Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Chef redacteur bij Agrio uitgeverij.

En @Shaaar je hebt gelijk, bij GroenLinks heeft niemand op Lisa of Kauthar gestemd omdat ze net buiten de peiling lagen, zoals het soev advies.
Ik denk dat eigenlijk alleen Marieke van Volt er dus op die manier bewust ingekomen is.
Ik vind peilingen echt vervelend, want het is allemaal zo bepalend en mensen laten zich er zo door beïnvloeden.

1 like

Je noemt ook ervaring hier, maar ervaring is meer dan alleen ervaring in de Tweede Kamer. Het is dan ook niet zo dat nieuwe kamerleden geen ervaring hebben. Sommige van hen zijn al jaren actief in de gemeenteraad, internationale- of provinciale politiek, of hebben juist de expertise van een vakbond, academische carrière, eigen bedrijf, etc. Dat maakt de vertegenwoordigt evenrediger, en die mensen niet minder ‘ervaren’.

3 likes

Dubbelpost, maar je zal maar met je goede gedrag op GL stemmen om (onder andere) hun migratiestandpunt, je hoeft er dit keer geen 4 jaar op te wachten maar slechts 2 weken om te zien dat het hun eigenlijk niet zoveel kan schelen.

5 likes

Inderdaad zullen er compromissen moeten worden gesloten, maar júist op dit standpunt kunnen zij zich onderscheiden. Ik denk echt, vooral gezien de grootte van GL, dat ze weinig te zeggen zouden hebben gehad in 2017 en nu weer.

Er is structurele verandering nodig want er is een toeslagenaffaire geweest maar het is wachten op de volgende schandalen (oa bijstandsaffaire, racisme binnen de politie) en dan gaan die paar GL ers die neoliberale trein echt niet kunnen stoppen. Mocht Klaver mee gaan regeren zie ik dat echt niet als voldoende om een cultuuromslag en transparantie af te dwingen, er zijn te veel dossiers voor hun kleine fractie. Hij mag blij zijn dat hij in '17 geen ja gezegd heeft, want dan moest hij nog verantwoording over die affaire gaan afleggen ook, die al voor '17 gestart was.

ter info: voor Groen Links zit Tineke Strik in het Europarlement, zij heeft daar de portefeuille migratie en is verantwoordelijk voor het recent gestarte onderzoek naar Frontex en het illegaal terugdringen van migranten op zee door grenslanden. Je verliest je geloofwaardigheid toch volkomen door zo’n uitgelekt memo lijkt mij, en niet alleen in NL maar ook in Europa

1 like

Is het een idee om dit topic nu na de verkiezingen door te laten gaan als een algemeen NL-politiektopic ipv dat ‘nieuws, actualiteit en politiek’ allemaal bij elkaar zit? Dat is zo breed en dit topic nu nog zo specifiek - dat kan wat gebalanceerder @moderators

1 like

1344 berichten in Nieuws, actualiteit en politiek #2 sinds vorig jaar juni. Het topic wordt niet dermate druk bezocht dat het nodig wordt om zaken te splitsen.

LaAT eLkAaR eEn BeETjE HeEl

Mark ik wil BLOED zien.

24 likes

ja, het wordt nu weer uitgesteld? gaat iemand het luisteren? ik zet het denk ik aan op de achtergrond voor tijdens een saai klusje op werk

1 like

Rutte heeft gezegd: je moet Omtzigt minister maken

En daar hebben we een week op moeten wachten? :joy::joy: beste 1 juno grap so far

5 likes

Ik geloof er stiekem helemaal niks van… Dat hij er gewoon snel een a4tje bij heeft gestopt om er mooi vanaf te komen.

6 likes

Ja ineens met pen in een andere kleur ertussen geschreven ofzo. Inkt nog nat.

11 likes

Kritische geluiden uit de Kamer halen, slim hoor

2 likes

Mark Rutte een week geleden: we hebben het helemaal niet over Omtzigt gehad

Ook Mark Rutte: heb altijd al gelobbyd voor Omtzigt als minister, zo ben ik

19 likes

het was de stagiair

8 likes

Ik hoorde vanuit een bron dichtbij de kamer dat ze zelfs vrezen voor nieuwe verkiezingen nu? Ook door de frase als Wilders morgen belt en hij neemt alles terug

Mark had gewoon de fiets gepakt, zo is Mark

Ik denk trouwens ook dat Omtzigt minister maken er vooral voor zou zorgen dat hij geen tijd meer had om vanuit de kamer alle achterkamer bullshit te controleren (en het zijn taak ook niet meer zou zijn). Dus klinkt allemaal gezellig, alsof Mark Omtzigt wilde belonen met een mooi baantje ofzo, maar ik denk eerder dat hij hem uit de weg wil hebben.

18 likes

Wordt dit het einde van Rutte als ~minpres?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Wel echt een timing met Pasen zo, “het is niet over Omtzigt gegaan” 3x voor de haan kraait?

18 likes

godverdmm “het debat over de mislukte verkenner”. Mooie van Simone Weimans

2 likes

Helaas niet. De dag dat we die kerel eindelijk kunnen afschudden kan de vlag uit…