Ik heb mijn jurk ook bij Hony gekocht, hele fijne winkel!
Hony, Witte Huys, Mims Mooiste, De Sluier, Prinses Bruidsmode
& @Joakim @TroyBolton bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb hony opgezocht en ziet er goed uit inderdaad. Die onthoud ik! @Lensent ook bedankt voor de andere tips, ik ga ze eens rustig bekijken.
Oh in Zwolle zit ook nog La Bella Blanca, zoiets. Ook hele mooie jurken
Voor de mensen die zijn getrouwd incl. feest: hoe kies je de feestlocatie? En dan met name de grote/m².
Wij zijn bezig met het kijken naar een trouwlocatie. Wij hebben twee jaar geleden gekeken bij een locatie en dit vonden wij een hele leuke, gemoedelijke locatie. Maar de feestruimte binnen oogt wat aan de kleine kant. Wij willen graag dat er veel gedanst wordt / wij weten dat wij als bruidspaar in ieder geval veel zullen dansen en veel van onze vrienden en familie ook. Maar qua aantal gasten zitten wij steeds met locaties die of wat aan de kleine kant zijn/ogen of juist veel te groot. Ik vind het ook zo’n nadeel dat je natuurlijk altijd rekening moet houden met mensen die graag willen zitten, dit maakt dat zo’n kleinere ruimte nog kleiner wordt. Of van die leuke knusse café achtige locaties met een leuke bar, maar waar dan weer zo’n stomme paal vanwege de constructie van het gebouw in het midden van de locatie staat haha. Komt dit iemand bekend voor?
Een vriendin van mij trouwt binnenkort heel klein, er zijn geen vrienden bij de bruiloft. Ik zie hen een paar dagen nadat ze getrouwd zijn dus wil ze wel graag een kleinigheidje geven. Iemand een leuk idee?
Mijn vriend en ik hebben maanden geleden eens besproken dat we in de verre toekomst (want duur) wel willen trouwen. Toen heb ik hem dus gezegd dat ik niet wilde dat hij me ten huwelijk zou vragen, maar ik heb ondertussen helemaal geen idee hoe ik hem zou willen vragen? Laatst zei hij heel serieus dat hij nog steeds op het aanzoek wacht hahaha
Een vriendin had het op een tennis bal geschreven en toen gooide zij die en kwam de hond ermee terug en vroeg ze van wat staat er nou toch op de bal?
En in een ideale wereld las hij het toen maar hij gooide de bal in een vijver.
Wij hebben een fles champagne in een kist gekocht. Met 2 glazen erbij met mr & mrs achternaam en datum erop laten maken.
Oja voor cadeautje, weet niet of zij dezelfde achternaam aannemen maar wij kregen een bon om bij een zaak een naambordje te maken! Vond dat heel origineel! Maar wij gaan ook verhuizen dus hangt daar ook mee samen.
Late reactie maar vond dit zo grappig En eigenlijk nog best leuk ook haha. En ach ik heb geen haast, duurt sowieso nog jaren dus het is meer voor de vorm.
Hoe ver van tevoren is het gebruikelijk om een afspraak te maken met een bloemist en een patissier? Ik zou dat het liefst na kerst gaan regelen maar het is dan nog 6 maanden van tevoren. Is dat te vroeg?
En hoi! Ik had hier al eerder een account maar ik ga dus in juni 2022 trouwen
Mijn beste vriend gaat trouwen, zo leuk, en ik mag een beetje meedenken over de invulling. Heeft iemand hier ervaring met een festivalbruiloft dat een weekend duurde?
Aaah, we hebben de eerste schets van onze trouwkaartje.
Hij wordt echt superleuk en past onwijs goed bij ons!
Kan niet wachten tot het uiteindelijke resultaat!
Mijn overweging om te trouwen ipv geregistreerd partnerschap: wij willen misschien ooit in de toekomst een tijdje in het buitenland wonen en niet overal wordt het geregistreerd partnerschap erkend. Volgens mij in Amerika bijv. ook niet. In de praktijk komt in Nederland, zeker als er kinderen zijn, een geregistreerd partnerschap overeen met een huwelijk. Je moet bijv. ook partneralimentatie betalen bij geregistreerd partnerschap.
