Ja hoor! Lief dat je dat niet zomaar doet, thanks. Ik zit hier toch niet echt anoniem.
Thanks voor jullie lieve woorden @Kusjessoldaat en @seveneleven - ik vond het zo ontzettend leuk om er bij te mogen zijn!
Ja hoor! Lief dat je dat niet zomaar doet, thanks. Ik zit hier toch niet echt anoniem.
Thanks voor jullie lieve woorden @Kusjessoldaat en @seveneleven - ik vond het zo ontzettend leuk om er bij te mogen zijn!
Mijn vriend heeft me vorige week ten huwelijk gevraagd. We weten nog niet precies wanneer we willen trouwen, we hebben dit jaar een huis gekocht en dat willen we eerst helemaal in orde maken, dus het geld is redelijk op, en we willen ook graag dat corona niet meer echt van invloed zal zijn. Nou kun je dat natuurlijk niet voorspellen, maar we denken nu dat we over 2 jaar willen gaan trouwen.
Deze week natuurlijk wel een beetje zitten dromen en pinteresten enzo. We willen een beetje festival-vibe, redelijk klein en niet te veel traditionele/‘stijve’ elementen, maar juist chill en relaxed met tenten en kampvuurtjes. Vind het heel leuk om er mee bezig te zijn maar wow wat zijn sommige dingen duur zeg haha, vind het best wel heftig.
Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wil, maar op sommige zaken wil je ook weer niet besparen, lastige keuzes (voor de toekomst) allemaal haha.
@seveneleven @Kusjessoldaat haha wat een forum feestje, superleuk en wat een prachtige foto’s! en gefeliciteerd met jullie huwelijk natuurlijk! wij mogen (ik hoop dat ik waarschijnlijk mag zeggen, we zijn nog aan het mailen) de 29e voor @Lakshmana haar camera staan!
Ik ben wel benieuwd hoe jullie dag verder was! Wij gaan het heel klein doen, alleen met onze ouders.
Mijn vriend en ik zijn bezig om een kindje te krijgen en ik wil voor dat dat gebeurt heel graag trouwen. Het belangrijkste voor mij is dat ik dezelfde achternaam heb als mijn kinderen. Nu had ok eigenlijk in mijn achterhoofd om het dit najaar heel low key en klein te doen, maar eigenlijk is elke maand al zo vol gepland. November zou nog kunnen maar is best snel, december zit helemaal vol met mijn verjaardag, sinterklaasen kerst. Januari is mijn schoonzusje uitgerekend en februari is dan voor mijn broer en zijn gezin helemaal terror. Pfff
Lief dat je reageert. Ik zie het zeld voor me als: s contends naar het stadhuis met zijn 2en en s avonds met onze gezinnen uit eten. Maar om zo’n avond te plannen met al die mensen en onze eigen drukke schema’s, ik zie dat somber in😞
Ja inderdaad, ik denk dat het zo moet worden
Dat is wel echt een heel goed idee!!! Daar heb k helemaal niet aan gedacht
Wij wilden vorig jaar september trouwen. Vanwege corona niks gepland. Nu ben ik zwanger en gaan we in oktober trouwen. Deze week de datum vastgelegd bij de gemeente. Save the date gestuurd naar familie en vrienden. We trouwen 's ochtends en gaan daarna met familie bij ons lunchen. 's Avonds geven we een feest voor vrienden.
Ik begrijp dat het jou lastig lijkt een geschikte datum te vinden, maar waarom niet gewoon iets vastleggen. Je kunt in korte tijd heel veel regelen.
Mensen zijn voor zoiets ook wel bereid iets anders te verschuiven. Vriendin van mij had laatst hetzelfde, dus maar een datum gepland die voor hen uitkwam en vrijwel iedereen kon uiteindelijk!
Daar hebben jullie gelijk in, dank je wel voor de tips en adviezen
Na veel nadenken en praten (en rekenen) hebben we toch besloten om volgend jaar al te gaan trouwen en niet te wachten tot 2023. Eind augustus gaan we trouwen, we hebben een optie op een locatie die we komende week definitief vastleggen. Zo leuk en spannend allemaal!
Mag ik je iets vragen? Domme vraag misschien hoor. Maar als mijn partner en ik een geregistreerd partnerschap gaan doen met twee getuigen mogen het dan bij ooit een latere bruiloft wel twee anderen zijn?
Je vroeg het niet aan mij, maar bij omzetten van partnerschap naar trouwen heb je geen getuigen meer. Dat doe je gewoon met z’n tweeën op het gemeentehuis zonder officiële ceremonie en zonder getuigen.
Een hoop mensen doen dan een fictieve ceremonie ergens anders later met gewoon de ‘getuigen’ erbij die ze willen.
Ah super, dankjewel!
Ik ben op zoek naar een cadeau voor een van mijn beste vriendinnen die trouwt met haar vriend. Ik ben een van de getuigen.
Ze trouwt binnenkort voor de wet. D.w.z. maximaal een kwartiertje op het stadhuis, geen ceremonie of zo, daarna gaan we iets eten op restaurant. Het is in beperkte kring: de gezinnen van het koppel, haar oma en de getuigen zijn er bij, en verder niemand. Voor het koppel voelt deze dag eerder als een ‘formaliteit’, volgend jaar hebben ze een groot feest met ceremonie en alles erop en eraan gepland en dat beschouwen ze meer als de ‘echte’ trouw.
Ik weet niet goed wat te geven. In deze context vind ik geld geven wat raar, dus ik zou liefst een persoonlijk cadeau willen geven. Ik zou liever niets voor hun huis of interieur willen geven, want ze zullen binnenkort zwaar gaan verbouwen en tijdelijk in een container in hun tuin gaan leven. Ze leven vrij sober maar houden wel van kwaliteit, verder houden ze van lekker eten, actieve reizen, en sport (tennis en padel)…
Hebben jullie tips?
Een bon voor een goed restaurant uit een duurder segment of wat bijv. Nog op hun verlanglijstje staat?
Een lekkere fles wijn bijv uit een favo vakantieland oid?
Fles wijn die nog op dronk moet komen en dan met 1 of 5 jaar jubilieum open kan?
Of fles champagne die direct open kan Offff een mooie borrelplank gegraveerd met namen en datum?
Ik sluit me aan bij de andere tips! Eventueel als ze ook open staan voor een wat meer ludiek cadeau, gepersonaliseerde tennisballen.
Ik vind voor zo’n kleine gelegenheid waar je niet voor uitgebodigd bent en die ze verder niet echt vieren een grote bos bloemen of een borrelpakketje met een fles wijn of speciaalbier en wat goede snacks een prima cadeau. En dan volgend jaar met de bruiloft een ‘echt cadeau’.
Iets met de datum zou ik zelf niet doen als ze volgend jaar als de echte datum zien.