Trouwtopic

Wat een mooie!! Die ga ik zeker even overwegen. 't Is alleen zo lastig voor te stellen hoe groot mijn buik is als ik 7 maanden zwanger ben.

Ik heb op goed geluk ook maar een jurk van Vinted besteld en een aantal via ASOS. Dit weekend maar es passen met een kussen eronder :stuck_out_tongue:

@Willem Dit vind ik echt een heel goed idee!

4 likes

Dit weekend onze getuigen gevraagd en op ons werk aangekondigd / vrij gevraagd dus: 25 mei gaan wij trouwen :smiling_face_with_three_hearts:
Ik ben dan 35/36 weken zwanger hahaha

6 likes

Ahhh wat leuk om te horen! Ja via die site is er alleen nog een maat 42! Weet niet welke maat je hebt maar anders is die 38 via mp ook nog een optie! Vind m ook nog steeds heel mooi. De maten van dat model jurkje zijn best apart want ik had dus maat 36 uiteindelijk maar bij de schouders is die alsnog ruim. Op vinted staat er ook 1 in maat 38, zal wel van dezelfde verkoper zijn

2 likes

Wij kregen krasloten die iedere gast in een envelop kon doen. Op de envelop stond dan wat ze ons zouden wensen als er een grote prijs op zou vallen. Vonden we heel erg leuk om te lezen!

Helaas geen grote prijs :stuck_out_tongue:

4 likes

Das super leuk!

Hebben jullie tips voor trouwringen? Ik zou graag online wat inspiratie opdoen maar de websites van juweliers geven niet zo heel veel prijs. Bij Siebel is het nu 2e trouwring gratis, is dat iets om nu op af te gaan of zijn er regelmatig dit soort acties?

Wij moeten ook nog gaan kijken, dus nog geen tips haha (lees graag mee :smirk:). Maar de 2e ring gratis hebben wel meer zaken. Heb het idee dat dat bijna altijd is, zo vaak heb ik het wel eens voorbij zien komen :sweat_smile: dus volgens mij hoef je niet acuut op te staan om naar de winkel te gaan dan :yum: weet ook niet wat de verdere voorwaarden zijn en of het dan echt scheelt. Ligt ook aan wat je wilt misschien

3 likes

Ik zou gewoon een afspraak maken bij een juwelier! Wij hebben er bij twee gekeken voor we definitief een keuze gemaakt hebben, het is denk ik ook wel gebruikelijk dat je daar even over nadenkt en niet meteen een keuze maakt. Je kunt in het echt natuurlijk ook zien hoe het je staat en als je zegt; “we hebben nog geen idee” krijg je waarschijnlijk gewoon een aantal dozen met allemaal ringen die je kunt bekijken en passen :D. Wij hebben ze uiteindelijk gekocht bij een heel klein juweliertje (gevonden via theperfectwedding). Hebben ook bij Siebel online gekeken, maar uiteindelijk was die actie met tweede ring gratis (voor hetzelfde materiaal en ongeveer dezelfde uitvoering) net zo duur als onze ringen nu samen.

4 likes

Goeie tips, dank je wel​:heart::heart:

3 likes

Volgens mij heeft Siebel bijna altijd die actie. Hebben onze ringen ook daar gekocht. Ben er heel blij mee maar vond het alsnog wel heel prijzig.

3 likes

Ahh wat shit. Hopelijk kun je toch nog een andere fijne locatie vinden!

Leuke dingen die ik gezien heb:
Gastenboek met zelfgemaakte kaart. Gasten kregen bij de uitnodiging een blanco kaart en mochten die versieren en meenemen naar de bruiloft om in het boek te plakken. Daar maakten ze dan nog een polaroid bij.
Gasten maakten met elkaar een schilderij. Er was al iets voorgedrukt op een doek en elke gast maakte daar een ballon op met vingerverf (hoop dat je het snapt haha).

