Ohh leuk dat je alles gefilmd hebt. Mijn aanzoek is ook gefilmd geworden door vrienden. Ben er echt heel blij mee haha
@Peyton Wat fijn dat het ondanks je twijfels toch zo goed is verlopen!
@GEEZ Ik ga me niet door hem laten weggeven, ik vind hem geen goede vader, zie hem ook niet echt als vaderfiguur, dus zo’n mooi en groots gebaar ‘past’ niet. Misschien door mijn moeder, of ik loop alleen.
Naar welke beurs zijn jullie geweest? Waren de exposanten op die beurs relevant voor alle budgetten of meer voor de “gemiddelde” bruiloft (de kosten die je tegenkomt op 'hoe-duur-is-een-bruiloft-lijstjes op het internet)?
Succes met de verdere planning! Zit al een vaart in!
Schutz?
Hebben jullie al een trouwlocatie?
Snap ik helemaal. Was benieuwd als mede wf-er.
Ik had mazzel met een opheffingsuitverkoop.
Ik ben bij die in Leek geweest, hele aardige medewerkers. Ik ben er niet geslaagd (maar ik ben nog nergens geslaagd). Prijsklasse daar is voornamelijk 1000-1500 geloof ik.
Ben ook in Burgum geweest, die hebben volgens de website heel veel op voorraad maar ze hebben maar weinig. Wel hebben ze daar jurken in meerdere maten, dus dan kan je in je eigen maat een jurk passen ipv een te grote jurk met klemmen.
Ben ook in Groningen geweest bij Xsasa, hele prettige medewerksters, jurken wel rond de 1500, maar ze hadden ook een klein outlet gedeelte. Bij Xsasa ben ik het vriendelijkst/prettigst geholpen.
Op die site die hier eerder genoemd werd, the perfect wedding, kun je ook kijken naar de prijsklasse van een zaak.
In Harlingen zit een outlet, maar vond ik toch wat ver rijden. In Drachten zit ook een zaak, die heeft heel veel slechte reviews. Als je daar heen wilt zou ik eerst even een rondje google doen.
Ik zelf twijfel nog, misschien gaat een vriendin mijn jurk maken, of misschien toch naar de outlet.
De mensen die ik mee had genomen vonden dat helemaal niet erg! Ze vonden het sowieso al leuk om mee te maken en zeiden dat ook. Het was natuurlijk leuk geweest als de jurk erbij zat, maar dat was gewoon niet zo, dus dan is het ook niet anders. Ik voelde me ook niet ongemakkelijk tegenover het personeel eigenlijk. Zij weten ook dat je zelf ook het liefst wel een jurk vindt en koopt. Bij de eerste keer passen had ik de verkoopster gevraagd of het vaak voorkomt dat mensen niks vinden/kopen, ze zei ongeveer 1 op de 3, ze deed daar ook gewoon relaxed en begripvol over, dat het een flinke uitgave is, dat de jurk wel perfect bij je moet passen enz.
Misschien kan je het bespreken met degene die je mee zou willen hebben? Als een vriendin mij dat zo zou voorleggen zou ik alsnog heel graag met haar mee gaan! Maar als je het liefst in je eentje gaat, gewoon doen!
Niet gelegen in Noord-Nederland, maar ik ga zelf zeker kijken bij “wed2b” in Gent (hebben ook filiaal in Antwerpen), de jurken zijn daar niet duurder dan 600 euro! Je kunt er een dagtripje van maken Daarnaast heeft “cocomelody” allerlei verschillende stijlen in verschillend prijsklassen, helaas is dit alleen een webwinkel…
Ik ben aan komen waaien van het andere forum, dus hoi! Heb ook altijd op het EGF gepost trouwens (DumbleDory)
Vorige week ben ik ten huwelijk gevraagd! Ook in Disneyland Parijs zoals ik hierboven ook al las, echt een droomaanzoek. Het plan is om in de zomer van 2020 te gaan trouwen, maar we hebben eigenlijk nog niets vastgelegd. Wel weet ik wie ik als getuigen wil vragen, maar ik wil dat graag op een leuke manier doen ipv het gewoon vragen. Iemand nog ideeën?
Oohhhh gefeliciteerd!! Ook in Disney!
Mijn beste vriendin kwam eten en toen had ik als toetje een over the top taart besteld en er zat een groot koekje bovenop waarop de vraag stond of ze mijn bruidsmeisje wilde zijn (en ook getuige).
Edit: en gefeliciteerd trouwens!
Mijn vriend en ik willen in de Lente of zomer van 2020 trouwen. Zijn alles nog aan het uitpluizen verder zou wel graag een trouw weekend Ardennen maar even kijken hoe dat past binnen ons budget. Anders zal het een locatie worden in Limburg of noort Brabant.
Wat voor rol/taken geef jij (en anderen hier) aan een bruidsmeisje en getuige?
In mijn directe omgeving (vriendengroep) zal ik de eerste zijn die gaat trouwen, en we willen het sowieso zo simpel, rechthoek-rechtaan houden dus ik weet niet echt wat die mensen allemaal “moeten” doen? En hoeveel bruidsmeisjes? Verschil tussen bruidsmeisje en “maid of honour”? So many questions Daarnaast zie ik mijn vriendinnengroep niet echt zo typisch samenkomen als op de foto’s die je ziet van ‘bridal squads’
. Bovendien hoef je in België blijkbaar geen getuigen te hebben op het gemeentehuis, dus in ons geval is dat dan gewoon voor de leuk.
De Maid of Honor / Best Man zijn toch de getuigen? En een bruidsmeisje is een deel van je ‘entourage’ als ik me niet vergis. Ik heb wat gegoogled op Maid of Honor / Best Man cadeautjes voor m’n toekomstige getuigen, vandaar.
Ik twijfel zelf nog of ik bruidsmeisjes wil. Ik heb sowieso 2 hele schattige nichtjes die ik graag in een mooi jurkje wil, hetzelfde geldt voor m’n 2 neefjes (maar dan in een klein pak natuurlijk). Het lijkt me daarbij mooi dat m’n beste vriendin en 2 schoonzusjes in een mooie jurk van dezelfde kleur gaan, maar hoe regel je dat? Ik wil ze ook niet verplichten een dure uitgave te doen, maar het lijkt me zo mooi.
Aaah zo! Hoe beperk je de omvang van je ‘entourage’ eigenlijk? Ik heb eigenlijk niet zo veel vriendinnen, maar wel ‘te veel’ om ze allemaal deel te laten maken van de entourage. Op basis van wat kies jij/kiezen jullie de bruidsmeisjes? De meesten zie ik niet eens op wekelijks basis (we zijn een beetje overal verspreid). Of misschien gewoon helemaal geen… maar dat is dan ook een beetje ongezellig tijdens het klaarmaken
@Hedwig Misschien kun je met een selectie jurkjes/pakjes komen voor de nichtjes en neefjes, en daarbij vermelden dat het een mooi huwelijksgeschenk is als de ouders dan de kleding aankopen? Idem voor beste vriendin en schoonzusjes (zelf betalen). Inderdaad, super mooi en schattig! Lijkt me ook heel leuk
Ik heb dus niet zoveel vriendinnen dus zat met m’n entourage alleen te denken aan m’n beste vriendin en 2 schoonzusjes. Overdag komt er ook maar een klein clubje. Vind dat wel prima Dat met die kleding is nog wel een goed idee!
De avondlijst vind ik nog wel een dingetje. Waar leg je de grens?
Dan wordt het tijd dat jullie weer eens samen gaan nadenken over wat jullie willen. Tips zijn altijd handig, maar daar moet je uitplukken wat nuttig is voor jullie. Zou echt zonde zijn als je straks op de dag zelf heel teleurgesteld bent en dingen anders had willen doen.
Ik vond het een hele fijne periode. Ik ben ziekelijk perfectionistisch, maar voor de bruiloft liet ik alles los. We hielden het simpel en ik koos alles zo uit, nergens over gepiekerd. Voelde voor mij heel bevrijdend. Maar kan me voorstellen dat dat meestal anders is.
Maar het uitgangspunt was sowieso wat wij wilden. Heb geen rekening gehouden met gevoeligheden en wat verwacht werd (het zou sowieso geen goede bruiloft worden voor mijn schoonfamilie want niet in hun tradities, dus die zouden het toch raar vinden), alleen maar met wat wij fijn vonden. Laat je niet gek maken!
Och jeetje, dat klinkt wel heel frustrerend ja!
Is het een optie dat jij gewoon veel regelt, of wil hij wel echt ook overal betrokken bij zijn? Mijn man kon zich eigenlijk nergens een voorstelling van maken, dus ik heb gewoon de touwtjes in handen genomen geloof ik. Maar als je je dingen niet goed kan voorstellen, kun je je ook snel laten overtuigen door meningen van anderen. Dus dan is het wel handig als jij je aan jullie originele plannen vasthoudt.
En heb je dit laatste ook al eens zoals je het hier zegt (minus het servies kapot gooien) met hem besproken?