En dan op het gemeentehuis trouwen of op een locatie. Dat kunnen jullie alleen zelf bepalen en ik kan niet in jullie portemonnee kijken. Wij hebben getwijfeld of we op het gemeentehuis wilden trouwen en daarna alleen met een groep uit eten, maar uiteindelijk toch voor een locatie gekozen omdat die locatie sentimentele waarde heeft en we toch ook wel graag professionele foto’s wilden. Er kwam steeds meer bij haha, want daarna volgden ook nog een boeket, bruidstaart, toch een bruidsjurk (maar dan wel online gekocht voor €300). Uiteindelijk wordt de bruiloft wel een stuk duurder dan als we alleen uit eten zouden gaan, maar daar zijn we oké mee.
Misschien helpt het om een lijstje te maken van de kosten die je verwacht in beide scenario’s, en wat je denkt dat een kind gaat kosten qua uitzet. Als je dat inzichtelijk hebt, kun je beter geïnformeerd een keuze maken
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een gecombineerde ceremonie/kerkelijke inzegening?
Wij willen wel een soort kerkelijke inzegening maar geen volledige aparte kerkdienst op dezelfde dag (dit wordt ook qua planning te krap). En ook niet nog later een kerkelijk huwelijk houden bijv. Dus daarom denken we aan een gecombineerde dienst/ceremonie. Sws moet je natuurlijk eerst voor de wet getrouwd zijn. Dus eerst de gemeentelijke ceremonie etc. Maar zitten een beetje te tobben over hoe we dit qua invulling dus kunnen/willen doen. Op internet kan je er ook eigenlijk amper iets over vinden dus vandaar
Ik heb geen mening over trouwen vs geregistreerd partnerschap. Het hielp mij wel om de verschillen en overeenkomsten te lezen: Wat is het verschil tussen een huwelijk, geregistreerd partnerschap en samenlevingscontract? | Rijksoverheid.nl
Als je later de ceremonie nog met een groots feest opnieuw wil doen zou ik voor geregistreerd partnerschap gaan zodat je het op dat moment kan omzetten. Andersom kan niet.
Ik twijfel ook enorm maar dat is meer omdat ik altijd heb geroepen dat ik niet wil trouwen en geen ja woord wil geven, haha.
Ik heb het al een paar keer voorbij zien komen op bruiloften. Dan werd na het wettelijk deel door de babs de ceremonie verder geleid door een predikant en vrij kort gehouden. Vaak 1 of 2 liederen (of niks), een korte schriftlezing en overdenking, inzegening en klaar. Zeker geen dienst van nog een uur. Gasten bleven gewoon op hun stoel zitten want het was gewoon 1 geheel zonder onderbreking. Het was wel op een trouwlocatie die de hele dag was afgehuurd zeg maar, niet op het gemeentehuis. Duurde max 30 minuten. Denk dat je met een predikant prima over de invulling kunt sparren
Ik heb zelf wel een aparte kerkdienst gehad op mijn bruiloft en het was mooi, maar ook wel veel ‘gedoe’ dat je nog ergens naartoe moet zeg maar. Het kost gewoon veel tijd op je dag, dus groot gelijk als je het zo aanpakt.
Je familie hoeft de bruiloft niet te betalen toch? Lekker laten praten, als het voor jullie belangrijk is, jullie kunnen het betalen en hebben het ervoor over is het goed toch? Als ik je post zie, weet je volgens mij heel goed wat je wil
Dit heb ik eens meegemaakt als gast en is zeker prima te doen. Of nou ja er was wel een apart kerkdienst op een andere locatie, maar het moest beknopt gehouden worden dus wel enigszins vergelijkbaar.
Wat ik je echt aanraad is dat je heel goed overlegd met de predikant en duidelijk op papier hebt staan dat het geen dienst van een uur moet worden maar kort praatje, zingen, trouwstuk en zegen oid.
Geef dan ook aan wat je qua tijd in gedachten hebt en check goed wat hij/zij daarover denkt een of het echt mogelijk is. Bij de bruiloft waar ik was, was dit namelijk zo besproken met de dominee maar die heeft er alsnog een hele lange dienst van gemaakt waardoor de hele planning in de soep liep.
En idd alles op een locatie of achter elkaar aan qua trouwen is echt een goed idee. Een aparte plek voor een kerkdienst duurt allemaal erg lang en is veel gedoe.
Edit: bedenk me nu dat omdat het in de soep liep geen geslaagde uitvoering was natuurlijk. Maar omdat zij ook zo weinig ideeën konden vinden toendertijd. Ik kwam ook ooit eens een bruiloft idee tegen in een kleine kroeg idee waar ook alles gehouden werd. Een locatie waar meerdere dingen gebeuren qua ceremonie en kerkdienst is zeker normaal.