1 like

Ik zou denk ik vooral eerst kijken naar wat je qua stijl leuk vindt en of ze in jou regio werken. Sommige fotografen werken landelijk, maar sommigen ook juist niet. Vooral veel op insta kijken idd. Dat is bij de meesten volgens mij wel het meest actueel qua portfolio. En bedenken hoeveel uur je zou willen dat de fotograaf aanwezig is op de dag. Vaak kun je uit meerdere pakketten kiezen. Bij sommigen staan de prijzen op hun site en soms moet je eerst een brochure opvragen. En natuurlijk checken of ze op jullie trouwdag kunnen. Ook wel handig haha

2 likes

En vooral ook even vragen naar hun ervaring, de apparatuur die ze gebruiken, hun manier van werken op zo’n dag etc. Ik werk zelf als bruidsfotograaf en merk dat er de laatste jaren steeds meer fotografen zijn die bruiloften gaan fotograferen, terwijl ze überhaupt maar weinig ervaring hebben in fotografie. Het zou zonde zijn als je net iemand treft die niet weet waar hij/zij op moet letten bij het fotograferen van een bruiloft of niet de juiste apparatuur heeft voor bepaalde lichtomstandigheden. Je bruiloft doe je maar één keer en de fotograaf moet daar wel mee om kunnen gaan.

Oh en spreek voordat je boekt even af voor een kennismaking en zorg vooral dat je een goed gevoel hebt! De fotograaf is de hele dag (of een groot deel daarvan) heel dichtbij, dus het is belangrijk dat je je op je gemak voelt bij hem/haar.

Als ik je kan helpen bij je keuze mag je altijd dm’en :blush: snap dat als je er niet in thuis bent, je door de bomen het bos niet ziet.

2 likes

Nee hoor dat kan prima, veel trouwfotografen hebben een pakket voor een minimaal aantal uur en nemen geen kortere bruiloften aan, maar dat verschilt en je kunt het natuurlijk altijd vragen! Dan kunnen ze gewoon een offerte op maat maken. Het ligt wel een beetje aan jullie trouwdatum, ik weet dat veel fotografen de vrijdagen en zaterdagen in het hoogseizoen (mei-september) vrijhouden omdat de kans groot is dat ze op die dagen langere bruiloften kunnen boeken (= meer omzet). Maar als je een fotograaf hebt gevonden wiens werk je aanspreekt, gewoon vragen!

2 likes

Wij hebben de trouwkaarten verstuurd en ik ben zo blij met hoe ze eruitzien. Mijn vader is illustrator en hij heeft een tekening gemaakt van mij, mijn vriend en de katten. Echt zo leuk. :heart:

Verder voelt het nu ook heel echt en officieel.

19 likes

Dat klinkt zo leuk!

2 likes

Ik draag ook nooit wat.
Ben ook bang dat ik als een soort Barbie pop eruit ga komen met visagie.
Denk dat ik het zelf ga doen.
En anders vraag ik de nicht van mijn moeder. Die heeft al eerder bruidsvisagie gedaan als werk

2 likes

Ik draag nooit make-up. Zelfs niet als ik op stap ga. Een enkele keer draag ik wat mascara.
Toch heb ik op mijn trouwdag wel make-up gedragen. Ik wilde mij niet druk maken over eventuele puistjes of rode (slaap)wangen. En mezelf iets meer zelfvertrouwen geven.:grinning_face_with_smiling_eyes:
Bij de proefmake-up heb ik duidelijk aangegeven dat ik niet veel make-up wilde. En daar heeft ze naar geluisterd! Dus ik zou het wel aanraden! Maar vooral ook doen wat je zelf fijn vindt. En anders proef make-up doen en dan de beslissing nemen. Heb ik ook gedaan :wink:
Ik kan je een foto sturen in een pb, als je daar iets aan hebt…

4 likes

Ik draag in het dagelijks leven ook geen make-up maar straks op de bruiloft wel omdat ik het echt zonde zou vinden als er dan ergens ineens een puist zou zitten waar ik dan op elke foto naar zou staren. Maar het is allemaal vrij neutraal qua kleuren, wat echt opvalt is alleen wat mascara en oogschaduw. Ik was erg tevreden over de proefmakeup.

1 like