Trouwtopic

Jurk is prachtig op de foto maar jurk plus baby is toch niet te overtreffen?

6 likes

Ik had ook heel veel vragen toen ik die taart van Greetz zag :sweat_smile: Denk dat hun zin en inspiratie gewoon op was.

1 like

Oh, zo fijn jullie reacties! Ik heb precies hetzelfde de jurk zit heerlijk, past heel goed bij wie ik ben en was het mooist van alle jurken die ik aan had. Het is alleen vrij simpel en daardoor denk ik nu constant is het niet te saai…

Het gaat vast goed komen en heb bedankt maar hakken erbij te komen met glimmers om het wat meer te laten knallen :slight_smile:

1 like

Oh, dat lijkt me echt zo vervelend als je iemand tegen komt op socials met je jurk. Wel fijn dat bij de finale passing het gevoel helemaal weg was! Ben nu zo benieuwd naar jullie jurken

Ja, en je haar en make-up ga je (misschien) nog doen? Dat maakt het ook anders. Ik heb er ook sierraden bij gekocht om het een geheel te maken! :smiley:
Weet zeker dat de jurk jou prachtig staat!

Ah gefeliciteerd nog, wat zien jullie er superleuk uit!

1 like

Ja, dat ben ik wel van plan. Ik ga er ook een sluier bij dragen en dan waarschijnlijk mijn hoor opsteken omdat de jurk een wat lagere rug heeft. De sieraden heb ik ook al op het oog, al hoop ik op een aanbieding :slight_smile:

Onze eerste keus BABS is al bezet op onze dag helaas. Meteen maar contact opgenomen met de volgende. We hebben nu toch het gevoel dat we met veel dingen er snel bij moeten zijn nu.

Ik ga binnenkort ook op zoek naar een bruidsjurk, hebben jullie tips voor fijne bruidswinkels? Heb een budget van ongeveer 1200 euro

Leuk! In welke regio wil je gaan kijken? Ik heb m’n jurk in de regio Den Bosch/Eindhoven gekocht en was super blij met hoe ik geholpen ben, dus dan kan ik je de winkel evt pb-en.

Ik weet niet hoe het nu zit met de maatregelen, maar ik heb toen wel wat winkels bezocht voordat ik een pas-afspraak heb gemaakt. Bij deze winkel had ik toen het fijnste gevoel, er waren ook winkels waar ik snel weer naar buiten ben gegaan… Dus misschien een tip om van te voren even te polsen welke winkel je fijn lijkt!

Ah fijn dat je goed geslaagd bent! En goede tip om eerst te kijken zonder pasafspraak, dat ga ik denk ik ook doen. Anders voelt het als een verplichting om twee uur lang bij een winkel jurken te passen terwijl ik niets moois of passends vind.

Over de regio: ik zoek winkels in Noord/Zuid-Holland, liefst in de Randstad want dat is makkelijker bereikbaar voor me. Maar ik vind het ook geen probleem om verder te reizen als een winkel dat echt waard is.

Wat was je budget voor je jurk? Vind het lastig om een goede prijs vast te stellen…

2 likes

Ik ben zelf laatst geslaagd bij een winkel in zuid-holland. Vond het een hele fijne zaak en ben heel goed geholpen. Had deze winkel zelf vaak als tip gekregen van mensen in mijn netwerk. Als je het fijn vind kan ik de zaak wel doorsturen.

Meeste winkels hebben tegenwoordig ook wel veel jurken online staan dus dan kun je sowieso even kijken of je stijl/smaak er bij zit, vaak staat er dan ook wel een price range bij :slight_smile:

Ja precies! Dan kun je alvast even kijken wat ze ongeveer hebben en ze kunnen ook al aangeven binnen welk budget je bij hun terecht kunt. Ik had ook 5 mensen mee, dus vond het ook fijn om hun niet onnodig naar allerlei winkels mee te moeten slepen :see_no_evil:.

Ik zou wel een winkel een beetje in de buurt kiezen, ik ben geloof ik 3-4x terug geweest voor aanpassingen en dan is het fijn als je niet telkens ver hoeft te rijden.

