Trouwtopic

Allemaal te danken aan alle beautyblogs in hun top jaren en jaren lang experimenteren als tiener. Is het toch nog ergens goed voor geweest :joy:

3 likes

Zijn er hier dames die een trouwjurk hebben gekocht bij een winkel in Noord-Brabant? Ben benieuwd naar ervaringen!

3 likes

Erg goede ervaring bij look for love in bergen op zoom, daar niet geslaagd maar wele heeeele mooie winkel en mooie merken

1 like

Ik heb m’n jurk bij de outletwinkel van ann&john in eindhoven gekocht. De mevrouw die mij hielp deed het echt superleuk, niks was teveel moeite en alles kon en mocht, en ze hadden binnen een paar minuten precies door wat ik wel en niet wilde en wat bij mij past enzo. De 5e of 6e jurk die ik paste was dé jurk maar ze liet me ook nog een paar jurken passen om zeker te weten dat dit ‘m was! Daarna heeft ze me helemaal aangekleed (sluier op, mn haren even opgestoken, boeketje in mn handen) om foto’s te maken van mij en mn gezelschap.

3 likes

Hebben jullie nog tips voor het huren van een Polaroid camera? We willen dit graag gebruiken voor ons gastenboek. Er zijn zoveel websites die zoiets leveren. Maar wat is goed?

Evt dresscode als je die hebt.
Wij hebben de mail vooral gebruikt voor de aanwezigheid, allergieën, locatie bevestiging.
Eventueel kan je kado tips erin zetten.
Wij kregen van een stel een linkje naar hun cadeau wensen, maar zij hadden ook net een huis gekocht

2 likes

Wij gaan vanavond eten bij onze trouwlocatie, super leuk! Alle bruidsparen van 2022 die daar gaan trouwen zijn daar voor uitgenodigd. Het is van oorsprong een cateringbedrijf en nu hebben ze ook deze trouwlocatie erbij.

14 likes

Niet echt trouwen maar, mijn vriend en ik hebben besloten een geregistreerd partnerschap aan te gaan. Dat gaan we doen op zo’n gratis dag. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen, hoe die “ceremonie” werkt. Heeft iemand hier dat wel eens mee gemaakt?

Verder ben ik op zoek naar een leuk klein, goedkoop, bedankje voor onze getuigen (max vijf euro pp). Ik dacht aan iets lekkers maar dat is geen doen vanwege allerlei voedselintolleranties en dieeten. Ik wil ook niet iets dat heel erg om ons draait, want het is niet echt een romantische aangelegenheid.

2 likes

Ja, een tijdje terug bij mn zus! Het duurde denk ik in totoaal 15/20 minuten, de ambtenaar van de burgelijke stand ging er wat over uitleggen (was wel op een leuke manier) en daarna hebben zij en wij als getuigen getekend en een foto gemaakt. Er is geen ruimte of tijd voor echt persoonlijke dingen oid, maar daarna hebben we met z’n allen geluncht en daar nog even een feestelijk moment van gemaakt.

1 like

Yess ik heb dat gedaan! Ze vroegen vooraf of we elkaar het ja woord wilden geven, en of er ringenoverdracht bij was (ja wilden we, en ik kreeg een ring). Ze deed het best leuk voor iemand die ons niet kende. Ze had een kort gedichtje, we gaven elkaar het ja woord, allemaal handtekening zetten, ring overdracht en toen kussen.
Wij mochten alleen onze getuigen mee en dat was helemaal prima.

3 likes

Wij gaan erna ook lunchen met de getuigen en mijn ouders, en ik heb wel een mooie jurk gekocht haha (ik grijp alle reden aan voor een nieuwe jurk). Hebben jullie als getuigen zelf een fotootje gemaakt of deden zij dat voor jullie?

@Kusjessoldaat wij doen geen ringen of ja woord maar bij ons is dat ook niet gevraagd bedenk ik me nu, het was allemaal via internet en een heel kort telefoontje over dat idd alleen getuigen erbij mogen zijn (vind het wel een beetje zielig voor mijn ouders maar goed). Hoort de kus er ook bij ja?

3 likes

Zij heeft toen achteraf van ons foto’s gemaakt (en tijdens het tekenen mocht ik als getuige ook de hele tijd foto’s maken dus dat was echt top). Volgens mij vinden die mensen die dat doen het ook wel leuk, het is natuurlijk toch iets officieels wat je voor mensen betekent. En groot gelijk! Ik had als getuige zelfs een nieuwe jurk gekocht hahaha.

2 likes

Oh bij ons was het trouwens in Sliedrecht! En ik heb toen gebeld om te bevestigen dat ik ja woord, ring en kus wilde. Ik heb pre corona toen alles doorgegeven dus fysiek maar met corona die aanpassingen doorgebeld.

4 likes

Ik denk dat Instax ook prima is. Als mensen maar ff snel een fotootje kunnen maken, inplakken en vervolgens iets erbij schrijven. Maakt een Instax wel duidelijke foto’s? Ik heb er geen ervaring mee :blush:

Oh als je een voorbeeldje hebt, mag je dat wel sturen ja!
Had marktplaats al ff gecheckt. Hier in de buurt staat nu niks te koop helaas. Dat van na 10 foto’s wisselen wist ik idd!

1 like

Heeft iemand van jullie een trouwjurk online besteld?
Hoe ging dat in zijn werk? Als in: hoe zeker wist je dat hij goed zou zijn en hoe ga je om met retourneren als hij niet goed is. Ik zou dat echt zooo spannend vinden met een jurk van >200€

Ja, ben bij een vriendin getuige geweest. Duurde ook 15/20 minuten denk ik. Vrouw van de gemeente maakte er wel wat leuks van, maar geen gedichtje o.i.d. Ze heeft wat foto’s gemaakt van het tekenen. Was kort en zakelijk eigenlijk (maar dat is ook waar zij voor kozen).
Was vooral heel verbaasd over de erg kleine ruimte bij deze gemeente. Maar dat was volgens mij ook om te voorkomen dat er niet toch meer mensen meegenomen worden.
(Ruimte was met 4 mensen + ambtenaar propvol)

1 like

Ik heb mijn jurk online besteld. Ik heb goed gekeken naar de reviews en klantenfoto’s maar desondanks een aantal jurken geretourneerd. Betaald met Paypal zodat ik de retourkosten terug kon krijgen, en dan verzekerd verzonden voor het geval het pakket kwijt zou raken.

3 likes

Thanks!
En dan ook al verzekerd naar jou verzonden?

Nee, dat is de verantwoordelijkheid van het bedrijf. Totdat het pakket jou bereikt zijn zij verantwoordelijk

1 like