Trouwtopic

Oh ook zo’n lastige situatie :disappointed: Ja ik snap je helemaal, moeilijk.

Wij gaan in juni trouwen

3 likes

@Grey @GEEZ

Ik heb ook geen bijzonder goed contact met mijn vader. Zelfs een aantal jaar helemaal geen contact gehad, maar heb uiteindelijk toch besloten om hem uit te nodigen. Achteraf ben ik er heel er blij mee. Ik was bang dat ik ooit spijt zou krijgen als het weer echt goed zou komen zoals ons contact vroeger was.
Ik was vooraf bang dat het ongemakkelijk zou worden aangezien mijn moeder en haar vriend er ook waren. (Het is niet heel netjes verlopen toen mijn ouders uit elkaar gingen) Maar ze waren allemaal zo enthousiast en blij dat ik ging trouwen dat er geen plek was voor andere emotie.

TLDR; Ik zou je eigen gevoel volgen. Als het niet goed voelt; niet doen. Als je denkt ooit spijt te krijgen zou ik het wel doen.

2 likes

Ik denk ook wel dat ik hem uitnodig, heb alleen echt geen zin in zijn vriendin.

Ben jij wel weggegeven door je vader? En andere? Of deden jullie dit niet?

Daar twijfel ik nog over, heb altijd geroepen dat mam het zou doen maar ze is er helaas niet meer. Ook zo stom om met de urn in mijn handen te lopen. (Sorry heb soms galgenhumor)

Volgens mij 2019! Had alles toevallig ‘gefilmd’ (want ja net als alle duizenden mensen wilde ik ook het vuurwerk vastleggen :laughing:) Maar we houden het op “who knows? :shushing_face:” Hahaha, dan blijft het nog wat speciaal

@SpeedOfSound dankjewel! :blush:

2 likes

Ik heb mezelf weggegeven haha. Het voelde voor mij niet oké om me weg te laten geven door iemand anders dan mezelf. Vooral omdat ik nu ben wie ik ben door mijn eigen harde werk en de steun van mijn man. Klinkt misschien suf, maar zo voelde ik het wel.
Mijn moeder was nog een beetje verdrietig erom omdat zij me weg wilde geven, maar het bleek dat ook zij door niemand weggegeven was toen ze trouwde :sweat_smile:

Misschien kan je iets symbolisch gebruiken tijden de ceremonie? Ik ken iemand die aan haar boeket een hanger heeft laten maken met de foto van haar moeder. Zo was ze er toch bij op haar weg naar het altaar. Ziet wellicht ook iets beter uit dan de urn :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ja snap je wel, ook mooi. Ik dacht misschien laat ik me weggeven door vriendinnen ofz. Ik zie het tegen die tijd ook wel. Ik heb geen boeket, vind ik maar onzin en onhandig zou dat ding al kwijt zijn naar 5 minuten :joy:

Ohh leuk dat je alles gefilmd hebt. Mijn aanzoek is ook gefilmd geworden door vrienden. Ben er echt heel blij mee haha

@Peyton Wat fijn dat het ondanks je twijfels toch zo goed is verlopen!

@GEEZ Ik ga me niet door hem laten weggeven, ik vind hem geen goede vader, zie hem ook niet echt als vaderfiguur, dus zo’n mooi en groots gebaar ‘past’ niet. Misschien door mijn moeder, of ik loop alleen.

1 like

Naar welke beurs zijn jullie geweest? Waren de exposanten op die beurs relevant voor alle budgetten of meer voor de “gemiddelde” bruiloft (de kosten die je tegenkomt op 'hoe-duur-is-een-bruiloft-lijstjes op het internet)? :slight_smile:

Succes met de verdere planning! Zit al een vaart in! :smiley:

Schutz?

Hebben jullie al een trouwlocatie?

Snap ik helemaal. Was benieuwd als mede wf-er.

1 like

Ik had mazzel met een opheffingsuitverkoop.

Ik ben bij die in Leek geweest, hele aardige medewerkers. Ik ben er niet geslaagd (maar ik ben nog nergens geslaagd). Prijsklasse daar is voornamelijk 1000-1500 geloof ik.

Ben ook in Burgum geweest, die hebben volgens de website heel veel op voorraad maar ze hebben maar weinig. Wel hebben ze daar jurken in meerdere maten, dus dan kan je in je eigen maat een jurk passen ipv een te grote jurk met klemmen.

Ben ook in Groningen geweest bij Xsasa, hele prettige medewerksters, jurken wel rond de 1500, maar ze hadden ook een klein outlet gedeelte. Bij Xsasa ben ik het vriendelijkst/prettigst geholpen.

Op die site die hier eerder genoemd werd, the perfect wedding, kun je ook kijken naar de prijsklasse van een zaak.

In Harlingen zit een outlet, maar vond ik toch wat ver rijden. In Drachten zit ook een zaak, die heeft heel veel slechte reviews. Als je daar heen wilt zou ik eerst even een rondje google doen.

Ik zelf twijfel nog, misschien gaat een vriendin mijn jurk maken, of misschien toch naar de outlet.

De mensen die ik mee had genomen vonden dat helemaal niet erg! Ze vonden het sowieso al leuk om mee te maken en zeiden dat ook. Het was natuurlijk leuk geweest als de jurk erbij zat, maar dat was gewoon niet zo, dus dan is het ook niet anders. Ik voelde me ook niet ongemakkelijk tegenover het personeel eigenlijk. Zij weten ook dat je zelf ook het liefst wel een jurk vindt en koopt. Bij de eerste keer passen had ik de verkoopster gevraagd of het vaak voorkomt dat mensen niks vinden/kopen, ze zei ongeveer 1 op de 3, ze deed daar ook gewoon relaxed en begripvol over, dat het een flinke uitgave is, dat de jurk wel perfect bij je moet passen enz.

Misschien kan je het bespreken met degene die je mee zou willen hebben? Als een vriendin mij dat zo zou voorleggen zou ik alsnog heel graag met haar mee gaan! Maar als je het liefst in je eentje gaat, gewoon doen!

Niet gelegen in Noord-Nederland, maar ik ga zelf zeker kijken bij “wed2b” in Gent (hebben ook filiaal in Antwerpen), de jurken zijn daar niet duurder dan 600 euro! Je kunt er een dagtripje van maken :smiley: Daarnaast heeft “cocomelody” allerlei verschillende stijlen in verschillend prijsklassen, helaas is dit alleen een webwinkel…

1 like

Ik ben aan komen waaien van het andere forum, dus hoi! :slight_smile: Heb ook altijd op het EGF gepost trouwens (DumbleDory)

Vorige week ben ik ten huwelijk gevraagd! Ook in Disneyland Parijs zoals ik hierboven ook al las, echt een droomaanzoek. Het plan is om in de zomer van 2020 te gaan trouwen, maar we hebben eigenlijk nog niets vastgelegd. Wel weet ik wie ik als getuigen wil vragen, maar ik wil dat graag op een leuke manier doen ipv het gewoon vragen. Iemand nog ideeën? :smile:

8 likes

Oohhhh gefeliciteerd!! Ook in Disney! :grin:

1 like

Mijn beste vriendin kwam eten en toen had ik als toetje een over the top taart besteld en er zat een groot koekje bovenop waarop de vraag stond of ze mijn bruidsmeisje wilde zijn (en ook getuige).

Edit: en gefeliciteerd trouwens!

4 likes