Trouwtopic

Ooo thanks voor het toelichten van de documenten, dat klinkt inderdaad niet zo heel ingewikkeld haha :sweat_smile:

Ik ben 4 juli uitgerekend en onze datum is 25 mei. Het is bij ons voornamelijk om praktische redenen maar ook wel omdat wij heel graag man en vrouw willen zijn nu we een kindje samen krijgen🥰

Ik ga meteen even bij die merken kijken, dank je wel!

Wat grappig dat jullie die papieren allemaal per post krijgen. Dat ging in mijn gemeente allemaal digitaal via een online formulier. Inderdaad ook gegevens van getuigen etc invullen en trouwlocatie.
Kreeg daarna een bevestigingsmail van de gemeente: “bedankt. Uw zaak is ingediend onder nummer X”

“Uw zaak” :joy: lekker romantisch dus die ondertrouw

6 likes

Bedankt voor de tip! Ik ga ze eens opzoeken

Bij ons is dit als t goed is ook zo! Moeten het nog ff regelen/invullen. Schrok er al van dat ik las dat het hele vragenlijsten waren. Maar lijkt mee te vallen dus haha

1 like

Sorry voor de dubbelpost
Hoe ver van tevoren hebben jullie de bloemen, trouwauto, bruidstaart, haar/visagie vastgelegd? Wij trouwen in augustus en voor mn gevoel hebben we nog wel even. Maar zie steeds vaker van leveranciers voorbij komen dat de agenda voor dit jaar vol zit. Dus dan schiet ik weer even in de stress :sweat_smile:

Als iemand trouwens nog tips heeft voor betaalbare trouwauto’s in het noorden, houd ik me aanbevolen! Regio Groningen/Drenthe. We hebben hem letterlijk alleen maar nodig voor de fotoshoot en om naar de locatie te gaan. Verder is de hele dag op dezelfde locatie of op loopafstand. Dus wij vinden het zonde om voor een hele dag een dure auto te huren die je maar een paar uurtjes nodig bent…

1 like

Wij doen geen trouwauto maar taart en bloemen hebben we eind december in gang gezet (5 maanden van tevoren) en haar/visagie heb ik 9 maanden van tevoren geregeld. Wij trouwen wel op een donderdag, ik denk dat dat wel scheelt omdat het niet de meest populaire dag is om te trouwen

Wij trouwen op een dinsdag. Ook geen populaire dag gelukkig

1 like

Haha volgens mij gingen wij ook op dezelfde dag een jurk uitzoeken, wij trouwen ook op een dinsdag in augustus! Super toevallig :smiley:

Toevallig van de week de taart uitgezocht (en geproefd, was echt heel leuk!) De rest van wat je noemt hebben wij ook nog niet vastgelegd. Zijn ook de dingen die mn vriend graag wilde uitzoeken (oke op de visagie na dan haha), maar daar heeft ie nog niet zo’n haast mee gemaakt.

Oh dat meen je! Wat toevallig! Ik heb mijn jurk uitgezocht op za 18 december. Precies voordat 's avonds de lockdown inging :scream: Mijn vriend moet ook nog voor pakken gaan kijken

Dan lopen wij nog niet heel erg achter dus haha. Gaan binnenkort voor ringen kijken. Hadden we wel iets eerder willen doen maarja lockdown… :sweat_smile:

Ja ik ook!! Nee joh ik denk dat het allemaal ruim op tijd is, het voelt voor mij als nog zeeën van tijd eigenlijk.:joy:. Zal vast tegenvallen, het is denk ik ineens juli ofzo

Ja waarschijnlijk :joy:
Welke datum gaan jullie trouwen? Wij 23 augustus. Probeerde je een pb te sturen maar krijg een melding dat je momenteel geen berichten accepteert :yum:

Ongeveer 4-6 maanden vantevoren, alleen de trouwjurk iets eerder, maar dat was toevallig.

Wij trouwen op een vrijdag overigens, die dag is al wat populairder.

2 likes

Wij trouwen ook in augustus, en locatie, eten, dj en fotograaf al in september / oktober vorig jaar vastgelegd, en hebben op elk punt (meerdere) afwijzingen gekregen omdat ze al volgeboekt zaten :scream:
Jurk heb ik vorige week gekocht en de volgende zoektocht wordt ringen, dat vind ik nog het allerlastigste punt. Vriend wil pas in mei of juni voor een pak gaan kijken. Bloemen ben ik nu mee bezig.

4 likes

Oh ik weet niet hoe dat kan! Zal eens kijken of ik dat kan aanpassen haha. Weekje later, de 30e! :relaxed:

3 likes

Wij gaan in juni trouwen en hebben alles vorig voorjaar al vastgelegd vanwege èn de verwachte coronadrukte en de voorpret. Ik zou zeker haar- en visagie binnenkort vastleggen en afhankelijk van wat je met de bloemen wilt (alleen een boeket of totaal decoratie) daar ook snel mee beginnen. Veel leveranciers zitten inderdaad al vol!

2 likes

Ja het gaat bij veel leveranciers momenteel echt hard. Mede door uitgestelde én verplaatste huwelijken ivm covid. Dus dubbele drukte. En dan ook nog de “normale” huwelijken die er in een jaar al zijn. Dus wel handig om dingen op tijd te regelen idd

2 likes

Woops, ik heb alle “grote dingen” al vastgelegd: jurk, locatie (haha het zou wat zijn), dj, catering en fotograaf.

Pak en ringen staan nu op de to do, maar visagie en bloemen niet. Slik😬 we trouwen in juni. Bloemen geloof ik wel, maar hoe vind je een haar/make up artiest? Iemand evt een tip voor regio amsterdam?

1 like

Oh nee joh, ik zou me er niet tè veel zorgen over maken maar wel nu gaan zoeken :slight_smile: ik laat mijn make-up en haar doen bij Make-up Matters in Amersfoort. Die doen m.n. bruiloften, dat vond ik belangrijk en die werken landelijk. En alle bloemen en decoratie laten wij doen door Bloemenservice Nederland in Roelofarendsveen. We zijn daar in de showroom geweest en zij hebben echt prachtige dingen en speciale bruidspakketen! Beide bedrijven hebben ook een hele mooie brochure, kun je evt opvragen.

2 likes

Grappig, ik laat mijn haar en make-up daar ook doen!

1 like

Ben benieuwd! Heb jij al een proefsessie gehad?

2 likes