Trouwtopic

Ik vind het ook wel spannend eigenlijk!
Heb wel een idee van wat ik mooi vind maarja staat dat me dan ook? :sweat_smile:

3 likes

Geniet er allebei zaterdag van en laat het lekker op je afkomen! Oh en pas vooral lekker veel verschillende stijlen.

Het model wat ik van te voren in gedachten had, is het uiteindelijk ook geworden. Maar toch vond ik het zo leuk om jurken te passen die heel anders waren en minder mijn stijl.

3 likes

Gaaf! Klinkt super tof!
Ook handig dat je het daarna nog kunt dragen

2 likes

Ik heb vandaag mijn jurk gevonden :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:
Helemaal blij mee!!
De afspraak stond al een paar weken maar nu met de lockdown éxtra bij dat ik vandaag geslaagd ben :pray:t2:

@Aardbeitje jij ook je outfit kunnen vinden vandaag?

14 likes

Aaah wat tof, zo leuk!! Ik ook ja :heart_eyes: Zoo blij ook!! De eerste 3 jurken had ik zoiets van “oh staat me wel mooi” en die vierde had ik aan en dacht meteen, ja dit is het! De verkoopster en degenen die mee waren vonden ook dat ik erin straalde, dus helemaal perfect zo :smiling_face_with_three_hearts: Echt nog even nagenieten ervan.

En idd, met die lockdown in het vooruitzicht echt opgelucht dat het is gelukt. Het duurt 7 maanden voordat ie geleverd wordt zei ze (vond eigenlijk best lang) dus ben echt heel blij dat ie er ruim op tijd zal zijn. Nou mijn vriend nog, die afspraak is helaas wel afgezegd :sob: maar dat komt vast goed

6 likes

Wow zo blij voor jullie @Aardbeitje en @Ananas (toeval allebei fruit :wink:?!) fijn dat jullie zo’n mooie jurk hebben gevonden, ook met oog op de lockdown natuurlijk.

Ik volg dit topic al een tijdje… zou 22 januari gaan trouwen maar we hebben helaas besloten om het te verplaatsen vanwege de maatregelen :cry: zag het gewoon niet zitten met die 1,5m en vaste zitplek etc… hadden ons ook erg verheugd op een feest. Hopelijk wordt het later in 2022 beter :crossed_fingers:t3:

5 likes

Wat super leuk! Zo fijn dat het gelukt is! :heart:
Ook dat je dat zo duidelijk voelde meteen! En anderen het aan jou zagen :smiling_face_with_three_hearts:

Ik had precies hetzelfde. Ook bij de 4e jurk toevallig. 2 jurken vond ik wel mooi, maar niet het “wauw” gevoel. 1 jurk vond ik alleen de bovenkant van mooi, maar de rug dan weer niet. En voelde ik me niet comfortabel in. De 4e die ik aan deed vond ik strapless niet bij mij passen, maar toen de verkoopster liet zien hoe het met bandjes zou zijn, was ik verkocht :heart_eyes: En mijn “entourage” had precies hetzelfde. Zo bijzonder! Vond het ook echt jammer dat die weer uit moest haha :joy:

De levertijden zijn mede door covid enorm opgelopen ja! Dat had ik al via internet gelezen maar de verkoopster zei het ook nog weer. Naast mij was er nog een andere vrouw in de winkel aan het passen. Zij gaan in juli trouwen. Verkoopster zei dat het voor haar dan zelfs al krap is of alles op tijd gaat zijn. Echt bizar :scream:

@Samsam Ahh shit wat balen! Zo vervelend dit. Maar snap jullie keuze wel. Met zoveel beperkingen nog. Hopelijk kunnen later het jaar toch nog een mooie dag hebben zoals jullie het zouden willen :blush:

3 likes

Hele late reactie maar ik heb vroeger een aantal trouwfeesten als babysit gewerkt.
Ik kreeg dan een aparte kamer, soms stonden er ook bedjes voor de kleinste, en gaf hen daar eten, speelde spelletjes met hen, keek tv,…
en ook tijdens het huwelijk zorgde ik voor de kinderen, soms had ik er 15 onder mijn hoede :sweat_smile: vond dat wel altijd leuk om te doen. Ken je niemand die dat ziet zitten? Als de trouwlocatie een ruimte over heeft kan je daar misschien iets regelen

2 likes

Oh dit lijkt me zo leuk om ook (af en toe) te doen!! Mits ik wel taart krijg haha. Mocht iemand in het zuiden interesse hebben, hit me up :cake:

Ik heb wel een budgettip. Ik had via weddingdeco allemaal posters gezien voor de bruiloft. Bijv. om bij het gastenboek te zetten, of op de cadeautafel of bij de bedankjes enzo. Die posters kosten iets van €8 per stuk excl. fotolijst. En welkomstborden kosten gepersonaliseerd iets van €40-€50.

