Unsuccesful adulting

Het is ook handig om te weten aan welke kant de tankdop zit. Soms kan je dat zien aan het tankplaatje op je dashboard. Aan de kant waar de slang zit zit de tankdop. Het werkt niet altijd.

Her is best lastig om dichtbij genoeg te staan, maar dat wordt vanzelf beter. En anders stap je gewoon weer in en rij je een paar cm achteruit.

3 likes

Continu te laat met belasting betalen waardoor ik regelmatig aanmaningen krijg :joy:

5 likes

Vaak staat er naast dat tankplaatje ook een pijltje, dat geeft aan aan welke kant je tank zit

2 likes

Krijg hierdoor helemaal flashbacks naar mijn eerste keer alleen tanken (vorig jaar, had acht jaar m’n rijbewijs). Was echt compleet voorbereid dacht ik maar kreeg met geen mógelijkheid de tankklep open. Ik trekken aan dat ding, geen beweging in te krijgen. Kwam al een auto achter me te staan dus werd al beetje zenuwachtig. De man naast me kwam me toen helpen (heel lief, niet irritant ofzo) maar die lukte het ook niet. Toen zei hij ‘zit er niet ergens een hendeltje bij je stoel?’ Dus ik kijken en YES: zit een hendeltje! Ik trek aan het hendeltje, vliegt m’n motorkap open :sob::sob::sob::sob::sob: Tankklep nog helemaal dicht aaahahaha. Wat een ellende was dat.

(Uiteindelijk bleek gewoon dat ik m’n auto helemaal moest ontgrendelen, als je bij mij 1x op de sleutel klikt gaat alleen de pasagierskant open, bij 2 x klikken gaan alle deuren/achterklep en dus ook de tankklep. Tegenwoordig gaat het super hoor. :+1:t3::skull:)

21 likes

Check voor je de wasstraat in rijdt ook of al je ramen dicht zijn :sweat_smile:. De vorige keer stond ons raam achterin blijkbaar een klein tikje open en town stroomde daar allemaal water doorheen. Heb toen echt ninja moves door de auto gedaan om dat raam dicht te doen.

11 likes

Hahahaha gisteren ging ik met mijn nieuwe auto door de wasstraat. En toen hadden we bij die man het programma geselecteerd etc. En toen gaf hij mij ineens zo’n stokje. Zeg ik tegen die man
ohh waar is dit voor? Zegt ie:’ ehh dat is je antenne ?’. Ik voelde me zo dom hahahaha maar mijn andere auto had dat niet :joy:

50 likes

Ik heb dus vorige week de antenne van mijn auto gesloopt omdat ik er heilig van overtuigd was dat deze eraf kon. Kon het ook, met brute kracht. Kan er alleen niet meer terug op nu :cry:

Nog meer unscuccesful adult: twee dagen voor de saharazandstorm naar de wasstraat geweest (want auto zo vies dat er mos groeide rondom de ramen), maar van het bezoekje aan de wasstraat zie je niks meer (enige souvenir is de antenne die er niet meer terug op kan).

19 likes

Ik wil voordat ik tank of door de wasstraat ga ook altjd een complete handleiding ontvangen van mijn vriend hoor.
Maar goed, ik ben ook de knurft die als ik ergens voor het eerst heen moet rijden ik bijna de hele route eerst in Google Streetview rij :sunglasses:

7 likes

Oh dat doe ik ook, zodat ik herkenbare punten weet.

5 likes

Hahaha oh dat had ik ook de enige keer dat ik in de wasstraat ben geweest! Echt PRECIES hetzelfde dat ik zei van uhmmm wat is dit? :flushed: :sweat_smile:

1 like

Hahah Alohomora! :sparkles:

3 likes

Nog één (soort van) wasstraat tip dan; er staan bijna altijd vouchers op social deal van verschillende wasstraten waarbij je het grootste/luxe programma voor €8/9 kunt doen! Ik koop die meestal als ik al in de rij sta maar voor stress reductie beter thuis alvast uitzoeken :relaxed:

6 likes

@jasmijntheetje @Tubing hahahaha omg zo was het ook echt :joy: ik zat helemaal verward te kijken en dacht serieus dat ik er iets mee moest doen om door de wasstraat te kunnen ofzo :joy:

3 likes

Nohh ik kom er net achter dat ik al maanden (jaren?) zowel een internet abbo bij Tele2 als bij T-Mobile heb en dus dubbel betaal. Zo kut! Hopelijk krijg ik wat terug.

5 likes

Doordat het hengsel van mijn tas afbrak moest ik een oude tas uit mijn voorraad pakken. Daar vond ik een losse sleutel en ik kon niet herleiden waar deze van zou zijn. Vrienden en familie waarmee we wel eens sleutels uitwisselen rond gevraagd maar niemand herkende de sleutel. Dus ik heb het gelaten zoals het was.

Fast forward

Vandaag is het de eerste keer dat ik in mijn tuin wilde gaan zitten. Mist de sleutel op mijn schuifpui. Blijkt dat dus DE sleutel te zijn.
Maar nu raden jullie het misschien al: nu ben ik dus weer de sleutel kwijt :cry:

27 likes

Door dit filmpje krijg ik een acute flashback naar het eerste keer tanken met een Greenwheels auto, ik had dat verdrongen

Was in de tijd dat ze nog niet de VW up hadden maar de Citroen C1 (of vergelijkbaar). En daar moet je de tankdop (dus niet het klepje) met een sleutel openmaken volgens een geheel onlogisch systeem van draaien, net als in dit filmpje.

Lukte me niet, dus ik iemand om hulp vragen. Lukte ‘m ook niet. Heb ik uit ellende de helpdesk van Greenwheels gebeld. Alle volgende keren Googelde ik voor vertrek de handleiding van die auto weer, voor het geval ik moest tanken.

(Ik had een dure reparatie aan mijn huidige auto laten uitvoeren. Hadden ze heel lief ‘m ook even gewassen. Twee dagen later denk ik: Waarom ziet mijn auto eruit alsof ik Parijs-Dakar heb gereden
 Stom Saharazand).

2 likes

Ik krijg met Greenwheels altijd foutmeldingen bij die creditcard dat de code niet goed is. Heb al meerdere keren een ‘ride of shame’ gehad, waarbij ik na meerdere pogingen onverrichter zaken moest wegrijden met een lange rij achter me bij de pomp. Gelukkig maar dat er dan nog net een kwart tank in zat en ik in geval van nood m’n eigen pinpas zou kunnen pakken.

4 likes

Ik heb dus helemaal slecht geslapen door die tering sleutel.

Ik kan natuurlijk mijn huisbaas appen of hij een certificaat heeft of een reserve sleutel. Maar dat is zo’n mopperkontje dus stel ik het liefste tot het laatste moment uit

1 like

IK HEB DE SLEUTEL GEVONDEN!!! Gewoon in het vakje van de tas waar ik in eerste instantie mijn sleutel gevonden had. Hij is daar gewoonweg nooit uit geweest, maar ik heb niet goed gekeken :redface:

+1 voor unsuccesful adulting: ik heb enorm uitstelgedrag dus ik had nog geen nieuw slot van paar honderd euro besteld!!

49 likes

Wauw dit is de meest successful unsuccessful adulting ooit haha

9 likes