Trouwtopic

Nou na 2,5 jaar verloving hebben we besloten dat we nu toch eindelijk echt gaan trouwen. 28 augustus is het zo ver!
We houden het klein, gewoon naar stadhuis met ouders en getuigen en daarna lekker lunchen. Ik heb er super veel zin in!! Heb al een shit load aan jurken en schoenen besteld op zaland.o/a.sos/h en m/z.ara.
Zondag doen we say yes to dress met vriendinnen en dan moet ik alles passen wat dan al binnen is haha.

20 likes

Oh dat klinkt echt super leuk!! Veel plezier en hopelijk zit er een mooie tussen :star_struck:

1 like

Zijn er al mensen die voor een bruiloft in augustus gehoord hebben dat de gasten geen afstand hoeven te houden dmv testen voor toegang?
Wij wilden dit ook namelijk maar helaas moet de hele locatie dan testen voor toegang doen, dus ook het naastgelegen restaurant dat we niet afhuren.
Ik baal zo want ik wil echt graag deze locatie, maar ik zou ook graag een feest zonder afstandsregels willen.
(ook zonder testen voor toegang event willen we dat iedereen ofwel gevaccineerd ofwel getest is eigk)

Er worden nu al bruiloften gehouden op die manier, alleen verschilt het wel hoe streng locaties ermee omgaan. Ik heb de afgelopen maanden (en najaar 2020 ook) gewerkt op bruiloften waar locaties aan hadden gegeven geen politieagent te willen spelen en waar er dus gewoon geen afstand gehouden werd.

Maar dat testen voor toegang is toch in principe iets wat de locatie zelf moet regelen/afstemmen met jullie? Of krijgen jullie daar ook een stem in?

1 like

Ja klopt maar we zijn best close met ze en ze doen niet vaak locatie verhuur. Onze ceremoniemeester heeft ook vaker evenementen met hen georganiseerd dus ik verwacht dat we hierin mee kunnen denken.
We hebben woensdagavond afgesproken om te bespreken wat er mogelijk is. We zitten vooral dat we zonder afstand 50 mensen uit willen nodigen maar met afstand dat waarschijnlijk te veel is.
Ik weet dat de locatie wel is van de regels volgen. Dus als het van de wet niet mag dan gaan zij het ook niet doen (en terecht hoor)

1 like

Ah zo! Testen voor toegang mag voor bruiloften in ieder geval wel nu, dus dat komt vast goed! :blush:

2 likes

Ik heb 5 augustus een bruiloft met testen zonder afstand. Zou liever niet gaan met de huidige cijfers, om eerlijk te zijn.

Ik kom me ook melden in dit topic, ik ga volgend jaar rond deze tijd trouwen. En wij hebben al een locatie! Super tof, het was de eerste locatie waar we zijn gaan kijken en we waren meteen enthousiast. We zijn nog wel bij een paar andere locaties gaan kijken maar we waren nergens zo enthousiast over als de eerste locatie dus vastgelegd.

En ik kwam ook een fotograaf met een hele toffe stijl tegen op Instagram, en die had onze datum ook nog beschikbaar dus daar hebben we binnenkort een kennismaking mee. Daarna alleen onze datum nog vastleggen bij de gemeente en dan kan ik het weer een tijdje parkeren want dan zijn de ‘grote dingen’ (locatie, eten, fotograaf, trouwambtenaar en jurk) al geregeld :grin:

5 likes

Wat goed dat je dat allemaal al af kunt tikken! Hoe heb jij precies gezocht naar een trouwfotograaf? Via Google kom ik vooral terecht bij de high-rollers: fotograven die prijzen hebben gewonnen en daardoor de hoofdprijs vragen :frowning:

1 like

Ik heb op de website van theperfectwedding gekeken en gefilterd op provincie, daar een soort selectie van gemaakt en toen de portfolio/instagram accounts bekeken. Maar ook op de trouwlocaties die we hebben bekeken kreeg ik folders van fotografen mee. Prijs-kwaliteit was ook een belangrijk criterium idd!

3 likes

Ik mag me hier ook melden!
We hebben de trouwdatum al vaststaan en de locatie van het feest al.
Nu nog een jurk vinden en dan kunnen we trouwen volgend jaar.

11 likes

Schot voor open doel maar het gemeentehuis? Ik weet niet of er verder nog locaties zijn die alleen ceremonies doen omdat er eigenlijk geen omzet te behalen is met alleen een ceremonie, want na prosecco, een welkomstdrankje en zaalhuur houdt het wel op voor zo’n locatie. Je kan ook de evt. diner/feestlocatie voor één dag laten aanwijzen als trouwlocatie, misschien is dat een optie?

1 like

Je kan ook in een ander gemeentehuis trouwen dan je eigen gemeente. Bijv. Stadhuis van Rotterdam is mooi, Leiden ook. Dit is Rotterdam bijv

2 likes

Landgoed Sandenburg! Super mooi en ze hebben een corona arrangement (3 uur huur van de lokatie). Omgeving Utrecht.

(Volgens mij wel exact 1000 euro trouwens)

1 like

Tis alleen wel aan een drukke weg…! Had ook nooit door dat het zo mooi was.

Leiden is wel voorlopig niet beschikbaar (de trouwzaal zelf en het bordes) vanwege verbouwingen! Wel prachtig gemeentehuis vind ik zelf :smiley:

Ben twee weken geleden ten huwelijk gevraagd en nu beetje aan het oriënteren voor trouwen volgend jaar. Had al begrepen dat het in het weekend erg lastig wordt, maar onze voorkeursdatum is een dinsdag dus dat vinden wij ook helemaal prima. De locaties die we op het oog hebben al even gebeld en die zijn allemaal nog beschikbaar! Ben zo blij!! Mijn vriend is ook helemaal enthousiast met dingen bekijken en plannen en inspiratie opdoen en normaal is ie helemaal niet zo. Echt heel leuk.

Vraagje; hebben jullie je getuigen op een speciale manier gevraagd? Ik zit een beetje te denken hoe ik dat zou willen doen, maar nog niet echt met iets origineels gekomen.

4 likes

Wat leuk, gefeliciteerd!

Ik denk dat het sowieso al leuk is om gevraagd te worden als getuige, dus daar hoeft niet perse een cadeautje bij :blush:

1 like

Ohh dat is wel leuk ja! Dat kun je ook nog leuk bewaren

Mijn vriend wil bij de save the date ook al een rsvp zetten, zodat we daarna weten of er miss plekken ‘overblijven’ en we dus extra mensen de daadwerkelijke uitnodigingen kunnen sturen. Maar volgens mij vraag je daar bij the save the date nog niet om toch?

Is het sowieso niet ongemakkelijk om later mensen nog toe te voegen omdat er plekken vrijkomen?

Zolang de anderen dat niet weten. Ik zou niet graag de tweederangs uitgenodigde zijn als ik dichtbij je sta. Save the date met rsvp lijkt mij trouwens niet heel fijn hoor. Dan weet je ook al of de voor jou belangrijkste mensen die dag kunnen.

1 like