Trouwtopic

Ja waarschijnlijk :joy:
Welke datum gaan jullie trouwen? Wij 23 augustus. Probeerde je een pb te sturen maar krijg een melding dat je momenteel geen berichten accepteert :yum:

Ongeveer 4-6 maanden vantevoren, alleen de trouwjurk iets eerder, maar dat was toevallig.

Wij trouwen op een vrijdag overigens, die dag is al wat populairder.

2 likes

Wij trouwen ook in augustus, en locatie, eten, dj en fotograaf al in september / oktober vorig jaar vastgelegd, en hebben op elk punt (meerdere) afwijzingen gekregen omdat ze al volgeboekt zaten :scream:
Jurk heb ik vorige week gekocht en de volgende zoektocht wordt ringen, dat vind ik nog het allerlastigste punt. Vriend wil pas in mei of juni voor een pak gaan kijken. Bloemen ben ik nu mee bezig.

4 likes

Oh ik weet niet hoe dat kan! Zal eens kijken of ik dat kan aanpassen haha. Weekje later, de 30e! :relaxed:

3 likes

Wij gaan in juni trouwen en hebben alles vorig voorjaar al vastgelegd vanwege èn de verwachte coronadrukte en de voorpret. Ik zou zeker haar- en visagie binnenkort vastleggen en afhankelijk van wat je met de bloemen wilt (alleen een boeket of totaal decoratie) daar ook snel mee beginnen. Veel leveranciers zitten inderdaad al vol!

2 likes

Ja het gaat bij veel leveranciers momenteel echt hard. Mede door uitgestelde én verplaatste huwelijken ivm covid. Dus dubbele drukte. En dan ook nog de “normale” huwelijken die er in een jaar al zijn. Dus wel handig om dingen op tijd te regelen idd

2 likes

Woops, ik heb alle “grote dingen” al vastgelegd: jurk, locatie (haha het zou wat zijn), dj, catering en fotograaf.

Pak en ringen staan nu op de to do, maar visagie en bloemen niet. Slik😬 we trouwen in juni. Bloemen geloof ik wel, maar hoe vind je een haar/make up artiest? Iemand evt een tip voor regio amsterdam?

1 like

Oh nee joh, ik zou me er niet tè veel zorgen over maken maar wel nu gaan zoeken :slight_smile: ik laat mijn make-up en haar doen bij Make-up Matters in Amersfoort. Die doen m.n. bruiloften, dat vond ik belangrijk en die werken landelijk. En alle bloemen en decoratie laten wij doen door Bloemenservice Nederland in Roelofarendsveen. We zijn daar in de showroom geweest en zij hebben echt prachtige dingen en speciale bruidspakketen! Beide bedrijven hebben ook een hele mooie brochure, kun je evt opvragen.

2 likes

Grappig, ik laat mijn haar en make-up daar ook doen!

1 like

Ben benieuwd! Heb jij al een proefsessie gehad?

2 likes

Wij trouwen 28 mei, ik plan de proefsessie wat meer in het voorjaar denk ik.

De ‘zenuwen’ beginnen nu wel te komen hoor. De hele tijd dacht ik ooooh we gaan volgend jaar pas trouwen en ineens komt het wel dichtbij. Meeste grote dingen zijn wel geregeld, behalve bloemen/aankleding.

1 like

Ah leuk, wij 2 juni! Ik heb net een proefsessie gepland met ze, halverwege april. Haha ja de tijd gaat snel he! Zijn er nog veel kleine dingen die je de komende tijd moet regelen of valt het mee?

1 like

Ik wil misschien mijn make-up zelf gaan doen, ik heb een grote make-up collectie en doe het graag zelf, en ik kan het best goed. Maarrr aan de andere kant ook wel weer fijn als iemand anders het doet. Maar ik ben dan bang dat het heel anders uitpakt dan ik zelf zou doen haha.

2 likes

Sorry late reactie - we moeten met name de uitnodigingen nog, en gaan binnenkort het draaiboek wat gedetailleerder maken. Grote lijnen hebben we wel, maar waarschijnlijk vergeten we allerlei details haha.

Ik ga denk ik ook maar snel een afspraak maken voor een proefsessie :wink:

1 like

Twijfelde ik ook over! Heb superveel make-up thuis, doe het graag en ik vond visagie behoorlijk prijzig. Iedereen raadde echter aan om het te laten doen en ik dacht… is ook wel een lekker rustig verwenmoment in de ochtend. Geen zin om daar nog over te stressen. Wilde ook eerst zelf mijn bruidstaart bakken maar dat werd door iedereen afgeraden :see_no_evil:

Ik heb het zelf gedaan omdat ik inderdaad wilde dat ik er wel als mezelf uit zou zien en ik zelf toch het beste weet wat bij me past.
Heb er geen spijt van gehad. Was ook wel lekker rustig een momentje voor mezelf. Had wel een keer van tevoren geoefend met wat ik precies wilde.

2 likes

Je kan ook gewoon eens rondkijken. Ik zou sowieso ALTIJD proef make-up laten doen. Ik heb het zelfs 2 keer gedaan. Dan weet je ook beter of diegene ook begrijpt wat jij wilt. Mijn make-up was mss wel heftiger dan normaal, maar zag er alsnog uit als een 3.0 versie van mezelf haha. Plus heftigere make-up is vooral in het echt, op de foto’s komt dat juist goed tot z’n recht.

Als je het zelf doet wel heel erg oppassen met welke foundation en poeder je wilt werken, sommige vallen megawit uit bij flitsfotografie.

Plus ik vond het ook een leuk voorbereidingsmoment, proef make-up. Je kan ook samen met een visagist een leuk uitdenken en dat alsnog zelf doen/ oefenen. Ook leuk.

1 like

Een vriendin van mij heeft haar haar en make up zelf gedaan met behulp van haar getuigen, omdat in het land waar zij ging trouwen de donkere lipliner nog in is. Zag er mooi uit en echt als zichzelf. Ze hebben twee keer bij haar thuis geoefend.

Als je op de foto gaat, gebruik dan geen spf. Maar dat wist je misschien al.

2 likes

Een vriendin van mij gaat binnenkort trouwen en ik ben een van de ceremoniemeesters! Echt zo leuk, heel veel zin in de bruiloft. Alleen waren we nu aan het bedenken of we het stel nog ergens mee kunnen verrassen, samen met de gasten, op de dag zelf of erna. Ik heb bijvoorbeeld eens een bruiloft meegemaakt waar alle gasten een kaartje schreven aan het stel, waarvan de ceremoniemeesters een elke dag op de post deden. Dus dat het stel nog maanden na de bruiloft kaartjes ontvingen.

Hebben jullie misschien ideeën, of ervaringen hiermee?

1 like

Ik ben/was niet zwanger maar had een jurkje van Fabienne chapot aan, het boyfriend of girlfriend model van hun valt heel wijd bij de buik.

Op marktplaats zag ik nog een maat 38. Dacht even checken of ik nu een tip geef waar je echt geen drol aan hebt omdat je van de zomer collectie was :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes