Wij hadden ook helemaal geen kinderen op de bruiloft. Vond het heerlijk. Ook onze kleine van 3 maanden was er niet bij. Ik vond het zelf wel lastig om oppas voor onze eigen dochter te zoeken want iedereen wil je op je bruiloft (die je vertrouwd). Lastig.
Suit Supply (ca 300 euro excl hemd/das) of Van Gils? Of als het nog iets goedkoper moet zou je ook bij de WE, Selected Homme etc kunnen kijken. Weet van mijn vriend en broer dat ze bij deze winkels prima konden slagen voor een net, niet te duur pak dat mooi zit en vaak net iets leuker is dan heel basic.
Ik zou het gewoon vragen wat de ouders willen. Zeg dat de kinderen overdag welkom zijn maar dat je het diner liever zonder doet. Misschien vinden ze het geen probleem, of hebben ze juist zin in een dagje zonder kinderen en willen ze ze sowieso niet meenemen.
Of regel een oppas die de kids entertaint + een ruimte waar ze evt kunnen slapen. Hebben de ouders hun handen vrij en kunnen jullie rustig dineren.
Ik zou naar een outlet gaan. Roermond of Rosada bijv. Als je in een beetje een gunstige tijd zit (rond de wintersale of juist de voornaar/zomersale) kun je echt een prachtig pak voor weinig halen bij winkels als Boss. En dan evt wat budget bewaren om het pak te vermaken, daardoor ziet een trouwpak er vaak extra goed uit, niet omdat het pak nou zo duur is.
Wij doen een “no kids wedding”, dit betekent dus ook dat onze eigen neefjes en nichtjes er niet bij zijn, maar het is een avondbruiloft en gewoon niet geschikt voor kids. Iedereen vind het leuk en regelt een oppas en boekt een hotel (rollend naar huis haha). Alleen mijn schoonmoeder is hysterisch en heeft al meermaals geprobeerd de kleinkinderen toch binnen te krijgen 
Ik denk dat als jullie later samen terugkijken naar alle dingen die jullie beleefd hebben, dat zo’n dag er echt uit springt en dat je er zoveel jaar later in die zin nog steeds veel plezier van hebt. In dat opzicht, als je er waarde aan hecht inderdaad (sommige mensen hebben dat minder), een mooie investering denk ik juist!!
Weet ik niet zeker, ik dacht na kerst en in januari en daarna weer rond juni, maar misschien is dat online te vinden.
Ik kan ook soort van meepraten hier! We gaan niet trouwen, maar gaan een geregistreerd partnerschap aan haha. Ik heb m’n vriend in het ziekenhuis gevraagd.
We gaan eerst bij het gemeentehuis de ceremonie doen en daarna mag iedereen eten/drinken en jeu de boules spelen. Er is hier een hele gave industriële loods waar je ook kunt jeu de boulen en cocktails drinken.
Verder draag ik de trouw jumpsuit van m’n moeder uit de jaren 80 van haar bruiloft. Geen officieel gedoe, maar gewoon een leuk feest voor vrienden en familie. 
Hm dat is wel een eind rijden… ik zou het gewoon bij de ouders voorleggen. Dit is het plan, wij denken dat het tijdens het diner niet leuk is als de kinderen erbij zin (ook niet voor de ouders zelf). En dan beslissing bij hen laten of ze ze meenemen en een oppas die ze ophaalt regelt of dat ze überhaupt niet mee gaan.
Andere optie is idd een andere ruimte/hotel met oppas regelen, maar dat zou ik zelf alleen doen als er een oppas is die alle kinderen een beetje kent.
Wat bijzonder dat je de jumpsuit van je moeder gaat dragen. Jullie plannen klinken ook goed.
Dankjewel
heel benieuwd hoe alles verloopt.
Heeft er misschien iemand ook nog een goede trouwfotograaf voor in het noorden? Niet al te stijf of instagramable als het kan.
Stralend by Sandra of Anouk Wubs! Beide echt leuke gezellige niet al te aanwezige vrouwen. Misschien dat de foto’s van Anouk wel iets te insta perfect zijn voor je. Maar ik vind dat ze vaak heel mooi al die gezichtsuitdrukkingen van familie en vrienden vast legt. Sandra speelt heel mooi met licht en ze is echt onwijs aardig.
www.stralendbysandra.nl
Misschien had je t al eerder genoemd hoor, maar heb je je jurk al? Of al droomjurk op t oog?
Want voor <1500 kun je zeker goed slagen voor een mooie jurk, mocht dit iets helpen voor je budget
zelf erg goed geslaagd bij Assepoester in Arnhem.
Ik heb goede ervaringen met Geke Minnema Fotografie en Minke Kroeze Fotografie! Beide echt leuke dames
Verder volg ik nog een heel rijtje met (trouw)fotografen in het noorden (vanuit persoonlijke interesse). Mocht je nog meer namen willen, stuur me dan maar een DM 
Je hebt op youtube ook allerlei filmpjes van mensen die hun jurk hebben laten maken bij JJshouse, vond ik erg leuk om te zien en geeft je een beeld van de kwaliteit. Die filmpjes heb je ook van Asos jurken.
Zelf heb ik mijn jurk bij Asos besteld. Had meerdere opties en heb er zelf een soort say yes to the dress moment van gemaakt. Mijn jurk kost €300, maar hij ziet er veel duurder uit. Ik moet ‘m alleen nog iets laten inkorten en ik wil wat minder decolleté, maar voor de rest is ie prachtig 
Oh wauw heel erg bedankt! Ik maak heel graag gebruik van je aanbod. Zou je mij je lijst kunnen doorsturen? 
Ons budget is voor 2 ringen ongeveer 2000 euro, maar dat is omdat ik diamanten in mijn ring wil. Mijn vriend wil een ring van witgoud, ik ook dus dat matcht wel bij elkaar.
Wil je vriend persé zilver? Volgens mij wordt dat wel afgeraden omdat dat minder lang mooi blijft.
Ik weet niet of jij diamanten in je ring wilt, maar wij hebben onze trouwringen voor €550 gekocht. Wij hebben daarvoor twee trouwringen in 14 karaat gematteerd/geborsteld witgoud. Vrouwenring 2mm breed en mannenring 3mm breed. Ik draag er een aanschuifring met diamantjes bij dus ik wil geen steentjes in mijn trouwring.
Wij hebben twee totaal niet matchende ringen. Ik heb de bandversie van m’n verlovingsring (goud en exact hetzelfde bandje als m’n verlovingsring dus), er aangeschoven. Mn man heeft een houten ring via Etsy van een oud skateboard gemaakt. Hij draagt nooit ringen, dus hij wilde dat het iets tofs anders zou zijn wat hij graag zou dragen. Zijn ring was 40 euro ofzo, mijne 250.
Wij hebben ook geen matchende ringen. We wilden allebei iets wat we ook graag wilden dragen. Enige overeenkomst is dat we beiden meer dan 1 soort goud in de ring hebben. Ik heb niet eens een trouwring, mijn man toevallig wel.
We hebben ze gekocht bij Diamond Point in de Bijenkorf met flinke korting. Is wel al 7 jaar geleden, maar denk dat we pp ongeveer 800€ uitgegeven hebben.
Mijne lijkt op deze van Cartier:
Sowieso zijn ringen die geen trouwring heten een stuk goedkoper.