Trouwtopic

Goeie tips, dank je wel​:heart::heart:

3 likes

Volgens mij heeft Siebel bijna altijd die actie. Hebben onze ringen ook daar gekocht. Ben er heel blij mee maar vond het alsnog wel heel prijzig.

3 likes

Ahh wat shit. Hopelijk kun je toch nog een andere fijne locatie vinden!

Leuke dingen die ik gezien heb:
Gastenboek met zelfgemaakte kaart. Gasten kregen bij de uitnodiging een blanco kaart en mochten die versieren en meenemen naar de bruiloft om in het boek te plakken. Daar maakten ze dan nog een polaroid bij.
Gasten maakten met elkaar een schilderij. Er was al iets voorgedrukt op een doek en elke gast maakte daar een ballon op met vingerverf (hoop dat je het snapt haha).

1 like

Ik zou denk ik vooral eerst kijken naar wat je qua stijl leuk vindt en of ze in jou regio werken. Sommige fotografen werken landelijk, maar sommigen ook juist niet. Vooral veel op insta kijken idd. Dat is bij de meesten volgens mij wel het meest actueel qua portfolio. En bedenken hoeveel uur je zou willen dat de fotograaf aanwezig is op de dag. Vaak kun je uit meerdere pakketten kiezen. Bij sommigen staan de prijzen op hun site en soms moet je eerst een brochure opvragen. En natuurlijk checken of ze op jullie trouwdag kunnen. Ook wel handig haha

2 likes

En vooral ook even vragen naar hun ervaring, de apparatuur die ze gebruiken, hun manier van werken op zo’n dag etc. Ik werk zelf als bruidsfotograaf en merk dat er de laatste jaren steeds meer fotografen zijn die bruiloften gaan fotograferen, terwijl ze überhaupt maar weinig ervaring hebben in fotografie. Het zou zonde zijn als je net iemand treft die niet weet waar hij/zij op moet letten bij het fotograferen van een bruiloft of niet de juiste apparatuur heeft voor bepaalde lichtomstandigheden. Je bruiloft doe je maar één keer en de fotograaf moet daar wel mee om kunnen gaan.

Oh en spreek voordat je boekt even af voor een kennismaking en zorg vooral dat je een goed gevoel hebt! De fotograaf is de hele dag (of een groot deel daarvan) heel dichtbij, dus het is belangrijk dat je je op je gemak voelt bij hem/haar.

Als ik je kan helpen bij je keuze mag je altijd dm’en :blush: snap dat als je er niet in thuis bent, je door de bomen het bos niet ziet.

2 likes

Nee hoor dat kan prima, veel trouwfotografen hebben een pakket voor een minimaal aantal uur en nemen geen kortere bruiloften aan, maar dat verschilt en je kunt het natuurlijk altijd vragen! Dan kunnen ze gewoon een offerte op maat maken. Het ligt wel een beetje aan jullie trouwdatum, ik weet dat veel fotografen de vrijdagen en zaterdagen in het hoogseizoen (mei-september) vrijhouden omdat de kans groot is dat ze op die dagen langere bruiloften kunnen boeken (= meer omzet). Maar als je een fotograaf hebt gevonden wiens werk je aanspreekt, gewoon vragen!

2 likes

Wij hebben de trouwkaarten verstuurd en ik ben zo blij met hoe ze eruitzien. Mijn vader is illustrator en hij heeft een tekening gemaakt van mij, mijn vriend en de katten. Echt zo leuk. :heart:

Verder voelt het nu ook heel echt en officieel.

19 likes

Dat klinkt zo leuk!

