Trouwtopic

Je bedoelt meer dan twee? Ik ben nu ceremoniemeester, samen met een goede vriendin van mij en vind dat echt heel erg leuk en ook een enorme eer, maar zou wel afgehaakt zijn als het commissie was geworden eigenlijk. Planningstechnisch is het nu al lastig is om met zn vieren bijeen te komen (met wisselende dienstroosters en andere verplichtingen, we zijn geen studenten meer), maar ook de hoeveelheid werk en organisatie van te voren zou ik geen zin in hebben. Maar goed, daarin ken jij je vrienden natuurlijk beter!

2 likes

Wij hebben dit wel gedaan (gaan in september trouwen) en vrienden vinden het heel erg gezellig alsof ze weer met elkaar in een commissie zitten en fijn om taken te kunnen verdelen omdat iedereen het druk heeft. Zo is de voorbereiding ook een feestje

1 like

De bruiloft waar ik eergisteren ceremoniemeester voor was, was daar een voorbeeld van! Officieel had ze dan maar de titels verdeeld (1 alleen ceremoniemeester en ik was Maid of honour en dus tevens getuige).

Het hangt echt af van het soort bruiloft, de locatie en hoeveel er geregeld moet worden. Anders loop je elkaar alleen maar in de weg. Ik had het geluk dat ik het heel goed kon vinden met de ander, zij was ook echt een doorpakker dus vulden we elkaar goed aan. Zij viel uiteindelijk uit paar weken voor de grote dag, en het vrijgezellenfeest. Ik heb op de dag zelf dus mijn benen uit mijn lijf gerend om alles te regelen, neer te zetten en in goede banen te leiden die dag haha. Miste haar wel, gelukkig kon mijn man me goed helpen.

Dus zeker een aanrader! Maar mss ook goed om met je eerste voorkeur goed door te bespreken hoe of wat, aangezien zij ook met diegene zal moeten werken.

2 likes

Ik wil graag onze trouwkaarten zelf ontwerpen en dan ook met dat logo waarschijnlijk naamkaartjes etc. laten drukken. Ik zie ook vaak zakjes tissues mey eigen design bijvoorbeeld. Iemand hier ervaring met een fijne plek om dit soort dingen te drukken? Online is prima!

1 like

Afgelopen vrijdag zijn we getrouwd!! En het was echt fantastisch, zit nog steeds op een roze wolk. Het weer was ook perfect.
We zagen elkaar voor het eerst bij ons huis met alleen de fotograaf erbij. Daarna geproost met twee vrienden en onze ouders in de tuin.
We gingen vervolgens naar de fotolocatie: een zandverstuiving met hele mooie bomen.
En daarna was de ceremonie, in een weiland bij het paviljoen (waar we ook hebben gegeten en gefeest). En de ceremonie was zo fijn en intiem. We deden geloftes en dat raakte me wel. Zelfs de babs was ontroerd.
Daarna groepsfoto’s gemaakt en gegeten. En rond acht uur kwamen de avondgasten. Overdag waren er 25 mensen en 's avonds kwamen er 37 mensen bij. Het was echt zo leuk om vrienden en familie samen te zien dansen op de dansvloer. :smiling_face_with_three_hearts:

We hebben ook al 70 foto’s (preview) van de fotograaf gekregen waar we super blij mee zijn.

Foto van de plek van de ceromonie

Twee foto’s van de insta van degene die dit heeft aangekleed:

48 likes

Gefeliciteerd!! Het ziet er prachtig uit en klinkt als een heerlijke dag :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Wat heerlijk!! Ziet er heel mooi uit idd🥰. Gefeliciteerd!!!

2 likes

Bedankt allemaal! En @Feather, we hebben inderdaad heel veel geluk gehad met het weer. We hadden veel buiten georganiseerd (bbq, ceremonie, fotoshoot + 's avonds waren er meerdere kampvuren buiten). En tot en met afgelopen dinsdag stond er veel regen voorspeld. Uiteindelijk dus veel zon, geen regen en twintig graden overdag!

Wat een mooie foto! Klinkt als een heerlijke dag🥰

Edit: wij twijfelen ook over eigenlijk geloften. Als ik jouw verhaal lees wil ik dat toch wel graag doen😂

2 likes

Wij twijfelden eerst ook! Hebben uiteindelijk de geloften een paar dagen van te voren geschreven en toen er voor gekozen om ze tijdens de ceremonie aan elkaar voor te lezen. Leek ons eerst best spannend, maar toen we daar stonden ging het helemaal vanzelf. Zou het echt aanraden! Was een heel mooi moment.

1 like

Gefeliciteerd! Wat leuk en wat prachtig aangekleed.

