Trouwtopic

Ik heb goede ervaringen met Geke Minnema Fotografie en Minke Kroeze Fotografie! Beide echt leuke dames

Verder volg ik nog een heel rijtje met (trouw)fotografen in het noorden (vanuit persoonlijke interesse). Mocht je nog meer namen willen, stuur me dan maar een DM :hugs:

2 likes

Je hebt op youtube ook allerlei filmpjes van mensen die hun jurk hebben laten maken bij JJshouse, vond ik erg leuk om te zien en geeft je een beeld van de kwaliteit. Die filmpjes heb je ook van Asos jurken.

Zelf heb ik mijn jurk bij Asos besteld. Had meerdere opties en heb er zelf een soort say yes to the dress moment van gemaakt. Mijn jurk kost €300, maar hij ziet er veel duurder uit. Ik moet ‘m alleen nog iets laten inkorten en ik wil wat minder decolleté, maar voor de rest is ie prachtig :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Oh wauw heel erg bedankt! Ik maak heel graag gebruik van je aanbod. Zou je mij je lijst kunnen doorsturen? :grin:

Ons budget is voor 2 ringen ongeveer 2000 euro, maar dat is omdat ik diamanten in mijn ring wil. Mijn vriend wil een ring van witgoud, ik ook dus dat matcht wel bij elkaar.
Wil je vriend persé zilver? Volgens mij wordt dat wel afgeraden omdat dat minder lang mooi blijft.

1 like

Ik weet niet of jij diamanten in je ring wilt, maar wij hebben onze trouwringen voor €550 gekocht. Wij hebben daarvoor twee trouwringen in 14 karaat gematteerd/geborsteld witgoud. Vrouwenring 2mm breed en mannenring 3mm breed. Ik draag er een aanschuifring met diamantjes bij dus ik wil geen steentjes in mijn trouwring.

1 like

Wij hebben twee totaal niet matchende ringen. Ik heb de bandversie van m’n verlovingsring (goud en exact hetzelfde bandje als m’n verlovingsring dus), er aangeschoven. Mn man heeft een houten ring via Etsy van een oud skateboard gemaakt. Hij draagt nooit ringen, dus hij wilde dat het iets tofs anders zou zijn wat hij graag zou dragen. Zijn ring was 40 euro ofzo, mijne 250.

10 likes

Wij hebben ook geen matchende ringen. We wilden allebei iets wat we ook graag wilden dragen. Enige overeenkomst is dat we beiden meer dan 1 soort goud in de ring hebben. Ik heb niet eens een trouwring, mijn man toevallig wel.
We hebben ze gekocht bij Diamond Point in de Bijenkorf met flinke korting. Is wel al 7 jaar geleden, maar denk dat we pp ongeveer 800€ uitgegeven hebben.
Mijne lijkt op deze van Cartier:

Sowieso zijn ringen die geen trouwring heten een stuk goedkoper.

3 likes

Wij hebben geen matchende ringen, mijn vriend wou graag een zegelring en heeft uiteindelijk eentje gevonden met een diamantje. Mijn ring is heel simpel omdat ik deze graag wil dragen icm met mijn verlovingsring.

Wij waren uiteindelijk 2000 euro kwijt. Was een stuk goedkoper geweest als mijn vriend een simpele ring had gekozen

1 like

Wij hebben geen trouwringen gekocht. Ik mag geen sieraden dragen met mijn werk. Vond het zonde om dan dure ringen te kopen als ik mijn verlovingsring al amper draag. Mijn man draagt een vriendschapsring van een aantal jaar voor het trouwen en ik mijn verlovingsring. Die hebben wij ook uitgewisseld tijdens de ceremonie. En zijn dus ook niet matchend.

Zou zelf ringen kiezen die jullie zelf mooi vinden en zou niet alleen bij trouwringen kijken maar ook bij normale ringen. Trouwringen zijn ook meteen een stuk duurder.

1 like

Wij hebben ook geen matchende ringen. Wij hebben allebei witgoud, ik met een steentje. Wij hadden op een trouwbeurs een kortingsbon gekregen voor een juwelier hier in de buurt. Volgens mij waren we rond de 700 kwijt voor 2 ringen incl datum gegraveerd (meer paste niet, omdat mijn ring best klein is)

@anon4775214 ik vind onze video echt een aanvulling op de foto’s. Ben er nog steeds heel blij mee dat we dat gedaan hebben. @Cajun-moon heeft onze gemaakt

1 like

Wij gaan voor simpele zilveren ringen. We hechten weinig waarde aan goud of witgoud en we vinden het beide veel te duur.
Ik geloof dat we voor twee ringen max €160 kwijt zullen zijn.

Ons trouwkaartje is zo goed als af! We krijgen deze week een proefdruk en dan willen we ze gaan bestellen als alles goed is.
Tevens laten we een poster maken van de voorkant voor in huis.

2 likes

Wij zijn nog een beetje aan het twijfelen over onze locatie. Wij hebben als optie a een hele leuke, knusse, trouwlocatie gevonden waar we de hele dag kunnen zijn. Nadeel hieraan is dat het wat verder weg is (ook voor onze gasten) en de feestruimte wat kleiner is. Optie b zou een locatie zijn die voor ons en het grootste gedeelte van de gasten dichterbij is, grotere feestruimte heeft en waarbij we alleen twijfelen over de zaal waar de ceremonie dan zal plaatvinden als het regent. Indien het mooi weer is kan dit gewoon buiten.

