Trouwtopic

Oo mooi!

A-lijn jurk met een lage rug. Wel bovenin nog een stukje waar die vast zit.

1 like

@Pioen
Deze heb ik!

1 like

Prachtige jurk! Daar kun je ook mooi een paar platte schoenen onder verstoppen en lekker dansen.

2 likes

Ja ik zie dat ik iets later trouw als ik het zie.
Voor ons is het nog 21 daagjes wachten!

2 likes

Aah zo leuk, wij gaan over 6 weken. Maar wat moeten we nog veel regelen als ik jullie zo zie😳

Vraagje: wij hebben een borrel (niet echt receptie) waar we nu zo geforceerd champagne doen om mee te toasten. Maar eigenlijk vinden we dat helemaal niet zo leuk. We hebben later ook nog een ander (wel bij ons passend drankje om mee te toasten). We geven best veel geld uit aan diner en skippen de champagne dus liever. De vraag aan jullie is: gewoon doen, of komt het toch een beetje karig over?

Is het erg om geen champagne te schenken?
  • Iew, op naar gierige acties top jij!
  • Nee joh, champagne hoeft echt niet

0 stemmers

1 like

Wij hebben uiteindelijk geproost met alcoholvrije champagne. Maar toen mijn man nog dronk hadden we bedacht om met flugelshotjes te proosten. Wij hadden namelijk in bad altijd dat als 1 vd 2 shotjestijd zei we allebei een shotje moesten nemen van zo’n flesje. Vond dat ook veel beter bij ons passen en had liever daarmee geproost (maar dus niet gedaan omdat m’n man niet drinkt).

Zou het nog uitmaken in prijs als je het vervangt voor prosecco? Is normaal gesproken goedkoper dacht ik.

Wij doen prosecco op verzoek omdat wij prosecco de voorkeur geven qua smaak. En binnen onze vriendengroep vaak ook, anders wordt het toch niet aangeraakt.

Maar durf zelf niet te zeggen of je leverancier daar mee akkoord gaat.

Oh ja ik zeg champagne, maar het is cava. Totaalprijs is €350 dus best te overzien. Prijs is dus niet per se de beweegreden, maar meer het gevoel. Het past niet bij ons, we hebben een bar met speciaalbier (waar we allebei liefhebber van zijn) en toosten later met ons drankje waarmee we kennismaakten als student.

Gevoelsmatig klopt het beter zonder cava, wil alleen voorkomen dat het te veel lijkt dat iets mist? Catering gaat er zo van uit dat het er is/dat het hoort? Vandaar de vraag…

1 like

Jordanië misschien? Daar heb ik mijn huwelijksreis gedaan (rondreis) en het was fantastisch. De prijzen zijn er ook goed

1 like

Niets hoort, het is jullie dag die jullie mogen invullen zoals jullie het leuk vinden! Als mensen daar een mening over hebben is dat hun probleem, dan mogen ze dat op hun eigen bruiloft anders doen.
Juist leuk dat jullie dingen kiezen die echt bij jullie passen!

5 likes

Oh nee ik zou het lekker zo doen! Ik zou het zelf als gast heel origineel vinden op deze aangepaste manier en mensen missen dat echt niet.

Wij drinken zelf niet en hebben een voor ons alcohol vrij toast moment (voor de gasten die het wel willen is het er gewoon hoor).
Maar we doen gewoon wat wij willen en als mensen iets anders verwachten is het jammer voor ze.
Doe maar lekker op je eigen trouwfeest.

We hebben onze overnachting ook gevraagd om Jip en Janneke champagne omdat we dus niet drinken :joy::joy:
En dat gaan ze nog regelen ook voor ons :joy::joy::joy:

11 likes

ik zou echt drankjes doen wat bij jullie past en waar jullie blij van worden, is niet voor niks jullie dag!

In dezelfde lijn, ik twijfel heel erg over of we de bedankjes wel of niet moeten doen. Mijn partner heeft zelf zoiets van niet doen, mensen vergeten het vaak en zijn er toch niet blij mee. Alles wat ik zelf leuk vind als bedankje is ook snel prijzig. Ben benieuwd hoe jullie hierin staan.

• Bedankjes geven?
  • Tuurlijk, dat hoort er gewoon bij
  • Nee, is niet nodig ondanks dat anderen het wel doen

0 stemmers

1 like

Ik had zelf van die traditionele bruidssuikers gekocht in Italië en die in kleine zakjes gedaan die ik versierd had. En die gaven we dan in een door mijn moeder gemaakt porseleinen kopje met onze initialen.
Totale onzin en die suikers zal vast niemand gegeten hebben. Maar ik vond het zelf zo leuk om te doen, het kostte vrijwel niets en we hadden weinig gasten, dus het was ook een leuk klein klusje om voor de bruiloft te doen als een soort mentale voorbereiding.

Maar zou het zeker niet doen als je er geen zin in hebt, want volgens mij interesseert het niemand.

3 likes

Als je iets van een bedankje wil doen dan zijn snacks/snoepjes/nootjes altijd wel goed.
Vrienden van ons hadden trailmix (mix van nootjes, rozijnen, m&m’s, pretzel zoutjes) in een papieren zakje met sticker/stempel met ontwerp wat ook op hun kaart stond. Die trailmix heb ik de volgende ochtend gegeten toen ik in het hotel in bad ging hahaha. Vond ik wel leuk, en zoiets lust ook bijna iedereen.

1 like

Ik had zelf een doosje gemaakt met zoetigheid. Vond ik zelf wel bij ons passen want ik ben dol op eten. En geen troep waar iemand anders niet op zit te wachten.

2 likes

Is wel genoeg. Erna heb je toch je 4 gangen diner.
Wij hebben vooraf geen hapjes maar gaan ook snel aan tafel.
Hebben achteraf een bittergarnituur na ons 3 gangen diner

3 likes

Het lijkt mij ook genoeg! Je hebt inderdaad je 4 gangen diner dat al begint om 17.30 met een amuse. En in die twee uur tijd (begin ceremonie tot amuse) kunnen mensen van de olijven en zoutjes eten plus een warm hapje eten. Je wil inderdaad niet dat de mensen vol zitten voor de 6 rondes diner.

Edit: snap dat je wel gaat twijfelen trouwens! Ik vind dit soort dingen zo lastig in te schatten.

3 likes

Ik heb m’n afspraak voor proefkapsel en make-up gehad en was echt heel leuk! Ik ben normaal best naturel opgemaakt en voelde me wel echt een 2.0 versie van mezelf. En m’n haar is echt precies geworden zoals ik in m’n hoofd had!:woman_with_veil:t2:

7 likes

Wat fijn! Wat heb je voor kapsel gekozen? (Als je dat wil delen)

2 likes