Trouwtopic

Wij hebben zelf echt het veelvoudige daarvan uitgegeven, als ik het bedrag zie moet ik huilen maar we hebben er echt nul spijt van. Het gaat er meer om of jullie het kunnen missen of het waard vinden.

8 likes

Nee, nooit. Het is misschien wel de enige dag in je leven dat je je dierbaarste familie en vrienden in dezelfde ruimte hebt en samen viert. Prima dat mensen hun geld liever aan iets anders uitgeven maar ik vind het ‘het is zonde van geld’ zo’n intense dooddoener. Sommige dingen zijn het gewoon waard om met elkaar te vieren.

5 likes

Ik zou er persoonlijk niet jaren voor gaan sparen, het kopen van een huis mocht je dat willen of een kinderwens voor gaan uitstellen maar als je het bedrag in een relatief korte periode bij elkaar kunt sparen en je hecht er waarde aan zou ik ervoor gaan. Ik ben nog niet getrouwd, maar ik denk dat wij een enorm leuke, mooie en bijzondere dag gaan hebben met de mensen waar wij het meeste van houden, dus ik vind het het waard. Onder voorwaarde dat het niet ten koste gaat van andere dingen die ik belangrijk vind dus

3 likes

Hoe zouden jullie omgaan met het volgende dillema: in mijn vriend zijn naaste familie zitten 5 kleine kinderen (tussen de 2 en 9 jaar). Wij trouwen op een locatie die voor hen 1,5 tot 1 uur en 3 kwartier rijden is. Ze wonen sowieso ver weg van ons. Nou wil vooral mijn vriend graag de kinderen bij de ceremonie en het taart eten, maar niet bij het diner. We gaan namelijk lang tafelen en redelijk chique. Wij hebben daarna geen feest. Dan zien we dat niet zitten met kleine kinderen die gaan rondrennen of moe worden.
Alleen, is het te veel gevraagd om de kinderen te laten ophalen door iemand? Vanwege de afstand? M’n vriend vindt het heel moeilijk om dit aan te kaarten bij zijn familie.
Ik haal dit misschien later weg vanwege herkenbaarheid.

1 like

Vind ik wel. Dan kan je beter alles doen zonder kinderen. Je kan het altijd vragen trouwens, wie weet vinden ze het prima, maar vind het wel wat veel.

5 likes

Ik heb nee gestemd maar ik vind eigenlijk 60€ uitgeven per gast wel zat (en 5000€ met 15 gasten dus wel heel veel). Wij hebben het echt klein en simpel gehouden en hadden voordeelprijzen op zowel locatie, eten en drank en de fotograaf.
Wij hebben een partnerschapsregistratie gedaan, maar met ring voor mij. En een jaar later het feest gegeven en daarbij een handvast ceremonie die uitgevoerd werd door mijn moeder. Ik vond dat echt heel mooi en had het niet anders gewild. Iedereen was ook net zo prachtig mooi en blij voor ons als wanneer het een officiële bruiloft was geweest.
Dit was echt de speciale dag, hier zijn de mooie herinneringen aan en dit was ons moment.
Die registratie was ook leuk hoor, en daar hebben we ook wat speciaals van gedaan. Maar dit is de mooiste herinnering die me bij blijft.

En @Marquez

Ah thanks voor jullie reactie! Het is zo lastig om online iets over te vinden. Tot nu toe alle artikelen enz gaat het echt om een aparte kerkdienst. Maar dat is voor ons dus echt te lang/uitgebreid. Ook ivm dat we niet echt meer actief naar de kerk gaan maar het wel op een bepaalde manier willen vieren eigenlijk.

We hebben idd een locatie waar we de hele dag vieren dus daar kan een dienst prima bij ingevoegd worden. Ook fijn om een beetje te weten hoe dit dan gecombineerd werd. Heb ik er wat meer een beeld bij hoe het zou kunnen. Dankjewel!

3 likes

Wij hadden ook helemaal geen kinderen op de bruiloft. Vond het heerlijk. Ook onze kleine van 3 maanden was er niet bij. Ik vond het zelf wel lastig om oppas voor onze eigen dochter te zoeken want iedereen wil je op je bruiloft (die je vertrouwd). Lastig.