2 likes

Ik draag ook nooit wat.
Ben ook bang dat ik als een soort Barbie pop eruit ga komen met visagie.
Denk dat ik het zelf ga doen.
En anders vraag ik de nicht van mijn moeder. Die heeft al eerder bruidsvisagie gedaan als werk

2 likes

Ik draag nooit make-up. Zelfs niet als ik op stap ga. Een enkele keer draag ik wat mascara.
Toch heb ik op mijn trouwdag wel make-up gedragen. Ik wilde mij niet druk maken over eventuele puistjes of rode (slaap)wangen. En mezelf iets meer zelfvertrouwen geven.:grinning_face_with_smiling_eyes:
Bij de proefmake-up heb ik duidelijk aangegeven dat ik niet veel make-up wilde. En daar heeft ze naar geluisterd! Dus ik zou het wel aanraden! Maar vooral ook doen wat je zelf fijn vindt. En anders proef make-up doen en dan de beslissing nemen. Heb ik ook gedaan :wink:
Ik kan je een foto sturen in een pb, als je daar iets aan hebt…

4 likes

Ik draag in het dagelijks leven ook geen make-up maar straks op de bruiloft wel omdat ik het echt zonde zou vinden als er dan ergens ineens een puist zou zitten waar ik dan op elke foto naar zou staren. Maar het is allemaal vrij neutraal qua kleuren, wat echt opvalt is alleen wat mascara en oogschaduw. Ik was erg tevreden over de proefmakeup.

1 like

Wij gaan over ongeveer vier maanden trouwen en we hebben we komende tijd echt leuke dingen op de planning staan. We gaan taart proeven, vriend gaat z’n pak uitzoeken, ik heb een sessie voor proefkapsel en make-up staan, de afspraak om de jurk te laten vermaken staat, we gaan de uitnodigingen bijna bestellen, nog een keer naar de locatie om menu vast te stellen en plan voor decoratie te maken. Ga binnenkort ook een afspraak maken om m’n wenkbrauwen te laten doen. Dit vind ik een leuke fase :two_hearts:

8 likes

Wat is een klein gezelschap? 20 mensen inclusief jullie?

1 like

Nee klinkt als een goede planning. Zoiets houden wij ook aan. Wij zijn alles bij elkaar met maximaal 12

2 likes

Ik weet niet wat je precies zoekt, maar Villa Ockenburg heeft een prachtige tuin waar je heel leuk kunt dineren en ook een mooie kas bij slecht weer.

1 like

Dat is inderdaad behoorlijk duur! Wij trouwen echt behoorlijk groot en zijn voor de locatie het dubbele kwijt maar dan voor 56-80 personen. Willen jullie persé in Den Haag en omgeving trouwen?

Bij ons zitten die kosten er niet bij in. Ik werk in de eventbranche dus ik heb ook wel onderhandeld, maar ik denk (afhankelijk van je programma) dat je kan rekenen op ongeveer 100-120 euro pp voor daggasten. Locaties verschillen ook wel erg qua kosten, ik zou inderdaad een stuk of 4 offertes opvragen en die met elkaar vergelijken. En misschien andere keuzes maken? Uitgeserveerd diner is bijv. Duurder dan een buffet of BBQ oid, en geen bruidstaart scheelt ook behoorlijk wat!

2 likes

Vriend heeft dit weekend een pak gekocht dus alle grote dingen zijn nu afgevinkt :scream: En de uitnodigingen zijn ook zo goed als klaar dus kunnen we bijna bestellen.

Wat we wel nog lastig vinden is hoe we de ceremonie gaan aankleden. En ook dingen als: wil ik weggegeven worden, stressen over trouwbeloftes (ik krijg al faalangst van het idee dat dit misschien met een microfoon moet waardoor andere mensen op de trouwlocatie die niet onze gasten zijn (het is een strandtent) dat ook kunnen horen), willen we een ritueel doen zoals linten knopen etc.

1 like

Er zijn ook andere manieren mogelijk qua trouwgelofte, mocht je het ongemakkelijk vinden dat iedereen het kan horen. Zo kun je het ook doen tijdens de fotoshoot bijvoorbeeld. Een intiem momentje tussen jullie tweeën. Of een ander moment op de dag dat je gezellig samen bent. En niets is verplicht natuurlijk. Als je je er echt niet prettig bij voelt om het te doen, kan je het altijd nog skippen

2 likes