Ik ben geen expert, maar wij zijn een jaar geleden getrouwd en hebben toen ook alles besproken met een notaris en vast laten leggen.
Ik weet niet wat je precies wilt regelen, want als je trouwt wordt je automatisch elkaars erfgenaam, sowieso voor het gemeenschappelijke deel. Zodra je een kindje hebt krijgt die ook automatisch recht op zijn/haar kindsdeel. Wel kun je bijv. trouwen op huwelijkse voorwaarden waarbij je niet alles inbrengt in de gemeenschap, maar dan kun je dus dingen gescheiden houden waar de ander dan geen aanspraak op kan maken bij overlijden/scheiden. In je testament kun je opnemen wat er gebeurt met het deel wat je niet in de gemeenschap hebt opgenomen, maar je man heeft dan wel recht op het deel wat van jullie gemeenschappelijk is.
Je vriend kan jullie kindje ook erkennen voor de geboorte, dan kun je bijv. ook al bepalen welke achternaam hij/zij krijgt. En na de geboorte kun je laten vastleggen wie de voogdij krijgt, mochten jullie beide overlijden. Volgens mij heb je dan al heel veel afgevangen!