Ik wil ook graag wat strakker in m’n vel nog, afgelopen zomer bevallen en dankzij de borstvoeding wel weer op gewicht, maar wel wat minder strak. In de winter heb ik altijd zo weinig energie, hopelijk gaat het in het voorjaar wat makkelijker!
Er komen wel wat mensen over vanuit Nederland. Ik kom uit een kleine familie. Mijn ouders, stiefmoeder, een soort ‘tante’, mijn zus+kinderen, een vriendin+haar vriend en nog een goede vriend komen over. Ben heel blij en dankbaar dat ze allemaal kunnen/willen komen! We kunnen het niet veroorloven om hun tickets te betalen, dus heb ook heel duidelijk aangegeven dat ik het echt zou begrijpen als ze niet kunnen komen, om welke reden dan ook.
Wel betalen we een aantal dagen het hotel voor ze op de trouwlocatie, en voor overige dagen hebben we in vriend’s stad ook onderdak voor ze geregeld. Tripjes die we daar samen gaan ondernemen willen wij ook voor ze betalen, en vervoer hebben we ook beschikbaar, zodat ze buiten hun ticket om zo min mogelijk kosten hebben.
Mijn ouders zijn gescheiden, ik heb ook niet echt een goede band met m’n vader, maar hij wil toch komen. Heel eerlijk, ik vind dat wel een beetje lastig. De rest van de Nederlandse gasten kan goed met elkaar opschieten. Met mijn vader erbij is het gewoon pijnlijk en ongemakkelijk. Ik schaam me soms voor hem en mijn stiefmoeder, ze kunnen nogal aso uit de hoek komen. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze willen komen, maar als ik dat zeg blaast het op tot een groot drama en zal het contact zeker verbroken worden. Gelukkig komt hij samen met zijn vrouw, zodat ik hen niet de hele tijd hoef te vermaken.
Nog meer mensen met gescheiden ouders die beide op de bruiloft komen?