Suit Supply (ca 300 euro excl hemd/das) of Van Gils? Of als het nog iets goedkoper moet zou je ook bij de WE, Selected Homme etc kunnen kijken. Weet van mijn vriend en broer dat ze bij deze winkels prima konden slagen voor een net, niet te duur pak dat mooi zit en vaak net iets leuker is dan heel basic.

1 like

Ik zou het gewoon vragen wat de ouders willen. Zeg dat de kinderen overdag welkom zijn maar dat je het diner liever zonder doet. Misschien vinden ze het geen probleem, of hebben ze juist zin in een dagje zonder kinderen en willen ze ze sowieso niet meenemen.

Of regel een oppas die de kids entertaint + een ruimte waar ze evt kunnen slapen. Hebben de ouders hun handen vrij en kunnen jullie rustig dineren.

Ik zou naar een outlet gaan. Roermond of Rosada bijv. Als je in een beetje een gunstige tijd zit (rond de wintersale of juist de voornaar/zomersale) kun je echt een prachtig pak voor weinig halen bij winkels als Boss. En dan evt wat budget bewaren om het pak te vermaken, daardoor ziet een trouwpak er vaak extra goed uit, niet omdat het pak nou zo duur is.

2 likes

Wij doen een “no kids wedding”, dit betekent dus ook dat onze eigen neefjes en nichtjes er niet bij zijn, maar het is een avondbruiloft en gewoon niet geschikt voor kids. Iedereen vind het leuk en regelt een oppas en boekt een hotel (rollend naar huis haha). Alleen mijn schoonmoeder is hysterisch en heeft al meermaals geprobeerd de kleinkinderen toch binnen te krijgen :woman_shrugging:

Ik denk dat als jullie later samen terugkijken naar alle dingen die jullie beleefd hebben, dat zo’n dag er echt uit springt en dat je er zoveel jaar later in die zin nog steeds veel plezier van hebt. In dat opzicht, als je er waarde aan hecht inderdaad (sommige mensen hebben dat minder), een mooie investering denk ik juist!!

1 like

Weet ik niet zeker, ik dacht na kerst en in januari en daarna weer rond juni, maar misschien is dat online te vinden.

Ik kan ook soort van meepraten hier! We gaan niet trouwen, maar gaan een geregistreerd partnerschap aan haha. Ik heb m’n vriend in het ziekenhuis gevraagd.

We gaan eerst bij het gemeentehuis de ceremonie doen en daarna mag iedereen eten/drinken en jeu de boules spelen. Er is hier een hele gave industriële loods waar je ook kunt jeu de boulen en cocktails drinken.

Verder draag ik de trouw jumpsuit van m’n moeder uit de jaren 80 van haar bruiloft. Geen officieel gedoe, maar gewoon een leuk feest voor vrienden en familie. :grinning_face_with_smiling_eyes:

21 likes

Hm dat is wel een eind rijden… ik zou het gewoon bij de ouders voorleggen. Dit is het plan, wij denken dat het tijdens het diner niet leuk is als de kinderen erbij zin (ook niet voor de ouders zelf). En dan beslissing bij hen laten of ze ze meenemen en een oppas die ze ophaalt regelt of dat ze überhaupt niet mee gaan.
Andere optie is idd een andere ruimte/hotel met oppas regelen, maar dat zou ik zelf alleen doen als er een oppas is die alle kinderen een beetje kent.

1 like

Wat bijzonder dat je de jumpsuit van je moeder gaat dragen. Jullie plannen klinken ook goed.

1 like

Dankjewel :blush: heel benieuwd hoe alles verloopt.

Heeft er misschien iemand ook nog een goede trouwfotograaf voor in het noorden? Niet al te stijf of instagramable als het kan.

Stralend by Sandra of Anouk Wubs! Beide echt leuke gezellige niet al te aanwezige vrouwen. Misschien dat de foto’s van Anouk wel iets te insta perfect zijn voor je. Maar ik vind dat ze vaak heel mooi al die gezichtsuitdrukkingen van familie en vrienden vast legt. Sandra speelt heel mooi met licht en ze is echt onwijs aardig.

www.stralendbysandra.nl

2 likes

Misschien had je t al eerder genoemd hoor, maar heb je je jurk al? Of al droomjurk op t oog?
Want voor <1500 kun je zeker goed slagen voor een mooie jurk, mocht dit iets helpen voor je budget :blush: zelf erg goed geslaagd bij Assepoester in Arnhem.