Stel hij zit zooooo los en hij was niet duur kun je misschien een nieuwe kopen en de originele als ketting dragen?
Bij binnenkomst: the luckiest van Ben Folds
De ceremoniemeester heeft een stukje van follow you van imagine dragons gezongen
Bij het tekenen: lavendel van Teske
Op t eind: still falling for you van Ellie Goulding
Wij hadden hetzelfde als @anon86562306 qua dat ‘ons liedje’ niet echt gepast voelde dus gezocht naar liedjes die voor ons samen wat betekenen en voor het moment beter voelde
Wij hadden God Only Knows maar de cover van She & Him bij binnenkomst, I Will Follow You into the Dark van Death Cab for Cutie met tekenen en bij vertrek Our House van Crosby, Stills, Nash & Young
Wat voor trouw/bruidsschoenen droegen/dragen jullie? “Echte” bruidsschoenen kosten al gauw 100+ euro. Persoonlijk vind ik dat wel duur. Ik wil ook eigenlijk schoenen die je dan daarna ook nog kunt dragen. Zit dan te denken aan beige pumps ofzo. Maar moet wel een beetje comfy zijn om langere tijd te dragen op de dag zelf. Denk dat ik sowieso ga afwisselen met sneakers
Iemand tips?
Ik heb een paar van Anna Field via Zalando.
Zijn witte hakken en een paar witte Puma sneakers met platform, kan ik altijd erna nog aan.
We willen foto’s in de duinen en op hakken is dan niet heel praktisch
Ik had sleehakken met een wit kanten lint.
Heb er wel 8 uur op gelopen/gezeten.
Ik ben nu op zoek naar iemand die mijn haar en make-up gaat doen, maar vind het nog best lastig om iemand te zoeken. Zie door de bomen het bos niet meer haha.
Heeft iemand misschien tips voor een goede stylist?
Ik had lage poederroze hakken bij Dune gekocht. Sowieso vind ik echte trouwschoenen vaak hopeloos ouderwets EN duur idd voor wat het is.
Ja echt alles waar het woord “bruid” of “trouwen” voor staat, maakt alles meteen tig keer duurder 🥲
Ik had een paar oudroze schoenen met hak bij een reguliere schoenenwinkel gekocht. Die typische trouwschoenen van wit satijn vond ik persoonlijk niet zo leuk en duur, en ik vond het zelf wel leuk om iets te kiezen wat ik na de bruiloft ook nog eens zou dragen.
Tres Jolie visagie en Eefje Schuur van Time to Shine vind ik zelf aanraders
Wij gaan ook trouwen hebben we besloten. Eind april, dus al best snel, en dan ben ik 6,5 maand zwanger. We houden het klein, max. 20 gasten (vooral familie) en niet heel traditioneel, dus er hoeft gelukkig niet zoveel geregeld te worden. We wilden het in de tuin doen, maar vanwege een verbouwing hebben we toch een locatie gekozen. Daarnaast is ons motto: alles wat stress bezorgt (naast een verbouwing en zwangerschap) laten we lekker varen.
We hebben een locatie met trouwkuil in het bos (en een zaal binnen als het weer minder is), zij verzorgen ook de borrel, de hapjes, het lopend buffet, de drank en de zoetigheid. We doen de versiering zelf met wat prikkabels met lampjes, wat vlaggetjes en we vragen van alle gasten als cadeau een bos bloemen. We nemen geen fotograaf maar geven de genodigden een wegwerpcamera bij de uitnodiging. De muziek wordt gewoon een spotify playlist en we doen geen ringen. Het wordt dus vooral lekker eten met de familie.
Wel echt een crime om een leuke jurk te vinden binnen het zwangerschapskledingsegment. Ik hou niet van te stijve of tuttige jurken, maar wil wel echt iets feestelijks. Ik denk dat ik een zomerjurk doe en dan een mooie accessoire van Etsy ofzo.
Klinkt heel leuk en sfeervol allemaal. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Gaat vast lukken om een mooie jurk te vinden. Kan juist ook leuk zijn dat het geen ‘traditionele’ trouwjurk is, als de rest van de dag ook wat meer casual is
Oeee ik lees mee. Wij zijn van plan te gaan trouwen als ik 7 of 8 maanden zwanger ben (moeten alles nog regelen ) ben dus ik kan alle tips rondom zwangere bruidskleding gebruiken
Als je op zalando zoekt op jurk en dan bij filters de pasvorm positiekleding kiest dan zie je alle jurken van ze voor zwangerschap. Misschien zit er wat leuks bij.
Asos heeft ook best veel trouwjurken, ook voor als je zwanger bent. En ivy&oak ook, maar misschien vind je dat te klassiek/tuttig.
Wij hebben gister de datum vastgelegd bij de gemeente en bij onze getuigen
Nu krijgen we alle documentatie per post en moesten we tijd krijgen van die vrouw van de gemeent eom alles in orde te maken. Ik ben nu wel heel benieuwd wat dat voor papieren zijn dat we daar zoveel de tijd voor nodig zouden moeten hebben
Wat leuk! Wij kregen toen, naast de officiële papieren omtrent het trouwen, ook een vragenlijst toegestuurd die we (beide) in moesten vullen over onszelf en onze relatie. Die gebruikte de ambtenaar als input voor haar praatje over ons tijdens de ceremonie. Daarnaast hebben we toen ook nog een afspraak met haar gehad waarin we de ceremonie doorspraken. Vond ik een van de leukste dingen aan de voorbereiding!
@Ananas dankjewel, lief!
Bedankt voor de tip, @Tostibrood en @Croky! Ik zag inderdaad een van Ivy & Oak die ik wel mooi vond, de Dulcie, veel trouwjurkeriger is dan ik had verwacht leuk te vinden, maar die is helaas uitverkocht.
Ik ga even goed zoeken op Asos, Zalando, en misschien nog andere merken die zwangerschapskleding hebben (Esprit, Pieces,…?) of ze witte zomerjurkjes hebben. Misschien dat ik ook maar gewoon wat ga bestellen om te passen en te zien wat fijn voelt. Ik heb ook wel een mooie overslagjurk van linnen gevonden op Etsy.
@SemM Naast de merken hierboven kwam ik ook TiffanyRose en Seraphine tegen. Misschien is het je stijl, dat zijn wat meer echte trouwjurken vind ik, maar zitten wel echt mooie bij!
Wat leuk trouwens dat jullie datum staat! Hoe lang ben je dan zwanger? Wij hebben die papieren ook net in huis, gaat over persoonlijke gegevens van onszelf en de getuigen, de keuze voor naamswijziging en daarnaast een lijst die de locatie-eigenaar moet invullen. Oja, en de voorkeur voor de ambtenaar. En een verklaring, volgens mij is dit ook meteen de ondertrouw, zoals dat vroeger heette.