Ik merk dat mijn voorkeur uit gaat naar optie a. Maar ik ben heel erg bang dat die feestruimte te klein is. Volgens onze contactpersoon zou het op basis van aantal geschatte personen wel moeten kunnen. Maar ik wil wel dat mensen die graag willen zitten ook echt kunnen gaan zitten (en kletsen) en mensen die willen dansen alle ruimte hebben om te dansen. Maar in de grote zaal van optie b ben ik bang dat het dan misschien juist te ‘leeg’ zal zijn? Hoewel we dan misschien wel wat ‘twijfelgasten’ extra zouden kunnen uitnodigen en misschien met decoratie wat kunnen opvullen. Anderzijds zou je bij de kleinere ruimte van optie a misschien wel weer genoeg hebben als er toch mensen vroeg weggaan… arrrg,

Iemand ervaring met een grote/kleine feestruimte? Wat je opviel of juist wel/niet fijn vond? Heb je het idee veel of weinig ruimte nodig te hebben?

Wil je naast het feest nog extra dingen in de zaal, zoals een fotobooth of een band ipv een DJ? En hoe schat je je gezelschap in qua feest? Er zijn feesten waar iedereen de hele avond op de dansvloer staat maar ook feesten waar 10 mensen dansen en de rest gewoon wil borrelen.
Ik zou ook eerder voor een iets kleinere dan een te grote ruimte gaan. Feesten in een te grote zaal zijn echt niet tof. En extra mensen uitnodigen om je zaal maar te vullen kost veel geld én je kunt je afvragen hoeveel die mensen bijdragen aan het voor jullie een onvergetelijke dag maken als het nu al ‘twijfelgasten’ zijn.

@Victoria Ja je brengt mij wel op het idee om op de kleinere locatie wat meer met buiten te doen. De kans is natuurlijk ook gewoon aanwezig dat het droog blijft en er zitten ook wel vrij veel rokers bij de groep die toch af en toe naar buiten zullen gaan. En de zaal sluit aan op een zitkuil dus daar zou ik best in overleg wat mee kunnen doen qua aankleding ook.
@itakepictures we gaan voor een DJ, dit past in combinatie met het aantal gasten dat we voor oog hadden.

Maar thanks! Ik denk dan toch dat we voor de kleinere ruimte zullen gaan. Lijkt mij toch sfeervoller.

Wij hebben gister onze trouwringen gekocht bij de juwelier.
De tweede ring was zelfs maar een euro doordat zij een actie hebben op tweede sieraad maar een euro.
We dachten dat de ringen uitgezonderd waren, maar vielen gewoon onder de kortingsactie.

Gelijk mijn jurk naar de kleermaakster zodat ze hem iets kan inkorten aan de voorkant waardoor de achterkant mooi lang blijft.

Deze week komen de kaartjes en kunnen we die ook gaan versturen.

Alles gaat zo snel ineens!

Nog maar 6 maanden voor we getrouwd zijn!

14 likes

Wij hebben onze bruiloft uitgesteld vanwege de maatregelen. Hopelijk begin volgend jaar als het een beetje mee zit.
Ik ga hierdoor wel ineens twijfelen over mijn jurk. Geen traditionele trouwjurk, maar wel een speciale jurk. Ik snap niet waar dat weg komt. Toen ie binnenkwam had ik echt het gevoel dé jurk gevonden te hebben.

Heb ik ook gehad! Zo blij mee eerst en na een paar weken begon ik te twijfelen. Is dit de goede keus? Past hij wel echt mooi? Is hij bijzonder genoeg?

Ik heb hem toen even laten zien aan twee collega’s. Hun reactie gaf de bevestiging die ik even nodig had. :blush: Misschien heb je daar wat aan?

Dat is wel een goed idee idd. :relaxed:
En ach dat denk ik weer, waar gaat het ook om. We zouden vorig jaar trouwen. Niks geregeld ivm corona. Toen afgelopen oktober, verplaatst vanwege persoonlijke omstandigheden en dan nu even onduidelijkheid wanneer het kan. Gelukkig kan de jurk ook in de lente/zomer dus we zullen zien wanneer ie uit de kast mag.

1 like

Ja, maqr je moet je wel goed voelen! Als je jezelf maar mooi voelt op die dag. Of tenminste comfortabel! :+1:t2: Hoop dat het lukt! En hoop dat het de volgende keer wel door mag gaan.

Ligt er denk ik heel erg aan hoe groot/uitgebreid je het aan wil pakken. Wij gaan eind augustus trouwen en zijn afgelopen september begonnen met voorbereiden en hebben van meerdere partijen (locatie, fotografen) afwijzingen gehad omdat ze al geboekt waren. Ik ga in januari jurk shoppen omdat de winkels waar ik ga kijken stelt dat een levertijd van 5-7 maanden op een jurk op dit moment standaard is (tenzij je een jurk uit de winkel koopt die direct mee kan, maar als het gemaakt/besteld moet worden is dit de wachttijd exclusief vermaken).

1 like