Dus als ik parkeer (met automaat) hoeft ie niet; zowel in P-stand als de hand-rem erop?
Ik parkeer het op een (mini-) heuvel, vind dat stiekem wel een fijner idee. Bedoel je dus dat de P-stand als handrem fungeert, maar waarom heeft een automaat dan überhaupt een handrem haha
Ik open gewoon de app niet waarin de huishoud-to-dos staan, want als ik niet weet wat ik moet schoonmaken kan ik het ook niet doen
Moet je niet in een dorp in Drenthe wonen, daar hebben we dat niet had er ook nog nooit van gehoord trouwens!
Zelfs bij een boetevrije bieb ben je niet helemaal safe. Ik kreeg eens een factuur van 200 euro. Gelukkig was dat de allerlaatste herinnering en was ik nog op tijd. De oude boetes waren goedkoper dacht ik toen
Bibliothecarissen zijn vaak heel coulant over het te laat terug brengen van boeken. Vaak staat er een maximaal bedrag voor wat je hoeft af te rekenen. Als je al hoeft te betalen, als je de boete bijvoorbeeld niet kunt betalen, dan schelden ze hem ook nog vaak kwijt.
Voor een bibliotheek is het belangrijker dat de boeken en mensen terug komen naar de bibliotheek, dan dat ze geld aftroggelen van de gebruikers. Ik zou ze gewoon bellen om te vragen wat ze hier mee willen.
Oh en als je een kleine bibliotheek hebt in je dorp… alsnog lid worden! Alle bibliotheken in Nederland zijn op elkaar aangesloten dankzij interbibliothecair leenverkeer. (IBL) zo kunnen ze boeken voor je bestellen uit andere bibliotheken.
Groetjes van de bibliothecaris haha.
Oh en via Picarta kun je zien welke boeken je bibliotheek heeft en waar ze je aangevraagde boek nog wel hebben.
https://picarta.on.worldcat.org/discovery
Ik hou al op.
Ik wilde gisteren m’n meterstanden (gas) doorgeven. Ik weet nog dat ik vorig jaar mn buren heb moeten vragen waar de meter zat dus ik was al heel blij dat ik dat nog wist. M’n meterstand was echt belachelijk hoog, dus ik checkte nu bij de buren of zij dat ook hadden.
'T bleek nu dat ik de verkeerde meter had.
Haha je watermeter toevallig?
Heb ik ook eens gedaan namelijk. Energiemaatschappij vroeg een foto vd meter dus die stuurde ik op dacht ik. Kreeg als antwoord: dit is de watermeter mevrouw…
Ik heb een keer iemand naar de CV ketel laten kijken omdat ie het niet deed, lampje was uit. Niet gecheckt of ik warm water had, en het bleek de afzuiging te zijn want ik had blijkbaar stadsverwarming
Hahaha ja, precies die!
Ik stuurde de foto naar m’n buren en die zeiden hetzelfde.
Ik heb een kleine vooruitgang gemaakt rondom de afwas, eerder stapelde ik het gewoon op in de gootsteen en deed dan op dag 3 met veel moeite de afwas. Nu spoel ik wel alles al voor 80% schoon en doe de afwas op dag 3 maar dan is het een stuk makkelijker! Ook m’n koffiekopje op werk was ik nu af ipv deze een paar dagen te laten staat tot het helemaal aangekoekt is
Haha goeie! Ik laat soms aangekoekt spul 3 dagen weken in een “sopje”, dan gaat het daarna ook veel makkelijker
Een afwasmachine lijkt me zo heerlijk. Iets erin zetten na een dag werk en koken zou me nog net wel lukken maar nu is OOK NOG handmatig afwassen echt een brug te ver
Dat ding in en uitruimen is ook echt kut
Vooral dat bukken de hele tijd
Waarschijnlijk zou ik steeds de schone borden eruit pakken die ik nodig heb en dan 1x per week de rest uitladen
Dat doe ik ook als ik alleen ben
Ja ugh mijn leven zou echt significant beter zijn als ik een vaatwasser zou kunnen hebben in dit huis maar HELAAS
En @MazKanata, ik heb lange tijd voor een energieleverancier gewerkt en dit gebeurde echt heel vaak, zowel via foto’s als telefonisch. Alleen vervelend als dit voor grote problemen zorgde bij mensen die er zelf een drama van maakten omdat het ‘onze fout’ was, omdat ze zich schaamden en het bleven ontkennen tot het echt niet meer ging. Aan de telefoon omschreef ik daarom standaard hoe de meter eruit ziet als diegene niet helemaal zeker klonk. Dan konden ze dit meteen in de meterkast ook zien en de juiste doorgeven. Niks om je voor te schamen dus Er belden ook vaak genoeg mensen die dachten dat ze hele berekeningen door moesten geven in plaats van gewoon de meterstand.
Ik heb sinds vorige week een vaatwasser en m’n leven is echt zoveel beter nu. Nadeel is wel dat die paar dingen die er niet in mogen tot in den treure blijven staan.
Ik heb ook een huis waar geen vaatwas aansluiting op zit, maar ik had wel de ruimte in de keuken.
Een vriend is een dag bezig geweest (6 uur) om dat ding te installeren, heb hem 100€ betaald excl materiaal (dit stelde die zelf voor, ik wilde meer betalen haha).
Zijn vriendin heeft ook een vaatwasser en dat is zo’n kleintje en die heeft ze bovenop d’r halfhoge koelkast staan.
Nouja als je 't financieel kan missen om de investering te maken en ergens wat ruimte kan vinden zou ik het zeker aanraden
DIT OOK ECHT JA
Al woon ik niet in H, de bibliotheek hier is kleiner denk ik haha