegd dat dat geen vd opties was die we meenamen in de keuze.
Tis echt stom want m’n vriend en ik zitten even op een megaroze wolk en dan voelt dit als een domper