Ik heb nu via Etsy (shopnaam on my list paperie) voor €13 editable templates gekocht voor het welkomstbord, kaartje met details over bijv. parkeren die je bij de uitnodiging kunt doen en een blanco poster template. Die posters en details kaartjes print ik zelf uit op mat fotopapier van de hema (mooi stevig karton met een mooi structuurtje erin) á €6 per pak en ik heb nu super goedkoop posters in de stijl van het bruiloftsthema. Welkomstbord laat ik drukken op forex bij de lokale copyshop.

Voorbeeldje van de shop:

8 likes

Voor iedereen die een paar jaar geleden getrouwd is:

Hebben jullie een bruiloft verzekering afgesloten? Alle verzekeraars nemen Corona hier niet in mee (begrijpelijk dan zouden ze al failliet zijn) maar waarom zou ik me dan nog verzekeren vraag ik me dan af!

Hebben wij niet, wij hebben met de locatie en catering afgesproken dat als het verplaatst moet worden dat we dan een nieuwe datum afstemmen.
Edit: ik ben nog niet getrouwd btw

2 likes

Wij ook niet.
Idd met de locatie de mogelijkheid om uit te wijken

2 likes

We hebben hier wel naar gekeken, vooral ivm mogelijke ziekte/overlijden oid (dit was voorjaar 2020 dus toen dachten we nog dat corona zo weg zou gaan :sweat_smile:). Leveranciers zijn vaak niet zo last-minute te cancelen of te verzetten, dit kon bij ons maar tot een bepaalde tijd van te voren (een week geloof ik) en wat als er die laatste week wat gebeurt. De premie was ook niet zo hoog dat we dat risico wel wilden afdekken.

Uiteindelijk te lang gewacht met het afsluiten van de verzekering en toen kwam corona golf 2 om de hoek kijken en dat viel er tegen die tijd idd buiten (en mijn oma was inmiddels overleden, we wilden voornamelijk vanwege haar gezondheid verzekeren).

1 like

Ik vind je trouwdatum niet echt iets om met een datumprikker te benaderen. Als je trouwdatum een half jaar verderop ligt is dat gewoon de datum die het is en regelen mensen maar dat ze erbij kunnen zijn. Als zij een half jaar in de toekomst niet 1 vrije dag kunnen regelen is het niet zo belangrijk voor ze en is dat ook prima, maar dan is dat dus ook niet iets waar je zelf veel moeite voor moet gaan doen. Kies een datum en laat mensen dat ruim van tevoren weten, dan regelen ze zelf wel wat.
Als je binnen 2/3 maanden wil gaan trouwen zoals je nu zegt is dat misschien lastiger voor mensen, maar daarom zou ik ook niet op zo’n korte termijn plannen. Coronawise kan je er voor zowel over 3 als over 6 maanden ook niks over zeggen. Bij ons leek alles open te zijn, maar bleek een maand van tevoren toch alles weer in lockdown te gaan. Ken ook mensen waarbij het goed leek te komen en het 2 weken ervoor nog opeens toch in lockdown ging.

9 likes

Qua corona waren juli/augustus/september de afgelopen 2 jaar de maanden waarin er het meest mogelijk was. Maar het blijft een gok.

Verder zou ik zelf gewoon een datum prikken, mensen mogen ook wel moeite doen of een dag vrij nemen om er bij te zijn. Als ze écht gebonden zijn aan werk doordeweeks is een zaterdag wellicht je beste optie.

2 likes

Ik heb gebeld met de gemeente wanneer er plek was en in de maand die we wilden daar uit gekozen :sweat_smile:
Was wel in januari voor mei, dus dat was redelijk krap.

2 likes

Vraagje:
Kun je ook trouwen en daarna pas dingen laten vastleggen over de erfenis?
Ik heb opeens een beetje angst dat ik niet getrouwd kan zijn voor dat mijn kindje er is maar we moeten nog wel het een en ander laten vastleggen over de erfenis etc.
Dus ik zou liever nu haast maken met getrouwd zijn (want deadline met bevalling) en daarna dan alles recht laten zetten dmv een testament. Is dat mogelijk?

Woon je in Nederland of in België? In Nederland zijn veel dingen automatisch geregeld als je trouwt qua erfenis. Als je het toch anders wilt, zou ik even met een notaris bellen. Die kan je het beste vertellen of je het ervoor of erna moet regelen en wat precies. Dit is namelijk heel erg afhankelijk van je persoonlijke situatie. Sommige notarissen doen ook een vrijblijvende eerste bespreking of een eerste bespreking tegen een lager tarief.

1 like

Ja ik heb inderdaad een bel afspraak met ze staan morgen. Pff zoveel stress opeens😔