Misschien een hotelovernachting/bon voor een nachtje weg in een dichtbij aangrenzend buurt land?
Ze is getuige toch, ik begreep niet uit het verhaal dat ze niet uitgenodigd is maar misschien lees ik verkeerd
Ah had over die zin heen gelezen. Als je getuige bent zou ik iets groter uitpakken, met een bon voor nachtje weg (lijkt me ook fijn als je huis verbouwd word) of een etentje.
Zoooo ja dit is echt een goede indd. Miss zon wellnesshotel.
Wij zijn langzaam bezig om alles te regelen maar alles valt telkens duurder uit dan begroot. We hebben een prima budget en van meerdere vrienden hun begroting ontvangen maar wij komen er telkens niet mee uit. Begrijp wel dat alles duurder is geworden door de jaren maar elke keer is het weer een teleurstelling.
Zijn er mensen die dit herkennen?
Ja, wij hebben dit ook… En telkens is het dan niet “heel veel” duurder, maar alles bij elkaar opgeteld is het toch een aanzienlijk bedrag… En ik heb ook niet het idee dat we hele uitzonderlijke dingen willen (maar als klein voorbeeld: we wilden bijv save the date kaartjes sturen en die kosten gewoon bijna overal 2,00/2,50 per stuk? En dan heb je ze nog niet eens verzonden…) soms denk ik dan; kan ik gewoon niet zoeken of is ons budget gebaseerd op een bruiloft van 5 jaar terug?
Wij hadden net een overleg met degene die ons kaartje gaat ontwerpen.
Ik ben onwijs benieuwd naar het resultaat!
Kan echt niet wachten
Wij hadden dit ook! Bij alles dacht ik: scheelt wel, maar niet extreem veel, maar in totaal zijn er daardoor toch flink duurder uitgevallen… en hier en daar keuzes moeten maken
Wij hebben van alle getuigen samen een cadeau gekregen (lekker uiteten plus overnachting), vond ik heel leuk om te krijgen!
Bij ons valt juist alles goedkoper uit, maar het is dan ook (ongeveer) mijn werk dus ik weet waar de ruimte zit en waar ik kan onderhandelen. @Aardbeitje , kun je geen digitale save the date versturen? Hebben wij ook gedaan en kregen we echt enorm leuke reacties op. En is gratis! Je kunt altijd nog een gedrukte uitnodiging laten verzenden als je een aandenken wilt.
Ja heel herkenbaar. We zullen zo’n 20 tot 30 % hoger uitkomen dan we begroot hadden. Wij hebben zelf save the date kaartjes gemaakt via Canva, een gedeelte digitaal verstuurd, naar vrienden enzo, en de rest, voor familie die bijv niet zo handig is met de telefoon, als foto kaart afgedrukt bij de Hema. De meeste daarvan kunnen we zelf in de brievenbus duwen. Met een gastenlijst van ± 100 mensen scheelde dit echt veel geld.
Ik ben wel benieuwd waar je kunt onderhandelen dan? Locatie hebben we geprobeerd, maar dat lukte niet. DJ was niet zo prijzig, maar kan het bijv ook op fotograaf, catering, trouwjurk? Laatste zie ik ook niet zo voor me…
Ik heb onderhandeld op locatie, DJ, fotograaf en styling. Bij de laatste twee niet op extra korting, maar wel op wat extra’s erbij voor minder geld (bijv DJ met uitgebreid pakket en dan zonder extra kosten een mooie DJ booth + goedkopere fotobooth). Als je aangeeft veel te willen afnemen en vraagt of ze een mooie prijs ervan willen maken dan kom je vaak al een heel eind. Daarnaast goed uitzoeken wat een realistisch budget is en hoe het goedkoper zou kunnen (niet door het zelf te doen, maar bijvoorbeeld verder weg te bestellen). Voor de ringen hebben wij een uur gereden naar een klein dorp en daar ringen gekocht die 300 euro onder budget waren, maar precies wat we wilden. Helpt dat?
- bijvoorbeeld bij catering: dranken op nacalculatie, midnight snack (indien je die hebt) voor 70% van het aantal gasten ipv 100%. Geen champagne maar cava (net zo lekker!) etc
Kon dranken op nacalculatie wel uit? Want dan moet je wel je groep genodigden goed kennen denk ik
Zitten wel hele slimme tips bij verder!
Ja dat is inderdaad altijd een beetje spannend haha! Met zakelijke events doe ik het altijd maar met onze bruiloft durfden wij het ook niet de hele dag aan omdat het toch om je eigen portomonnee gaat (en terwijl ik weet dat alle locaties hierop verdienen, maarja ). We hebben gevraagd naar het verschil in prijs en bij de borrel was een arrangement relatief veel duurder dan bij het diner + feest. Dus we hebben bij de borrel wel op nacalculatie en de rest een arrangement. Reken dan met eerste uur 3 drankjes p.p., en daarna 2 (tijdens feest zelfs minder) x gemiddelde prijs, dan heb je voor jezelf een goede indicatie (en hele ruime) als stelpost. Daarnaast hebben wij in elk geval tijdens de borrel ook nog cava, dus ik verwacht dat het wel mee valt.
Ja kan wel, maar vinden we toch minder leuk. Heb ze gisteren zelf gemaakt in illustrator en laat ze dan gewoon drukken, dat viel uiteindelijk qua prijs wel mee. Moest even tijd en zin maken, maar wel tevreden nu! En fiets veel, dus doe denk ik een rondje op de racefiets binnenkort om te bezorgen creatief geld besparen haha.
En over dat onderhandelen, dat vind ik eigenlijk altijd een beetje spannend. Mijn vriend is daar wat beter in; en op de locatie hebben we (denk ik) een goede deal gemaakt, maar op de DJ en fotograaf durf ik dat toch niet… denk altijd; die zijn ook ZZP en die moeten er ook van leven. Snap wel dat zij daar misschien rekening mee houden; dat je daarom kan vragen, maar toch. Altijd beetje jaloers als mensen dat gewoon durven hahaha
Wel fijn dat het herkenbaar, we hebben zelf ook niet het idee dat we iets bijzonders willen maar zijn nu wel telkens aan het denken waar we op kunnen besparen.
Keuzes die we al gemaakt hebben:
- Dj ipv een band, had een leuke band gevonden en benaderd maar 2000 euro voor 4 uur dat past niet in ons budget.
- Geen videograaf
- Cava ipv champagne
- Drankjes op nacalculatie
Voor de bloemen en taart wil ik nog op zoek naar iets betaalbaars.
Wij hebben vorige week onze Save The Date kaartjes verstuurd en we kregen zulke enthousiaste reacties terug. Nog 199 dagen en dan is het zover
Maar ook nog zoveel te doen en zoveel beslissingen te nemen
Wij willen een BABS uit een andere gemeente en nu is het me niet helemaal duidelijk of er dan ook nog kosten bijkomen uit de gemeente waar we gaan trouwen. Als de BABS bijvoorbeeld €500 kost en uit A’dam komt maar we willen in R’dam trouwen. Moeten we dan ook nog €300 aan gemeente r’dam betalen? Kan het nergens duidelijk vinden
Onze BABS komt uit een andere gemeente dan waar wij trouwen en volgensmij betalen wij nog wel geld aan de gemeente zelf omdat zij natuurlijk ook het een en ander moeten regelen (akte, bode die de akte brengt etc).