Trouwtopic

Wij trouwen 28 mei, ik plan de proefsessie wat meer in het voorjaar denk ik.

De ‘zenuwen’ beginnen nu wel te komen hoor. De hele tijd dacht ik ooooh we gaan volgend jaar pas trouwen en ineens komt het wel dichtbij. Meeste grote dingen zijn wel geregeld, behalve bloemen/aankleding.

1 like

Ah leuk, wij 2 juni! Ik heb net een proefsessie gepland met ze, halverwege april. Haha ja de tijd gaat snel he! Zijn er nog veel kleine dingen die je de komende tijd moet regelen of valt het mee?

1 like

Ik wil misschien mijn make-up zelf gaan doen, ik heb een grote make-up collectie en doe het graag zelf, en ik kan het best goed. Maarrr aan de andere kant ook wel weer fijn als iemand anders het doet. Maar ik ben dan bang dat het heel anders uitpakt dan ik zelf zou doen haha.

2 likes

Sorry late reactie - we moeten met name de uitnodigingen nog, en gaan binnenkort het draaiboek wat gedetailleerder maken. Grote lijnen hebben we wel, maar waarschijnlijk vergeten we allerlei details haha.

Ik ga denk ik ook maar snel een afspraak maken voor een proefsessie :wink:

1 like

Twijfelde ik ook over! Heb superveel make-up thuis, doe het graag en ik vond visagie behoorlijk prijzig. Iedereen raadde echter aan om het te laten doen en ik dacht… is ook wel een lekker rustig verwenmoment in de ochtend. Geen zin om daar nog over te stressen. Wilde ook eerst zelf mijn bruidstaart bakken maar dat werd door iedereen afgeraden :see_no_evil:

Ik heb het zelf gedaan omdat ik inderdaad wilde dat ik er wel als mezelf uit zou zien en ik zelf toch het beste weet wat bij me past.
Heb er geen spijt van gehad. Was ook wel lekker rustig een momentje voor mezelf. Had wel een keer van tevoren geoefend met wat ik precies wilde.

2 likes

Je kan ook gewoon eens rondkijken. Ik zou sowieso ALTIJD proef make-up laten doen. Ik heb het zelfs 2 keer gedaan. Dan weet je ook beter of diegene ook begrijpt wat jij wilt. Mijn make-up was mss wel heftiger dan normaal, maar zag er alsnog uit als een 3.0 versie van mezelf haha. Plus heftigere make-up is vooral in het echt, op de foto’s komt dat juist goed tot z’n recht.

Als je het zelf doet wel heel erg oppassen met welke foundation en poeder je wilt werken, sommige vallen megawit uit bij flitsfotografie.

Plus ik vond het ook een leuk voorbereidingsmoment, proef make-up. Je kan ook samen met een visagist een leuk uitdenken en dat alsnog zelf doen/ oefenen. Ook leuk.

1 like

Een vriendin van mij heeft haar haar en make up zelf gedaan met behulp van haar getuigen, omdat in het land waar zij ging trouwen de donkere lipliner nog in is. Zag er mooi uit en echt als zichzelf. Ze hebben twee keer bij haar thuis geoefend.

Als je op de foto gaat, gebruik dan geen spf. Maar dat wist je misschien al.

2 likes

Een vriendin van mij gaat binnenkort trouwen en ik ben een van de ceremoniemeesters! Echt zo leuk, heel veel zin in de bruiloft. Alleen waren we nu aan het bedenken of we het stel nog ergens mee kunnen verrassen, samen met de gasten, op de dag zelf of erna. Ik heb bijvoorbeeld eens een bruiloft meegemaakt waar alle gasten een kaartje schreven aan het stel, waarvan de ceremoniemeesters een elke dag op de post deden. Dus dat het stel nog maanden na de bruiloft kaartjes ontvingen.

Hebben jullie misschien ideeën, of ervaringen hiermee?

1 like

Ik ben/was niet zwanger maar had een jurkje van Fabienne chapot aan, het boyfriend of girlfriend model van hun valt heel wijd bij de buik.

Op marktplaats zag ik nog een maat 38. Dacht even checken of ik nu een tip geef waar je echt geen drol aan hebt omdat je van de zomer collectie was :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Wat een mooie!! Die ga ik zeker even overwegen. 't Is alleen zo lastig voor te stellen hoe groot mijn buik is als ik 7 maanden zwanger ben.

Ik heb op goed geluk ook maar een jurk van Vinted besteld en een aantal via ASOS. Dit weekend maar es passen met een kussen eronder :stuck_out_tongue:

@Willem Dit vind ik echt een heel goed idee!

4 likes

Dit weekend onze getuigen gevraagd en op ons werk aangekondigd / vrij gevraagd dus: 25 mei gaan wij trouwen :smiling_face_with_three_hearts:
Ik ben dan 35/36 weken zwanger hahaha

6 likes

Ahhh wat leuk om te horen! Ja via die site is er alleen nog een maat 42! Weet niet welke maat je hebt maar anders is die 38 via mp ook nog een optie! Vind m ook nog steeds heel mooi. De maten van dat model jurkje zijn best apart want ik had dus maat 36 uiteindelijk maar bij de schouders is die alsnog ruim. Op vinted staat er ook 1 in maat 38, zal wel van dezelfde verkoper zijn

2 likes

Wij kregen krasloten die iedere gast in een envelop kon doen. Op de envelop stond dan wat ze ons zouden wensen als er een grote prijs op zou vallen. Vonden we heel erg leuk om te lezen!

Helaas geen grote prijs :stuck_out_tongue:

4 likes

Das super leuk!

Hebben jullie tips voor trouwringen? Ik zou graag online wat inspiratie opdoen maar de websites van juweliers geven niet zo heel veel prijs. Bij Siebel is het nu 2e trouwring gratis, is dat iets om nu op af te gaan of zijn er regelmatig dit soort acties?

Wij moeten ook nog gaan kijken, dus nog geen tips haha (lees graag mee :smirk:). Maar de 2e ring gratis hebben wel meer zaken. Heb het idee dat dat bijna altijd is, zo vaak heb ik het wel eens voorbij zien komen :sweat_smile: dus volgens mij hoef je niet acuut op te staan om naar de winkel te gaan dan :yum: weet ook niet wat de verdere voorwaarden zijn en of het dan echt scheelt. Ligt ook aan wat je wilt misschien

3 likes

Ik zou gewoon een afspraak maken bij een juwelier! Wij hebben er bij twee gekeken voor we definitief een keuze gemaakt hebben, het is denk ik ook wel gebruikelijk dat je daar even over nadenkt en niet meteen een keuze maakt. Je kunt in het echt natuurlijk ook zien hoe het je staat en als je zegt; “we hebben nog geen idee” krijg je waarschijnlijk gewoon een aantal dozen met allemaal ringen die je kunt bekijken en passen :D. Wij hebben ze uiteindelijk gekocht bij een heel klein juweliertje (gevonden via theperfectwedding). Hebben ook bij Siebel online gekeken, maar uiteindelijk was die actie met tweede ring gratis (voor hetzelfde materiaal en ongeveer dezelfde uitvoering) net zo duur als onze ringen nu samen.

4 likes

Goeie tips, dank je wel​:heart::heart:

3 likes

Volgens mij heeft Siebel bijna altijd die actie. Hebben onze ringen ook daar gekocht. Ben er heel blij mee maar vond het alsnog wel heel prijzig.

3 likes