Trouwtopic

Het is alleen wel (nog) veel duurder om de trouwambtenaar op een andere locatie te hebben.

Ok, dat is goed om te weten. Dat moesten we nog gaan navragen allemaal (lag stil door de feestdagen).

Wij gaan in 2020 pas trouwen, we willen graag nog even goed sparen. Nou heb ik mijn 5 beste vriendinnen gevraagd bruidsmeisjes te zijn en wij en zij vinden het super leuk als ze allemaal een mooie lange jurk in dezelfde kleurtinten (niet perse zelfde kleur en model) zouden aan hebben. Ik heb me rot gezocht op internet maar ik zie niet veel winkels die ‘bruidmeisjesjurken’ verkopen. Iemand tips? Het liefst gaan we met z’n allen naar een fysieke winkel toe en de jurken moeten ook niet belachelijk duur zijn (100 max).

Misschien Honneloeloe in Leiden? Weet niet of dat een beetje in de buurt is voor jullie.

Ik weet geen specifieke winkel daarvoor, maar winkels met galajurken zijn daar zeker ook geschikt voor. Galajurken heb je in zoveel verschillende kleuren, modellen en prijzen, daar moet zeker voor iedereen wat te vinden zijn denk ik.

Zijn jullie eigenlijk naar trouwbeurzen geweest voor inspiratie? Zo ja, welke en zijn ze de moeite (en het geld) waard? :thinking::smile:

Wij toen we net verloofd waren naar “trouwen in stijl” in het FEC (Leeuwarden) en de “love and
marriage” beurs in het Martiniplaza (Groningen).

Ik vond het vooral héél overweldigend, heel veel “verkopers” die allemaal op je af komen om een praatje te maken, heel veel drukte, heel veel mensen. We hebben vooral dingen gezien die we niet wilden. Wel wat ideeën opgedaan en het is wel grappig om een mee te maken.

1 like

Super leuk! Heb je ja gezegd in 2018 of 2019 :laughing:

1 like

Een kennis van mij heeft de jurken voor de bruidsmeisjes hier besteld: https://www.jjshouse.com
Is alleen wel online…

Ik heb daar ooit galajurken besteld, die worden allemaal op afroep gemaakt, dus je kunt iedereen een eigen model uit laten zoeken en die allemaal in dezelfde kleur en stof laten maken zodat ze bij elkaar passen.

Meer meiden die dit jaar gaan trouwen?

Ikzelf 6 sept. Lijkt me wel leuk om hier tips te delen en elkaar te helpen.

Ik in augustus! Wij trouwen in het buitenland, mijn schoonmoeder neemt het grootste deel van de organisatie op zich (zij woont daar en vindt dat leuk). Ik heb er echt enorm veel zin in!

Heb je al dingen geregeld voor de bruiloft?

1 like

Ik wil toch ook nog even reageren met een mogelijke reden. Heeft je vriendin zelf een relatie of is ze al getrouwd? Ik zou mij zelf kunnen voorstellen, als ongetrouwd persoon, dat het mij zou steken als je op je verjaardag wordt geconfronteerd met iemand anders liefdesgeluk. Ook al ben je haar beste vriendin, ik zou mega jaloers zijn.

Oh sjiek, waar gaan jullie trouwen? Als je het delen wilt natuurlijk.

Ik heb al een jurk, moet alleen nog vermaakt worden maar vergeet steeds te bellen :joy:
Locatie is geregeld
Trouwkaarten
Ringen worden gemaakt
Uhh en verder nog kleine dingen.

Gebruik de website theperfectwedding hebben handige tips en zo’n trouwtool.

@Luipaard wat moet je nog allemaal?

Ze loopt zelf erg te “sukkelen” in de liefde en vindt het inderdaad erg moeilijk om alleen te zijn. Ze date nu wel al 3 maanden iemand met wie het goed klikt. Maar ik wil niet rekening houden met haar jaloezie, hoe bot dat misschien ook klinkt. Ik was eerder altijd de for ever single, de rest van mijn vriendinnen, waaronder zij, hadden altijd lange relaties en bij mij wilde het niet lukken. Maar ik had het prima gevonden als een vriendin op mijn verjaardag zou trouwen.

We hebben trouwens al besloten om het op deze datum te houden om verschillende redenen

@MBluth gefeliciteerd!

6 likes

-weg-

Dan heb je al aardig wat geregeld! In de bruidszaken waar ik ben geweest zeiden ze dat je het beste iets van 2 maanden voor de bruiloft de jurk kan laten verstellen, voor als je nog aankomt/afvalt.

@Luipaard Mei is al best snel! Spannend! Heb je al een proef kapsel/proef make up gehad, omdat je zegt dat je al een kapper en visagist hebt?

@Grey ja ik wilde ook bellen en pas later later een afspraak maken, want hoop dat ik nog een paar kilo kwijt raak haha. En daarbij ik heb nog geen schoenen en lingerie.
Oja we hebben ookal een fotograaf.

Hoe doen jullie het met de gasten vanuit nederland? Of houden jullie het klein?

Ik wil ook graag wat strakker in m’n vel nog, afgelopen zomer bevallen en dankzij de borstvoeding wel weer op gewicht, maar wel wat minder strak. In de winter heb ik altijd zo weinig energie, hopelijk gaat het in het voorjaar wat makkelijker!

Er komen wel wat mensen over vanuit Nederland. Ik kom uit een kleine familie. Mijn ouders, stiefmoeder, een soort ‘tante’, mijn zus+kinderen, een vriendin+haar vriend en nog een goede vriend komen over. Ben heel blij en dankbaar dat ze allemaal kunnen/willen komen! We kunnen het niet veroorloven om hun tickets te betalen, dus heb ook heel duidelijk aangegeven dat ik het echt zou begrijpen als ze niet kunnen komen, om welke reden dan ook.
Wel betalen we een aantal dagen het hotel voor ze op de trouwlocatie, en voor overige dagen hebben we in vriend’s stad ook onderdak voor ze geregeld. Tripjes die we daar samen gaan ondernemen willen wij ook voor ze betalen, en vervoer hebben we ook beschikbaar, zodat ze buiten hun ticket om zo min mogelijk kosten hebben.

Mijn ouders zijn gescheiden, ik heb ook niet echt een goede band met m’n vader, maar hij wil toch komen. Heel eerlijk, ik vind dat wel een beetje lastig. De rest van de Nederlandse gasten kan goed met elkaar opschieten. Met mijn vader erbij is het gewoon pijnlijk en ongemakkelijk. Ik schaam me soms voor hem en mijn stiefmoeder, ze kunnen nogal aso uit de hoek komen. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze willen komen, maar als ik dat zeg blaast het op tot een groot drama en zal het contact zeker verbroken worden. Gelukkig komt hij samen met zijn vrouw, zodat ik hen niet de hele tijd hoef te vermaken.

Nog meer mensen met gescheiden ouders die beide op de bruiloft komen?

Oh zo! Ik las het verkeerd! Ik ga ook eens kijken naar de planningtool :blush:

Ohzo, ja snap wel de situatie mbt tot je vader. Ik heb een beetje het zelfde. Mijn vader en zijn ex-verslaafde vriendin hoef ik ergens ook echt niet op mijn bruiloft, ofja vader wel maar ik weet het ergens niet. Vind het moeilijk. Ik zie mijn vader ook echt niet een hele dag hij ons zijn.