Ik rij een bepaald stuk N weg vaak in m’n eentje. Dan moet ik ergens de afrit af en later er weer op om thuis te komen. Dacht ik. Laatst reed ik er met m’n man, die zat me stomverbaasd aan te kijken wat ik aan het doen was. Nou gewoon, zorgen dat we thuis komen?
Hij kwam niet meer bij, ik ga dus blijkbaar al jaren de N weg af en kom vervolgens op de zelfde weg er weer op, maak gewoon altijd een omweg op die weg🤦🏻♀️
Ughhhhh sukkels
Bij mij werd gezegd ‘laat je ramen open, je krijgt de Intense Clean toch?’
Niet dat ik het geloofde maar ik raakte er wel helemaal van in de stress. Ik had net een eigen auto gekocht en ging voor het eerst de wasstraat in en wilde gewoon duidelijke instructies ipv geintjes.
Die grap maken ze bij mij ook áltijd. Ik staar ze nu maar gewoon heel lang aan, doe mn raam dicht en rij weg. Lolbroeken. Ik geloof ook echt dat ze weten dat veel vrouwen onzeker zijn met dit soort dingen (door dit soort grapjes) en daar iets te goed op gaan.
Hahaha! Deed je dat uit jezelf of zei de navigatie dat?
Ik vraag me af of je daar een zaak van kunt maken, ze informeren je gewoon verkeerd, kan gevaarlijk zijn en als je een beetje nieuw of onwetend bent kan je auto kapot gaan etc. Vind dat nooit zo grappig zulke dingen.
Uit mezelf, heb mijn man dat een keer zien doen, long long time ago, maar wist niet dat ie dat deed omdat de weg toen opgebroken was😂
Oh haha wow ik dacht dat dat slecht voor de auto zou zijn maar bij de garage hebben ze er niks van gemerkt tijdens de keuring?
Maar misschien ook heel unsuccesful adulting hoor dat ik dit niet weet, maar je moet de auto toch altijd op de handrem zetten (behalve als het vriest)? Want anders rijdt je auto misschien zo perongeluk de heuvel af? Of is dat anders met een automaat
Bij een automaat weet ik niet.
Maar handgeschakeld kan gewoon in de versnelling blijven. Doe zelf altijd in zijn 1.
Ahh oké ik heb met rijles geleerd om ‘m in neutraal te zetten en dan handrem erop.
Bij een helling kan je ‘m volgens mij juist beter in de 1 zetten + handrem.
Zo leren ze het je aan. Heb ik ook zo geleerd.
Maar in de winter kan je handrem vast vriezen. Weet niet of bij auto’s van nu iig nieuwere nog zo is.
En vanuit huis in zijn 1 geleerd te zetten en nu doe ik dat altijd. Kan je de handrem ook niet vergeten eraf te halen.
Edit. Volgens mij maakt niet zoveel uit en kan beide.
Helling zet ik wel voor de zekerheid handrem erop. Had ooit oud autootje en die rolde alsnog naar achteren met handrem haha doodsangsten. Snel eruit, bleef ie wel staan maar met iemand erin niet. Was wel hele oude auto iets uit 1993 oid, toen 20 jaar oud.
Over het algemeen, property & casualty, maar ik ken de context niet haha. Past het erbij denk je? Hier vallen bijvoorbeeld opstal/inboedel etc. onder.
Ruim een maand lang heeft een emmer met een laag water erin in de hal gestaan, zowel mijn vriend als ik hebben zich tot vandaag niet geroepen gevoeld om die op te ruimen. Ik had vandaag de emmer nodig (om ramen te zemen, succesful adulting!), dus ik pakte de emmer op en toen vlogen er minstens 30 muggen uit die emmer…
Een automaat kan je in een parkeerstand of neutraal zetten. Dan hoef je hem niet op de handrem te zetten. Een schakelauto kan je in een versnelling zetten en dan hoef de handrem er niet op. Afhankelijk van of je op een helling staat en de rijrichting moet hij in de eerste versnelling of achteruit. Wijst de neus naar onderen, dan parkeer je in de eerste versnelling. Wijst de neus heuvelopwaarts, dan moet hij z’n achteruit.
Parkeer je de auto in de versnellen en start je de auto zonder de rem niet intrappen, dan kan de auto naar voren schieten. Vandaar dat tijdens de rijles geleerd wordt om de auto in neutraal te zetten en handrem. Mocht je de rem niet ingetrapt hebben, dan springt je auto niet naar voren.
Dit was mijn spreekbeurt over de diverse wijzes van parkeren en het gebruik van de handrem.
Oh ja, ik weet dit dus alleen maar omdat ik vorig jaar (toen het sneeuwde) een stuk of 8 keer met mijn moeder heb gebeld met de vraag hoe ik mijn auto moest parkeren.
“Ik sta daar en daar. De neus wijst die kant op. Kan dit dan?”
“Ja, je zei dat net maar weet je dat wel zeker?”
“Maar wat nou als hij toch wel rolt. Wat doe ik dan? Nee, nu rolt hij niet, maar wie weet straks wel?”
Mijn moeder was erg blij met mijn vertrouwen in haar autokennis.
Dat sleutelverhaal van hierboven doet me ook denken aan een verhaal dat ik 3 jaar geleden had.
Ik was in de stad met mijn vriend en ik was mijn fietssleutel kwijt… Overal gekeken: alle jaszakken, broekzakken, tas binnenstebuiten gekeerd, nergens te vinden (dachtik…) Toen is mijn vriend, lief als hij is, met de fiets onder z’n arm (dus achterkant opgetild) naar mijn huis gelopen. Dat was echt wel een paar km. Toen hebben we vervolgens een paar dagen later de fiets naar mijn vader gebracht zodat hij het slot door kon slijpen.
2 dagen later zit ik te wachten bij de apotheek en in mijn tas te rommelen: ja wel hoor, daar zie ik ineens mijn sleutel. Gewoon niet goed gezocht dus, zat al die tijd in een zijvakje waar ik blijkbaar toch niet gezocht had. Dus ik app mijn vader dat ik de sleutel toch nog gevonden had: die had echter net een half uur daarvoor het slot doorgeslepen…
Nu roep ik dus altijd heel nadrukkelijk naar mijn vriend waar ik de sleutel laat, zodat hij mede verantwoordelijk is haha
daarom heb ik fietssloten met cijferslot
Nou ik ben aan het verhuizen en ik voel me een unsuccesful adult bij alles wat ik nog moet regelen het is zo veel, heb niks meer op orde haha.
Boete van 47 euro bij de bieb. Stápels boeken meegenomen, op tijd in de auto om terug te brengen en toen… heel lang niks meer