Mijn jurk was ongeveer 1300 en met aanpassingen in totaal 1500. Ik had geen echt budget (heb de jurk van m’n ouders gekregen en zij wilden er geen budget aanhangen, super lief en luxe!), maar wilde er niet teveel aan uitgeven. Vond het zonde om duizenden euro’s uit te geven aan iets wat ik maar 1 dag draag. Uiteindelijk is ie wel wat duurder geworden dan ik in eerste instantie bedacht had. Dus als je een hard budget hebt zou ik dit wel aangeven in de winkel, anders heb je straks je droomjurk aan en wordt je overvallen door de prijs :see_no_evil:.

Oh en nog een tip, je kunt ook alvast online kijken naar bepaalde merken waarvan je de jurken mooi vindt en of deze binnen je budget vallen. Dan kun je kijken welke winkels deze merken verkopen.

1 like

Wij hebben eind augustus ons feest, en ik heb me vandaag gerealiseerd dat als er dan nog een quarantaine advies geldt als je uit het buitenland komt er 8 van de 15 daggasten niet kunnen komen, inclusief mijn beide getuigen.
(we hebben het officiële deel al gehad dus alles is officieus).
Vind het zoo kut dat ik ook gewoon niet weet hoe het zich ontwikkelt :frowning:

Mag ik een kleine kanttekening doen? Als je nu je ouders vraagt als getuigen, zullen ze dat altijd officieel blijven. Als je bijvoorbeeld volgend jaar “voor de show” nog een keer wil trouwen, dan teken je een neppe akte met (eventueel) nieuwe getuigen, zoals je broer of zus. Dat is dan alleen wel nep.

1 like

Dan voeg ik er nog aan toe dat ik vorig jaar precies in jouw situatie zat @Calypso

Dus ook i.v.m. corona toch eerst klein trouwen met ouders als getuigen en dan later lekker uitpakken en voor de ‘nepceremonie’ alsnog de oorspronkelijke getuigen een document te laten tekenen (wat dan idd vooral broers/zussen waren). Ik dacht ook dat men begrip had voor de situatie maar dat bleek toch niet helemaal te kloppen…

Dus ik zou je willen meegeven deze beslissing in goed overleg met je oorspronkelijke getuigen te doen en het niet als een feit te presenteren want er zijn mensen die Heel Zwaar Tillen aan hun handtekening in je trouwboekje.

Hopelijk is dat bij jou verder niet het geval maar het was voor mij echt donderslag bij heldere hemel toen het voor mij logische plan niet doorging.

Wat belachelijk dat mensen zo doen zeg. Ik snap nooit waarom mensen denken dat ze bepaalde rechten hebben als het op andermans bruiloft aankomt. Al helemaal in deze tijd als in 2021 en dan ook nog een pandemie. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar trek je er niks van aan!

2 likes

Andersom vind ik ook dat je als bruidspaar moet oppassen met de eisen die je aan je gasten stelt vanwege de pandemie :crazy_face::see_no_evil:
Hier werd verwachten dat we allemaal een week in quarantaine gingen (kids thuis van kdv, ik zou onbetaald een week vrij moeten nemen (zzp in de zorg)). En allemaal een particuliere test gingen laten doen a 49€. Want zo zouden we geen 1.5m hoeven houden en het bruidspaar hecht veel waarde aan “normale” foto’s met iedereen.

Ja, leuk. Maar nee.

Als je in een pandemie trouwt moeten beide kanten beseffen dat dat niet kan zoals je wilt… dus dan of uitstellen met een half jaar of accepteren :sweat_smile:. Nogmaals: beide kanten dus :heart:!

3 likes

Ik zag deze jurk voorbij komen en het leek me ook zo’n prachtige trouwjurk voor mensen die een wat meer casual jurk zoeken. Zie dat in dit topic wel eens voorbijkomen, dus ik dacht, deel het even! Ga zelf niet trouwen maar geniet altijd van de posts hier.

7 likes

Ahh wij zijn gisteren en vandaag bij 2 trouwlocaties wezen kijken, een rondleiding en gesprek gehad. Zooo leuk! Echt helemaal enthousiast nu. En een gek idee dat we een soort van onze trouwdatum weten nu. Als alles doorgaat :star_struck:

1 like