3 likes

Gefeliciteerd! Het ziet er prachtig uit! :heart_eyes:

4 likes

M’n vriend (verloofde) en ik willen deze herfst of volgend jaar lente trouwen, dus zijn langzaam bezig met wat we willen enzo. Allemaal heel leuk, maar ik schrik best wel van alle kosten. Zou bijna kiezen voor ‘gewoon’ trouwen en een klein etentje met de belangrijkste mensen, maar lijkt me ook super leuk om onze families en vrienden samen te zien. Maar is dat +/- €10.000 waard? :melting_face:

Wat is jullie ervaring met kosten voor locatie, eten, drinken, enz? Wij komen uit op ca. 60 gasten, waarvan een groot deel kinderen. We gaan jurk, pak en de ringen in Turkije fixen, want goedkoper maar ook omdat we gewoon graag naar Turkije willen (:heart: Turkije).

Edit: oja en heeft iemand ervaring met een alcohol vrije bruiloft? Wij gaan geen alcohol schenken omdat we moslim zijn, maar mijn kant van de familie en onze vrienden drinken wel gewoon. Voelt zo gek om dan geen alcohol te schenken ofzo.

1 like

Wij hadden zelf een kleine bruiloft, omdat wij dat niet het geld waard vinden. Uiteindelijk waren wij iets onder de €5.000 kwijt.

Met een alcohol vrije bruiloft heb geen ervaring. Maar lijkt mij als jullie je daar niet fijn bij voelen om alcohol te serveren, dan zou ik dat ook niet doen. Ik zou het ook niet raar vinden als jullie vanwege het geloof niet drinken, er dan ook niet geschonken wordt. Wij hadden een geheel vegan bruiloft en echt niemand had er problemen mee.

2 likes

Ik ben naar een traditionele Hindoestaanse bruiloft geweest van een vriendin en daar werd ook geen alcohol geschonken. Het kan wel zijn dat je feest mss wat minder uitbundig wordt, maar dat ligt vooral aan de mensen die komen en wat zij gewend zijn. Alcohol een vrij grote kostenpost, dus het zou wel flink schelen op de rekening.

Ja, en qua ervaring met kosten, volgens mij was het bij ons het 3voudige. Wij hebben de factuur ergens in een la verstopt, en denken er niet meer aan haha. Heel af en toe komt hij tevoorschijn als vrienden die gaan trouwen een indicatie willen en daarna gaat hij weer snel weg. Hebben echt een geweldige dag gehad, en je moet voor jezelf beslissen of je het kwijt kan en wil. Dat is zo ontzettend persoonlijk. Had ik van tevoren, voor al het plannen het bedrag geweten, had ik je voor gek verklaard. Nu denken we alleen aan de leuke herinneringen, en we hebben er financieel ook geen last van gehad (hadden al huis gekocht jaren ervoor etc, hebben geen kinderen etc etc). Dat zijn allemaal dingen waar je even voor jezelf een berekening voor moet maken.

3 likes

Drukwerkdeal? Weet niet of ze ook zakdoekjes doen, maar in elk geval een fijne partij.

En volgens mij kan je op weddingdeco ook zakdoekjes, kauwgom, bedankjes etc etc met eigen logo bestellen. Weet niet hoeveel duurder dat is.

1 like

Via AliExpress en Etsy kan je het ook doen en eigen ontwerp aanleveren. Voor de geboorte van onze dochter had ik sluit stickers laten maken bij een Nederlandse vrouw.

4 likes

Over een week zijn wij gewoon op weg naar het gemeentehuis!
Gaat zo snel ineens!
Heb gister nog de tafelindeling afgemaakt. Nu de laatste dingen nog

10 likes

Oo spannend!
Vrijdag mijn nagels nog laten doen.
Nog een vaste dag afspreken met de fotograaf (wij doen de foto’s in de duinen) en dan de kapper voor mijn haar.
Verder zijn we denk ongeveer wel klaar haha.
Moeten jullie nog veel?

@Bunnyslippers We kiezen ervoor om ook geen feest te geven, omdat we weten dat 2/3 van onze gasten niet echt ‘feest’ zonder alcohol. Dus we gaan voor een rustige bruiloft overdag. :smile: Is sowieso ook meer ons ding. En fijn dat het voor jullie het geld waard is geweest! Ik moet me ook maar gewoon focussen op het feit dat het (hopelijk) een mooie dag wordt met mooie herinneringen.

@Feather Thanks voor het delen van de grootste kostenposten, zoiets hadden wij idd ook berekend. Ik besef me dat 10.000 helemaal geen gek bedrag is voor 60 gasten, maar ik vind het gewoon echt veel geld. Ben niet gewend om zulke bedragen uit te geven. Maar ja, als we het niet aan de bruiloft uitgeven, dan geven we het waarschijnlijk uit aan reizen of andere dingen samen, dus kies er dan toch liever voor om eens iets te doen met onze families en vrienden samen.

1 like